Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tlee joulna suku syömään, paljonko kehtais pyytää ruokailurahaa?

Vierailija
13.12.2012 |

Ajatteli 20 e per lärvi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä homma, miksi rahaa vierailta???

Vierailija
2/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aikuiset 20 euroa ja lapset 10 euroa. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä ja järjestäjä saa vähän helpotusta kauppalaskuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei oo ihan 20 kehattu pyytää... Se on oikeasti liikaa.

Ollaan otettu aikuisilta 10 ja lapsilta 5. Vähän on tietty katottu sitä miten paljon aikuiset kittaa viiniä. Jos joku vetää sienen lailla, ni perään on lähtenyt ekstralasku viinistä.

Vierailija
4/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan jouluna kuitenkin tapana tarjota vähän monipuolisempi ateria.

Vierailija
5/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on vieraille aina tarjottu ruoat, samoin kun itse ollaan oltu vieraina niin ei ole maksuja pyydetty... Aika kummalliselta tuntuisi jos täytyisi kylässä ruoasta maksaa kuin jossain ravintolassa. Taitaisi jäädä koko vierailu väliin.

Vierailija
6/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan joulupäivänä kokoonnuttu koko suvun voimin.

Isäntäperhe tekee pääruoan, yksi tuo alkupalat, yksi jälkkärit, yksi juomia, yksi pääruoan lisukkeita.

Ja hyvin menee, kenenkään ei tarvitse tehdä kaikkea, minusta tuo maksun kerääminen on jotekin hassua.

Vierailija
7/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen kitupiikki jota ukkokin pettää. Rahanahne paska. Kehtaatkin pyytää rahaa. Taidat olla köyhä? Mene sossuun ruinaamaan rahaa rumille kakaroillesi. Olet hävettävä. Hyi saatana

Vierailija
8/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutsut teille ja maksaa pitäisi? Johan on juttuja. Itse olen aina mennyt äidilleni syömään enkä ole koskaan mitään maksanut, ainakaan rahaa. Mitä vien mennessäni, se on eri asia ja sekään ei ole pakollista.

Vierailija
9/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monipuolinen ruoka? Tuleeko juomaksi esim. viinejä?

Vierailija
10/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä jumalan selän takana te, jotka ette laskuta vieraita, asutte mut kyllä ainakin täällä päin missä me asutaan, on ollut normikäytäntö jo iät ja ajat.

Eri asia kuka kehtaa pyytää ihan kunnolla vai ottaako ihan vaan jonkun nimellisen hinnan.

Vierailija
11/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, enpä oo koskaan kuullut että joulukyläilystä joku kehtaisi rahaa pyytää.

Vissiin aika WT-touhua täällä...

Vierailija
12/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte kutsuessa sanonut, että on nyyttärit tai ruoka maksaa.

Saatte vaan aikaiseksi riidan, joka voi kestä vuosia, kun nyt rupeette ehdollistamaan kutsua.

Yksi miniä tais täälläkin vaatimalla vaatia miehen sukua luokseen ja sit vaati sukua tuomaan sitä sun tätä. Naurettavaa.

Vierailija
13/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kaupunkilainen olen, mutten silti oo ikinä vieraita laskuttanut. Eri asia toki, jos etukäteen on yhdessä järjestely näin sovittu.

Vierailija
14/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanoisin että on aika WT-touhua jos ei sitä ole hokannut että on nykypäivää tuo ruokalaskun ja muiden kulujen jakaminen vieraiden kesken....

Jos haluaa oikein kunnon laadukkaat illanistujaiseen niin niihin menee joskus lähemmäs 1000€. Ei tietenkään mistään kaveriperheiden kahvitteluista mitään laskuteta.

Vierailija
15/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään pyytä rahaa kun ensin kutsuu sukulaiset syömään.

Vierailija
16/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä päivän paras tähän mennessä. Ja niin moni iski kiinni.

Vierailija
17/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
18/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ihan sama onko provo vaiko ei, mielenkiintoinen keskustelu virisi kuitenkin :)

Vierailija
19/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten pitämään tarkkaa kirjaa siitä kuka juo mitäkin ja kuinka paljon. Yksinkertaisin konsti on laittaa vihkonen pullojen viereen ja siihen voi jokainen merkata monesko santsaus on menossa.

Vierailija
20/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua on ihanaa viettää koko lähisuvun kanssa, on lapsilla seuraa, on mukavaa, kukaan ei jää yksin jne jne

mutta kelä vietetään? sillä jolla isoin kämppä, jonne mahtuu ;)

no, se perhe ei aina ole kuitenkaan varakkaian perhe...on asuntovelkaa, on pinet lapset, ollaan hotiovapaalla jne jne jne

eli kyllä YHDESSÄ SOVITUSTI on hienoa jakaa kustannuksia.

joko rahallisesti,

itse koen järkevänä myöskin työnjakamisen, eli YHDESSÄ SOVITAAN kuka tekee ja tuo mitäkin, kukin voimien ja taitojensa mukaan

näni valmistelut jakautuu, eikä aina yhden perheen emmänän kontolle jää rahallinen menetys, joukse kaikki akupat, suunnnittele, leivo , valmist a ruuat, siivoo ennen ja jälkeenn .......jokainen joka tuon on tehnyt tietää kyllä mitä se on :(

toise t liihottelee joka vuosi suoraan valmiiseen pöytään...jää aika itsensä tälläämiseen, säästyneet rahtkin voi käyttää kosmetologille ;)

eli yhteinen juhla, yhteiset menit ja valmistelut..se on jopa mukavaa, lapsrtkin tykkää autta leipomalla pipareita, koristelemaalla.....

ei siis hullua olleskaan:)

täysin eriasia on joa itse kutsuu !! silloin täytyy tietenki tise valmistaa , eikä rahoja pyydellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän