Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen poika tuo minulle lahjaksi AINA sukkia tms. käyttötavaraa. Aargh!

Vierailija
12.12.2012 |

Onko tästä oikeus olla suivaantunut?

Palvelemme pojan perhettä koko joulun kuin parhaassa hotellissa ja kiitokseksi saamme miehen kanssa sukat, sloggi-alushousut tai yhtenä vuonna lasten itse paskartelemat jouluaiheiset taulut! Siinä huuli hieman nyki kun kerrankin tuli ns. kova paketti ja sisältö tuollainen.

Tokihan lastenlasten lahjat olisivat kivoja muun lisänä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että aikuiset ovat oikeesti lahjoja vailla. Itse vien annoppilaan mielummin pelkkiä pieniä tuliaisia kuten kukan tms. Eipä tulis mieleenkään alkaa arvokkaita lahjoja ostelemaan...

Vierailija
2/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailut ja juomiset ja vaivannäöt SUKILLA.

Olkoonkin omasta äidistä/anopista kyse.

Itse en kehtaisi mennä tuollaisten lahjojen kanssa koko jouluksi passattavaksi.

Kuka poikasi perheessä nuo lahjat ostaa? Onko kyse kenties enemmänkin kälyn tyhmyydestä, aika monessahan perheessä vaimo hoitaa lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten pääsivulta näet, lukijoita tällä aloituksella on ainakin tässä vaiheessa aika vähän. Yleensäkin aloituksilla lukijoita vain jokunen sata, suosituillakin. Joten aika epätodennäköistä, että juuri ap:n poika tai käly tämän näkee.... ja voipi olla, että ap on jonkun yksityiskohdan tuosta älynnyt muuttaa tunnistamisen vaikeuttamiseksi.

Tai sitten hän ajattelee, että tunnistakoot, ehkä älyää olla vähän kohteliaampi tänä jouluna!

-3-

Vierailija
4/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti aina sanoo, että hän ei oikeasti tarvitse mitään, korkeintaan suklaarasia. Kaikkea kuulema jo on. Äidin toivetta olen noudattanutkin ja ostanut aina vaan jotain pientä, korkeintaan 20-30 euron lahjan eli jotain parempaa suklaata ja vaikka juuri sukat tai lahjakortti ym. Sinne mennään kyllä passattavaksi joka joulu. En ole tajunnut, että pitäis viedä joku kallis lahja. Oon aatellu tylsästi, että paras joululahja on kun saadaan koko perhe koolle, niin harvoin muuten nähdään.

Vierailija
5/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten inhottava olet.

Vierailija - 12.12.12 05:42 (ID 16058996)

Vierailija
6/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos se tois joka vuosi vaikka tiimarin posliinikissan. Mä tykkään pelkästään käyttötavaralahjoista, krääsää en kaipaa.

Vierailija
7/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka se näkeminen ja yhdessäolo onkin pääasia, on minusta aika noloa ja - anteeksi nyt - huonoa käytöstä mennä käsiä heilutellen jonnekin jouluksi passattavaksi.

Kokeilepa vaikka tänä jouluna yllättää äitisi ja vaadi saada tehdä osa ruuista ja vie hyvä lahja. Mahtaakohan ilahtua...

Aika moni tietynikäinen nainen on opetettu kotona sanomaan että "en minä tarvitse mitään, mitäs minä..." mutta silti ilahtuisi kovasti pienestä hemmottelusta.

-3-

Vierailija
8/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyyteettömästi viettää joulunsa lasten ja lastenlastensa kanssa. He eivät odota korvausta esim. lahjojen muodossa kestityksestä yms. Ssinä ap et selvästikään kuuluu näihin ihmisiin. :( Sun kannattaa sitten varmaan kertoa pojallesi, että millaisen lahjan odotat saavasi. Niin tai jos myytkin ovelta vaikka käsiohjelmaa tai illalliskortteja niin saat sitten ihan selvää käteistä.

Vierailija
9/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi osallistua ruokien laittamiseen ja/tai ostaa kivan lahjan tms. Me olemme vuorollamme minun vanhemmillani ja mieheni vanhemmilla jouluisin ja ikinä en ole mennyt tyhjin käsin ja passattavaksi! Kumpikaan ei vaadi/pyydä mitään, mutta esim. viime vuonna tein anoppilaan rieskat ja joululaatikot sekä ostin jouluisen kukkakimpun. Lisäksi toki ostamme joka vuosi joululahjat arvoltaan noin 75eur/anoppi ja sama apelle.

Tänä vuonna menemme minun vanhemmilleni ja sinne tulee myös muut sisarukseni perheineen. Kävin jo ostamassa koko porukalle joulusuklaat (noin 50euron edestä) ja vein ne äidilleni ja sanoin samalla, että ostan vielä pari pulloa punkkua ja alkoholitonta qlöqiä kaikille. Joululaatikot olemme sopineet tekevämme yhdessä aaton aattona/aattona (olemme yötä). Toki myös lahjat on hankittuna:)

Sekä äitini että anoppini ovat aina sanoneet, ettei tarvitse osallistua, mutta molemmat ovat oikeasti iloisia avusta. Lisäksi toki autan ruoan esille laittamisessa/ kattamisessa/ jälkien siivouksessa. En toki kaikessa, kun "jaamme" tehtäviä, mutta jokin osa siis "kuuluu" minullekin. Minusta yhdessä tekemisestä tulee oikeaa tunnelmaa:)

Vierailija
10/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä edes puhunut pojallesi siitä, mitä toivoisit? Oot aika ihme tyyppi, jos olet kuvitellut saaneesi ajatustenlukijan pojaksesi. Toki saat olla suivaantunut, mutta mitä saat uhrin leikkimisellä? Kukaan muu ei ole vastuussa sinun odotuksistasi ja niiden täyttymisestä, kuin sinä itse. Jos ei kiinnosta kestittää ketään paskoja lahjoja vastaan, niin älä sitten tee niin. Tai sitten voit muuttaa tilanteen olemalla odottamatta mitään.

Voi myös miettiä, että mites se oma esimerkki lahjojenantajana on mahdollisesti edesauttanut nykyistä tilannetta. Jos hän vaikkapa kokee saavansa vastineeksi juuri jotain sukkien arvoista...

Vierailija
11/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos se tois joka vuosi vaikka tiimarin posliinikissan. Mä tykkään pelkästään käyttötavaralahjoista, krääsää en kaipaa.

Voisivat kysyä vaimoineen, mitä tarvitaan. Olisimme miehen kanssa kiitollisia, jos he hoitaisivat jonain vuonna vaikka kinkun tai edes joululimpun.

Alapään saan tosiaan peitettyä omin neuvoin enkä edes tykkää sloggeista. Mutta siis ei posliinikissaa vaan ruokaa tai timantteja kiitos. :D

Vierailija
12/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä edes puhunut pojallesi siitä, mitä toivoisit? Oot aika ihme tyyppi, jos olet kuvitellut saaneesi ajatustenlukijan pojaksesi. Toki saat olla suivaantunut, mutta mitä saat uhrin leikkimisellä? Kukaan muu ei ole vastuussa sinun odotuksistasi ja niiden täyttymisestä, kuin sinä itse. Jos ei kiinnosta kestittää ketään paskoja lahjoja vastaan, niin älä sitten tee niin. Tai sitten voit muuttaa tilanteen olemalla odottamatta mitään. Voi myös miettiä, että mites se oma esimerkki lahjojenantajana on mahdollisesti edesauttanut nykyistä tilannetta. Jos hän vaikkapa kokee saavansa vastineeksi juuri jotain sukkien arvoista...

Kuules meillä on jouluna 25 pkt konvehteja, iso kinkku, kalkkunaa, 4 sorttia kalaa, laatikoita (joita aina kehutaan myyjäisissä), leivonnaisia, kastikkeita kahta laatua, juustoja ja laatuviinejä. Lisäksi ollaan ystävällisiä ja tulen miniän kanssa ihan hyvin toimeen. Tykkään siitä kitupiikistä kuitenkin. ;) No samanmoinen kitupiikki oma poikani on!

Sanoinko jo, että heidän lapsilleen on kaikille minulta ja vaarilta 3 lahjaa. Yhdet isot (tv, pleikkari, stiga-kelkka) ja pari pientä (kirja, paita).

Vierailija
13/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas noita odotuksia. Sano niille ääneen tuo, muuten on vähän marttyyrimaista meininkiä. En ole varma, osaatko huolehtia alusvaatteistasi, kun tuo puhuminenkin vaikuttaan niin vaikealta...

Vierailija
14/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules meillä on jouluna 25 pkt konvehteja, iso kinkku, kalkkunaa, 4 sorttia kalaa, laatikoita (joita aina kehutaan myyjäisissä), leivonnaisia, kastikkeita kahta laatua, juustoja ja laatuviinejä. Lisäksi ollaan ystävällisiä ja tulen miniän kanssa ihan hyvin toimeen. Tykkään siitä kitupiikistä kuitenkin. ;) No samanmoinen kitupiikki oma poikani on!

Sanoinko jo, että heidän lapsilleen on kaikille minulta ja vaarilta 3 lahjaa. Yhdet isot (tv, pleikkari, stiga-kelkka) ja pari pientä (kirja, paita).

Onpas siinä kasa materiaa. Hienoa, jos sitä arvostaa. Mutta niinkin paljon kuin panostat omaisuuden haalimiseen ja kansantalouden kasvuun, niin voisit ehkä panostaa siihen keskustelupuoleenkin ja yhteyteen läheisten ihmisten kanssa. Ei ole vaikeaa, eihän. Jos on toiveita, niin miksei niitä ääneen voi sanoa? Itse kohteelle, eikä seläntakana nettiin?

Vierailija
15/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas noita odotuksia. Sano niille ääneen tuo, muuten on vähän marttyyrimaista meininkiä. En ole varma, osaatko huolehtia alusvaatteistasi, kun tuo puhuminenkin vaikuttaan niin vaikealta...

On kirjoittamaton sääntö, ettei omalta lapselta mitään pyydetä. Taidan kirjoittaa lapsenlapsille satukirjan jossa opetetaan, ettei mummalle tuoda sitten alkkareita lahjaksi, että oppisivat!

Vierailija
16/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot eläkkeet juoksee ja oman talouden menot pienet, joten en ymmärrä, miksi tarvitsee vinoilla lahjojen suuruudesta. Ei se tässä ollut se "pointti".

Vierailija
17/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet valinnut palvella.Mistä poika voi tietää, että siitä kuuluu "maksaa"?

Vierailija
18/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka se näkeminen ja yhdessäolo onkin pääasia, on minusta aika noloa ja - anteeksi nyt - huonoa käytöstä mennä käsiä heilutellen jonnekin jouluksi passattavaksi. Kokeilepa vaikka tänä jouluna yllättää äitisi ja vaadi saada tehdä osa ruuista ja vie hyvä lahja. Mahtaakohan ilahtua... Aika moni tietynikäinen nainen on opetettu kotona sanomaan että "en minä tarvitse mitään, mitäs minä..." mutta silti ilahtuisi kovasti pienestä hemmottelusta. -3-

Ja voin taata, että äiti EI ilahdu tuomisista. Väkisin tiskaan sentään tiskit ja sitäkin äiti vahtii haukkana, että tulee tehtyä oikein. Kas joidenkin mielestä vain se oma tapa on oikein asiassa kuin asiassa ja siksi he haluavat tehdä itse kaiken..

Rahaakin tarjoan ruuista, muttta se otetaan loukkauksena..

Vierailija
19/19 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olla hieman etäännytty joulun ajatuksesta jos lahjojen takia jouluna illallistetaan ja kokoonnutaan? yhdessäolo se suurin lahja on. tilatkaa ensi jouluna kimpassa pizza-taxi niin ei tartte ruan takia vauva sivuilla porata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän