Tarja Turunen, äiti 3 kk:n kokemuksella, sanoo olevansa tiukka äiti
Kommentit (8)
kun tiukalla voi tarkoittaa niin montaa asiaa
Niin, ehkä se onkin tiukassa kunnossa.
Mitä sitten, vaikka sanookin. Niin meistä moni muukin on varmaan päästellyt sammakoita suustaan jopa ennen lapsia tai kun lapsi on ollut pieni.
Se kuuluu äitiyteen.
Enemmän minua ärsyttää ne kaikentietävät suurperheen äidit, jotka halveksivasti nauraa esikoisen nuorelle äidille, joka ihanan naivisti vielä päästelee suustaan kaikkea. Kyllä ne kaikentietävät mammat äkkiä opettavat, että tuollainen on ihan naurettavaa.
Naisilla on niin ihana tapa nokkia toisia. Senkin nämä nuoret äidit oppivat nopeaa.
ärsyttävät kaikki besserwisserit, ihan siitä riippumatta onko kuinka monta lasta jne. Tuollainen vain itseä koskeva heitto "olen tiukka äiti" ei niinkään hetkauta, mutta kaikki nämä "odotahan vain, kohta sinut laitetaan ruotuun, sano minun sanoneen" -tyypit suututtaa.
että varmasti jo aika hyvin tuntee aikuisen itsensä ja perusluonteensa.
kertoi jossain lehdessä että vauva nauttii kun äiti on välillä poissa. Aika kaukana on nämä tuoreiden äitien ajatukset omistani...
kyllä se tiukkuus on samassa linjassa, mikä on omassa lapsuudenkodissaan ollut. Jos on oma koti (vai pitäisikö tarkentaa, että se vanhempi, johon on itse samaistunut) on ollut tiukka, niin todennäköisesti itsekin on tiukka. Ei tämä ole kuin logiikkaa.
3 kk vauvan kanssa ei mielestäni voi oikein olla tiukka tai lepsu, vaan vauvan tarpeet pitää yrittää täyttää niin hyvin kuin osaa.
Onko se Pimiä oikeasti sanonut noin? Aika... "pimiää" :D En siis tuomitse mitenkään sitä, että vauvaa hoitaa muutkin kuin äiti ja että äiti ottaa hetken hengähdystauon, mutta olen aika varma ettei vauva erityisesti nauti siitä, että äiti on pois.
kun tiukalla voi tarkoittaa niin montaa asiaa