Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-äidit ovat keskivertoa parempia äitejä

Vierailija
13.12.2012 |

koska heille lapset ovat rakkauden hedelmiä ja äärettömän tärkeitä. Tätä tosiasiaa on kuitenkin tavallisen av-mamman vaikea uskoa koska hänen rakkautensa lapseen lähtee aivan toisenlaisista tarkoitusperistä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusteksti osoittaa pahinta toisten aliarvioimista ja itsekeskeisyyttä. Todistelua oman itsensä paremmuudesta. Toivon, että joskus vielä avaat silmäsi ja näet totuuden.

Vierailija
2/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ne on hautomakoneita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten antavat lapsilleen tapahtua seksuaalista hyväksikäyttöä? Minä olisin repimässä silmät päästä niiltä miehiltä, vl-naiset vain ummistavat silmänsä ja joutuvat antamaan anteeksi.Miten uskonto voi mennä äidinrakkauden edelle?

Vierailija
4/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän perheitä ole hyviä ja huonoja niin vl kuin ei vl. Toiset äidit on huolehtivampia ja lämpimämpiä kuin toiset ja ainutkin lapsi voi tuntea, ettei saa tarpeeksi kiinnostusta ja huolenpitoa äidiltään. Äidin mielenkiinto voi suuntautua muuallekin kuin toisiin lapsiin.

Vierailija
5/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet erehtynyt.

Vanhoillislestadioilaiset eivät "rakasta" lapsiaan. Lapset on synnytetty koska niin on ennalta määrätty raamatussa.

Rakkauden hedelmä tarkoittaa erityistä lasta sellaisten henkilöiden kesken jotka rakastaa toisiaan. VL harvoin menee rakkaudesta naimisiin. Heillä ei ole sellaista ylellisyyttä.

On muuten tilastollinen fakta et VL perheiden lapset on tapaturma-ja itsemurha alttiimpia sekä masennukseen taipuvaisempia kuin muu väestö. Liekö sit osittain sisäsiittoisuutta huonon ja turvattoman kasvatuksen lisäksi.

Vierailija
6/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun nämä rakkauden hedelmät joutuvat huolehtimaan pienemmistään. Eskarilainen kaitsemassa 2 v ja 4v.

Vierailija
7/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisillä on tästä asiasta yleisesti ottaen täysin päinvastainen käsitys.

Vierailija
8/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 12:26"]

AP, olet erehtynyt.

Vanhoillislestadioilaiset eivät "rakasta" lapsiaan. Lapset on synnytetty koska niin on ennalta määrätty raamatussa.

Rakkauden hedelmä tarkoittaa erityistä lasta sellaisten henkilöiden kesken jotka rakastaa toisiaan. VL harvoin menee rakkaudesta naimisiin. Heillä ei ole sellaista ylellisyyttä.

On muuten tilastollinen fakta et VL perheiden lapset on tapaturma-ja itsemurha alttiimpia sekä masennukseen taipuvaisempia kuin muu väestö. Liekö sit osittain sisäsiittoisuutta huonon ja turvattoman kasvatuksen lisäksi.

[/quote]

En kyllä ole tavannut kuin rakkaudesta naimisiin menneitä pareja ja sentään olen itsekin vl. Että missähän näitä pakkonaitettuja pareja oikein on? Tapaturmia usein sattuu siellä missä muutenkin tapahtuu paljon, joten se voi pitää paikkansa, mutta tuohon masennustaipumukseen en kyllä usko. Suomessa on niin paljon masennusta muutenkin, että olisi vaikea uskoa vl-väestön olevan tässä joku tilastopoikkeama tiuhempaan suuntaan.

Vierailija
9/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te vastaajat menitte mukaan ap:n provosointiin. Kyllähän se niin on, että ME veeällät ollaan kaikessa ihan surkeita:D Ei teidän tarvitse ollenkaan tuntea alemmuutta meihin nähden, koska te olette huomattavasti parempia kasvattajia, normaalimpia, kauniimpia, huippuälykkäitä...ei, ei mulla riitä sanat kuvailemaan teidän ei-veeällien suurta täydellisyyttä.

Ja minä tässä hymyilen ja hörpin kahvia. Muuta en osaa;)

Vierailija
10/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah ja tämänkin kirjoittanut vl-nainen perus lestadiolaisen "me olemme parempia kuin muut" asenteellaan...

Vierailija
11/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy suattaapi alkaa hyytyä siinä jossain seitsemännen, kahdeksannen lapsen kohdalla viimeistään...

Vierailija
12/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 12:55"]

Ja te vastaajat menitte mukaan ap:n provosointiin. Kyllähän se niin on, että ME veeällät ollaan kaikessa ihan surkeita:D Ei teidän tarvitse ollenkaan tuntea alemmuutta meihin nähden, koska te olette huomattavasti parempia kasvattajia, normaalimpia, kauniimpia, huippuälykkäitä...ei, ei mulla riitä sanat kuvailemaan teidän ei-veeällien suurta täydellisyyttä.

Ja minä tässä hymyilen ja hörpin kahvia. Muuta en osaa;)

[/quote]

Ainakin normaalimpeja, kun emme anna jonkun uskonnon sanella niin paljon elämäämme. Sori, mutta tätä mieltä minä olen.

Vierailija
13/35 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä. Naapurin äiti rakastaa varmasti lapsiaan, mutta ei ehdi heistä huolehtia. On surkeaa nähdä, kuinka eskari-ikäinen on ulkona taaperon ja vauvan kanssa ja heistä huolehtii. Koskaan ei ole aikuista mukana. Joskus olen itsekin juossut sisältä taaperon perään, kun olen ainoana ihmisenä nähnyt tämän kulkevan yksin kohti autotietä.

Iso perhe on minullakin, mutta minulle lapset ja heidän turvallisuutensa tulevat ensin. En tiedä, mikä on naapurin rouvalle tärkeämpää. Kuuluuko  liikkeen kodeissa kodin kiiltää puhtauttaan?

Vierailija
14/35 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2012 klo 18:51"]

14 lasta. Ei voi ehtiä rakastamaan kaikkia.. minä olen kokenut asian näin. Itse kuulun liikkeeseen mutta minulla on vain 3 lasta, että ehdin varmasti heitä rakastaa, eikä heille tule samaa tunnetta kuin minulla on omasta äidistäni.

[/quote] On aivan selvä että moni hitaampi ja hiljaisempi lapsista jää jalkoihin.

Suurperhe lapsen näkökulmasta:

http://freepathways.wordpress.com/2012/09/29/aitini-lapsen-nakokulmasta/

Ne vl äidit jotka jaksa aja pystyy, ovat varmaan "keskivertoa" huolekkaampiakin äitejä. Ikävää on kuitenkin se, että heidänkin täytyy painsotaa lapsiaan pitäytymään ehdottomasti vl uskon mukaisessa kristinuskossa.

Lapsella ei ole uskonnon vapautta.

Vierailija
15/35 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2012 klo 18:40"]

pienempien perheiden lapset.
Ja tämä on ihan tutkittu juttu, ei mutua.

[/quote]

No mut onko ihmekään, tuo itsemurha-alttius, kun kulttuuri sallii lasten seksuaalisen hyväksikäytön?

Vierailija
16/35 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun luokkakaveri (nyt ollaan jo aikuisia) joutu ala-asteella jäämään kotiin hoitamaan sairastunutta pikkusisarusta eikä sen takia voinut tulla kouluun. musta viimeistään siinä vaiheessa olis pitänyt opettajan tehdä lastensuojeluilmoitus. 

Vierailija
17/35 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat on ihan samaa aivotonta pohjasakkaa, ku mustilaiset, somalit ja muu ei-toivottu aines ulkomailta.

reppanat yrittää kovasti päteä uskonnossaan ja pentuja suolletaan jonossa.

kattelin perjantainakin kaupassa, kun kaks reppanaa kilpavarusteli lapsiaan ja koetti ostaa kalliita merkkilastenvaatteita sossurahoilla, kun niillä reppanoilla ei oo muuta, millä päteä.

Erittäin tekopyhää porukkaa jotka kadehtien katsoo normaaleja ihmisiä, joita ei rajoita uskonto.

Vierailija
18/35 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele keskiverto...

Vierailija
19/35 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos äiti ei yksinkertaisesti voi synnyttää enempää lapsia, ts. on tiedossa että kohtu repeää jos viides raskaus saisi alkunsa ja näin molempien henki vaarassa. Eikö silloinkaan opeista poiketa, mies jätetään leskeksi ja mennään viidennen kanssa yhdessä hautaan?

Vierailija
20/35 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että määrä korvaisi laadun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme