Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivaksi opettelu ON helppoa, kun ajoitus on oikea! Mieluummin lähes 3-vuotiaana kuin aiemmin.

Vierailija
09.12.2012 |

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin esikoinen alkoi enemmän käydä potalla vasta 2,5 vuotiaana (kun meni tarhaan) ja kuopus nyt 1v 3kk ei ole kuulemma vielä koskaan istunut potalla. Molemmilla käytetään kestoja.

Selvä. Nyt tiedän sitten tällaisiakin tapauksia (jos nyt keskustelupalstaan voi luottaa). Minulla on kymmenisen kestoilevaa tuttua, ja kaikilla on alkanut pottailu vauvalla puolen vuoden - vuoden iässä, kun vanhemmat eivät jaksa kakkavaippoja, ja kestoiluun on ylipäänsä lähdetty ekologisista syistä, jolloin vaippojen vähentäminen on muutenkin toivottavaa.

Vierailija
62/65 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina huvittaa nää "aloitettiin 6-12kk iässä", meidän muksu oppi kyllä istumaan 6kk mutta niin myös ryömimään, eikä ollut puhettakaan että olis malttanut istua potalla paikallaan yhtään. Mulla taas on elämässäni muutakin tekemistä kun lukea kuvakirjoja vessan lattialla huonossa asennossa, joten en sitten viitsinyt alkaa yrittämään ikiliikkujan motivoimista istuntoihin. Ja siis huvittaa ihan hyvällä, että mahtaa olla rauhallisempia lapsia kun meidän että potalla istuminen edes onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä mielellään istuu ,niin mikäs siinä.

Meillä molemmat pojat on heti 3v täytettyään itse jättäneet vaipan pois ja pissanneet korokkeelta pönttöön. Potalla eivät halunneet käydä. Ihan turha stressata jostain kuivaksi oppimisesta.

Vierailija
64/65 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina huvittaa nää "aloitettiin 6-12kk iässä", meidän muksu oppi kyllä istumaan 6kk mutta niin myös ryömimään, eikä ollut puhettakaan että olis malttanut istua potalla paikallaan yhtään. Mulla taas on elämässäni muutakin tekemistä kun lukea kuvakirjoja vessan lattialla huonossa asennossa, joten en sitten viitsinyt alkaa yrittämään ikiliikkujan motivoimista istuntoihin. Ja siis huvittaa ihan hyvällä, että mahtaa olla rauhallisempia lapsia kun meidän että potalla istuminen edes onnistuu.

Joo, meidän poika ei myöskään aina jaksa istuskella potalla, ja silloin annetaan viilettää muualla. Mutta yleensä viihtyy hyvin, kun on joku lelu kädessä. Ja enää ei juuri kakkaa tule vaippaan, mikä on ihanaa.

Eli se on just noin, että lapset on erilaisia, ja sen mukaan menee myös kuivaksi opettelu. Toisilla aiemmin ja pikku hiljaa ja toisilla myöhemmin ja kertarysäyksellä. Kumpikaan ei ole väärin, kun vaan mennään sen lapsen tahtiin.

Vierailija
65/65 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se herkkyyskausi oli mennyt jo ennen tuota 2 ikävuotta...

eräälle akateemiselle: mun lapsi oppi kuivaksi hyvin äkkiä 3-vuotiaana. 2-vuotiaana ei halunnut istua potalla. Ne herkkyyskaudet on vähän eri aikaan eri lapsilla. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi