olin takapihalla tupakalla ja
ohi menevä lenkkeilijä pysähtyi, nappasi puhelimella kuvan ja huusi "soitan lastensuojeluun jos vielä näen sinut tupakalla samaanaikaan kun lapsi nukkuu pihalla"
Mitähän vattua??!! meillä on ISO ja AVARA takapiha jossa lapsi on suojassa tupakansavulta. Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (67)
Varmaan saat selkääsi tän palstan ah niin täydellisiltä mammoilta mut älä välitä. Olen itsekin tupakoiva äiti, en vaan ole päässyt eroon. Aloin tupakoimaan typeryyttäni ihan pentuna ja tuosta kääryleestä on kasvanut osa mun identiteettiä valitettavasti. Me olemme kaikki niin erilaisia ihmisiä mutta paheemme kaikilla. Mulla ei riitä voimavarat haukkua sua tai sitä mammaa joka ruokkii lapsensa pääsääntöisesti eineksillä tai sitä joka vie vauvan päiväkotiin koska ei vaan yksinkertaisesti jaksa. Mä käytän angstini sitten niihin vanhempiin jotka oikeasti ovat paskoja nämä tapaus Eerikat yms. lastenhakkaajat pedofiilit.. On hyvä pitää silmät auki vakaville tapauksille ja puuttua siihen mutta en ole niin pyhä itsekään että voisin mennä valokuvaamaan mcdonaldsin ikkunan taakse siellä ateroivia pulskia perheitä. Jos paheeni jotakuta vaivaa niin painukoon sinne kotiinsa kruunuaan kiillottamaan. Ja ei en ole se tyyppi joka bussi katoksessa puhaltaa savut sinun naamallesi,otan muut huomioon ja jatkan taisteluani paheeni kanssa jos ja kun sen voitan on uusi edessä nimitääin liika kahvin juonti.. Heitä sitä ukkoa lumipallolla seuraavan kerran.
Ekan lauseen olisi voinut jättää pois niin olisimme voineet todeta, että aaveeltä löytyy tervepäinen mamma, joka ei analysoi...Mutta minä, minä ja minä haiskahtaa pahemalta, kuin ah niin täydelliset mammat.
Ihan pennusta asti tupakoin minäkin, mutta se loppui kuin seinään kuullessani lapseni suusta, että sinä kuolet tupakkaan.
Varmaan saat selkääsi tän palstan ah niin täydellisiltä mammoilta mut älä välitä. Olen itsekin tupakoiva äiti, en vaan ole päässyt eroon. Aloin tupakoimaan typeryyttäni ihan pentuna ja tuosta kääryleestä on kasvanut osa mun identiteettiä valitettavasti. Me olemme kaikki niin erilaisia ihmisiä mutta paheemme kaikilla. Mulla ei riitä voimavarat haukkua sua tai sitä mammaa joka ruokkii lapsensa pääsääntöisesti eineksillä tai sitä joka vie vauvan päiväkotiin koska ei vaan yksinkertaisesti jaksa. Mä käytän angstini sitten niihin vanhempiin jotka oikeasti ovat paskoja nämä tapaus Eerikat yms. lastenhakkaajat pedofiilit.. On hyvä pitää silmät auki vakaville tapauksille ja puuttua siihen mutta en ole niin pyhä itsekään että voisin mennä valokuvaamaan mcdonaldsin ikkunan taakse siellä ateroivia pulskia perheitä. Jos paheeni jotakuta vaivaa niin painukoon sinne kotiinsa kruunuaan kiillottamaan. Ja ei en ole se tyyppi joka bussi katoksessa puhaltaa savut sinun naamallesi,otan muut huomioon ja jatkan taisteluani paheeni kanssa jos ja kun sen voitan on uusi edessä nimitääin liika kahvin juonti.. Heitä sitä ukkoa lumipallolla seuraavan kerran.
Ekan lauseen olisi voinut jättää pois niin olisimme voineet todeta, että aaveeltä löytyy tervepäinen mamma, joka ei analysoi...Mutta minä, minä ja minä haiskahtaa pahemalta, kuin ah niin täydelliset mammat.
Ihan pennusta asti tupakoin minäkin, mutta se loppui kuin seinään kuullessani lapseni suusta, että sinä kuolet tupakkaan.
mutta hermosavujen tilalle kannattaa keksiä jtn. kun viestistä päättelin että riekaleina ovat.
T:se ei niin täydellinen av-mamma
Olen itsekin tupakoiva äiti,(silloin kun en ole raskaana) poltan n. 3-7 kpl/pv:ssä, mutta pidän huolen, että ku poltan, niin poltan silloin kun lapsi ei ole lähettyvillä. Lapsi on sisällä eikä näe kun tuprutan ja jos ollaan jossain liikkeellä, niin menen paikkaan, josta lapsi ei mua näe eikä kuule eli kauas pois. Lisäksi otan hieman tuuletusaikaa siihen päälle, ettei pahimmat röökikiisut haise, kun palaan lapsen luokse takaisin.
Sun provosoitumisen taustalla on syyllisyys, ehkä kannattaisi miettiä sitä... Miksi et tekisi kuten minä, tulisi sulle parempi olo siitä, jos kerran on pakko polttaa. Suojelisit lastasi ja et antaisi kyttäyksen aihetta kaikenmaailman hiippareille. (Niin ja soita poliisille siitä kyttääjästä, sano, että sua pelottaa kun se kyttää sun vauvaa, älä mainitse sitä polttamisjutta).
Älä ota niin kirjaimellisesti,jookosta?
Toi sinun ironinen viestisikö tuli puhtaasta rakkaudesta?
Minä itse poltan aina bussipysäkillä. Monesti ihmisistä huomaa etteivät he pidä sikaarin hajusta etenkin äidit ovat pahimpia. Joku joskus huomauttaa asiasta. Minä vain hymyilen leveästi ja katson lapsia ja äitiä.
Miten joku voikaan huomauttaa niin negatiiviseen äänen sävyyn ihan normaalista asiasta ja ilman hymyä!
Voitte arvata että pyyteetön hymyni otetaan silkkana vittuiluna, vaikka hymyilen naiselle jolla on ihanat lapset ja onnellinen perhe.
Negatiiviset ihmiset ruokkivat itseään negatiivisyydellä. Kukaan muu ei voi auttaa heitä.
T: 11cm mies
Itse en tupakoi, mutta en jaksa stressata savusta, jos mun ei tarvi sitä vierellä sisätilassa haistella. Silloin ravintolatupakointiaikanakaan se häiritsi vain satunnaisesti. Ulkona pieni haju joskus jostain ei tunnu missään.
Ap, ensi kerralla, kun se ihminen tekee sen, niin sano, että soitat poliisit, ellei lopeta ahdistelua. Otat kamerakännykän käteen ja alat kuvata sitä todistusaineistoksi. Sanot, että haet lähestymiskiellon, jos vielä uhkailee sun pihan takana jotain.
Jätän taapero ikäinen lapsen jatkossa pidemmäksi aikaa omilleen, että saan vetää tupakkani rauhassa.
Tupakansavu kulkeutuu kauat etkä sinä oikeasti millään tuulensuuntaa kyttäämällä käsipystyssä pysty sitä hallitsemaan ja ennakoimaan. Oletko ihan idiootti? Mene selkeästi kauas. Ja mä en esimerkiksi ole koskaan polttanut niin, että oma lapsi ollut missää lähellä (tai kenenkään muunkaan!). Vasta tänä kesänä, kun tyttö on jo 10 niin tullut pari kertaa poltettua niin että lapsi samalla pihalla ja hävettää ja käsken lapsen aina pysyä yli 10m päässä.
Onneksi on polta enää nykyisin kuin juhlimassa käydessäni.
Mun sisko harrastaa tota sun tapaasi polttaa. Lapset ovat jo aikuisia, mutta jos ovat käymässä kotona, niin siskoni menee piiloon polttamaan ja "löyhyttelee pahimmat hajut aikansa". Silti joka ikinen kerta siskoni lapset tietävät, että taas äiti kävi tupakalla. Ja ompa tosiaan normaalia juosta huvikseen 7 kertaa päivässä haukkaamassa happea muuten vain :D Siskollani on muuten joka kerta kamalat tunnontuskat tuosta polttamisesta nimenomaan lasten aikana. Mitäs sitten, kun sinun lapsesi alkaa olemaan siinä iässä, että hän tajuaa, mitä äiti tekee siellä kauempana piilossa? Jatkat edelleen ja podet huonoa omaatuntoa, vai poltat ihan reilusti kaikkien edessä todeten, että "ei tää järkevää ole, mutta minä olen minä, enkä halua minuuttani piilotella"?
Hävettää kaikki salapolttelijat ja salajuopot. Kiinni jäätte kuitenkin ja sen jälkeen syyllisyydentunto senkun kasvaa.
Olen itsekin tupakoiva äiti,(silloin kun en ole raskaana) poltan n. 3-7 kpl/pv:ssä, mutta pidän huolen, että ku poltan, niin poltan silloin kun lapsi ei ole lähettyvillä. Lapsi on sisällä eikä näe kun tuprutan ja jos ollaan jossain liikkeellä, niin menen paikkaan, josta lapsi ei mua näe eikä kuule eli kauas pois. Lisäksi otan hieman tuuletusaikaa siihen päälle, ettei pahimmat röökikiisut haise, kun palaan lapsen luokse takaisin. Sun provosoitumisen taustalla on syyllisyys, ehkä kannattaisi miettiä sitä... Miksi et tekisi kuten minä, tulisi sulle parempi olo siitä, jos kerran on pakko polttaa. Suojelisit lastasi ja et antaisi kyttäyksen aihetta kaikenmaailman hiippareille. (Niin ja soita poliisille siitä kyttääjästä, sano, että sua pelottaa kun se kyttää sun vauvaa, älä mainitse sitä polttamisjutta).
Ja mikä ihmeen analyysi se sellainen on, että ap pahoitti mielensä, koska jäi teosta kiinni??? Mistä teosta? Hän poltti tupakkaa kaukana lapsesta, eikä lapsi ilmeisesti edes häiriintynyt asiasta, kun kerta jatkoi uniaan? Se lapsi saa todennäköiseti pakokaasuistakin enemmän myrkkyjä sisäänsä, kuin tupakansavusta. Ainoa, joka tässä teki väärin, oli lenkkeilijä, joka kuvasi yksitistä pihaa ilman lupaa.
Ap, jos se mies kyttäilee vielä huomennakin, niin soita poliisit ja kerro kotirauhan häirinnästä. Tuollainen turha kttäily toisen pihalle ja asiattomien huutelu ei ole kovinkaan tervettä. Aina voi vielä heittää pedoepäilyskortin mukaan (ilman liiotteluita), niin kehtaa poliisitkin tehdä jotain :) Voit myös varoittaa lenkkeilijää asiasta, niin hän voi sitten päättää, että kannattaako ahdistella viattomia kansalaisia.
oikeasti järkevä viesti ja varmaan ainoa täällä joka voisi mitä viestiinsä kirjoitti myös todeta ääneen.
tästä näppiksestä :D
T. oliko se nyt nro 51
sinä joka ehdotit etupihaa niin kävin sielä aluksi, kunnes naapurin vanha kääkkä alkoi valittamaan ja "uhkailemaan". Hän siis on vissiin hieman mielenvikainen tai jotain, istuu vain pihalla aamusta iltaan ja ruokkii lintuja taikka muita mahdollisia metsän eläimiä.
En jaksa taistella hänen kanssaan asiasta, vaan siirryin suosiolla takapihalle. Näin hänen ei tarvitse haistella minua ja minun ei tarvitse kuunnella hänen kiukutteluaan.
Lapsi ei häiriinny tupakansavusta taikka hajusta. Nukkuu paukuttelee tyytyväisesti tuhisten (=
eikä
lapseni haise kuvottavalle. -Apmutta tupakoitsijat eivät itse haista sitä hajua. vaikka tupakoitskin ulkona, kulkeutuu se vaatteissasi sisään ja tarttuu myös lapseesi. Vähän sama kun omaa hikeään ei yleensä haista.
Seurustelen tupakoitsijan kanssa, ja kyllä sen hänestä ja kodistaan haistaa, vaikka ei sisällä tai ketjussa polttelekaan.
En toki heti pössyteltyäni käy lapseeni käsiksi vaan ajoitan tupruttelun näin, että varmasti kerkeän pesemään kädet ja tuulettumaan.
Käytän yhtä ja samaa takkia ja jätän sen aina ulos hetkeksi tuulettumaan ennen sisälle tuontia.
Jos mun "tekoni" oli paha, niin mitenkäs nämä jotka vetelee sitä spaddua sisällä lastensa silmien alla?älyllisesti köyhää vedota siihen, että "joo mä teen väärin, mutta toi teki vielä tuhmemmiin!"
Oletko kenties teiniäiti?
ellei nyt 25 vuotiasta tähän kategoriaan lokeroida.
Ja mut lokeroidaan aina nuoreksi äidiksi :D johtuu varmasti siitä että olen yksin. Ärsyttää ihan älyttömästi.
Itse en polta, mutta mies polttaa ja se on jotain järkyttävää kun pienen kaikki tavarat haisee röökille kun on ollut isänsä luona. Ja ei hänkään sisällä polta, mutta parvekkeen ovea ei saa kunnolla kiinni niin savu tulee sisälle.
tule sisälle asti, luojan kiitos (= -Ap
Sitten pitäisi pakokaasunkin haista vaatteissa, kun autoilee ja on parkkipaikalla. Ja kokkailukin pitäisi haista ihmisessä.
Vaan ei haise, kun tuulettuu.
Saa olla melkoinen ketjupolttaja että vaatteet ja iho alkaa haisemaan. Ap:n tapauksessa ap tuskin haisee röökille.
minä taas pidän tupakan tuoksusta. Hajuvesistä en pidä. En silti tupakoi. Paras tuoksu on vaarin piipputupakka. Makuasioita tai pitäisikö sanoa hajuasioita.
Sitten pitäisi pakokaasunkin haista vaatteissa, kun autoilee ja on parkkipaikalla. Ja kokkailukin pitäisi haista ihmisessä.
Vaan ei haise, kun tuulettuu.
Saa olla melkoinen ketjupolttaja että vaatteet ja iho alkaa haisemaan. Ap:n tapauksessa ap tuskin haisee röökille.
useita kertoja päivässä. Tupakka tosiaan haisee ihmisessä, se haju tulee ihohuokosista läpi vielä tunteja tupakoinnin jälkeen. Säälittää ne lapset, jotka joutuvat tupakkaäidin syliin ja pusuteltaviksi. Se on vielä karmeampaa kuin löyhkäävä hajuvesi. Vanhempien tupakointi on yksi väkivallan muoto lasta kohtaan. Millainen ihminen on niin itsekeskeinen, ettei lopeta tupakointia tullessaan raskaaksi? Lopettaminen ei vaadi kuin itsekuria, mutta nämä vätykset ovat niin omahyväisiä, etteivät piittaa edes oman lapsensa terveydestä ja tulevaisuudesta.
Harvemminpa sitä pakokaasua vetää henkeen
useita kertoja päivässä.
Tuomionkirkolta Kaarinaan saa melkoisen määrän pakokaasua keuhkoihinsa.
Ihan työmatka viidesti viikossa kahdesti päivässä. Edes taas.
Pakokaasu aiheuttaa mm yskää ja limaisuutta. Kun muutin Turkuun sain ensimmäisinä viikkoina kovan päänsäryn uudenmaankadun pakokaasuista. Tupakoitsijat eivät häiritse matkan varrella, kuten autot. Mikähän siinä on että autoilijat eivät piittaa minusta ja muiden terveydestä saati tulevaisuudesta?
Pakokaasusta saa kirjaimellisesti myrkytystilan. Edes ravintoloissa (kun sielä sai vapaasti tupakoida) en ole koskaan saanut samalaista reaktiota, kuin pakokaasusta.
En puolusta tupakkaa, mutta kyllä se on vähempi paha, kuin autojen pakokaasu!
Tuomionkirkolta Kaarinaan saa melkoisen määrän pakokaasua keuhkoihinsa.
Ihan työmatka viidesti viikossa kahdesti päivässä. Edes taas.Pakokaasu aiheuttaa mm yskää ja limaisuutta. Kun muutin Turkuun sain ensimmäisinä viikkoina kovan päänsäryn uudenmaankadun pakokaasuista. Tupakoitsijat eivät häiritse matkan varrella, kuten autot. Mikähän siinä on että autoilijat eivät piittaa minusta ja muiden terveydestä saati tulevaisuudesta?
Pakokaasusta saa kirjaimellisesti myrkytystilan. Edes ravintoloissa (kun sielä sai vapaasti tupakoida) en ole koskaan saanut samalaista reaktiota, kuin pakokaasusta.En puolusta tupakkaa, mutta kyllä se on vähempi paha, kuin autojen pakokaasu!
Jos kerran väen väkisin haluan fillaroida, etsi sellainen reitti, jossa ei tarvitse haistella pakokaasuja. Jos et jaksa kiertää puistojen kautta, mene bussilla.
Älä ota niin kirjaimellisesti,jookosta?
Toi sinun ironinen viestisikö tuli puhtaasta rakkaudesta?