Mitä ajattelet isovanhemmasta, joka ei halua kutsuttavan itseään mummoksi?
Kommentit (12)
on varmaan aika terve ja viriili, melkeenpä nuori MIES. Niitä voi kutsua monilla nimillä: pappa, ukki, fafa, vaari, isoisä jne...
mamma, nonna...
Tai sitten on mies ja joutuu identiteettikriisiin, jos mummotellaan.
He ovat kaikki vielä työelämässä olevia, ei perinteiseen mummo-ketergoriaan uppoavia koulutettuja uranaisia.
Vaikka olisikin helppo kuvitella etä tällaiset ihmiset ovat viriilejä ja ikinuorekkaita, pahoin pelkään että he ensisijaisesti kärsivät itsetunto-ongelmista eivätkä ole sinut kronologisen vanhenemisensa kanssa.
Ja sitten syytetään nuoria teini-iän ja nuoruusvuosien pitkittämisestä... Näillä mummo- ja pappaikäisillähän se pakkomielteinen keski-iän paremmalla puolella roikkuminen on pitkittynyt!
Onhan Aira Samulinkin ikäisekseen nuorekas mutta silti kutsuu itseään mummiksi.
Ja sitten syytetään nuoria teini-iän ja nuoruusvuosien pitkittämisestä... Näillä mummo- ja pappaikäisillähän se pakkomielteinen keski-iän paremmalla puolella roikkuminen on pitkittynyt!
Onhan Aira Samulinkin ikäisekseen nuorekas mutta silti kutsuu itseään mummiksi.
syksyllä yhdessä radiohaastettelussa että jäin ihan äimäksi. AIna kun toimittaja yritti kääntää jutun muualle, Aira käänsi sen takaisin itseensä ja siihen miten erinomainen on itsen ja muiden mielestä.
Jäi tosiaan aika hämmentynyt olo. TUumin, josko persoonallisuudessa alkaa jo olla jotain dementian tai alzheimerin ennettä. Eikö noissa taudeissa vanhukset ala olla monin tavoin itsekkäitä, rivoja, suuruusharhaisia jne.
Vaikka olisikin helppo kuvitella etä tällaiset ihmiset ovat viriilejä ja ikinuorekkaita, pahoin pelkään että he ensisijaisesti kärsivät itsetunto-ongelmista eivätkä ole sinut kronologisen vanhenemisensa kanssa.
Lähipiirissä tällainen tapaus. Ei voinut millään myöntää, että on jo mummoikäinen ja näinpä häntä ei saanut alkaa kutsua mummoksi, kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi.
Voisin sanoa, olen 33-vuotias, mutta minua ei saa sanoa aikuiseksi. Sanokaa vaikka aikkikseksi tai aikuliksi. En tunne itseäni vielä aikuiseksi, joten minusta ei saa käyttää sitä sanaa.
mitään mummoa ollut. Oli mummi (ja ukki). Mummi kuulostaa kauniimmalta kuin mummo, josta on tullut haukkumasana nuorempien keskuudessa.
Itse olen fammo. Ihan oikeasti ;)
ja sellaista, jota omassa suvussa on käytetty. Omassa suvussani isoäidit ovat olleet mummuja.
Se taas, että isoäitiä ei saa kutsua millään sanalla, jonka tunnistaa tarkoittavan isoäitiä, on varmaan jotain ikäkriisiä. Itsekin tiedän näitä.
isovanhemmuudesta seuraa loppumaton hoitovastuu.
No en koe olevani vielä 38 v mummo, isovanhempi olen kyllä. Lapsenlapselleni olen mamma / mamuska
en itsekään halua tulevaisuudessa tulevan kutsutuksi mummoksi.