Jos kerta alkoholi ei ole ongelma/mörkö
niin pystyisivätkö lasin viiniä juovat tai sauna/jouluoluen nauttijat jättää juomatta kokonaan? Pystyisitkö siis olla juomatta lainkaan?
Kommentit (76)
Taas tätä saman jankkausta!
Kyllä varmaan puuttuu impulssikontrolli kokonaan jos juo sen lasin viiniä...just just ;)
Moni kyllä saisi joulukinkkunsa alas ilman sinappia, mutta kun sinappi ei ole mörkö eikä ongelma, niin miksi se pitäisi jättää käyttämättä? Anna lapselle sinapiton joulu?
Jos maailmasta loppuisi alkoholi, ei se suuren suuri menetys olisi.
mutta kyllä se elämästä yhden ilon vähentäisi - ilon, josta ei ole mitään haittaakaan. Samoin kuin toki voisin elää vaikka ilman kahvia, mutta en näe mitään syytä tehdä niin. Minä siis juon lasin viiniä joka ilta päivällisellä, ja humalahakuista juomista en harrasta lainkaan.
Ja siitä syystä valtaosa vuodesta meneekin juomatta lasillistakaan. Ne lasilliset otetaan juhlatilanteissa, hyvä ruuan seurana :)
Jos maailmasta loppuisi alkoholi, ei se suuren suuri menetys olisi.
Koska sitä voi tehdä itsekin. Ei se lopu jos ei lopu vilja ja vesikään.
niin pystyisivätkö lasin viiniä juovat tai sauna/jouluoluen nauttijat jättää juomatta kokonaan? Pystyisitkö siis olla juomatta lainkaan?
Ei sitä tarvitse eedes miettiä.
Suklaan syömättä jättäminen sen sijaan voisi tehdä tiukkaa :p
Ja siitä syystä valtaosa vuodesta meneekin juomatta lasillistakaan. Ne lasilliset otetaan juhlatilanteissa, hyvä ruuan seurana :)
Ja varmaan hyvässä seurassakin :DDD
Moni kyllä saisi joulukinkkunsa alas ilman sinappia, mutta kun sinappi ei ole mörkö eikä ongelma, niin miksi se pitäisi jättää käyttämättä? Anna lapselle sinapiton joulu?
Ja varmaan hyvässä seurassakin :DDD
monta joulua on mennyt mukavasti ilman alkoholia. Tänä jouluna varmaan lasillisen viiniä otan jouluaterialla, mutta voin jättää välistäkin. Elämässäni on paljon muuta mielenkiintoisempaa kuin alkoholi.
Viime jouluna olin ilman alkoholia, kun olin raskaana. Ei surettanut juomattomuus jouluna, enemmän suretti kun joulun jälkeen kun tuli toinen keskenmeno. Kumma miten keskenmenoni ajoituu aina juhla-aikoihin. Edellisen kerran kun näin kävi niin oli vappu.
kokemusta alkoholitta olosta, nimittäin raskausaikoina. Itse käytän alkoa muuten joka päivä ruoan kanssa, mutta raskaus- ja imetysajat olen toki ollut ilman. Ei se mitään ongelmia ole tuottanut.
Hassua kyllä sinänsä että tästä alkoholista tehdään niin iso asia, vaikka kohtuukäyttö ei ole mitenkään haitallista. Vaikea kuvitella että joku aloittaisi vaikka kahvista tai teestä tällaisen ketjun, että jos kahvi ei muka ole sinulle ongelma/mörkö niin pystytkö jättää sen väliin kokonaan. Koska juuri kukaan ei ole sitä mieltä, että päivittäinen kahvinjuonti on kellekään ongelma. Kun taas alkoholiin on Suomessa kummallinen suhtautuminen, että pienikin määrä on olevinaan väkisin joku ongelma tai vähintään ongelman alku, jos juo säännöllisesti.
kokemusta alkoholitta olosta, nimittäin raskausaikoina. Itse käytän alkoa muuten joka päivä ruoan kanssa, mutta raskaus- ja imetysajat olen toki ollut ilman. Ei se mitään ongelmia ole tuottanut.
Hassua kyllä sinänsä että tästä alkoholista tehdään niin iso asia, vaikka kohtuukäyttö ei ole mitenkään haitallista. Vaikea kuvitella että joku aloittaisi vaikka kahvista tai teestä tällaisen ketjun, että jos kahvi ei muka ole sinulle ongelma/mörkö niin pystytkö jättää sen väliin kokonaan. Koska juuri kukaan ei ole sitä mieltä, että päivittäinen kahvinjuonti on kellekään ongelma. Kun taas alkoholiin on Suomessa kummallinen suhtautuminen, että pienikin määrä on olevinaan väkisin joku ongelma tai vähintään ongelman alku, jos juo säännöllisesti.
suhtautuminen johtuu siitä, että Suomessa on niin paljon alkoholiongelmaisia ja alkoholiin liittyviä negatiivisia lieveilmiöitä (esim. suurin osa henkirikoksista tehdään humalassa, samoin tieliikenneonnettomuuksien suurin syy on alkoholi). Mutta en kyllä minäkään ymmärrä tätä kohtuukäytön demonisoimista!
Mutta kahvi aiheutti silloin päänvaivaa. Normisti juon aamuisin vähintään 3 mukillista, mutta raskaudenalkuaikoina aamukahvi oksetti ja ilman sitä särki päätä.
Mun on vaikeampaa olla ilman kahvia kuin ilman viiniä.
Minulla ei ole mitään tarvetta juoda alkoholia mutta joskus sitäkin tulee nautittua hyvässä seurassa.
kahvinjuontia en voi noin vain lopettaa, koska siitä tulee aivan kaamea päänsärky (vieroitusoireet). Ja juon ihan kohtuudella kahvia, noin kolme kuppia päivässä. Miksiköhän tästä "kofeiinikoukusta" ei täällä koskaan vouhoteta..
että aika paljolta kuulostaa monen alkoholinkäyttö jos päivittäin aterialla alkoholia otetaan. Mitkähän lienee määrät? Miksi sitä alkoholia pitää olla päivittäin? Eikö nautintoa saa muusta?
En ole itsekään absolutisti ja nautin kyllä hyvästä ruuastakin, mutta hieman kyllä kulmakarvat kohoaa tuollaisesta. Luulen, että päivittäinen käyttö alkaa näkymään pöhötyksenä ulkoisessakin habituksessa.
Mutta kahvi aiheutti silloin päänvaivaa. Normisti juon aamuisin vähintään 3 mukillista, mutta raskaudenalkuaikoina aamukahvi oksetti ja ilman sitä särki päätä. Mun on vaikeampaa olla ilman kahvia kuin ilman viiniä.
Rakastan viiniä, mutta raskaustestin tehtyäni pystyin lopettamaan juomisen ihan täysin.
Mutta rehellisesti sanottuna olen iloinen, että tänä jouluna en ole raskaana. Punkkulasillinen aattoyönä kynttilänvalossa, joulukuusen tuoksuessa, oman miehen kainalossa....Tykkään!!!
helposti.