Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Optikkoa tai silmälääkäriä paikalla?

Vierailija
09.12.2012 |

Onko vaarallista/haitallista pitää lukulaseja muutenkin, kuin lähelle katsottaessa, esim. kotitöitä tehdessä, tv:tä katsottaessa yms.?

Minulla on jonkin verran hajataittoa, enkä varsinkaan väsyneenä jaksa tarkentaa katsettani. Joskus ihan pelottaa vaikka autoa ajaessani, kuinka paljon joudun tekemään töitä, että näkymä pysyy tarkkana, enkä "anna sen mennä sameaksi", mikä heti käy, ellen jatkuvasti tsemppaa.

Voiko kyse olla jostain muusta, esimerkiksi karsastukseta, jota pitäisi hoitaa eri tavalla? Äskettäin saadut uudet silmälasit = noin +1,5 kummassakin sekä hajataiton korjaus.

Osaisiko joku täällä auttaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se vaarallista ole, mutta käsittääkseni lukulasit ovat lähityöskentelyä varten.

Vierailija
2/3 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle optikko sanoi, että vääränvahvuisten lasien kanssa nimenomaan silmän lihakset joutuu tekemään liiaksi töitä ja menevät kramppiin. Kyseessä oli siis minulle liian vahvat miinuslasit. En sitten tiedä voiko tosta olla pysyvää haittaa.

Mut kuulostaa tosiaan siltä, että joudut tarkentamaan jatkuvasti silmän lihaksilla ja toisenlaiset lasit voisivat auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy optikolla kysymässä. Ehkä tarvitsisit lasit muuhunkin kuin lukemiseen?

Mulla on vähän sama autolla ajaessa mutta liittyy aamuväsymykseen vain :)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi