Synnytyslakkiini tuli reikä ja huomenna käynnistys, mitä teen??
Haittaako sellanen 3x2 cm palkeenkieli? En ehdi mistään saamaan uutta lakkia ja en kyllä halua ottaa sairaalan käytettyä lakkia, iljettää koko ajatuskin.
Kommentit (33)
Ajattele nyt niitä kaikkia kesäuroita, jotka jotuvat laittamaan 12 päkin kuoret hatuksi! Siinähän on yli 20 reikää! Sääliksi käy näitä kesäressuja ja sinä kehtaat valittaa jostakin yhdestä pienestä vaivaisesta reijästä, jonka voi esim jesarilla paikata sekunneissa. Häpeä!
Ekassa synnytyksessä mun lakki repes kun pistin sitä hirveellä kiireellä päähän kun ajettiin sairaalaan. Synnytys meni ihan hyvin, mutta vauvan ekat vieraat olikin sitten lastensuojelusta!
Kätilöt oli tehny ls-ilmon, koska "rikkinäisen synnytyslakin vuoksi oli aihetta epäillä kykyäni tasapainoiseen vanhemmuuteen"!
Huomautuksella selvittiin, mutta seuraavissa synnytyksissä oon kyllä pitäny huolen että lakki on ehjä.
ja synnytyslakkiani tarkkailtiin pitkin seuraavaa raskautta. Mun synnytyslakissa oli toisen asteen repeämät eli ei mikään pikkujuttu :( Ensisynnyttäjät oli ihan kauhuissaan kun kerroin siitä synnytyslakkivalmennuksessa.
Ettekö voi hankkia laadukkaampia synnytyslakkeja, jotka ei ole niin herkkiä repeämään tänä GoreTexien ja ReimaTecien luvattuna aikana? Jos ne kykenee tekemään kestäviä vaatteita leikki-ikäisille, niin miksei kykene tekemään kunnollisia synnytyslakkeja, joita kuitenkin käytetään yleensä kai sisätiloissa ja lyhyen aikaa kerrallaan?
se on yleistynyt vasta ihan viime aikoina, hyvä et edes nyt. Tosi epätasa-arvoista ja jättää miehen ulkopuoliseksi :(
Meillekään ei tullut mieleen hankkia miehelle lakkia esikoisen synnytykseen 3v sitten, mutta nyt kun toinen kohta syntyy niin ollaan hankittu miehelle sellainen armeijan lakkia muistuttava ja syntyvälle lapselle kaksi, pinkki röyhelömyssy ja sitten sellainen miniarmeijalakki (emme tiedä sukupuolta), niin jos tulee poika niin mies saa heti bondata vauvan kanssa kun heillä samanlaiset lakit
se on yleistynyt vasta ihan viime aikoina, hyvä et edes nyt. Tosi epätasa-arvoista ja jättää miehen ulkopuoliseksi :(
Meillekään ei tullut mieleen hankkia miehelle lakkia esikoisen synnytykseen 3v sitten, mutta nyt kun toinen kohta syntyy niin ollaan hankittu miehelle sellainen armeijan lakkia muistuttava ja syntyvälle lapselle kaksi, pinkki röyhelömyssy ja sitten sellainen miniarmeijalakki (emme tiedä sukupuolta), niin jos tulee poika niin mies saa heti bondata vauvan kanssa kun heillä samanlaiset lakit
Ettekö voi hankkia laadukkaampia synnytyslakkeja, jotka ei ole niin herkkiä repeämään tänä GoreTexien ja ReimaTecien luvattuna aikana? Jos ne kykenee tekemään kestäviä vaatteita leikki-ikäisille, niin miksei kykene tekemään kunnollisia synnytyslakkeja, joita kuitenkin käytetään yleensä kai sisätiloissa ja lyhyen aikaa kerrallaan?
mä synnytin äidiltä peritty Hankkijan synnytyslakki päässä. Sain kymmenen pisteen vauvan siitä huolimatta että synnytyslakissa ei lukenut Reimatec.
heh tuli mieleen kun mulla tuli synnytyslakkiin kaks reikää just ennen ponnistusvaihetta hauskasti lakin molemmille sivuille ja käskin miehen äkkiä kastella supertamponit ja tunkee ne niihin reikiin ja näytti ihan sarvilta ne tamponit ja paikalle kun tuli lääkäri niin se kysyi että: "mikäs pässi täällä synnyttää" niin nauroin niin että väliliha repesi ihan itsestään :DDD ja mies meinas pudota tuolilta :DDDDDD ahahahha
Repesin täysin :D
Kaksi normaalia lakkisynnytystä takana, mutta viime kerralla jäi vähän paha maku asiasta. Käytin tokassa synnytyksessä sitä samaa lakkia, koska oli vielä ihan uudenveroinen. Mutta kakkosen synnytyksen jäljiltä myssy oli kyllä tosi pahassa kunnossa, saumat ikäänkuin vetää toiseen sivuun, ei peitä kunnolla niskaa ja pelkään materiaalinkin haurastuneen :(
Oon nyt rv 32+6 ja uusi lakki pitäis siis hankkia tähän 3.synnytykseen, mutta olenkin alkanut miettiä, että kokeilisin synnyttää ilman.. Juttelin neuvolassakin siitä. Terveydenhoitaja ei oikeen tykännyt. Sanoi että yleensä vaaditaan lakki, täytyy olla melkein lääkärin määräys, jos haluaa poiketa säännöistä, kun siinä on ne riskit. Varasi mulle ajan Kättärille ylimääräiseen synnytystapa-arvioon. En tiedä, pelottaa vähän.
Olis kiva kuulla ap:lta,saitko synnyttää noinkin huonokuntoisessa lakissa. Ja muilta, miten on suhtauduttu, jos olis halunnut kokeilla ilman lakkia. Ja erityisesti kokemukset Kättäriltä..
Kaikki vanhemmat kätilöt ja synnytyslääkärit eivät katso hyvällä että miehelläkin on synnytyslakki. Näkevät sen naista halventavaksi. Mun mies on huumorimies ja päätti laittaa itselleen synnytyslakiksi kortsun päähän. Huumorintajuton kätilö soitti poliisit paikalle ja myöhemmin lastensuojelustakin soittelivat, että miehen pitäisi mennä terapiaan koska ei selvästi halunnut tätä lasta ja viestitti kypsymättömyyttään isyyteen sillä kondomilla.
virkkasin lakin minun ja miehen suvun jäsenten karvoista, käyttäen niitä karvoja joita kukin halusi itsestään nyppiä hyvään tarkoitukseen. Lakissa on mm. mieheni veljen häpykarvoja, setäni kainalokarvoja, anoppini ruutivanasta otettuja haivenia, appiukkoni takatukkaa jne.jne. Lakki on ihanan lämmin ?
Itse en olisi suostunut mitään käytettyä laittamaan päähäni! Sehän olisi voinut tuoda huonoa karmaa..
Aika harva on sellaista osannut ees vaatia?! Ottakaa selvää oikeuksistanne ennen kuin lähdette synnyttämään! Mä kävin pään magneettikuvauksessa jossa selvisi saako mun päähän synnytyslakin ihan normaalisti vai joudutaanko lakkia avustamaan päähän esim. pihdeillä.
niin aukosta ei pääse tulemaan vuotoja. Eli rikkinäinen lakki päähän, rullasta foliota päälle ja ei kun synnyttämään.
kiinni jeesusteipillä. Puhalla vielä täyteen ilmaa ja upota lavuaariin tms. ja katso ettei vaan vuoda mistään. Kyllä se varmasti hoitaa tehtävänsä. :) Voithan kysyä sairaalassa että oisko niillä lainata synnytyslakkia, joskus niitä on varastossa. Eihän se lainattu sama ole kuin oma, mutta pääasia että joku lakki on.
Tsemppiä synnytykseen!
että miten lapsen synnytyslakki, onhan se ehjä? Jos siinä on vaurioita, niin ota foliorulla mukaan synnärille, ja pyydä kätilöä tekemään siitä hätävara-lakki lapselle heti kun pää on putkahtanut esiin. Kätilöllä on koulutus tähän hommaan, joten hän osaa kyllä askarrella oikeanlaisen lakin. Ei huolta. :)
että miten lapsen synnytyslakki, onhan se ehjä? Jos siinä on vaurioita, niin ota foliorulla mukaan synnärille, ja pyydä kätilöä tekemään siitä hätävara-lakki lapselle heti kun pää on putkahtanut esiin. Kätilöllä on koulutus tähän hommaan, joten hän osaa kyllä askarrella oikeanlaisen lakin. Ei huolta. :)
että lapsellakin on oltava lakki. Luulin että sen saa synnäriltä. Voi taivas, ne varmaan peruu sen käynnistyksen : /
ihmeessä, mikä on synnytyslakki???
Omista synnytyksistäni on jo aikaa, mutta pari miniää on synnyttänyt tässä muutaman vuoden sisään ja eivät hekään ole mistään synnytslakista puhuneet.