Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä keksin joulunajan viihdykkeeksi ulkomaan vieraille?

Vierailija
12.12.2012 |

Siskoni perhe asuu ulkomailla, suuressa kaupungissa. Tulevat aina joulun ja uudenvuoden ajaksi Suomeen ja odottavat, että heitä viihdytettäisiin. Mitä ihmettä keksisin tänä vuonna?

Heillä on teini-ikäiset lapset ja olisi tärkeää, että heillä olisi kivaa. Jotain pelejä me pelataan parina iltana. Mutta jotain muutakin tekemistä pitäisi keksiä.

Elokuviin ei voi mennä, koska he on yleensä nähneet jo kaikki ne leffat, mitä täällä menee, ne kun tulee heillä aiemmin esitykseen. Ja kotimaiset elokuvat heitä ei kiinnosta - no, se Rare Exports oli silloin asia erikseen, mutta nyt ei taida olla mitään sellaista.

Kaikki teatteriesitykset oli jo loppuunvarattuja, mitä tuolla ajalla on.

Jossain ravintolassa käydään varmaan syömässä... Mutta mitä muuta voisi tehdä teini-ikäisten kanssa? Museot tms. ei heitä kiinnosta, ei ketään perheessä. Pitäisi olla jotain jännää jotain tyyliin lumikelkka-ajelua - mutta se ei saisi maksaa paljon mitään.

Olen niin erilainen ihminen kuin he. En osaa keksiä tuollaista "jännää" ohjelmaa, kun itse tykkään just esim. noista museoista ja sellaisesta pienestä. Ja heistä taas täällä Suomessa kaikki niin pientä ja tylsää ja säälittävää, kun heillä siellä suuressa maailmassa vaikka mitä kiehtovaa!

Tästä tulossa jo vähän rasite tästä jouluvierailusta. Vanhemmilla kova hätä, että teinit viihtyisi. Ja odottavat, että me järkätään se ohjelma. Ja mä en vaan keksi, mistä teini-ikäiset voisi pitää... :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin niille, että teidän täytyy kyllä itse keksiä sitten ohjelma jos haluatte jotain erityistä lomallanne tehdä, että meillä vietetään ihan kotijoulua vaan.

Vierailija
2/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita teinejä. Mikä ihmeen ohjelmapalvelutoimisto sä muka niille olet? Minusta miljoonakaupungissa asuvana ulkosuomalaisena Suomessa on parasta rauha, luonto ja hiljaisuus, niitä ei suurkaupungissa ole tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku tekosyy, jolla saat heidät pysymään siellä ihanassa ulkomaassaan. Et kai itsekään lähtisi mihin tahansa ehdoin tahdoin kärsimään?

Vierailija
4/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiset tykkää ulkomailta tullessaan käydä Serenassa, Suomenlinnassa, Tallinnassa, luistelemassa, hiihtämässä jne.

Vierailija
5/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jotain jännää jotain tyyliin lumikelkka-ajelua - mutta se ei saisi maksaa paljon mitään.

Vierailija
6/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota uimista voisi yhtenä päivänä ehdottaa, onhan täällä Caribia.

Olen aiemmin yrittänyt ehdottaa Tukholmassa tai Tallinnassa käyntiä. Ei ole oikein innostanut. Ehkä joku piknik-risteily, onkohan niitä talvella...

Joku Suomenlinna ei niitä kiinnosta, kokeiltu on. Luistella eivät osaa, laskettelemaan lähtevät, mutta hiihtäminen liian tylsää..

Vierailija
7/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mieheni teini-ikäinen englantilainen siskontyttö viihtyi meillä 3 viikkoa. Karkkipapereita löytyi vielä kuukausienkin jälkeen.

Mikään muu ei kiinnostanut. Eipä ole tuon jälkeen tullut käymään:)