Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako tämä ettei mies ole yli eksästään?

Vierailija
15.12.2012 |

Mieheni erosi eksästään neljä vuotta sitten. Vuoden päästä siitä minä aloin seurustella mieheni kanssa. Hän ei olisi halunnut erota eksästään, vaan ex löysi uuden.

Meillä menee miehen kanssa ihan hyvin, mutta mietin joskus tota eksää. Asumme pienellä paikkakunnalla joten häntä näkee silloin tällöin, viimeksi törmäsin häneen pari viikkoa sitten yhdessä tapahtumassa.

Eksän ja mieheni eron taustat tuntien olen silloin tällöin (siis muutaman kerran parin vuoden aikana) varovasti ujuttanut eksän johonkin keskusteluun nähdäkseni miten mies siihen reagoi, ja reaktiot hämmentävät minua. Jos eksästä sanoo jotain negatiivista, niin mies käyttäytyy vähän kuin loukkaantuisi. En ole mikään narttu joka häpeämättä haukkuu toisia, eli siitä ei ole kyse että olisin sanonut jotain mautonta tai loukkaavaa. Mutta pienikin negatiivissävyinen kommentti saa miehessä aikaan jonkinlaisen tyytymättömän tuhahduksen, pienen puolustuspuheen ja sitten hiljaisuuden.

Mies ei näin reagoi puheisiin kenestäkään muusta, vain eksästä. En ole uskaltanut puhua asiasta hänelle enempää, koska pelkään että kyseessä on arka asia. Näitä "testejä" olen tehnyt puhtaasti siksi että olen epävarma itsestäni.

Jos mainitsisin kenestä tahansa muusta johon törmäämme kaupungilla, että onpas tuo lihonut (tällaista en siis ole eksästä oikeasti sanonut), niin mies katsoisi ja varmaan toteaisi että niinpäs onkin. Jos eksästä sanoisin noin niin tuloksena olisi tuo tuhahdus, "no ei nyt oikeastaan ole lihonut"-puhe ja ärtynyt hiljaisuus.

Asiaa on vaikea selittää, mutta mitä mieltä olette, onko mahdollista että miehelläni on tunteita eksäänsä kohtaan? Itselläni ei todellakaan ole loistava itsetunto, enkä pidä ajatuksesta että minun pitäisi jotenkin kilpailla oman mieheni rakkaudesta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ex on nykyinen kumppani. Vanha suola janottaa, toisia ei...ja vaihtamalla ei parane, se on omassa elämässä nähty ja koettu.

Vierailija
22/24 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi exää, arvostelet samalla miestä itseään. Exähän on ollut joskus hänen valintansa. Jos minun mieheni arvostelisi minun exiäni, voisi minusta tuntua, että mies pitää minuakin vain niiden arvostelemiensa miesten arvoisena. Ymmärrätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään aika vanha ketju, mutta olen myös miettinyt että liekö mies päässyt eksästä yli, kun ei suostu lainkaan puhumaan eksästä ja ärtyy jos siitä häneltä kysyn jotain? Haluaa kuulema elää tässä hetkessä eikä muistella vanhoja kun eivät kuulema liity tähän tilanteeseen millään lailla. Edellisessä suhteessa mies teki myös samaa, ärtyi heti kun oli eksästä puhe, eikä halunnut muistella vanhoja. selvisikin sitten myöhemmin että oli mitä todennäköisemmin pettänyt minua entisen kanssa, juuri sen, josta hänen oli vaikein puhua. Itse olen kyllä täysin kykenevä puhumaan eksistä, eikä se herätä minkäänlaisia tunteita.

Olen mieheni kanssa todella onnellinen, mutta nämä asiat mietityttävät päivästä toiseen, on todella vaikea rentoutua.

Vierailija
24/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi