Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yökyläily tyttöystävän luona, kyllä vai ei?

Vierailija
08.12.2012 |

Poikani on 14 v, ja seurustellut nyt muutaman kuukauden saman ikäisen tytön kanssa. Pari kk sitten ilmoitti pokkana, että ajatteli mennä tyttöystävälle yöksi. Minä kielsin, ja perustelin sillä, että on mielestäni liian nuori. Yritin esittää perusteluja, että yritän suojella häntä aikuistumasta liian nopeasti ja kiellän koska rakastan häntä ja uskon sen olevan hänen parhaaksi. No, nyt olen sitten tietysti pojan mielestä henkisesti vanha ja elän jotain vanhaa aikakautta jolloin oli eri säännöt. Itse en päässyt yökylään ennen kuin 16 v, siis poikaystävälle. Eilen poika väitti olevansa kaverillaan, siis pojalla, mutta tänään kuulin tyttöystävän äidiltä ohimennen, että poika oli ollut siellä... Siis valehtelee nyt kirkkain silmin. Mitä mieltä olette tästä ikä asiasta, milloin sopii aloittaa yökyläily? Poika kovin vakuutti kysyessäni, että seksistä ei ole kyse, vaan läheisyydestä ja katsovan yhdessä leffaa yms. Kuulostaa kivalta tuo, mutta eikö niitä voisi tehdä ja tulla yöksi kotiin? Kerroin kantani tyttöystävän äidille, joka sanoi olevansa periaatteessa samaa mieltä, mutta minkäs teet? Kyllä sille nyt jotain pitäisi voida kun tämän ikäisistä on kyse! Jos kumpikin kieltää, niin milläs ovat yötä? Toisaalta jo mietin, olenko liian tiukka asian suhteen?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatia laki jonka mukaan raskaudesta täytyy ilmoittaa vanhemmille ja aborttia ei tehdä jos vanhemmat kieltävät. Tulisi paljon varoittavia esimerkkejä teineille.

Vierailija
42/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen lapsilta vietäisiin muutama perusihmisoikeus. Kerrassaan mahtava idea. Lisäbonuksena tuollainen laki ajaisi teinit tekemään aborttinsa vähän arvelluttavimpiin paikkoihin.

laatia laki jonka mukaan raskaudesta täytyy ilmoittaa vanhemmille ja aborttia ei tehdä jos vanhemmat kieltävät. Tulisi paljon varoittavia esimerkkejä teineille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen pitänyt peruskoululaisia vielä ihan liian pentuina mihinkään vakaviin seurusteluihin ja yökyläilyihin. Mä en ikinä tule tukemaan alaikäisen lasten parisuhdekuvioita muuten kuin harjoittelusuhteina ja teroittaa lapsille ettei lapsena tarvitse sitoutua.

Vierailija
44/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin hienoa kun teineille opetetaan että sikiövauvan saa tappaa..

Vierailija
45/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias on kyllä aivan liian nuori. Lukioikäinen, 16-vuodesta ylöspäin, taas mielestäni riittävän kypsä yökyläilyyn.

Vierailija
46/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat päättäneet panna niin hehän panevat.

Mikä siinä niin kauheaa on? Kunhan huolehtivat ehkäisystä niin siitä vaan.

Vierailija
47/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästäisi. Tai jos menee yökylään, niin sovitte tyttöystävän vanhempien kanssa että nukkuvat eri huoneissa. Jos harrastavat seksiä päiväsaikaan, sillehän et voi mitään. Voit kuitenkin vetää rajat vanhempana ja kertoa oman kantasi. Muistan itse 15-vuotiaana ensimmäisessä kunnollisessa seurustelusuhteessani tämän ajan. Jäin yökylään, ja olisin itse halunnut nukkua eri huoneessa kuin poikaystäväni (en kehdannut suoraan sanoa). Kuitenkin laittoivat meidät samaan huoneeseen ja siitähän se lähti pikku hiljaa seksin suuntaan. Koin tietynlaista painostusta kuitenkin, vaikka osin halusin itsekin. Ilma yökyläilyjä seksin aloittaminen olisi siirtynyt vähän eteenpäin. Aikuisena kun asiaa ajattelee, olisin hyvin voinut odottaa niiden hommien kanssa vaikka vuoden jotta olisin ymmärtänyt enemmän mistä seksissä on kyse ja ehkä nauttinutkin siitä enemmän.

Summa summarum: minusta ei tarvitse antaa yökyläilylupaa vain sen takia että "ne panee kuitenkin". Pankoot sitten. Mutta tietävätpähän teidän arvomaailmanne, ja annatte mahdollisuuden perääntyäkin. Joskus se on lapselle kuitenkin helpotus ettei tartte vaikka kaveritkin tekee.

Vierailija
48/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ehkäisy on kunnossa niin ei ole mitään hätää. Jokainen saa päättää itse milloin aloittaa seksielämän, se on yksityisasia !

Vierailija
49/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat päättäneet panna niin hehän panevat.

Mikä siinä niin kauheaa on? Kunhan huolehtivat ehkäisystä niin siitä vaan.

Jos haluaa dokata niin sä ostat juomat? Jos polttaa niin siitä vaan sitten, tässä turvallinen tuhkakuppi?

Ei tietenkään voi estää mutta oman kantansa saa ja pitää tehdä selväksi. Myös se ristiriitojen hanskaaminen on nuorelle kasvamista.

Mä en ikinä edesauttaisi teinin seksielämän aloiyusta noin nuorena. Kos siihen ryhtyyniin toki keskustelisin ehkäisyn molempien kanssa mutta koska 14v on vielä lapsi niin en hyväksyisi yökyläilyä koska se saattaa myös aiheuttaa paineita ryhtyä siihen seksiin vaikka ei vielä tuntisi olevansa valmis.

Vierailija
50/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin varmaankin näin:

Haluan ehdottomasti kieltää tuon ikäiseltä seksin koska liian lapsi vielä!

Ja tekisin kantani lapselle erittäin selväksi asiasta.

Tiedän että mun kiellot kuitenkin riittää vain tiettyyn pisteeseen saakka.

Koska seksiä pystyy harrastamaan muuallakin kuin kylässä toisen luona ja ei pysty harrastamaan myöskin vain yöllä, vaan se onnistuu myöskin päivällä.

14veen seurustelu on kuitenkin normaalia.

Punnitsisin tarkkaan OMAN LAPSEN LUONNETTA, että onko hän sen tyyppinen että voisi jo sänkyyn hypätäkkin, neuvomisesta huolimatta että siirtäisi tuon ajan kohdan myöhemmäksi, tajuaisi että aikuisempana nauttii seksistä ihan eritavalla ja voi olla ylpeä siitä ettei ollut 14v. kakarana jo haarat auki koska jokainen tietää millainen tuommoinen kakara on...

Ja se että jos ap:n lapsi on ollut kiinostunut myöskin ihmisbiologiasta ja et teillä on avoimesti puhuttu et mistä ne vauvat tulee ja sitten taas jos vauvaa ei halua niin pitää tehdä. EHKÄISY. ja ne ehkäisykeinot lueteltu sit ja käyty läpi. Tällä tavalla ne ehkäisy asiatkin tulee ilmi oikealla tavalla, eikä silleen et jos vanhemmat ostaa vaikka kondomeja niin he sillon periaatteessa painostavat lapsiaan seksiin ja lapsi kun pystyy ostamaan itse ehkäisynsä niin se on yksi merkki myöskin kypsyydestä seksiin.

ELI AP PUNNITSE LAPSESI LUONTEEN KANNALTA ET KANTSIIKO SINNE MENNÄ YÖKSI VAI EI JA EHDOTTOMASTI EI, JOS SULLA ON TUTINA ET SEKSIÄ HARRASTAVAT.

TYTÖN PUHUTTELET MYÖSKIN REIPPAASTI JA KIELTÄVÄSTI LÄPI!!!

ET KANTAS MENEE SELVÄSTI PERILLE!

MUUTEN EN NÄE SYYTÄ EVÄTÄ SEURUSTELEVALTA TIETYN IKÄISELTÄ TEINILTÄ HELLYYTTÄ JA LÄHEISYYTTÄ:)

Vierailija
51/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu! Miksi ekana mainitaan seksi? Kuka ny alaikäisenä haluaisi seksiä, kun on vielä nuori? Mitä pahaa siinä on jos haluaisi mennä? Miksi aikuiset eivät ymmärrä sitä? Miksi ei pääse? Hyväkin syy siihen!

Vierailija
52/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. He ovat jo seksiä harrastaneet jos ovat halunneet. Ei sitä yöllä omassa sängyssä tarvitse tehdä. Sinä päätät mussä he jatkossa paneskelevat, turvallisesti kotona vai bileissä, ulkona yms

Vierailija
53/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori on luottamuksen arvoinen, hoitaa koti- ja kouluhommat hyvin niin en näe syytä miksei voisi silloin tällöin päästä yöksi tyttöystävän luo, tai tyttö tulla teille.

Vierailija
54/57 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon lapsi Ja ihan hyvin tiedetään Nämä ehkäisyt

Vierailija
55/57 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian tiukka mieti ny mikä olisi pahinta mitä vois käydä seksi vai aikun kamalaa

Vierailija
56/57 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki saisivat mennä vapaasti toisille yötä. Eihän noin nuoret välttämättä edes tohdi seksiä harrastaa. Pelko pois. Kyllä meillä ainakin poika tietää kuinka tärkeä ehkäisy on. Kyllähän se koulussa opetetaan.. poika on 14 ja tyttöystävä 14.

Vierailija
57/57 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväni oli 27 eikä hänen vanhempansa antanut lupaa meidän nukkua samassa huoneessa heidän landella.