Synnytyslakkiini tuli reikä ja huomenna käynnistys, mitä teen??
Haittaako sellanen 3x2 cm palkeenkieli? En ehdi mistään saamaan uutta lakkia ja en kyllä halua ottaa sairaalan käytettyä lakkia, iljettää koko ajatuskin.
Kommentit (33)
Ei sitä käynnistystä peruta siksi ettei lapsella ole lakkia!! Niillä on salissa lakkeja lapselle asti. Tämä on sentään hyvinvointivaltio. Ei ne sitä lasta takaisin puske vaan siksi ettei äiti ehtinyt/muistanut/ymmärtänyt ottaa omaa lakkia mukaan. :D
Ja hätä keinot keksii; inarilainen kaverini synnytti ambulanssissa matkalla LKS:aan ja lapselle tehtiin synnytyslakki isän tennissukasta. Jos se käy, niin käy ne sairaalan lakitkin. :)
toimii tulisuudelma alias karhupumppu. Onko teillä semmosta? Sen vaan ruuttaat oikein syvälle päähän, pysyy hyvin ja on tehokas. Samalla kun kätilö plopsauttaa vauvan vaginastasi, voi miehesi plopsauttaa pumpun päästäsi. Lupaan, että synnytyksesi tulee olemaan ikimuistoinen.
Jouluvaloja synnytyslakin koristeeksi meinasin ehdottaa kans (kun ne hämäis hyvin, kukaan ei huomaisi reikää), mutta tuossa aiemmin joku ehdottokin lediviritelmää.
joten voit uskoa että synnytyslakkikin alkaa olla aika kulahtanut, mutta kätilöt ovat sen aina näppärästi korjanneet heftalla. Ei siinä paljon ehdi synnytyslakkia ajattelemaan kun lasta pungetaan maailmaan. Ja kätilöt ovat varmasti nähneet pahempaakin kuin tuollainen pieni naarmu lakissa. Onhan tälläkin palstalla paljon naisia jotka eivät ole edes kuulleet koko synnytyslakista ja saattavat pöllähtää saliin ILMAN KOKO LAKKIA!
Ensimmäinen synnytys ja ensimmäinen synnytyslakki...ai että sitä lakkia ihastelin ja mallailin puuhakkaana ennen synnytystä. Se on mulla rakkaimpien aarteiden joukossa forever, ja aina sen katsominen herättää ihania muistoja. Voisin synnyttää joka päivä, synnytyslakki teki siitä niin ihanaa!
heh tuli mieleen kun mulla tuli synnytyslakkiin kaks reikää just ennen ponnistusvaihetta hauskasti lakin molemmille sivuille ja käskin miehen äkkiä kastella supertamponit ja tunkee ne niihin reikiin ja näytti ihan sarvilta ne tamponit ja paikalle kun tuli lääkäri niin se kysyi että: "mikäs pässi täällä synnyttää" niin nauroin niin että väliliha repesi ihan itsestään :DDD ja mies meinas pudota tuolilta :DDDDDD ahahahha
Kieltaydyt synnyttamasta ennenkuin saat uuden lakin. Niin tein minakin.
Jos vaikka joku pääsisi täältä tuomaan ja lainaamaan omansa. Kyllähän se kai ilmankin onnistuu mutta, noh, huhhuh ;)
löytyy kotoa tähän aikaan vuodesta joululahjojen paketointitarvikkeita. Kokeilepa askarrella uusi synnytyslakki lahjapaperista ja lahjanauhasta. Tai semmosesta lahjapussista saa kans hienon. Eihän se tietenkään oo sama, kuin jos on jo tunneside aiemmissa synnytyksissä olleeseen lakkiin, mutta pääasia, että on ehjä lakki synnytykseen mennessä. Toisaalta voit koittaa lahjanauhalla kuroa vanhan lakin umpeen. Nyt sun on vaan pakko käyttää mielikuvitusta, ettet joudu niitä sairaalan lainalakkeja käyttämään.
Aattelinki tos joku päivä että mikä on ku kaikki tuntuu niin muka valmiilta...
Kiitos muistutuksesta ap, ehkä mä viel kerkeen. Rv 31+2.
löytyy kotoa tähän aikaan vuodesta joululahjojen paketointitarvikkeita. Kokeilepa askarrella uusi synnytyslakki lahjapaperista ja lahjanauhasta. Tai semmosesta lahjapussista saa kans hienon. Eihän se tietenkään oo sama, kuin jos on jo tunneside aiemmissa synnytyksissä olleeseen lakkiin, mutta pääasia, että on ehjä lakki synnytykseen mennessä. Toisaalta voit koittaa lahjanauhalla kuroa vanhan lakin umpeen. Nyt sun on vaan pakko käyttää mielikuvitusta, ettet joudu niitä sairaalan lainalakkeja käyttämään.
jonkun pienipäisen synnyttäjän kiristävää kokoa, näytän kiinalaiselta uimarilta kaikissa valokuvissa. Sairaalalakeissa on se sairas sääntö et yhtään karvaa ei saa jäädä näkyviin, se on mun mielestä hirveetä kun karvat korvien ympäriltä ajellaan :(
Kaikki menee varmasti hyvin, älä murehdi lakin kunnosta. :)
Mikä perkule on synnytyslakki? Kahdessa synnytyksessä olen ollut mukana ja mulle ei kukaan antanut sellaista. Epäreilua sanon minä.
Isi35
Meillä mies askarteli mun synnytyslakkiin hauskan ledisarjan joka sykki lapsen sydämen sykkeen kanssa samaan tahtiin. Tilattiin se mulletoi-nettikaupasta, ja vaikka vähän epäilytti niin toimi tosi hienosti. Mahtava lakki ja mahtava synnytys, ei voi muuta sanoa. Ei siis mitään haitannut vaikka siinä väkisinkin oli pieniä reikiä, koska johdot piti saada lakista läpi (halusin että patterit on lakin sisäpuolella, näytti siistimmältä).