Voisitko olla ns. epäkäytännöllisen miehen kanssa suhteessa?
Itse en!!! Onneksi oma mieheni osaa tehdä melkein mitä vaan, korjaa lähes joka laitteen, huoltaa autoja, rakentaa yms.
Lähipiirissä seuraan suhdetta, jossa mies on todella epäkäytännöllinen, hyvä jos osaa vaihtaa hehkulamppua. Nainen joutuu sitten usein turvautumaan veljeensä. Rakentavat vielä nyt taloa (avaimet käteen), mutta sielläkään mies ei oikein koskaan osaa mitään tehdä, enkä tiedä miten selviävät kaikesta jatkossakaan. Tuskinpa saavat nurmikkoa laitettua tai taloa maalattua. No ainahan palveluja voi ostaa, mutta vaikuttavat vielä niin nuukilta, että tuskin niitäkin raaskivat ostaa:/.
Mä en ainakaan moiseen pystyisi.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2012 klo 14:46"]
joten nuo hommat sujuu, autoista ei ymmärrä mitään, eikä tarvitsekaan kun ei ole sellaista.
Minä kokoan flat pack huonekalut ja asennan digiboksit yms.
Rehellisesti sanottuna, ihan kädetöntä miestä en haluaisi:)
[/quote]
Kukahan sinut ylimielisen naudan sitten haluaisi?
Ainoa mitä sinulla on, pillu ja tissit, mutta aivoja ei.
Osaat ainakin vaatia, mutta itsestäsi et sano mitään. Heheh.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2012 klo 15:20"]
ole erityisen innokas esim. ruokaakaan laittamaan tai siivoamaan. Lasten kanssa kyllä kuulemma on, mutta on aika avuton siinäkin, esim. mielellään ei olisi molempien kanssa yhtä aikaa yksin...
No eihän sekään mitään tekisi jos olisi kädetön ja esim. sitten itse hoitaisi sen auton korjaamolle tai soittelisi esim. huoltomiestä paikalle, mutta kuulemma naisen pitää SEKIN tehdä.
Talon rakentavat koska nainen halusi maalle, miehelle olisi sopinut kaupunkiasuminenkin, mutta nainen halusi välttämättä maalle.
Kaikki tämä on nyt johtanut siihen, että nainen sitten joutuu tukeutumaan yhä enemmän veljiinsä ja isäänsä (+70-vuotias invalidi). Esim. keväällä veljet kutsutettiin talon pohjatöihin, toinen veljistä on sähkömies ja hän on 'joutunut' tekemään siellä talolla sähkötöitä jne. Naisen miestä tuskin koko talolla edes näkee!
Itse en kyllä noin saamatonta ja epäkäytännöllistä miestä itselleni huolisi. Ei se miehisyys nyt siitäkään ole kyse, että osaako tehdä sitä tai tätä, mutta jonkinlaista tekemisen otetta kai miehessä sentään pitää olla??
ap
[/quote]
Miksi kiinnostaisi opetellakaan kun projektihan on yksin muijan. Mies olisi halunnut jäädä kaupunkiin.
En. Arvostanut miehessä kädentaitoja ja toimeliaisuutta. Itse tykkään sisustaa jne ja on kiva kun voi miehen kanssa toteuttaa. Lisäksi remppaava mies on seksikäs;)
Minulle on aivan sama kuka tekee mitkäkin työt, kunhan jompi kumpi edes tekee. Se mitä kumpikaan ei osaa, opetellaan. Tai sitten ostetaan suosiolla palvelu mitä tarvitaan. Asumme kerrostalossa, mutta aivan hyvin voisin silti esim. pilkkoa puut ja luoda lumet kuten joku nämä työt aiemmin mainitsi. Yhdessä ollaan miehen kanssa koottu huonekaluja ja fiksattu pyörää. Samoin molemmat siivoaa ja kokkaa tasapuolisesti. Mitään vesi- tai sähköjuttuja ei ole tähän päivään mennessä tarvinnut murehtia. Se päivä koittaa joskus jos on koittaakseen. Mies ei ole mikään sähkömies, ei puuseppä eikä autonasentaja, enkä ole minäkään, mutta työ on meitä molempia tekijöitä opettanut siihen mihin kykenemme nyt. En myöskään ole kaivannut mitään enempää. Tulevaisuuteen en osaa kurkistaa.
Vanha ketju, mutta menköön.
Minun mies on laiska mies, joka kaiket vapaa-aikansa pötköttelee sängyssä älypuhelimensa kanssa. Ei sellaisen kanssa hankita mökkiä tai omakotitaloa, kuitenkin kaikki kunnostus- ja haravoimis hommat yms. jäisivät yksin minun harteilleni.. Toista samanlaista en enää ota jos joskus vielä valitsemaan pääsen.
Etsin suhteesta ihan muuta kuin jotain remonttireiskaa ja nikkaroijaa. Melkeinpä parempi, kun ei ole jatkuvasti puuhailemassa jotain tuollaista, niin voidaan yhdessä keskittyä kiinnostavampin asioihin. Tosin perusasiat kuten lamppujen vaihdot tulee jokaisen aikuisen osata - ei siitä tulisi mitään, että esim. lapset joutuisivat tekemään läksyt pimeässä, kun isä ei saa lamppua vaihdettua, jos en itse satu olemaan kotona. Samoin ruokaa pitää osata tehdä, pyykkiä pestä, siivota yms. Mutta ihan sama, osaako korjata jonkun telkkarin tai rakentaa talon - jälkimmäinen taito ei nykyisessä urbaanissa elämässä niin olennainen olekaan, etenkin kun en itse edes halua muuttaa omakotitaloon.
Itse olen palvelujen ostamisen kannalla, kyllä sitä aikaa voi käyttää paljon parempaan kuin remppaamiseen. Toki tuommoiset yksinkertaiset jutut kuten hehkulampon vaihto täytyy aikuisen ihmisen osata.
Pelkkää laiskuutta. On hyvä ja opettelee. En itse todellakaan katselisi.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2012 klo 14:36"]
Itse en!!! Onneksi oma mieheni osaa tehdä melkein mitä vaan, korjaa lähes joka laitteen, huoltaa autoja, rakentaa yms.
Lähipiirissä seuraan suhdetta, jossa mies on todella epäkäytännöllinen, hyvä jos osaa vaihtaa hehkulamppua. Nainen joutuu sitten usein turvautumaan veljeensä. Rakentavat vielä nyt taloa (avaimet käteen), mutta sielläkään mies ei oikein koskaan osaa mitään tehdä, enkä tiedä miten selviävät kaikesta jatkossakaan. Tuskinpa saavat nurmikkoa laitettua tai taloa maalattua. No ainahan palveluja voi ostaa, mutta vaikuttavat vielä niin nuukilta, että tuskin niitäkin raaskivat ostaa:/.
Mä en ainakaan moiseen pystyisi.
[/quote]
vaikutatkin huoralta joka on itse kädetön ja vaatii toista sukupuolta osaamaan
kaiken.
Tiedän yhden kaverin joka ei myöskään osaa remontoida saati vaihtaa edes hehkulamppua,
mutta on komea, paksu ja vahva fyysisesti ja saa naisen kuin naisen, ns. miehekäs mies.