Donnerilla 50 vuoden "salasuhde" aviovaimojen ja avovaimojen ohella
Avioliitto | Jörn Donnerin salaisuus oli hänen suuri rakkautensa H vaimo Bitte Westerlundille se selvisi vasta miehen kuolinvuoteella: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009774892.html
Ihmettelen kyllä Bitte Westerlundin naiiviutta uskotella, että hän olisi sitten ainoa naimisiinmenon jälkeen. Ihminen uskottelee ja haluaa uskoa näköjään mitä vaan.
Kommentit (70)
Kuka tuo H oli, ei kerrota. Donnerilla oli suhde näyttelijä Harriet Anderssonin kanssa mutta liekö hän sitten ollut se "salasuhteen" osapuoli heidän eronsa jälkeen.
Artikkelin luettuani vahvistui käsitys, että Donner oli narsistinen kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin luettuani vahvistui käsitys, että Donner oli narsistinen kusipää.
Siis kun hän "sai" naisen, kiinnostus lähti heti valloittamaan muita. H oli kiinnostava, koska Donner ei saanut häntä.
Ja yllättyneet nostakaa kätenne ylös!
Naisen nimeä kirjassa ei kerrota, häntä kutsutaan H: ksi, kuten Jörnkin teki joissakin kirjoissaan. Hän ei ole taiteilijapiireistä.
Jörkka joutui kompostiin osittain,kosto on suloinen..
Joku rikas suomenruotsalainen
Joka Jakob apurahoja tms?
Vierailija kirjoitti:
Mihin kompostiin??
No olihan Donner sitten melkoisen uskollinen tälle salarakkaalleen, jos se suhde kesti peräti 50 vuotta. Ei olisi Jörkasta uskonut noin pitkää sitoutumista johonkin naiseen.
Donner oli alfa. Harva saa nimensä synonyymiksi seksin harrastamiselle. "jörniminen, jörniä, on vieläkin käytössä.
Olisi hauska tietää, oliko Donnerilla ja Ilmari Kiannolla yhteisiä geenejä.
https://kirjat.finlit.fi/sivu/tuote/suomussalmen-sulttaani/2284426
No kyllähän sekin kertoo paljon kun hylkäsi yhden poikansa ja oli hyvin tyly tälle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin hymyilttti. Jörkka vihasi Sitten kompostia, ja hups vain, sinnepä joutui sitten Jörkka osittain itsekin. Minä olisin Sitten asemassa kipannut sinne koko äijän. Tuhkat siis.
Vierailija kirjoitti:
Donner oli alfa. Harva saa nimensä synonyymiksi seksin harrastamiselle. "jörniminen, jörniä, on vieläkin käytössä.
Ei kai vaimo kuvitellutkaan, että muita naisia ei olisi ollut, vaan oli yllättynyt noin pitkästä "toisesta" (kolmannesta, neljännestä...mikä olikaan) suhteesta kaikkien muiden lisäksi.
Mä olen aina pitänyt Donneria vastenmielisenä enkä ymmärrä miksi naiset ovat tuollaiseen langenneet. Yöks.
Joo, vaikutti itsekkäältä kus*päältä jo eläessään. Hatunnosto vaimolle, että sieti tuollaista monta vuosikymmentä. Toivottavasti ei ole itsetunto aivan murskattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin hymyilttti. Jörkka vihasi Sitten kompostia, ja hups vain, sinnepä joutui sitten Jörkka osittain itsekin. Minä olisin Sitten asemassa kipannut sinne koko äijän. Tuhkat siis.
Kuka Sitte??
Ja vaimo oli 27 vuotta nuorempi.