Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen perhe syö kinkkusuikaleita, herne-maissi-paprikaa, säilykeananasta jne?

Vierailija
11.12.2012 |

Lihaa mahdollisimman prosessoidussa muodossa ja kasvikset pakasteesta tai säilykepurkista. Makua lisätään valmiskeittopusseista ja makukermoista sen sijaan, että tehtäisiin itse.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin juntti, että tykkään pizzasta, mihin on laiettu kinkkusuikaleita ja ananasta:)

Hernemaissipaprikaa syön itse. Kukaan muu meidän perheestä ei sitä syö. Tykkään sellaisesta salaatista, missä on salaattia, hernemaissipapsikaa, kananmunaa, juustoa, omenaa, suolakurkkua. Se on mun lempparia.

Ja olemme ihan tavallinen kahden lapsen perhe, missä mies aineenopettaja, minä sairaanhoitaja.

Lihaa mahdollisimman prosessoidussa muodossa ja kasvikset pakasteesta tai säilykepurkista. Makua lisätään valmiskeittopusseista ja makukermoista sen sijaan, että tehtäisiin itse.

Vierailija
42/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä halua ihan vain valmisruokaa ostaa, mutta joskus pitää saada melko vähällä vaivalla ruokaa.

Kinkkusuikaleita ja prosessoitua lihaa meillä ei kovin usein ole, mutta noissa muissa en näe sitten mitään vikaa. Ananasta ei Suomessa edes tuoreena kovin usein saa niin, että se olisi hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuin säilöttyjä. Seuraava kasvukausi alkaa Suomessa toukokuussa ensi vuonna.

Mikä tarve kenelläkään on syödä herneitä keskellä talvea? Käyttäkää kauden vihanneksia, perunaa ja juureksia. Niistä saa maukasta ruokaa edullisesti.

Ja mitä prosessoituun lihaan tulee, niin miksi ette osta 100% (luomu)porsaan lihaa ja pilko sitä sinne kinkkukiusaukseenne? Miksi käytätte 75%:sta liha-stabilointiainemössöä?

Vierailija
44/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut kinkkusuikaleita. Miksi olisin kun muutenkin haluan valita vaikka leikkeletarkoitukseen ostamani kinkun eikä jonkin 400 gramman kinkun suikaloimiseen nyt monta minuuttia mene. Herne, maissi ja paprika ovat erikseen siedettäviä, pakasteinakin muut paitsi paprika. En ymmärrä tuollaisten täyteaineiden ajamista vaikka johonkin laatikkoon tai salaattiin - miksei laita salaattiin jotain mikä maistuu hyvältä?

Ja kuten joku jo edellä sanoikin: miksi pitää ylipäätään keskitalvella syödä herneitä? Ai niin, unohdin yhden kauhistuksen - jotkuthan ymmärtävät kesäkeiton ruoaksi, joka tehdään talvella vetisistä pakastevihanneksista.

Vierailija
45/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuin säilöttyjä. Seuraava kasvukausi alkaa Suomessa toukokuussa ensi vuonna.

Mikä tarve kenelläkään on syödä herneitä keskellä talvea? Käyttäkää kauden vihanneksia, perunaa ja juureksia. Niistä saa maukasta ruokaa edullisesti.

Ja mitä prosessoituun lihaan tulee, niin miksi ette osta 100% (luomu)porsaan lihaa ja pilko sitä sinne kinkkukiusaukseenne? Miksi käytätte 75%:sta liha-stabilointiainemössöä?

Talvikaudella on aina Suomessa syöty mm. kaalia, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, punajuurta, perunaa, sipulia, juuriselleriä jne. Nämä säilyvät vaikkapa mummon maakellarissa. Ei tarvitse pakasetaltaalta herneitä hakea.

Nykypäivänä me onnekkaat voimme nauttia myös muiden maiden tuoreista kasviksista.

Vierailija
46/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän väittäisin, että ne jotka syövät säilykeananasta ja pakastevihanneksia, syövät kyllä monipuolisesti MYÖS tuoreita kasviksia. Ja ne jotka käyttävät vaikka maustettuja kermoja, ylipäänsä tekevät ITSE ruokia ja todennäköisesti vaihtelevasti erilaisia.

Sitten on ne tyypit ja perheet, joissa ei syödä vihanneksia missään muodossa eikä tehdä kotiruokaa. Siinä on mielestäni vikaa, ei noissa ap:n mainitsemissa jutuissa.

Vierailija
47/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitatko että en saa ostaa hyvää filettä jos laitan sen kanssa hernemaissipaprikaa?

kyllä mulla on kaapissa ananasrenkaita, on makukermaakin, mutta laitan kyllä ruoan hyvin usein alusta asti itse. ananasrenkaat tölkissä on paljon halvempaa kuin kokonainen tuore ananas. he-ma-pa on lasten suosikki jonka syömisestä minun ei tarvitse tapella.

makukermoista voi sanoa että ainakin mustapekka kerma on loistavan makuista, ja kenties hieman edullisempi kuin ostaa mustapekka juusto ja laittaa kermaa päälle?

Vierailija
48/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitatko että en saa ostaa hyvää filettä jos laitan sen kanssa hernemaissipaprikaa? kyllä mulla on kaapissa ananasrenkaita, on makukermaakin, mutta laitan kyllä ruoan hyvin usein alusta asti itse. ananasrenkaat tölkissä on paljon halvempaa kuin kokonainen tuore ananas. he-ma-pa on lasten suosikki jonka syömisestä minun ei tarvitse tapella. makukermoista voi sanoa että ainakin mustapekka kerma on loistavan makuista, ja kenties hieman edullisempi kuin ostaa mustapekka juusto ja laittaa kermaa päälle?

että sellainen jonka rahat ei kasva puussa. ruoka on kallista. kinkkusuikaleen kilohinta on halvempi kuin sianlihan. niin ikävä tosiasia kuin se onkin. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi