Äitinä pahin pelkoni kävi toteen,lapseni on kiusannut toista lasta..
Olen hänelle aina kertonut että tuomitsen pienimmänkin kiusaamisen.Tuli ilmi että hän on uhkaillu kaveriinsa.Kuulin asiasta opettajalta ja olemme käsitelleet asiaa hyvällä ja pahalla.Soitin myös lapsen vanhemmille ja koulun erityisopettajalle ja pyysin puuttumaan lapseni toimintaa.Lapseni vakuuttaa ymmärtävänsä tehdyn vääryyden ja lupaa käsi sydämellä lopettavansa,mutta nyt tuntuu etten itse pääse asiasta eteenpäin.Oksennan pahasta olosta ja pelkään lapsen kouluun menoa joka pävä...mitä voin vielä tehdä,että tilanne ei uusiudu.Lapsi on 9-vuotias.
Kommentit (7)
että et erottuisi heti provoilija-trollaaja-kaheliksi.
onko teidän mielestä kiusaaminen kevyt asia
Olen hänelle aina kertonut että tuomitsen pienimmänkin kiusaamisen.Tuli ilmi että hän on uhkaillu kaveriinsa.Kuulin asiasta opettajalta ja olemme käsitelleet asiaa hyvällä ja pahalla.Soitin myös lapsen vanhemmille ja koulun erityisopettajalle ja pyysin puuttumaan lapseni toimintaa.Lapseni vakuuttaa ymmärtävänsä tehdyn vääryyden ja lupaa käsi sydämellä lopettavansa,mutta nyt tuntuu etten itse pääse asiasta eteenpäin.Oksennan pahasta olosta ja pelkään lapsen kouluun menoa joka pävä...mitä voin vielä tehdä,että tilanne ei uusiudu.Lapsi on 9-vuotias.
Ensinnäkin se ei ole lapsesi kaveri jos hän sitä uhkailee.
Toiseksi sinun pitää rangaista lastasi kovaa ja armottomasti. Lapsesi saa selvästi jotain tyydytystä toisten elämän tuhoamisesta ja pahan olon tuottamisesta. Hän kuuluu niihin ihmisiin jotka tulevat jatkamaan toimiintansa niin kauan kunnes hänet pysäytetään.
Varma asia on se että hän valehtelee. Hän ei tule lopettamaan toimintaansa. Päinvastoin hän tulee kostamaan
ehkä ensin itse rauhoittua, että saat otteen itse asiasta, eikä tarvitse keskittyä oksenteluu ja hyperventiloimiseen.
Tällaista sattuu lasten kanssa. Asioihin täytyy tarttua sitä mukaa, kun niitä tulee vastaan. Vaikuttaa siltä, että olet tarttunutkin. Aikuisten yhteistyöllä ja järkevällä, pitkäjänteisellä toiminnalla noista tilanteista selvitään.
Niin onnittelut pumpulimaahan..
T. Juuri kouluampumisista lukenut..