Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mulla on ihottumaa naamassa, enkä saa sitä pois

Vierailija
14.12.2012 |

millään tavallisilla keinoilla (rasvalla, kortisonivoiteella, vaihtamalla kaikki mahdolliset allergiaa aiheuttavat kosmetiikkatuotteet).

Menenkö terveydenhoitajan (työterveys, ilmainen, pääsee heti maanantaina, mutta ei tietenkään määrää mitään lääkettä ja työterveyslääkärin ajan saaminen voikin sit kestää sen jälkeen) vastaanotolle vai ihotautilääkärille (yksityinen, kallis, ajan saanee muutaman päivän sisään).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska todennäköisesti vaatii reseptilääkkeen.yksityiselle mulla ei olis varaa.. Onko sulla ruusufinni? Paskamainen vaiva.

Vierailija
2/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä vaiva, vaatii kunnon lääkkeen. Yleislääkäri harvemmin tunnistaa (mulla ei ainakaan, sain kuulla sairastavani aknea yms, tuubikaupalla määräsi erilaisia rasvoja mitkä vaan pahensi vaivaa) kunnes menin yksityiselle ihotautilääkärille jonka tropeilla vaiva poistui. Suosittelen Skinorenia (geelivoide), hoito kestää pitkään mutta on vähän parempi kuin suun kautta otettava Tetralysal (voimakas antibiootti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jättää ruokavaliosta kokonaan pois sokerit ja valkoiset jauhot, vehnä, makarooni... Itselläni auttoi, tulee aina nimenomaan kasvoihin ja kaulalle ihottumaa kun syö näitä. Ja on sitkeä, ei lähde apteekin tuotteilla vaan vasta ruokavaliota muuttamalla.

Vierailija
4/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työterveyslääkäri tunnisti ton sen jälkeen kun mun samasta asiasta aiemmin kärsinyt kaveri oli tunnistanut sen ja passittanut mut lääkäriin kun itse olin vaan pahentanut asiaa kortisonivoiteella. 2kk tetralysiinikuuri tepsi eikä vaiva ole palannut vuosiin (kaveri sai vuoden päästä uudelleen, mutta se meni lyhyemmällä kuurilla ohi kun se tunnisti vaivan heti). Eli mene lääkäriin, jotta saat tuon reseptilääkkeen. Sen kanssa pitää välttää aurinkoa, mikä ei näin talvella ole juurikaan ongelma... Tulokset alkaa näkyä pian, mutta hoitoa pitää jatkaa pitkään ettei se uusisi.

Vierailija
5/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta perioraalidermatiitti, niin tunnistat varmaan itekin jos sulla on sitä.

Vierailija
6/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainostan seacretin kuolleenmeren rasvoja... mulla parantu tulehdukset tällä ja kaikki läkät käsistä ja naamasta.

Vierailija
7/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lääkkeellä lähtee sit muistaakseni klamydia myös (voi siis aiheuttaa hämmennystä jos joku klamydiasta kärsinyt tunnistaa sun lääkepurkin). :)

Vierailija
8/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamassa. Aikani yritin vaihdella rasvoja ym., kunnes totesin, että lääkäriin on mentävä.

Menin työterveyslääkärille, joka passitti minut ihotautilääkärille (kuului työterveyshuoltoon). Ihotautilääkäri totesi heti huoneeseen astuessani, että minulla on rosacea eli ruusufinni.

Sain heti antibiootit (Tetralysal) ja voidetta (nykyisin Skinoren).

Vierailija
9/9 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(=työterveyslääkäri) lääkkeet, kyseessä ns. suunympärysihottuma, vaikka se minulla esiintyykin nenänpielissä.

Kortisonivoide saattaa muuten pahentaa sitä, joten ei ehkä kannata itse arvailla, mistä on kyse, vaan mennä sinne lääkäriin.