Nainen, mitä "naisten tapoja" ihmettelet?
Haen siis semmoisia juttuja, joita itse naisena ihmettelet etkä koe itseäsi kovin "naiselliseksi" kun poikkeat niin selkeästi muista naisista.
Aloitan:
- juoruilu ja valtava kiinnostus joitakin blogisteja tai julkkiksia kohtaan, se kun kytätään suurella mielenkiinnolla jotain kalastajan vaimoa tai värikästä pipsaa; mä en siis ymmärrä mistä tulee mielenkiinto seurata ja juoruilla jonkun tuntemattoman elämästä
Kommentit (149)
Miksi nainen näkee toisessa naisessa, erityisesti erilaisessa naisessa uhan, joka pitää mitätöidä nollaamalla, juoruilemalla ja kiusaamalla. Ei miehet puukota toisiaan selkään työpaikoilla, harratuspiireissä tai ystävien kesken.
Minä en muuten näe näissä botox-silikoni-tekokynnet - kuvauksissa mitään naiseutta. En tunne henkilökohtaisesti ketään kuvaukseen sopivaa naista, seiskan sivuilla kiemurtelevat tyrkyt ovat erikseen.
blogeista ym mistä ap kirjoitit mutta en todellakaan ole tuntenut itseäni tuon vuoksi jotenkin poikkeavaksi tai epänaiselliseksi.
Eiköhän meitä naisiakin ole moneen junaan, ihan niinkuin miehiäkin.
Laajenna hiukan tuttavapiiriäsi, niin huomaat että meitä IHMISIÄ on monenmoisia, ja näin myös mielenkiinnon kohteita.
Tosikkous on yksi outo naispiirre.
ap
kun noin koet. Omassa kaveri- ja työporukassani naisten verbaalisuus ja huumori on huomattavasti monipuolisempaa ja rohkeampaa kuin miehillä, ja tämän ovat todenneet myös miehet. Myös AV:n ketjut kumoavat väitteesi.
Tosikkoja sen sijaan riittää miehissä, etenkin teknisillä aloilla. Huumori rajoittuu heillä useimmiten valmiisiin sketseihin ja rivouksiin.
...kuin että tätä ei ehkä kannattaisi ottaa noin tosissaan. Ehkä luulit nyt törmänneesi johonkuhun, jota sinun pitää valaista, mutta ihan tiedoksesi: olen kyllä tietoinen ja havainnut itsekin, että naiset voivat olla huumorintajuisia.
Mutta mä en katos kirjoittanut tätä aloitusta nyt ihan haudanvakavalla mielellä tai minään Totuutena Maailmasta.
ap
Laihisjutut ja voivottelu jos on tullut gramma painoa. Sitten puolitellaan suklaapalaa ja tehdään kauhea numero, miten sekin lihottaa.
Ei miehet puukota toisiaan selkään työpaikoilla, harratuspiireissä tai ystävien kesken.
Minä olin miesvaltaisella alalla työpaikkakiusattu melkein 10 vuoden ajan ja meinasin päättää päiväni kun en enää löytänyt mitään pakoreittiä siitä helvetistä. niin kauan kun kaikki hokevat tuota samaa mantraa että vain naisvaltaisilla aloilla kiusataan ja juorutaan niin miespuolisia työpaikkakiusattuja ei koskaan kuunnella eikä asiaan puututa. Miesten välinen kiusaaminen ja juoruilu voi olla niin julmaa ettei naisen mielikuvituksesi riittäisi siihen. Oletko koskaan lukenut esimerkiksi armeijassa tapahtuvasta simputuksesta?
Syödään salaattia eikä kunnon ruokaa, juodaan pullovettä eikä jotain aisteja kutkuttavaa olutta tai muuta alkoholipitoista, palkinto kovan päivän jälkeen on vaahtokylpy tai suklaakonvehti eikä esimerkiksi kunnon orgasmi.
Yleensäkin kaikki pikkusievä sievistely eikä suurten linjojen noudattaminen.
noudattamista vaikka mies olenkin. Vähän sanoisin että luonteeltaan yksinkertaisen ihmisen nautinnonhakua. Yleistysten ja brutaalin kategorisoinnin on todettu olevan matalakoulutettujen juttu ja anteeksi vaan että siltä tämä ketjukin vaikuttaa. Vaimoa en tästä tunnista, paitsi muutamasta kriittisemmästä kommentista.
Vaikka olenkin akateeminen nainen.
Minulla ei ole aikaa eikä halua puhua ja setviä tuntikaupalla asioita jonkun kanssa. Inhoan puhelimessa puhumista, muutama minuutti on maksimi.
Mulle kyllä kelpais olut ja seksi!
Syödään salaattia eikä kunnon ruokaa, juodaan pullovettä eikä jotain aisteja kutkuttavaa olutta tai muuta alkoholipitoista, palkinto kovan päivän jälkeen on vaahtokylpy tai suklaakonvehti eikä esimerkiksi kunnon orgasmi.
noudattamista vaikka mies olenkin. Vähän sanoisin että luonteeltaan yksinkertaisen ihmisen nautinnonhakua. Yleistysten ja brutaalin kategorisoinnin on todettu olevan matalakoulutettujen juttu ja anteeksi vaan että siltä tämä ketjukin vaikuttaa. Vaimoa en tästä tunnista, paitsi muutamasta kriittisemmästä kommentista.
Vaikka olenkin akateeminen nainen.
Vaikka minäkin olen akateeminen nainen. Teen myös brutaaleja yleistyksiä ja tahattomia yhdyssanavirheitä (masu-asukki tuolla ylempänä). Aika kriittistä.
Ja sitten kun joskus oikein repäistään ja lähdetään johonkin illanistujaisiin, niin otetaan yksi siideri mukaan ja hihitellään sille miten tässä nyt ollaan ihan out of control, kun juodaan siideriä ja ehkä uskalletaan ottaa vielä toinenkin kakunpalanen.
Eli siis tämä syömiselle hihittely. Ilmeisesti oletus on, että pitäisi syödä vaan sitä salaattia, joten kaikenlainen ruoasta nauttiminen ja herkuttelu aiheuttaa levotonta hihittelyä, ikään kuin se olisi niin paheellista.
Samaan kategoriaan menee suklaalle hihittely. "Mä en vois elää ilman suklaata, hihihi".
Ei miehet puukota toisiaan selkään työpaikoilla, harratuspiireissä tai ystävien kesken.
Minä olin miesvaltaisella alalla työpaikkakiusattu melkein 10 vuoden ajan ja meinasin päättää päiväni kun en enää löytänyt mitään pakoreittiä siitä helvetistä. niin kauan kun kaikki hokevat tuota samaa mantraa että vain naisvaltaisilla aloilla kiusataan ja juorutaan niin miespuolisia työpaikkakiusattuja ei koskaan kuunnella eikä asiaan puututa. Miesten välinen kiusaaminen ja juoruilu voi olla niin julmaa ettei naisen mielikuvituksesi riittäisi siihen. Oletko koskaan lukenut esimerkiksi armeijassa tapahtuvasta simputuksesta?
Ah niin totta, tää on varmaan vähän OT mutta muan niin rasittaa tuo että miesten kanssa on helpompi tehdä töitä. Ja paskat. mun työkavereista 90% on miehiä ja ei ole.
Ah niin totta, tää on varmaan vähän OT mutta muan niin rasittaa tuo että miesten kanssa on helpompi tehdä töitä. Ja paskat. mun työkavereista 90% on miehiä ja ei ole.
ja kiusaaminen samojen tyyppien toimesta jatkui vielä työikään saakka.
Olen lievästi aisti- ja liikuntavammainen ja minulla on parinkymmenen vuoden kokemus siitä mitä kaikkea "reilut ja mutkattomat" jätkät voivat toisen pään menoksi keksi, myös ihan tuntemattomat tuolla kadulla, siksi että vinossa oleva naama ärsyttää. Uhkailua kuulee ja törkeitä huutoja, etenkin nuorilta miehiltä.
Minun kokemukseni on että miehet menevät kiusatessaan helposti "liian pitkälle". Esimerkiksi seksuaalinen väkivalta on sellainen osa-alue jota harvemmin liittyy naisten väliseen kiusaamiseen.
Pahoitan aina mieleni siitä kun naiset kertovat miesten puolesta millaista meidän miesten elämä on. Sama asia kai sen on naisillakin, yhtä kaikki miehet tekevät naisista tyhmiä yleistyksiä.
en hauku ystäviäni enkä miestäni, en piittaa sisustuksesta enkä materian haalimisesta, en puukota selkään muita naisia ja samalla mielistele miehiä esittämällä 'yhtä jätkistä' että tulisin hyväksytyksi, en ole hysteerinen äiti, en ole siivous- enkä kokkaushullu, itken harvemmin kuin mieheni, huumorini on nokkelaa ja roisia. Olenkohan nainen ollenkaan kun en mahdu yleistyksiinne?
Mun mielestä Sinkkuelämää on hirveä sarja ja inhoan shoppailua.
ja kotona on kylpyamme ja tykkää käydä vaahtokylvyssä, on teidän mielestä pikkusievä sievistelijä :)
Tästä tulee mieleen naisten tapa haukkua kaikki muu, mikä ei ole juuri kuin heillä:)
Syödään salaattia eikä kunnon ruokaa, juodaan pullovettä eikä jotain aisteja kutkuttavaa olutta tai muuta alkoholipitoista, palkinto kovan päivän jälkeen on vaahtokylpy tai suklaakonvehti eikä esimerkiksi kunnon orgasmi. Yleensäkin kaikki pikkusievä sievistely eikä suurten linjojen noudattaminen.
Ja sitten kun joskus oikein repäistään ja lähdetään johonkin illanistujaisiin, niin otetaan yksi siideri mukaan ja hihitellään sille miten tässä nyt ollaan ihan out of control, kun juodaan siideriä ja ehkä uskalletaan ottaa vielä toinenkin kakunpalanen. Eli siis tämä syömiselle hihittely. Ilmeisesti oletus on, että pitäisi syödä vaan sitä salaattia, joten kaikenlainen ruoasta nauttiminen ja herkuttelu aiheuttaa levotonta hihittelyä, ikään kuin se olisi niin paheellista. Samaan kategoriaan menee suklaalle hihittely. "Mä en vois elää ilman suklaata, hihihi".
Salaattien tilailu ruuaksi. Syömisen selittely.
Laihisjutut ja voivottelu jos on tullut gramma painoa. Sitten puolitellaan suklaapalaa ja tehdään kauhea numero, miten sekin lihottaa.
yksilöllistä olemusta muille naisille. Miehet samojen naisten silmissä saavat kuitenkin olla ihan sellaisia kuin ovat, vanheta juuri niin karmealla tavalla kuin vanhenevat, lihoen, rypistyen ja kaljuuntuen, mutta ovat naisten silmissä kuitenkin hyväksyttyjä 'juuri sellaisina kuin ovat'. Auta armias jos naiselle käy samoin ja jos nainen vaikuttaa nauttivansa elämästä, omalla tavallaan. En ymmärrä naisia jotka eivät anna elämisen vapautta kanssasisarilleen, antakaa toistenne elää ja olla persoonia ja hyväksykää se että ette ole keskenänne samanlaisia.
Olen nainen. En taatusti juoruile eivätkä naisystäväni juoruile sen enempää kuin miehet. Monila miehisillä aloilla juorut ovat akipäivää, esimerkiksi autourheilussa.
Mutta ei mä en kyllä keksi mitään tapaa mikä naisissa yleensä ärsyttäisi. Jotkut naiset ovat ärsyttäviä, mutta eivät minkään niin vähäisen takia kuin blogien seuraaminen. Se on jokaisen oma asia mitä lukee ja tekee. Mun mielestä ärsyttävyyteen vaaditaan aika paljon enemmän.
Tai siis ennen ajattelin olevani muiden naisten yläpuolella ja toistelin mantraa, että en tule toimeen naisten kanssa ja mulla on vain mieskavereita. Kunnes korjasin omaa käytöstäni ja asennettani ja aloin olla armollisempi omaa sukupuoltani kohtaan. Nyt mulla on kaverina hulluna kutova leipjahullu kotiäiti, joka puhuu paljon lapsistaan, mutta ei mua haittaa. Hän on ystäväni. Tämä nyt vain niinkuin yhtenä esimerkkinä.
Homeopatiaan, jumaliin, enkeleihin, horoskooppeihin yms. uskominen. On paljon yleisempää naisilla, ihan tutkitustikin.
Noita en kanssasisarissani täysin ymmärrä, mutta annan silti kaikkien kukkien kukkia, vaikka välillä ärsyttää moiset hölmöilyt.
Aika moni asia kolahtaa kohdalleen! Itse vastaan, että se saamarin teennäisyys, kun asioista ei voida oikeasti puhua niiden oikeilla nimillä, pitää sievistellä ja esittää niin saaanan mukavaa ja empaattista, jota ei oikeasti ole... Näkeehän sen piiloaggressiivisuuden määrän jo tällä palstallakin, nih! Onko se "tee itse ja haista vee" livenä sanominen niin vaikeaa?