Huomaatkos, kuinka näin helteiden jatkuessa sitä on jo tottunut helteisiin?
Alussa saattoi tuntua hetken vähän tukalalta, varsinkin, kun tälle kesälle ei ennen tätä hellejaksoa juurikaan ollut hellepäivä ollut. Mutta nyt sitä on jo tottunut niin, ettei hellettä sinänsä erityisemmin enää edes huomaa. Tuntuu aivan normaalilta. Kun tämä helle jossain vaiheessa loppuu, niin helteettömät lämpötilat tuntuvatkin kylmiltä, jopa epänormaaleilta sitten. Keho ei oikein osaa olla ilman hellettä, kun siihen on jo tottunut.
Ihminen on hyvin tottuvainen olento ja ihmisen keho tottuu helteisiin jopa päivissä, mutta viimeistään kahdessa viikossa.
Kommentit (72)
En ole tottunut. Toi on ihan paskaa mitä sä spämmäät tänne päivittäin.
Tottuu kun sisälläkin on lämmin. Tuntee miten alkaa paleleen normaalisti ihan lämpimän tuntoisessa säässä :D
Ite vaan odotan milloin nää loppuu, että pääsee hoitamaan normaaliasioita, joita ei nyt helteen takia jaksa esim. kampaajalla käynti.
Haista ap. Ei tähän totu, älä suolla tuota p*skaa tänne.
Huomaan. Sisällä on +27 ja tuntuu mukavan sopivalta lämmöltä. Ulkona terassilla +24 ja tässä istuessa meinaa jo tuntua viileältä.
Vierailija kirjoitti:
Haista paska. Tule tänne tottumaan jatkuvaan 31 asteen sisälämpötilaan.
Haistapa kuule ihan itse.
Olen majaillut Brasiliassa keskellä Amazonin sademetsää ja voin sanoa että siihenkin kuumuuteen ja valtavaan kosteuteen tottuu.
Joo ei jaksa enää välittää kun hiki valuu pitkin naamaa ja vaatteet liimautuu kiinni, oikeastaan on kiva kun housuja ei tartte koko ajan nostella kun nekin on liimautuneet reisiin ja perseeseen. Onhan tässä hyviäkin puolia.
juu ei tunnu, 5min kotiaskareet(vaikka tiskarin tyhjennys) saa jo hien pintaan. Koirakaan jaksa lenkkeillä vaikka illalla olisi hiukan viileämpi. Trooppisiin öihin ei totu, ne kerryttää vain univajetta jota ei tässä elämäntilanteessa todellakaan tarvita lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen majaillut Brasiliassa keskellä Amazonin sademetsää ja voin sanoa että siihenkin kuumuuteen ja valtavaan kosteuteen tottuu.
Olet varmaankin mennyt sinne ihan vapaaehtoisesti.
Kyllä tottuu välillä käväisemään ulkona kun kotona sisällä on 21 C lämmintä.
Ei totu. Eniten ärsyttää että töissäkin on pää ihan hattaraa ja noin niinkuin potilaiden kannalta se ei ole millään tavalla hyvä asia. Työkaverit sanoo ihan samaa.
Järvissä uimassa käynti auttoi merkittävästi. Sen jälkeen oli helppoa tottua ja sopeutua. Olkaa ruikuttamatta, kyllä tämä lumityöt hakkaa.
Tietyllä tavalla on jo tottunut, mutta jatkuva hikoilu ärsyttää. Olen aina ollut kova hikoamaan ja näin kuumassa saan olla todella tarkkaan nesteytyksen kanssa. Urheilen nyt vain vedessä, joten se ei olle ongelma. (Vesiliikunta lääkärin ja fyssarin määräyksestä, minulla on liikaa merkkejä yliliikkumisesta selässä ja lonkassa.)
MITÄ horiset, eikä totu!
'EI tartteis liioitella!
Helteitä on ollut aikaisemminkin. Nyt rikotaan 70-luvulla olleita ennätyksiä.
Kovin pitkältä ajalta ei edes löydy tarkkaa tilastointia.
Nautitaan kesästä.
Kuka on sitä? Sitä on tottunut helteisiin. Kuka?
Alkukesästä 16 asteessa tuntui kuumalta shortseissa ja nyt 28 on ihan sopiva. Tänään on tuntunut jopa vähän viileältä kun oli vain 25.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin mennyt sinne ihan vapaaehtoisesti.
Kyllä, miten niin?