Gallup: Kumpi on parempi; muovikuusi vai oikea kuusi. Perustelut mukaan, kiitos :) EV
Kommentit (24)
Meillä on aina oikea kuusi omasta metsästä. Koristeet ovat lasia tai olkea, kynttilät steariinia.
Ja ne perusteet kerron kahdella sanalla: joulun perinne. Oikean kuusen korvaaminen muovisella olisi meille sama kuin oikean kinkun korvaaminen hunajamarinoiduilla suikaleilla. Ei käy.
Meillä on aina oikea kuusi omasta metsästä. Koristeet ovat lasia tai olkea, kynttilät steariinia.
Ja ne perusteet kerron kahdella sanalla: joulun perinne. Oikean kuusen korvaaminen muovisella olisi meille sama kuin oikean kinkun korvaaminen hunajamarinoiduilla suikaleilla. Ei käy.
kunnes kokeilin muovikuusta, ja sille tielle jäin.
Halpa. Ei pudota neulasia.
Muovi on ällöttävä materiaali. En käytä sitä missään jos vain voin välttää.
Aina valmiina varastossa, kun sitä ei tarvita.
Hyvä muovikuusi kestää toistakymmentä vuotta.
Tuoksu tosin puuttuu, mutta sille ei voi mitään.
Meille ei astman ja allergioiden takia voi edes kuvitella hankkia oikeaa kuusta.
Ja eipä ole jokavuotista tuskaa ja vaivaa löytää se "paras" kuusi.
Ei varise muovinen, ei tarvitse kastella.
muuten olen ilman. Ei muovikuusi tuo mitään tunnelmaa, se on vaan muovinen hökötys. Aito kuusi tuoksuu metsältä, se on se joka tuo joulumielen. Ei se haittaa vaikka vähän neulasia pudottaa, imuri on keksitty.
- omasta metsästä
- ei varise kun hoitaa oikein (kuusenjalassa pitää olla ihan koko ajan vettä, jos kuivaa hetkeksikin, niin puu ei ime vettä enää)
- vältän muovinkäyttöä, kuusen jalkakin on valurautaa
- ei olisi tilaa säilyttää
- muovikuusessa en uskaltaisi polttaa oikeita kynttilöitä - ei kai ne oksat kestä ja sulaishan se kuusi??
Halpa. Ei pudota neulasia.
Tavallisen lapsiperheen jouluruoka- ja joululahjapakkauksista tulee jätesäkillinen roskaa. Pientä ja ekologista siihen verrattuna on yhden kuusen neulaset.
ja meillä ei siis ole lapsia, mutta oli meillä oikeat kuuset silloinkin kun olin itse lapsi.
t.8
ja meillä ei siis ole lapsia, mutta oli meillä oikeat kuuset silloinkin kun olin itse lapsi. t.8
siis oikeat kynttilät tietysti (oikeassa kuusessa)!
t.8
- tuoksu luo oikeen tunnelman
- on kauniimpi
Ja tavallaan sit seki syy et ku on oma metsä jota pitää kuitenkin joillain alueil harventaa niin ihan kiva sieltä hakee kuusi eikä ostaa.
kuusi olla! En voisi kuvitellakaan hommaavani meille mitään niin kauheaa kuin muovikuusi!
Tässä mä olen ihan ehdoton. Oikea on kauniimpi. Jouluun kuuluu kuusen osto ja se älytön roudaaminen se kotiin. Ne tippuvat neulaset ja kastelu. Oikean kuusen tuoksu on ihana, kun astuu pakkasesta sisälle.
En ole vielä ikinä nähnyt kaunista muovikuusta!
Halpa. Ei pudota neulasia.Tavallisen lapsiperheen jouluruoka- ja joululahjapakkauksista tulee jätesäkillinen roskaa. Pientä ja ekologista siihen verrattuna on yhden kuusen neulaset.
Tuoksu on minulle kuusen tärkein ominaisuus, koristeita ja valoja voi ripustaa muuallekin. Ja on siinä oma taikuutensa katsella kuusi kesällä mökiltä valmiiksi ja jännätä pääseekö vielä joulukuussa autolla perille asti (viimeistä tietä ei aurata).
Tosi kaunis ja helppo.
Lapsi on tosi allerginen, joten yhden vuoden aidon kuusen jälkeen oli itsestään selvää että muovikuusi jatkossa..
Joulun tuoksua saamme kotiin leipomalla.
Kun olin sinkkutyttö ja asuin pienessä kaupunkirivarissa, minulla oli muovikuusi, koska se oli käytännöllisin. Mihin kummaan olisin heivannut joulun jälkeen oikean kuusen?
Nyt olen perheellinen omakotitaloasukki ja miehen puolelta on omaa metsää, joten totta kai haemme sieltä aidon kuusen. Ei se kuusi varista, jos se saa koko ajan vettä, ja kyllähän se aito kuusi tuo aidon joulutunnelman. Joulun jälkeen kuusi jököttää pihan perällä, kunnes se viedään takaisin metsään maatumaan taikka poltetaan takassa.
Ja niitä ei marketista löydy.
Itse olen taannoin ostanut laadukkaan ja hyvän muovikuusen. Maksoi liki 200e, mutta kannatti.
Tuuhea, korkea, tukeva, oksat alkaa aika alhaalta.
Vertaa markettin tarjontaan.
olen minäkin.
Meille ei tule ikinä, ei ikinä muovikuusta.
Jos joku allergisoituu niin sitten ollaan ilman kuusta, koristellaan koti muuten kauniiksi.
Halvempi, sievempi ja helpompi. Oikea voisi olla, jos saisi käydä itse metsästä hakemassa ja saada siten enemmän joulumieltä ja kiintymystä kuuseen, täällä kuitenkin luonnonkuusi on rauhoitettu, joten ei voi itse hakea ja mäntyä en halua, vaikka sekin osaa kyllä olla nättikin.
koska se en ekologisempi kuin oikea kuusi. Oikean kuusen tuoksu on kyllä ainoa puute mikä tässä on..