Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamatullinen lopun aikojen ketju

Vierailija
08.08.2026 |

On pitänyt monta kertaa aloittaa tämä ketju, ja sain nyt kimmokkeen tuosta toisesta ketjusta. Tämä on mietiskely/puntarointiketju. Toivon modelta kärsivällisyyttä, nää on edelleen teologisia linjanvetoja, ei henkilökohtaisuuksiin menevää. 

Näkemyksiä toivon erityisesti uskovilta, eli jos olet ateisti niin joo, senkus kirjoittelet, mutta meihin uskoviin ei teidän "olette aivopestyjä hölmöjä" kauheasti tehoa. :) Me tiedämme että Jeesus palaa. 

Sitä ei myöskään tarvitse meille kertoa, että Jeesuksen paluuta on ennustettu väärin monet kerrat. Huomattu on. Sanoikohan joku että maailmalla on ollut ainakin 10 000 isompaa Jeesuksen paluun aikataulua 2000 vuoden aikana. Eli paluuaikataulujen heittäjät ovat olleet vääriä profeettoja.

Jeesus sanoi tulevansa ajalla "kukaan ei tiedä päivää eikä hetkeä" ja "hetkenä, jona ette arvaa."

-Yhteiskristillinen

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, kylläpäs ateisteja keljuttaa, kun pitää ketju poistattaa 😅 

Vierailija
2/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Nyt ei kestä kuulla totuutta. Voi ruveta ateistin usko horjumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ketju typistynyt :o

Missään kohtaa ei ketään solvattu äsken poistetussakaan ketjussa. Jos täällä jotkut Martina Aitolehden haukkumisketjut saa olla, niin miksei apokalyptinen ketju? 

Samoja asioita puhutaan täällä palstalla maallisella tasolla "tuhoudumme ilmastonmuutokseen/tekoäly tuhoaa ihmiset", mutta jos uskova sanoo saman eri kantilta, niin poistetaan ketju?

Ja mitä se ketään ateistia haittaa, jos uskovat uskovat vaikka mihin? Jos ne asiat ateistin mukaan ole olemassa, niin anna meidän luulla keskenämme. Eihän silloin raamatullinen maailmanloppu ole tulossa, joten ole rauhassa.

(Vaikka se on tulossa)

-Yhteiskristillinen

Vierailija
4/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tuli jo:

Matrix -elokuvan muodossa.

Vierailija
5/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo. Äsken poistetussa sivuttiin pre-, mid- ja post-tribunalismia.

Itse puhun usein miehen kanssa tempauksesta joko ennen, keskellä tai vaivanajan jälkeen. 

Jokaisella on Raamatussa perusteet, oli ne sitten muiden mielestä kaukaa haetut.

-pre-trib on muotia. Viime syksynä oli kova Jeesuksen paluun odotus lehtimajajuhlan aikaan, koska Jeesus sanoi tulevansa "kuin varas yöllä"= rosh hashana.

Pre-trib pistää Jeesuksen odotuksen riman kaikista korkeimmalle, koska sen ajatuksen mukaan Jeesus hakee omansa keskellä rauhan aikaa, vaikka kaupan kassajonosta. Et tiedä yhtään mistään mitään ennakkomerkkiä.

-mid-trib...joo-o, antikristus menee Jerusalemin temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Sen jälkeen uskoville (vai uskoville juutalaisille?) tulee kiire.

-itse olen ehkä post-trib. Sillä ajatuksella että kannattaa katsoa Ilmestyskirjasta, missä vaiheessa uskovia kuvataan olevan vielä maan päällä. Ja Jeesus sanoi kaikkien tulevan vainotuiksi.

-Yht.kr.

Vierailija
6/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse puhun usein miehen kanssa tempauksesta joko ennen, keskellä tai vaivanajan jälkeen. 

Jokaisella on Raamatussa perusteet, oli ne sitten muiden mielestä kaukaa haetut.

-pre-trib on muotia. Viime syksynä oli kova Jeesuksen paluun odotus lehtimajajuhlan aikaan, koska Jeesus sanoi tulevansa "kuin varas yöllä"= rosh hashana.

Pre-trib pistää Jeesuksen odotuksen riman kaikista korkeimmalle, koska sen ajatuksen mukaan Jeesus hakee omansa keskellä rauhan aikaa, vaikka kaupan kassajonosta. Et tiedä yhtään mistään mitään ennakkomerkkiä.

-mid-trib...joo-o, antikristus menee Jerusalemin temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Sen jälkeen uskoville (vai uskoville juutalaisille?) tulee kiire.

-itse olen ehkä post-trib. Sillä ajatuksella että kannattaa katsoa Ilmestyskirjasta, missä vaiheessa uskovia kuvataan olevan vielä maan päällä. Ja Jeesus sanoi kaikkien tulevan vainotuiksi.

-Yht.kr.

Pre-trib on vain (pääosin yhdysvaltalaisten) menestyteologien hupatusta että seurakunta muka välttyisi vaivan ajalta, vaikka sellaista ei luvata missään, vaan aivan päin vastoin. 

Vierailija
7/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Yht.kr.

Mieheni usein sanoo post-tribistä "jos melkein kaikki on Ilmestyskirjassa tapahtunut niin eihän sen jälkeen Jeesuksen paluu ole yllätys."

Kyllä se voi olla. Jos ensin on ekokatastrofia, sotaa ja pedon merkkiä tarjottu, niin ne loppukahinathan voi silti kestää vielä vaikka vuosia. 

Ihmismieli hakee aina helpotusta ahdingosta. Jos post-tribissä lähdemme muille teille kun maailmassa ahdistaa, niin sellaisille Jeesuksen tulo on yllätys.

-Yhteiskristillinen

Vierailija
8/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään kohtaa ei ketään solvattu äsken poistetussakaan ketjussa. Jos täällä jotkut Martina Aitolehden haukkumisketjut saa olla, niin miksei apokalyptinen ketju? 

Samoja asioita puhutaan täällä palstalla maallisella tasolla "tuhoudumme ilmastonmuutokseen/tekoäly tuhoaa ihmiset", mutta jos uskova sanoo saman eri kantilta, niin poistetaan ketju?

Ja mitä se ketään ateistia haittaa, jos uskovat uskovat vaikka mihin? Jos ne asiat ateistin mukaan ole olemassa, niin anna meidän luulla keskenämme. Eihän silloin raamatullinen maailmanloppu ole tulossa, joten ole rauhassa.

(Vaikka se on tulossa)

-Yhteiskristillinen

Ei manalan trolleja ihmisten herjaaminen haittaa, hehän ovat itsekin herjaajia. Sen sijaan hengen asiat ärsyttävät suunnattomasti, koska joku saattaa tällaisen ketjun avattuaan kokea hengellisen herätyksen. 

Vierailija
9/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babylonin suuri portto Yhdysvallat kärsii vakavista ongelmista suuren eksyttäjän Trumpin johtaessa maata yhtä syvemmälle fasismiin.

Raamatun ennustusten mukaan alussa kaikki yhtyvät porttoon mutta huomattuaan sen valemaailman kääntyvät sitä vastaan ja taivaalta alkaa sataa tulta ja tulikiveä kaikkien saatanan seuraajien niskaan.

Vierailija
10/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yht.kr.

Mieheni usein sanoo post-tribistä "jos melkein kaikki on Ilmestyskirjassa tapahtunut niin eihän sen jälkeen Jeesuksen paluu ole yllätys."

Kyllä se voi olla. Jos ensin on ekokatastrofia, sotaa ja pedon merkkiä tarjottu, niin ne loppukahinathan voi silti kestää vielä vaikka vuosia. 

Ihmismieli hakee aina helpotusta ahdingosta. Jos post-tribissä lähdemme muille teille kun maailmassa ahdistaa, niin sellaisille Jeesuksen tulo on yllätys.

-Yhteiskristillinen

Ei Jeesuksen paluu uskoville mikään yllätys ole. Muille se kyllä on, tapahtui se sitten sodan tai rauhan aikana. 

Vierailija
11/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yht.kr.

Pre-trib on vain (pääosin yhdysvaltalaisten) menestyteologien hupatusta että seurakunta muka välttyisi vaivan ajalta, vaikka sellaista ei luvata missään, vaan aivan päin vastoin. 

Niin, olikohan se 1800-luvulla yhden teinitytön uni tai näky, johon tempausoppi perustuu?

Toki muutkin ovat nähneet vastaavia näkyjä, mutta ovatko olleet Herrasta?

Tempaus (kreik.harpazo) kyllä löytyy UT:n kirjeistä. Mutta eri asia, onko se just ennen Jeesuksen paluuta.

-Yht.kr.

Vierailija
12/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi te ootte sekaisin.

Vierailija
13/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yht.kr.

Niin, olikohan se 1800-luvulla yhden teinitytön uni tai näky, johon tempausoppi perustuu?

Toki muutkin ovat nähneet vastaavia näkyjä, mutta ovatko olleet Herrasta?

Tempaus (kreik.harpazo) kyllä löytyy UT:n kirjeistä. Mutta eri asia, onko se just ennen Jeesuksen paluuta.

-Yht.kr.

Tempausoppihan perustuu Paavalin kirjeisiin, ei siis mikään kovin uusi asia. Pystyyn kuollut valtionkirkko vain unohti sen keskiajalla vuosisadoiksi ja nyt vasta hiljattain se "löytyi" uudelleen. 

Vierailija
14/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Babylonin suuri portto Yhdysvallat kärsii vakavista ongelmista suuren eksyttäjän Trumpin johtaessa maata yhtä syvemmälle fasismiin.

Raamatun ennustusten mukaan alussa kaikki yhtyvät porttoon mutta huomattuaan sen valemaailman kääntyvät sitä vastaan ja taivaalta alkaa sataa tulta ja tulikiveä kaikkien saatanan seuraajien niskaan.

Muistutan, että Amerikkaa ei löydy Raamatusta. (Tai jos joku löytää sen, niin voi kertoa)

Sen sijaan toisessa ketjussa kirjoitin, että peto tulee Raamatun ja Danielin mukaan Turkin/Kreikan/Assyrian seudulta, ehkä Israelista pohjoiseen. 

Toki vielä riittää Ilmestyskirjassa muitaki titteleitä: 2.peto, antikristus, väärä profeetta. Se saattaa kertoa jostain allianssista johon kuuluu islaminuskoiset ja Kiina.

Mutta mulla on teoria Trumpin vävystä! :D 

-Yhteiskristillinen

Vierailija
15/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ymmärtänyt lopunaikojen tapahtumien järjestyksen olevan tämä:

Seurakunnan ylöstempaus -> ahdistuksen aika -> Jeesuksen toinen tuleminen -> 1000-vuotinen valtakunta -> viimeinen tuomio -> uuden taivaan ja uuden maan luominen

Vierailija
16/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ymmärtänyt lopunaikojen tapahtumien järjestyksen olevan tämä:

Seurakunnan ylöstempaus -> ahdistuksen aika -> Jeesuksen toinen tuleminen -> 1000-vuotinen valtakunta -> viimeinen tuomio -> uuden taivaan ja uuden maan luominen

Muuten hyvä, mutta miten tempaus voisi olla ennen ahdistuksen aikaa? 

Vierailija
17/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ateistina huvita poistatuttaa yhtään mitään. Lähinnä seuraan hämmentyneenä uskiksien uskomuksia.  

Vierailija
18/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uskotte että sitä ei mitenkään voi ennustaa tai arvata ja tiedostatte että sitä on jatkuvasti ennustettu ja arvattu väärin mutta silti nyt niin kovasti tekee mieli vähän ennustella ja arvailla?

Selkis... onneksi päästään tästäkin puuhastelusta eroon noin prosentin vuositahtia.

Vierailija
19/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Vaikka se on tulossa)

-Yhteiskristillinen

Ei manalan trolleja ihmisten herjaaminen haittaa, hehän ovat itsekin herjaajia. Sen sijaan hengen asiat ärsyttävät suunnattomasti, koska joku saattaa tällaisen ketjun avattuaan kokea hengellisen herätyksen. 

Tai eroaa kirkosta kun näkee miten sekaisin porukka täällä ketjussa on

Vierailija
20/24 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli uskotte että sitä ei mitenkään voi ennustaa tai arvata ja tiedostatte että sitä on jatkuvasti ennustettu ja arvattu väärin mutta silti nyt niin kovasti tekee mieli vähän ennustella ja arvailla?

Selkis... onneksi päästään tästäkin puuhastelusta eroon noin prosentin vuositahtia.

Jotain sen tapaista.

Eikä "puuhastelusta" eroon päästä ennen maailman loppua 😅 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän