Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä ärsyttää naistenlehtien kliseet?

Vierailija
12.12.2012 |

Aloitetaan nyt vaikka tästä: tammikuun numeroissa on aina joulukilojen karistus ja sitten kesän jälkeen kesäkilojen karistus.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä joulu että kesä on mulle laihduttavaa aikaa.

Vierailija
2/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan nyt vaikka tästä: tammikuun numeroissa on aina joulukilojen karistus ja sitten kesän jälkeen kesäkilojen karistus.

On se kumma, miten joillekin kertyy kiloja vuodenajasta riippumatta.

Ja sitten on ne julkkishaastattelut, joissa joku hehkuttaa elävänsä vain miehelleen ja lapsilleen ja kuinka ihanaa on. Vuoden parin päästä otsikko kuuluu: "Maija Möttönen avoimena kriisin jälkeen: Nyt osaan ottaa aikaa itselleni" Öhöm. oliskohan hyvä yrittää ottaa itselleen aikaa koko ajan edes vähän, ettei elämä sen takia kriisiydy. Elämässä kun kriisejä riittää, niin voisi eliminoida edes joitain niistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua ärsyttää se lässyttävä kieli, mitä niisstä käytetään. Sellainen kädestä pitäminen, ikäänkuin en osaisi itse ajatella.

Ja ennen kaikkea urpot ohjeet tyyliin "Yli 30-kymppisen on parempi jättää sortsit kauppaan, jolleivät sääret varmasti ole katseenkestävät." Siis totaaliturhaa lässytystä! Aivan tyhjänpäiväisiä paineita ihmisille! Kukin kulkekoon vaikka mikrosortseissa hautaan jos ne omaa makua mielyttää.

Muuten kyllä luen mielelläni naistenlehtiä, ja pidän niitä (paitsi jnt Cosmoa) ihan hyvätasoisinakin nykyään.

Vierailija
4/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on siellä muitakin kliseitä,jotka ärsyttävät:

- tuunaa makuuhuoneesi jotta seksi sujuu

- osta seksiasuja että seksi sujuu

-tee sitä ja tätä niin saat parempaa seksiä...

-hyväksy itsesi,ja vartalosi niin seksielämä on parempaa....

- laihduta niin tunnet olosi seksikkäämmäksi...

-naikaa keittiössä ja olohuoneessa ja kun olette kylässä niin livahtakaa vessaa tai siivouskomeroon panemaan pikaiset,varmasti nainenkin nauttii ....

- näillä meikeillä loihdit itsestäsi illan kuningattaren

- nämä vaatteet sinun TÄYTYY hankkia...

huoh, en tilaa naistenlehtiä,joskus ostan irtonumeroita jos tarjoushinta ja joku hyvä artikkeli....

Vierailija
5/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin joulukilot pois ja tuhdit härkäviikkojen herkut. Sitten keväthankien kautta ihastelemaan ortodoksien lumoavaa pääsiäistä. Seuraavaksi vappuherkut, valmistujaiset, bikinikunto ja stressittömän superteholoman valmistelu.

Kesällä sitten suoritetaan vain 5-50 kesätapahtumaa, säilötään ja syödään. Syksyllä laihdutaan kesäkilot pois ja aloitetaan uusi harrastus. Ja kohta onkin aika tehdä itse lahjat ja taikoa perinteiset jouluruuat uudella, kevyemmällä tavalla.

Vierailija
6/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa laihdutetaan

toukouussa juhlatarjoiltavat

heinäkuussa näin jumppaat mökillä

jnejne.

Jutut toistuvat vuodesta toiseen hieman päivitettyinä.

Vierailija
7/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuntoon kesän/talven jäljiltä. Kampausjutuissa malleilla on viiden ihmisen tukka yhdessä päässä.

Muotijutut tyyliin tyllihame-kumisaappaat-tonnin pitsitoppi-villatakki.

Vierailija
8/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa minun tuttujeni facebook-päivityksiltä... taitavat ottaa naistenlehdistä vaikutteita eivätkä ajattele itse.

Ensin joulukilot pois ja tuhdit härkäviikkojen herkut. Sitten keväthankien kautta ihastelemaan ortodoksien lumoavaa pääsiäistä. Seuraavaksi vappuherkut, valmistujaiset, bikinikunto ja stressittömän superteholoman valmistelu.

Kesällä sitten suoritetaan vain 5-50 kesätapahtumaa, säilötään ja syödään. Syksyllä laihdutaan kesäkilot pois ja aloitetaan uusi harrastus. Ja kohta onkin aika tehdä itse lahjat ja taikoa perinteiset jouluruuat uudella, kevyemmällä tavalla.

Vierailija
9/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuntoon kesän/talven jäljiltä. Kampausjutuissa malleilla on viiden ihmisen tukka yhdessä päässä.

on usein sellaista niin editorial-tyyliä, että ei kukaan normaali ihminen voi arjessaan sen näköisenä liikkua kuin mihin ne mallit on kuvissa puettu.

Vierailija
10/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuntoon kesän/talven jäljiltä. Kampausjutuissa malleilla on viiden ihmisen tukka yhdessä päässä. Muotijutut tyyliin tyllihame-kumisaappaat-tonnin pitsitoppi-villatakki.

on usein sellaista niin editorial-tyyliä, että ei kukaan normaali ihminen voi arjessaan sen näköisenä liikkua kuin mihin ne mallit on kuvissa puettu.

"Näin voit saada Rihannan/Kate Mossin tyylin Seppälän kuteilla!!!"

No, on niissä toki hyvääkin tuollaisissa jutuissa, jos on rakennettu siten, että esitellään eri hintaluokan samantyylisiä asukokonaisuuksia. Auttaa varmasti sellaisia, jotka ettii jotain tiettyä vaatetta.

Vierailija
11/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on aina ärsyttäny lehtien kaksinaismoralismi laihdutuksen suhteen. Esimerkiksi lehdessä saattaa olla iso artikkeli anoreksiasta ja nuorten syömishäiriöiden lisääntymisestä, ja sitten seuraavalla sivulla löytyykin ihme paastodieetin ohjeet jolla karistetaan joulukilot.

Yleensäkin semmoinen tietynmallisen ihannevartalon tuputtaminen "nyt iso peppu on pop" "naisella saa olla muotoja" (kunhan sinulla on hoikka vyötärö ja kilot ovat "oikeissa" kohdissa) "strong is new skinny". Nuo kaikki toki toki parempia kuin äärimmäisen laihuuden ihannointi, mutta silti ajavat samaa asiaa: on tietty malli johon naisen tulee pyrkiä. Siihen malliin pyritään lisäämällä liikuntaa ja syömällä oikein.

Vierailija
12/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sekä naistenlehdissä että liikuntalehdissä. Tyyliin "kauniimmat pakarat pepputreenillä NYT".

No, onhan ne hengennostatusta tietysti ja sitäkin tarvitsee, omasta mielestäni liikunnan pitää olla kokonaisvaltaista ja treenata koko vartaloa, eikä pakonomaisesti yhtä vartalon kohtaa. Sotii täysin käsitystäni vastaan, että liikkumisen pitää olla kivaa, eikä vain väline seksikkyyteen tms.

Välillä noissa voi tietysti olla uusia liikkeitä piristämään treeniä, usein kuitenkin tuntuu siltä, että nuo jutut on suunnattu sohvaperunoille, joille tekisi hyvää tehdä ihan perusliikkeitä, eikä sellaisia, jotka edellyttää jo paljon kehonhallintaa.

Vierailija
13/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ärsyttää minuakin. Toinen järjetön klisee on nämä "Kokeile uusi dieetti!" laihdutusjutut ja seuraavalla aukeamalla suklaareseptejä otsikolla "Nyt saa herkutella!"

Vierailija
14/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiojuttu 4 kertaa vuodessa on "talvi/kevät/kesä/syksy on iholle ja hiuksille vaativaa aikaa". Ja sitten levitetään kreemit ja naamiot.

Vierailija
15/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sekä naistenlehdissä että liikuntalehdissä. Tyyliin "kauniimmat pakarat pepputreenillä NYT". No, onhan ne hengennostatusta tietysti ja sitäkin tarvitsee, omasta mielestäni liikunnan pitää olla kokonaisvaltaista ja treenata koko vartaloa, eikä pakonomaisesti yhtä vartalon kohtaa. Sotii täysin käsitystäni vastaan, että liikkumisen pitää olla kivaa, eikä vain väline seksikkyyteen tms. Välillä noissa voi tietysti olla uusia liikkeitä piristämään treeniä, usein kuitenkin tuntuu siltä, että nuo jutut on suunnattu sohvaperunoille, joille tekisi hyvää tehdä ihan perusliikkeitä, eikä sellaisia, jotka edellyttää jo paljon kehonhallintaa.

ärsyttää täälläkin,ihan kuin se olisi se ainoa autuaaksi tekevä asia,ihankuin kaikki voisivat oikeasti saada sellaisen pepun, en minä ainakaan geenit ovat niin lujasti vastaan ja aika ei riitä,enkä halua käyttää niin isoa aikaa peppujumppaan. Jotenkin olen alkanut tuntemaan huonommuutta siitä että minulla ei ole naistenlehtipeppu.....

Vierailija
16/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä keväänä sääret eivät ole aivan yhtä pitkät kuin viime vuonna, mutta hartiat ovat selvästi kaventuneet.

Vierailija
17/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä keväänä sääret eivät ole aivan yhtä pitkät kuin viime vuonna, mutta hartiat ovat selvästi kaventuneet.

Vierailija
18/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun pastillivärit saa muotitoimittajat riehaantumaan. Tai seilorimuoti.

Vierailija
19/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun pastillivärit saa muotitoimittajat riehaantumaan. Tai seilorimuoti.

syksyn murretuista väreistä, tummemmista sävyistä, harmaista, mustasta.

Vierailija
20/28 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua ärsyttää se lässyttävä kieli, mitä niisstä käytetään. Sellainen kädestä pitäminen, ikäänkuin en osaisi itse ajatella.

elä niin ja näin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän