Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yökyläily tyttöystävän luona, kyllä vai ei?

Vierailija
08.12.2012 |

Poikani on 14 v, ja seurustellut nyt muutaman kuukauden saman ikäisen tytön kanssa. Pari kk sitten ilmoitti pokkana, että ajatteli mennä tyttöystävälle yöksi. Minä kielsin, ja perustelin sillä, että on mielestäni liian nuori. Yritin esittää perusteluja, että yritän suojella häntä aikuistumasta liian nopeasti ja kiellän koska rakastan häntä ja uskon sen olevan hänen parhaaksi. No, nyt olen sitten tietysti pojan mielestä henkisesti vanha ja elän jotain vanhaa aikakautta jolloin oli eri säännöt. Itse en päässyt yökylään ennen kuin 16 v, siis poikaystävälle. Eilen poika väitti olevansa kaverillaan, siis pojalla, mutta tänään kuulin tyttöystävän äidiltä ohimennen, että poika oli ollut siellä... Siis valehtelee nyt kirkkain silmin. Mitä mieltä olette tästä ikä asiasta, milloin sopii aloittaa yökyläily? Poika kovin vakuutti kysyessäni, että seksistä ei ole kyse, vaan läheisyydestä ja katsovan yhdessä leffaa yms. Kuulostaa kivalta tuo, mutta eikö niitä voisi tehdä ja tulla yöksi kotiin? Kerroin kantani tyttöystävän äidille, joka sanoi olevansa periaatteessa samaa mieltä, mutta minkäs teet? Kyllä sille nyt jotain pitäisi voida kun tämän ikäisistä on kyse! Jos kumpikin kieltää, niin milläs ovat yötä? Toisaalta jo mietin, olenko liian tiukka asian suhteen?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä 14-vuotiaana halusin nussia kaikkia! Varsinkin tiukkoja farkkupersetyttöjä. Eläimetkin kiihottivat ja yritin tunkea sormeani kissan perseeseen, mutta sähähti vain ilkeästi ja lähti karkuun ja mummo kysy keittiöstä että mitä sinä teet. Olin ihan sekaisin kun panetti niin paljon :S

Vierailija
22/57 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemnat olettavat, että heti kun yökyläily aloitetaan niin välittömästi alkaa myös seksielämä? Mikä teitä vaivaa? Sillä itse en ainakaan harrastaisi seksiä kenenkään ulkopuolisen läsnäollessa tai muutenkaan jos joku voisi tulla yllättäen ja keskeyttää. Siitä on tarkoitus nauttia! Minulle yökyläily poikaystävän kanssa tarkoittaa kivaa iltaa, läheisyyttä, yhdessä olemista ja rakkaan kainaloon nukahtamista. Jos lapsenne haluavat seksielämänsä aloittaa niin ette te sitä heiltä voi kieltää ja en edelleenkään usko että he sitä yökyläillessä muiden läsnäollessa harrastavat. Joten mikä on syy sille ettet voisi päästää häntä? Osaamme kyllä itse huolehtia ehkäisistä ja muusta siihen liittyvästä jos se on tarpeen! Itse siis 15-vuotias tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisystä* anteeksi virheet tekstissä

Vierailija
24/57 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian tiukka. Meiilä ei 15v poika mene tyttöystävälle yöksi eikä tyttö tule meille.

Vierailija
25/57 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla aaltopituudelle kanssasi, niin eiköhän se yökyläilyn kieltäminen paremmin onnistu. Ehtivät vielä yökyläillä myöhemminkin.

Vierailija
26/57 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan päästä lastaan yökylään kavereille, jos ensin on kieltänyt yökyläilyt tyttöystävällä. Siinä vaiheessa kellot soivat ja lujaa.

Kysy pojalta, kumman valitsee: tyttöystävän luona öitsemisen vai kotona asumisen. Jos haluaa sen tyttöystävän luokse, niin on ihan vapaa sinne muuttamaan. Samalla käydään sossussa tekemässä paperit, että et enää ole lapsesta vastuussa vaan sen tekee yhteiskunta.

Vierailija
27/57 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria ovat, mutta niille nuorillekin tekee hyvää saada hellyyttä ja läheisyyttä. Noin he voivat opetella parisuhdetaitoja rauhassa rakkaan ja turvallisen ihmisen kanssa. Ja kun seksin aika tulee, niin hyvässä suhteessa edetään todennäköisemmin kummankin ehdoilla ja käytetään ehkäisyä, kuin joissain kännisissä yhden illan jutuissa. Ollaan rehellisiä: on tosi ihanaa saada nukkua oman kullan kainalossa, olipa 14-v tai 94-v.

Vierailija
28/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä ovat olleet yökylässä.

Vierailija
29/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi estää teiniä aikuistumasta. Jos kiellät häntä tekemästä normaaliin kehitykseen kuuluvia asioita, kuten aloittelemasta seksielämää tyttöystävän kanssa, niin totta kai hän alkaa valehdella. Se on ainoa keino säilyttää oman minän koskemattomuus tilanteessa, jossa heräävä tunne itsemääräämisoikeudesta on uhattuna. Miksei sitä paitsi 14 olisi ihan hyvä ikä aloittaa seksikokeilut samanikäisen luotettavan henkilön kanssa?

Vierailija
30/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattelisin asian niin, että jos seksistä on kyse, nuoret kyllä sitä harrastavat lupasitpa yökylään tai et.

Minä varmaan antaisin mennä yöksi, sillä ehdolla, että olisin keskustellut asiasta tyttökaverin vanhempien kanssa ja että he ovat kotona.

Sitten on vielä sellainenkin juttu, että mulla itsellä oli yläasteella pelkästään poikapuolisia kavereita, siis ihan vaan kavereita. Hengasin heidän kanssaan ja välillä oltiin yötäki toistemme luona. Saatettiin tilan puutteessa nukkuaki vierekkäin, muttei koskaan mitään kainaloon ottamista isompaa tapahtunut. Saunoinki poikien kanssa, eikä siinä ollut mitään kiusallista. Tämä ei meinannut ihan mennä isälleni jakeluun, äiti ymmärsi onneksi paremmin.

Ja siis, ihan täysi hetero olen ja myöhemmin löysin yhden hyvän kaverini kaverista ensi-ihastukseni, jonka kanssa nykyisin olen naimisissa ;)

Vierailija
31/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yökyläilyt seurustelukumppanin luona ja yhdessä nukkuminen kuuluu isommille nuorille kuin 14v. Kotona saisivat olla rauhassa, hengaila iltayöhön asti, heti aamulla kutsua taas nyhjäämään.

Mutta ei yöksi. Valitan, mutta e vielä.

Olin itse vastaavassa tilanteessa, halusin kauheasti nukkua ja olla yötä, mutta kun vanhemmat (molempien) kielsivät,olinkin helpottunut...

Vierailija
32/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani täytti just 14v ja on onneksi vielä aika lapsellinen...ei ainakaan näytä että tytöt kiinostaisivat vielä tippaakaan. Onkohan mun poika sitten epänormaali, kun ei vielä tossa iässä tytöt näytä kiinnostavan (ei ole homo, joku kuitenkin sitä kohta väittää).

Vierailija
33/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktahan on se, että jos varhaisteini/teini haluaa harrastaa seksiä, niin se/ne kyllä harrastavat sitä vaikka olisi miten vaikeaa. Ei siihen tarvita mitään yökylälupia, mielikuvitus on mieletön voimavara. Minunkin vanhempani kielsivät yökyläilyt , melkein poikaystävätkin. Minä olin hässinyt jo pisin kaupunkia! Paras olisi käydä keskusteluja tunteista ja seksuaalisuudesta, ja varsinkin käydä läpi se, Miten helposti sitä oikein raskaus sattuukaan. VAIKKA he eivät harrastaisikaan, voisi kotonakin olla joku laatikko, mistä löytyisi kondomeja. Jos ei muuten niin poika voi itsekseen niillä harjoitella.

Vierailija
34/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan kummatkin sitä mieltä, että toki voisi mennä yöksi tyttöystävän luokse. Haluaisin toki myös jutella ensin tyttöystävän äidin kanssa, sekä kuitenkin myös poikani että tyttöystävän ja varmistaa, että jos he aikovat harrastaa seksiä, onhan ehkäisy kunnossa. Olen valmis hakemaan myös kondoomit ja muut, opettaen samalla myös nuorille, että vastuu ehkäisystä pitää kummankin kantaa. Kieltämällä niitä lapsenlapsia tulee, mutta kun opetetaan ehkäisyn salat on nuoret tyytyväisiä, eikä minunkaan tarvitse liian aikaisin olla ostamassa potkupukuja :)

Tosiaasia kuitenkin on, että mitä enemmän kielletään, sitä enemmän se vaikuttaa mukavammalta ;) Kiellettyyn hedelmään on pakko koskea...

Vierailija
35/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöystävän vanhemmat ei. Ainoa mikä itseäni häiritsi oli seksi ja sen mahdolliset seuraukset mutta sitähän voi harrastaa päiväsaikaankin eli tulin siihen tulokseen että annan luvan. Olisi ollut helpompi kieltää jos tytön vanhemmatkin olisivat kieltäneet mutta tuntui turhalta kun siellä kuitenkin sai vapaasti olla. Pojan kanssa puhuin ehkäisyn tärkeydestä ja myös seksielämän henkisestä puolesta. Toki olisin toivonut ettei noin aikaisin olisi aloitettu mutta näin kävi. Ja ovat molemmat 15 v.

Vierailija
36/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pääse yökylään? :O

Jos ne haluaa harrastaa seksiä, ne tekee sitä ilman yökyläilyäkin. Vai oletteko te koko ajan katsomassa mitä tekevät? Ei saa laittaa huoneen ovea kiinni? Ei olla kaksistaan teillä? Entä jos lähdette itse kauppaan, nuoret pakotetaan mukaan, ettei tee sitä aivan kauheaa ja harrasta suojattua seksiä? Opettakaa niille lapsillenne se ehkäisy, niin on huolet poissa. Mitä enemmän kiellätte, sitä enemmän ne sitä tekee. Vaikka sitten koulun vessassa, siellä ette ole vahtimassa heitä...

Vierailija
37/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöhän teidän tyttö pillereitä kun meidän poika haluaa harrastaa seksiä???

Ja ollaan kummatkin sitä mieltä, että toki voisi mennä yöksi tyttöystävän luokse. Haluaisin toki myös jutella ensin tyttöystävän äidin kanssa, sekä kuitenkin myös poikani että tyttöystävän ja varmistaa, että jos he aikovat harrastaa seksiä, onhan ehkäisy kunnossa. Olen valmis hakemaan myös kondoomit ja muut, opettaen samalla myös nuorille, että vastuu ehkäisystä pitää kummankin kantaa. Kieltämällä niitä lapsenlapsia tulee, mutta kun opetetaan ehkäisyn salat on nuoret tyytyväisiä, eikä minunkaan tarvitse liian aikaisin olla ostamassa potkupukuja :)

Tosiaasia kuitenkin on, että mitä enemmän kielletään, sitä enemmän se vaikuttaa mukavammalta ;) Kiellettyyn hedelmään on pakko koskea...

Vierailija
38/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätin, että mulle sopii se, mikä sopii saman ikäisen tyttöystävän vanhemmille

Vierailija
39/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian tiukka. Meiilä ei 15v poika mene tyttöystävälle yöksi eikä tyttö tule meille.

koska jos seksiä pelkäät heidän harrastavan, niin mun 14 v harrasti sitä ihan päivisin minun järkytyksestäni huolimatta.

Ovat nyt kuusi vuotta olleet yhdessä.

Vierailija
40/57 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan päästä lastaan yökylään kavereille, jos ensin on kieltänyt yökyläilyt tyttöystävällä. Siinä vaiheessa kellot soivat ja lujaa.

Kysy pojalta, kumman valitsee: tyttöystävän luona öitsemisen vai kotona asumisen. Jos haluaa sen tyttöystävän luokse, niin on ihan vapaa sinne muuttamaan. Samalla käydään sossussa tekemässä paperit, että et enää ole lapsesta vastuussa vaan sen tekee yhteiskunta.

et ole tosissasi...huh huh