Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako tämä ettei mies ole yli eksästään?

Vierailija
15.12.2012 |

Mieheni erosi eksästään neljä vuotta sitten. Vuoden päästä siitä minä aloin seurustella mieheni kanssa. Hän ei olisi halunnut erota eksästään, vaan ex löysi uuden.

Meillä menee miehen kanssa ihan hyvin, mutta mietin joskus tota eksää. Asumme pienellä paikkakunnalla joten häntä näkee silloin tällöin, viimeksi törmäsin häneen pari viikkoa sitten yhdessä tapahtumassa.

Eksän ja mieheni eron taustat tuntien olen silloin tällöin (siis muutaman kerran parin vuoden aikana) varovasti ujuttanut eksän johonkin keskusteluun nähdäkseni miten mies siihen reagoi, ja reaktiot hämmentävät minua. Jos eksästä sanoo jotain negatiivista, niin mies käyttäytyy vähän kuin loukkaantuisi. En ole mikään narttu joka häpeämättä haukkuu toisia, eli siitä ei ole kyse että olisin sanonut jotain mautonta tai loukkaavaa. Mutta pienikin negatiivissävyinen kommentti saa miehessä aikaan jonkinlaisen tyytymättömän tuhahduksen, pienen puolustuspuheen ja sitten hiljaisuuden.

Mies ei näin reagoi puheisiin kenestäkään muusta, vain eksästä. En ole uskaltanut puhua asiasta hänelle enempää, koska pelkään että kyseessä on arka asia. Näitä "testejä" olen tehnyt puhtaasti siksi että olen epävarma itsestäni.

Jos mainitsisin kenestä tahansa muusta johon törmäämme kaupungilla, että onpas tuo lihonut (tällaista en siis ole eksästä oikeasti sanonut), niin mies katsoisi ja varmaan toteaisi että niinpäs onkin. Jos eksästä sanoisin noin niin tuloksena olisi tuo tuhahdus, "no ei nyt oikeastaan ole lihonut"-puhe ja ärtynyt hiljaisuus.

Asiaa on vaikea selittää, mutta mitä mieltä olette, onko mahdollista että miehelläni on tunteita eksäänsä kohtaan? Itselläni ei todellakaan ole loistava itsetunto, enkä pidä ajatuksesta että minun pitäisi jotenkin kilpailla oman mieheni rakkaudesta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ehkä hänelle aina sellainen tärkeä henkilö, eikä halua puhua exästä loukkaavasti; miksi edes pitäisi?

Vierailija
2/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näitä "testejä" olen tehnyt puhtaasti siksi että olen epävarma itsestäni."

Lapsellista ylipäätään on haukkua ketään läskiksi, vielä lapsellisempaa tedä se koemielessä ihmiselle, jolla on kipeä kohta meneteystä rakkaasta ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ap:n linjoilla. Sun pitäisi olla miehelle se tärkein, ei minkään exän. Sun jutuillesi sen siis ei pitäisi tuhahdella ja asettua puolustuskannalle sua vastaan täysin mitättömissä asioissa. Ei ole yli exästään, jos suhtautuu tähän toisin kuin muihin ihmisiin.

Vierailija
4/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista ylipäätään on haukkua ketään läskiksi, vielä lapsellisempaa tedä se koemielessä ihmiselle, jolla on kipeä kohta meneteystä rakkaasta ihmisestä.

etten ole haukkunut ketään läskiksi? Osaan kyllä pitää puheeni asiallisella tasolla etenkin näin aran aiheen ollessa kyseessä.

Jos miehellä on kipeä kohta rakkaan ihmisen menetyksestä, niin mielestäni hän ei silloin ole päässyt asiasta yli. Miten minun pitäisi pystyä luottamaan, että jos ex muuttaakin mielensä ja haluaa mieheni takaisin, hän ei suin päin ryntää eksän luo ja hylkää minua? Minä olen tässä suhteessa tosissani, ja haluaisin uskoa etten ole mikään laastarisuhde, me kun olemme miehen kanssa olleet jo kauan yhdessä.

Ap

Vierailija
5/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ap:n linjoilla. Sun pitäisi olla miehelle se tärkein, ei minkään exän. Sun jutuillesi sen siis ei pitäisi tuhahdella ja asettua puolustuskannalle sua vastaan täysin mitättömissä asioissa. Ei ole yli exästään, jos suhtautuu tähän toisin kuin muihin ihmisiin.

Olen sanaton. Jos ihmisen kanssa on historiaa takana vuosia, niin miksi pitää heittäytyä vihamieheksi eron jälkeen? En ymmärrä.

Vierailija
6/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Jos ihmisen kanssa on historiaa takana vuosia, niin miksi pitää heittäytyä vihamieheksi eron jälkeen? En ymmärrä.

Siinä ei lue, että exää pitää saada haukkua. Siinä lukee, että exä on exä ja nykyisen on oltava tärkeämpi tai yli ei ole päästy.

Mä en ymmärrä, miksi jonku exän kanssa pitäisi olla hyvissä väleissä, eikö asialliset riitä. Miksi se edes on exä, jos on niin ihana ihminen. Vai taasko täällä joku fantasioi yksipuolisesti sielunkumppaneista. :D

Vierailija
7/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole haukkunut ketään läskiksi? Osaan kyllä pitää puheeni asiallisella tasolla etenkin näin aran aiheen ollessa kyseessä.

Jos miehellä on kipeä kohta rakkaan ihmisen menetyksestä, niin mielestäni hän ei silloin ole päässyt asiasta yli. Miten minun pitäisi pystyä luottamaan, että jos ex muuttaakin mielensä ja haluaa mieheni takaisin, hän ei suin päin ryntää eksän luo ja hylkää minua? Minä olen tässä suhteessa tosissani, ja haluaisin uskoa etten ole mikään laastarisuhde, me kun olemme miehen kanssa olleet jo kauan yhdessä.

Ap

ja heidän erostaan on n. 15v. Silti mies ei varmasti tykkäisi että rupeaisin arvostelemaan hänen exäänsä. Eikä mulla ole tarvetta haukkua omaa entistä miesystävääni: mukava mies, en kai muuten sen kanssa olisi koskaan ollutkaan. Sun pitäisi nyt unohtaa se miehen ex ja alkaa elämään teidän suhdetta.

Vierailija
8/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluaisin että mies suhtautuisi tähän naiseen kuten muihinkin ihmisiin. Emme ole kumpikaan ilkeitä luonteeltamme, joten mitään maan rakoon haukkumisia emme harrasta kenestäkään, mutta joitain pieniä negatiivisia kommentteja arkipuheessa tulee joskus heitettyä, ja mies suhtautuu niihin ihan eri tavalla jos ne kohdistuvat eksään.

En olisi tyytyväinen siihenkään, jos mies vihaisi eksäänsä. Sekin olisi merkki siitä, että miehellä on käsittelemättömiä asioita. Mä haluan vain, että ex olisi miehelle kuin kuka tahansa muu.

Ap

Vierailija
9/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei lue, että exää pitää saada haukkua. Siinä lukee, että exä on exä ja nykyisen on oltava tärkeämpi tai yli ei ole päästy.

Mä en ymmärrä, miksi jonku exän kanssa pitäisi olla hyvissä väleissä, eikö asialliset riitä. Miksi se edes on exä, jos on niin ihana ihminen. Vai taasko täällä joku fantasioi yksipuolisesti sielunkumppaneista. :D

Ihan oikeasti, tosi outo ajatusmaailma, että exää pitää arvostella näyttääkseen että uusi on tärkempi.

Vierailija
10/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada

Vierailija
11/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa sillä kun pahan mielen itsellesi.

Et voi päättää miehesi tahtotilaa olla kanssasi. Mies on vierelläsi joten ilmeisesti on tyytyväinen tilanteeseen.

Miehesi exä on rakentanut uuden elämän, hän on ollut tyytymätön mieheesi ja jättänyt hänet jostain syystä ja en jaksa uskoa että takaisin ottaisi.

Itse olen eronnut ja ei tulisi mieleenikään palata exän kanssa yhteen. Elämässämme oli paljon hyvää mutta paljon niitä ikäviä asioita joihin en halua palata. Ihminen ei muutu.

Älä kaiva verta nenästäsi puhumalla miehelle hänen exästään.

Suurempi uhka suhteellenne on epäluulosi.

Vierailija
12/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on vuosia aikaa.

Tapasin Miehen, joka oli juuri eronnot, eron syy oli se, että nainen löysi toisen miehen, perusti välittömästi perheen tämän kanssa ja teki lapset.

Mies taas ei ollut tähän valmis, aihe oli hänelle eirittäin arka ja olisi edellyttänyt lapsettomuustutkimuksia.

Niinpä nainen lakkasi odottamasta ja hyppäsi toisen syliin.

Ero oli Miehelle kova pala, hänet oli jätetty toisen takia ja mukana oli miehisyys ja seksuaalisuus-aspekti.

Aikanaan erosimme.

Mutta liian myöhään tajusin, että hän ei ollut päässyt exästään yli ikinä. Minä olin hänelle laastarisuhde.

Se oli loukkaavaa. Olin kuitenkin tuhlannut tähän kaveriin monta monta vuotta, jotka olisin voinut elää toisinkin, jos hän olisi itse kyennyt käsittelemään eronsa ennen kuin alkaa seurustelemaan kenenkään kanssa.

Miehelle 1 vuosi on lyhyt aika, ainakin jos eron syynä on toinen mies.

Ja jos siitä exästä ei pysty neutraalisti puhumaan vaan joko haukkuu koko ajan tai sitten suuttuu ym. kun ihmisestä puhutaan, on koko asia käsittelemätön.

Vierailija
13/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, tosi outo ajatusmaailma, että exää pitää arvostella näyttääkseen että uusi on tärkempi.

Lue nyt oikeesti, mitä ap kirjoitti. Kyse on siitä, että mies ei suhtaudu exäänsä kuten muihin ihmisiin, vaan asettuu herkemmin puolustuskannalle, jos ap jotain negatiivista erehtyy sanomaan. Ap:n pitäisi kuitenkin olla se tärkeämpi. Mikä tässä on niin vaikea tajuta, että pitää vääntää väkisin olkiukkoja ja yrittää ampua niitä alas?

Vierailija
14/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan vain, että ex olisi miehelle kuin kuka tahansa muu.

Ei ex voi olla miehelle kuin kuka tahansa muu. Hehän ovat olleet pariskunta ja heillä on yhteinen menneisyys. Se on vain hyväksyttävä.

Paljon huolestuttavampaa minusta olisi, jos mies jatkuvalla syötöllä haukkuisi exäänsä.

Vierailija
15/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ex voi olla miehelle kuin kuka tahansa muu. Hehän ovat olleet pariskunta ja heillä on yhteinen menneisyys. Se on vain hyväksyttävä.

Paljon huolestuttavampaa minusta olisi, jos mies jatkuvalla syötöllä haukkuisi exäänsä.

Kyllä tervepäinen pystyy suhtautumaan entisiinsä ihan kuin keneen muuhun tahansa. Ei exät vuosien jälkeen merkitse tunnetasolla enää mitään, ei ne herätä rakkautta eikä vihaa, ihan neutraaleja tuntemuksia vain kuten muutkin. Eiköhän ap aja sitä takaa.

Vierailija
16/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tervepäinen pystyy suhtautumaan entisiinsä ihan kuin keneen muuhun tahansa. Ei exät vuosien jälkeen merkitse tunnetasolla enää mitään, ei ne herätä rakkautta eikä vihaa, ihan neutraaleja tuntemuksia vain kuten muutkin. Eiköhän ap aja sitä takaa.

pystyn suhtautumaan omaan eksääni (takana vain yksi pitkä suhde) täysin neutraalisti. Arvostan häntä edelleen, mutta jos hänestä puhuttaisiin, niin en tuntisi mitään tarvetta haukkua tai puolustella häntä yhtään mistään. Tähän oma mieheni ilmeisesti ei pysty.

Ap

Vierailija
17/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt tarkoita sitä, ettei rakastaisi sinua enemmän. Oma nuoruudenkihlattuni jätti minut toisen naisen takia. Omia tunteita on mahdoton" pikatappaa" vaan ne haalistuu ajan kanssa. Tapasin oman tosirakkaan mieheni reilu vuosi erosta, ja silti oli jonkinlaisia rakkaudentunteita ex kohtaan. Minulta meni rehellisesti sanottuna lähes seitsemän vuotta ennenkuin omat tunteet kuolivat. Sinä aikana ehdin naimisiin, sain kaksi lasta jne. Ja toki rakastin ja rakastan aviomiestäni enemmän ja silti ex kummitteli joskus mielessä.

No nyt olen ollut naimisissa jo 20 vuotta ja enää ex ei kummuttele mielessä, mutta ei hän koskaan minulle täysin yhdentekeväksi muutu.

Vierailija
18/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella epämiellyttävää ja tekee ihmisestä idioottimaisen kuvan, jos huomaa, että ilmassa on epävarmuutta ja mustasukkaisuutta, jota yritetään pukea jonkun "neutraaliuden" viittaan. Ap, epävarmuutesi haisee kilometrien päähän ja se ei koskaan ole viehättävää. Tuollaisen "testailun" huomaa kyllä aivan varmasti ja ei se ainakaan positiivisia tunteita sinua kohtaan herätä. Olet takertuva, epävarma itsestäsi, epäseksikäs - siis oikein perinteinen riivinrauta.

Ei olisi ihme, että miehesi alkaa pian tappioksesi vertaamaan sinua eksäänsä, joka ei ole moinen mustasukkainen pirttihirmu.

Vierailija
19/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tunteita exän suuntaan, enkä käsitä mieheni mustasukkaisuutta, jota esiintyy edelleenkin. Exän kanssa törmäämme joskus, nykyisin ei edes pidetä yhteyttä. Eron jälkeen tapasimme useinkin kahvilla, käytiin leffassa, oltiin kavereita. Mutta se loppui siihen, kun aloin seurustelemaan nykyisen aviomieheni kanssa. Halusin juttumme onnistuvan, eikä se olisi onnistunut, jos olisin roikottanut exääni elämässäni. Tämä harmittaa mua kyllä aika paljon, koska suhteemme exäni kanssa oli jo alkuun hyvinkin kaverillinen, toki seksuaalinen, mutta suhteemme perustui enemmänkin siihen meidän väliseen hyvään ystävyyteen. En keksi itse mitään pahaa sanottavaa exästäni, enkä pidä siitä, että mieheni puhuu hänestä inhottavasti. Eihän he edes tunne toisiaan!

Mieheni kanssa olen ollut nyt kuusi vuotta. Ja viimeksi kesällä törmäsimme exääni eräässä baarissa ja kyllä sen mieheni närkästymisen ja mustasukkaisuuden olisi aistinut kilometrejen päähän!

Vierailija
20/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksiä ei tarvitse haukkua ja mollata, puhua negatiivisesti edes koemielessä. Ex on ex, silti se on ollut toiselle tärkeä ihminen ja varmaan jollain lailla edelleenkin. Eli koita itse elää asian kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi