Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen perhe syö kinkkusuikaleita, herne-maissi-paprikaa, säilykeananasta jne?

Vierailija
11.12.2012 |

Lihaa mahdollisimman prosessoidussa muodossa ja kasvikset pakasteesta tai säilykepurkista. Makua lisätään valmiskeittopusseista ja makukermoista sen sijaan, että tehtäisiin itse.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolenpidosta, mä syön hyvällä ruokahalulla.

Mitä nyt tulee säilykeananakseen, niin mulla ainakin toi tuore tuppaa sen verran pistelemään suuta, että mieluummin syön purkista.

Vierailija
22/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saa tuoretta paprikaa halvemmalla kuin pakastettua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa mahdollisimman prosessoidussa muodossa ja kasvikset pakasteesta tai säilykepurkista. Makua lisätään valmiskeittopusseista ja makukermoista sen sijaan, että tehtäisiin itse.

Pakastevihanneksissa kun ne ravintoaineet ovat tallella paremmin kuin siellä kaupan liian kylmässä/lämpimässä varastoketjussa nahistuneella porkkanalla. Meidän 1v vetää päivässä pussillisen herne-maissi-porkkanaa, joka päivä.

Ananakset ostamme lasipurkissa, sillä tuoreananas on täällä joko raakaa tai ylikypsää. Raakaa on mahdoton kypsyttää kotona ilman, että puolet pilaantuu/edelleen raakaa.

Kinkkusuikaleet tuskin ketään ovat täällä tappaneet.

Vierailija
24/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Etkö tiedä että purkeista irtoaa syöpävaarallisia yhdisteitä?

[/quote]

Ethän sä vain muuten juota hanavettä lapsillesi, siinäkin kun on hormonijäämiä yms.

Vierailija
25/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt näköjään lainaus toiminut viestissä 26 :P

Vierailija
26/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellisyyttä ja ravintoarvoa.

Vierailija
27/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä perjantaipitsan kinkkusuikaleista, en kyllä osaisi edes savustaa sikaa.

Paprikat ja maissitkin kasvavat meillä tosi huonosti, yhtenä kesänä kyllä maissia kokeiltiin, ei ehtinyt tehdä tähkää, onko unkarilainen valmiiksi keitetty maissintähkä sallitumpi kuin he-ma-pa pakaste?

Ananaksen viljelyä en ole kokeillut, välillä ostan kyllä ihan kokonaisia ananaksia, saako niitä syödä? Tosin säilykeananakset ovat miedompi makuisia kun minulla tulee kieli täyteen punaisia kipeitä kohtia "tuoreen" ananaksen syönnistä, siis syön mieluummin säilykeananasta, pitääkö siitä siis luopua, ollakseen kunnon ihminen.

Lehmääkään en omista saako sellaisen tuoda kaavoitetulle omakotialueelle? Tosin en osta makukermojakaan, kun ne eivät ole kermaa ja mielelläni haluan tietää mitä syön ilman että pitää ensin tihrustaa mitä purkissa lukee ja sitten hakea netistä, mitä se on ja onko se ihmisravintoa ja minun kouluaikanani ei ollut edes mediakasvatusta koulussa eli välillä uskon mitä nettiin joku desantti on kirjoittanut.

No jos rehellisiä ollaan välillä olen helvetin laiska, väsynyt, huono äiti/vaimo/ihminen ja paiskaan uuniin, kattilaan, pannulle tai mikroon ihan mitä vaan kaupassa myydään ruokana. Kaiken lisäksi en edes välitä mitä minusta edellä mainittuina ajatellaan tai minkä syövän/kupan/adhd/evvk tms lapseni tai mieheni tai itse saan.

Ihan tavallinen keski-ikäinen, keski-tuloinen, keski-asteisestikoulutettu, keskikylällä asuva perhe ollaan, keskinkertaisesti pärjäävät lapsetkin koulussa/harrastuksissa samoin kuin me vanhemmat töissä ja keskenämmekin.

Se mikä oikeasti kiinnostaisi on tietää mitä ap. siis tämän ketjun aloittaja ruokapöytäänsä laittaa? Jos vaikka voitaisiin ihan oikeasti oppia jotakin. Oppi ei ole koskaan pahasta.

Sinänsä mun mielestä tämä ruokajuttu on mennyt vähän hassuksi. Mahdotonta oman hännän nostamista tehdään ruualla. Minusta on jotenkin niin hassua kun jotkut esim facebookissa kertoilee suurieleisesti että haettiinpa nyt loumu torilta sitä ja tätä ja meillä syödään vaan luomua ja juodaan raakamaitoa päälle. Paras ottaa vielä kännykkäkameralla kuvan ostoskoristaan sanojensa vakuudeksi. Miksi ihmeessä? Söisi luomua ja olis vaan onnellinen. Ennen muinoin oltais pidetty vähän outona tyyppiä joka kaupasta tullessaan kavis soittelemassa naapurien ovikelloja ja kertomassa että kato kato nyt mitä ostin kaupasta. Sitä samaahan tuo facebook touhu pohjimmiltaan on.

Vierailija
28/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paprika-sekoitus on meidän 3-vuotiaan herkkua, söisi vaikka kuinka.

Ja minä typerys vielä olen ajatellut, että hyvä homma, terveellistä :)

Onko siitä siis jotain haittaa??

moraalinen närkästys siitä LAISKUUDESTA, että ihminene ei halutessaan hernettä, maissia ja paprikaa osta niitä tuoreena ja valmista alusta asti vaan ostaa valmiin sekoituksen ja lykkää mikroon.

Kyllähän se voi olla että ihan vähän esikypsennys- ja pakastusprosessissa menee hukkaan ravinteita verrattuna tuoreesta tekoon mutta hyvin vähän tutkimusten mukaan, ja mitään haitallistahan niihin ei ainakaan ilmesty, koska mitään lisä- tai säilöntäaineita niihin ei lisätä.

Itse en kyllä käytä herne-maissi-paprikaa, koska en tykkää niiden mausta, varsinkin se paprika on jotenkin inhottavan makuista niissä vaikka tuoreesta paprikasta tykkäänkin. Mutta en pidä mitenkänä paheksuttavana hemapan käyttämistä, jos siitä tykkää.

Sinä tai joku muu kertoa, mistä Hgin keskustan kaupasta saa joka päivä tuoreita maissintähkiä? Ainut paikka, josta en tajunnut katsoa oli Stokkan herkku.

Vierailija
29/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paprika-sekoitus on meidän 3-vuotiaan herkkua, söisi vaikka kuinka.

Ja minä typerys vielä olen ajatellut, että hyvä homma, terveellistä :)

Onko siitä siis jotain haittaa??

moraalinen närkästys siitä LAISKUUDESTA, että ihminene ei halutessaan hernettä, maissia ja paprikaa osta niitä tuoreena ja valmista alusta asti vaan ostaa valmiin sekoituksen ja lykkää mikroon.

Kyllähän se voi olla että ihan vähän esikypsennys- ja pakastusprosessissa menee hukkaan ravinteita verrattuna tuoreesta tekoon mutta hyvin vähän tutkimusten mukaan, ja mitään haitallistahan niihin ei ainakaan ilmesty, koska mitään lisä- tai säilöntäaineita niihin ei lisätä.

Itse en kyllä käytä herne-maissi-paprikaa, koska en tykkää niiden mausta, varsinkin se paprika on jotenkin inhottavan makuista niissä vaikka tuoreesta paprikasta tykkäänkin. Mutta en pidä mitenkänä paheksuttavana hemapan käyttämistä, jos siitä tykkää.

Sinä tai joku muu kertoa, mistä Hgin keskustan kaupasta saa joka päivä tuoreita maissintähkiä? Ainut paikka, josta en tajunnut katsoa oli Stokkan herkku.

Entäs noi tuoreet herneet? Ei taida löytyä talvella.....ja toi ananas. Onko joka päivä kaupassa?

Vierailija
30/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 80 luvun alun jälkeen:) Tosin pakasteessa vihannekset säilyy ilman säilöntäaineita joten jos tuoreita ei ole saatavana niin ihan hyvä vaihtoehto.

En kyllä maissia koskaan "riivi" tähkästä vaan sen ostan pakastepussissa.

Vierailija
31/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se ole aika lailla se ja sama kuka sen prosessoi?

Kun tuskin tässä tarkoitettiin sitä, että kinkku pitäisi palana laittaa siihen kinkkukiusaukseen?

Vihanespakasteet on hemmetin hyviä.

Tero

Vierailija
32/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus.

Työssäkäyvällä perheenäidillä on ainakin usein kiire ja aikaa ei tahdo löytyä kaiken valmistamiseen ihan alusta lähtien. Pakasteet ja säilykkeet nopeuttavat.

Ja osa käyttää sen vuoksi, kun ne on edullisia.

Mä käytän. Ihan tavallinen, akateeminen, ulkosuomalainen ja kahden lapsen äiti. Pakasteet on hyviä kiireessä, eikä niissä taida hirveitä lisäaineita olla :). Ananasta ei taas aina tuoreena saa ja se on hyvää pizzan päällä. Pizaa varten ei yleensäkään tule tuoretta ananasta ostettua. Se herkutellaan ihan sellaisenaan :)

Vierailija
33/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka joku av-mamma saisi tikahtumiskohtauksen tätä tietoa lukiessaan

Vierailija
34/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku käy aina välillä huutelemassa kuinka noita vetää napaansa vain ne, jotka eivät välitä mitä moskaa sinne tunkevat. Lihasta ja sen käsittelystä voi tietysti olla tuota mieltä ja tölkeistä voi irrota ties mitä, mutta haluaisin kuulla sen perustelun, jolla hemapa luokitellaan lähes myrkylliseksi moskaksi. Makuelämyksenä se ei toki ole kummoinen, mutta mikä siinä on niin haitallista ja mitä talvella sitten pitäisi syödä jos pakastekasvikset ovat saatanasta?

Vierailija
35/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mistään löytänyt, vaikka kiersin kaupungin kaikki kaupat :(

Vierailija
36/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve kenelläkään on syödä herneitä keskellä talvea? Käyttäkää kauden vihanneksia, perunaa ja juureksia. Niistä saa maukasta ruokaa edullisesti.

Ja mitä prosessoituun lihaan tulee, niin miksi ette osta 100% (luomu)porsaan lihaa ja pilko sitä sinne kinkkukiusaukseenne? Miksi käytätte 75%:sta liha-stabilointiainemössöä?

Vierailija
37/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulee vastaan aika useinkin päiviä, että hyvä jos jotain pötyä kerkeää pöytään saamaan. Niin silloin ja ihan ilman huonoa omatuntoa!

Vierailija
38/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve kenelläkään on syödä herneitä keskellä talvea? Käyttäkää kauden vihanneksia, perunaa ja juureksia. Niistä saa maukasta ruokaa edullisesti.

Ja mitä prosessoituun lihaan tulee, niin miksi ette osta 100% (luomu)porsaan lihaa ja pilko sitä sinne kinkkukiusaukseenne? Miksi käytätte 75%:sta liha-stabilointiainemössöä?

Kinkku on porsaan paistia, semmoista kuin Suomessa joulukinkku. Sen sijaan kinkkuna yleensä myytävät suikaleet ja viipaleet ovat lihan riekaleista, lisäaineista ja vedestä prässillä puristettua massaa. Siihen vielä esanssimömmö "marinadiksi", niin jopa on suomalaisessa suussa hyvää.

Vierailija
39/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.findus.fi/findus/laatu/vihannesohjelma/vihannestutkimus

eipä tuota tosin tarvitse kuin vilkaista lähikaupan vihannestiskiin, kun jo havaitsee saman...

Vierailija
40/48 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolasten ruoat tehdään aikalailla ap:n kuvailemista aineksista. Lapsilla säästäminen pitäisi loppua, ruokaraha pitää nostaa kuten elintarvikeiden hinnat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä