Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saanko olla tästä vihainen miehelleni? Olen hyvin

Vierailija
08.12.2012 |

herkkäuninen ja mies tietää sen. Hän lähti eilen ulos ja sanoi tulevasna pian mutta jäikin pidemmäksi aikaa. Soitin hänelle ja muistutin, että hän ei häiritsisi uniani. Mies lupasi.

Yöllä hän tulikin hiljaa kotiin, mutta aamulla hän könysi aikaisin makuuhuoneeseen vaatekaapeille etsimään työvaatteita, mihin minä tietysti heräsin.

Olin laittanut kellon soittamaan siten, että saan nukkua hyvät unet ja minulle jää koko päivä aikaa tehdä hommia ja nautti päivästä. Heräsin siis aivan liian aikaisin ja nukahdin vasta jonkin ajan kuluttua uudestaan. (Jos herään välillä, uni alkaa ikään kuin alusta.) Olinkin nukkunut yli kahteentoista ja heräsin kamalassa päänsäryssä, kuten minulle aina käy, kun nukun liikaa. Juuri sen välttääkseni soitin miehelle yöllä. Toivomukseni on, että hän ei herätä minua illalla eikä aamulla, ja se voi toteutua vain lauantaisin.

Päivällä soitin hänelle ja sanoin asiasta, mutta mies löi luurin korvaani. Onko minulla lupa odottaa, että mies antaa minun nukkua rauhassa edes yhdet yöunet viikossa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisen saa herättää illoin aamuin ja elellä ihan oman rytmin mukaan?Minäkin huomenna, kun miehellä on vapaapäivä?

-ap

Miehesi tuskin piittaa yhtään, vaikka vahingossa hänet herättäisitkin. Mielestäni on niin päin että se, jolla on ongelmia, yrittää sopeutua kanssaeläjiensä kuvioihin eikä päin vastoin. Mikset voi käyttää apuvälineitä, jos kerran lapsetkin on noin isoja, että osaavat takuulla tulla herättämään sinut, jos on tärkeää asiaa?

Vierailija
22/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ap on pitäny soittaa miehelle töihinki päivällä urputtaakses asiasta. Se menee jo yli ja tekee susta nalkuttavan akan. Melkein tunsin myötätuntoo, mutta päädyin vahingoniloon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä herännyt ennen puolta päivää. Ja koska nukuin liikaa, päätäni särki/särkee. Minulla päänsärky tarkoittaa sitä, että oksennan enkä voi juuri liikuttaa päätäni. Senkin mies tietää hyvin, koska on ollut sitä katselemassa. No, ehkä en ajattele muita kuin itseäni, kun toivon, että saan yhden yön viikossa nukkua hyvin. Arkena en voi, koska ylösnousu on aikainen ja illat mies metelöi vähintään yhteen asti.

-ap

Sait kuitenkin nukkua kahteentoista? Ja sitten särki päätä koska olitkin nukkunut liikaa? Mikset sitten noussut aiemmin? Mitä tarkoitat että uni alkaa alusta kun heräät? Että siis sinun pitää saada nukkua esim 8 tuntia ja jos heräätkin vahingossa kun olet nukkunut vain 7 tuntia niin se on ihan sama kun et olisi nukkunut ollenkaan ja silloin pitää aloittaa koko homma alusta? Kuulostaa hieman oudolta... Ymmärrän ärsytyksen jos herätetään kesken unien mutta tuskin hän sitä tahallaan teki ja sinähän sait nukkua sen jälkeen vielä ties kuinka kauan!?

Vierailija
24/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni oikeasti herkkäuninen tai vuorotyötä tekevä käyttää korvatulppia. Niitä on saatavana myös akustisina, eli hälyäänet suodattavina mutta normiäänet päästävinä. Äläkä väitä ettet voi käyttää niitä lastesi takia kun lapsesi kuitenkin pärjäävät itsekseen.

Vierailija
25/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääkipusi ei sitten kuitenkaan ollut niin paha ettetkö olisi päässyt valittamaan oloasi tänne av-palstalle - ja pystyit myös soittamaan miehellesi töihin syyllistävän puhelun.

Lähtikö miehesi töihin kuudeksi? Jos olisit mennyt nukkumaan kymmeneltä, olisit saanut ihanan 8 tunnin unen eikä tarvitsisi täällä valittaa. Ja koko lauantai olisi ollut mahdollista tehdä mukavia juttuja.

Vierailija
26/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kerro sen enempää, mutta siihen on syynsä. Onhan tässä kyse laajemmasta kuin yksistä yöunista. Se on se asia, jonka haluan varata itselleni, se yksi yö viikossa. Koko muu elämä pyörii miehen ehdoilla ja me myötäilemme häntä. Lisäksi mies elää omasta halustaan ihan oman vuorokausirytminsä mukaan ja meidän on sopeuduttava siihen. Minun (ja lasten) pitää sietää ja nähdä vaivaa, että saan sovitettua elämän niin, että isäkin kuuluu perhe-elämään. Siksi odotan, että mies ottaisi huomioon vähän minuakin.

-ap

Moni oikeasti herkkäuninen tai vuorotyötä tekevä käyttää korvatulppia. Niitä on saatavana myös akustisina, eli hälyäänet suodattavina mutta normiäänet päästävinä. Äläkä väitä ettet voi käyttää niitä lastesi takia kun lapsesi kuitenkin pärjäävät itsekseen.

Vierailija
27/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mahdollisuuksia mennä nukkumaan kymmeneltä, koska mies rymisteli ja metelöi eilenkin reilusti yli kahdentoista ja lähti vasta sitten ulos.

-ap

Onneksi pääkipusi ei sitten kuitenkaan ollut niin paha ettetkö olisi päässyt valittamaan oloasi tänne av-palstalle - ja pystyit myös soittamaan miehellesi töihin syyllistävän puhelun. Lähtikö miehesi töihin kuudeksi? Jos olisit mennyt nukkumaan kymmeneltä, olisit saanut ihanan 8 tunnin unen eikä tarvitsisi täällä valittaa. Ja koko lauantai olisi ollut mahdollista tehdä mukavia juttuja.

Vierailija
28/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n tarina on kyllä outo ja ristiriitainen. Oletko hakenut apua uniongelmiisi? Miten selvisit vauva- ja pikkulapsiajasta?

Tiesit varmaan miehen töihinlähdön, mikset ottanut hänelle vaatteita valmiiksi makuuhuoneen ulkopuolelle?

Vierailija
29/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva heräsi kymmenisen kertaa yössä. Mies nukkui, koska kävi töissä. Meteliin heräämiseen ei kai saa apua, minä kun nukun hyvin, jos on hiljaista. Eikö kuitenkin ole mieheni tehtävä itse ottaa vaatteensa valmiiksi, en edes tiedä, mitä hän haluaa seuraavan päivänä päälleen pukea.

-ap

mutta ap:n tarina on kyllä outo ja ristiriitainen. Oletko hakenut apua uniongelmiisi? Miten selvisit vauva- ja pikkulapsiajasta? Tiesit varmaan miehen töihinlähdön, mikset ottanut hänelle vaatteita valmiiksi makuuhuoneen ulkopuolelle?

Vierailija
30/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kolistelee puolilleöin harva se ilta, ja lähtee usein sitten vielä uloskin. Aamulla puolestaan sama heppu lähtee aikaisin töihin, ei siis ilmeisesti nuku ollenkaan koska kai ap siihenkin heräisi kun mies könyäisi viereen.

Ap puolestaan on niin herkkä, että jos ei saa nukuttua 8 tunia putkeen, menee koko yö pilalle ja nukkuminen pitää aloittaa alusta. Alusta aloittaminenkin on toki ongelmallista, kun siitä seuraa se että ap nukkuu liian sikeästi ja saa päänsäryn joka saa apn oksentamaan seuraavan päivän. Onneksi ap on kehittänyt tavan olla ja puhua liikuttamatta päätään, niin pystyy sitten kuitenkin päänsäryssään soittelemaan miehelleen töihin ja haukkumaan tämän pystyyn.

Siinä on vakka kantensa valinnut, todella.

Ootko ap muuten se sama tyyppi, joka kerran teki hirveän ongelman lenkillä käymisestään? Kuulostaa ihan samalta.

Vierailija
31/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte varmaan unen vaiheet? Nukkuminen ei jatku siitä, mihin se jää, jos herää ja valvoo välillä. Enkä vaadi 8 tunnin unia joka yö vaan kerran viikossa. Muulloin siedän miehen oudon rytmin ja kestän väsymyksen, toivossa, että lauantain vastaisen yön saan nukkua. Mies nukkuu vain muutaman tunnin yössä. Soittelemme mieheni kanssa joka päivä ja tulin kertoneeksi, että päätäni särkee ja syyn, miksi.

Mutta onneksi mieheni ei ole AV-mamma. Hän soitti äsken ja pyysi anteeksi, että ei antanut minun nukkua ja pahoitteli päänsärkyäni. Lisäksi hän lupasi, että yrittää jatkossa muistaa ottaa vaatteet valmiiksi aamua varten, jos minulla on vapaapäivä. Ei kauhea vaiva, mutta suuri ilo minulle.

-ap

Mies kolistelee puolilleöin harva se ilta, ja lähtee usein sitten vielä uloskin. Aamulla puolestaan sama heppu lähtee aikaisin töihin, ei siis ilmeisesti nuku ollenkaan koska kai ap siihenkin heräisi kun mies könyäisi viereen. Ap puolestaan on niin herkkä, että jos ei saa nukuttua 8 tunia putkeen, menee koko yö pilalle ja nukkuminen pitää aloittaa alusta. Alusta aloittaminenkin on toki ongelmallista, kun siitä seuraa se että ap nukkuu liian sikeästi ja saa päänsäryn joka saa apn oksentamaan seuraavan päivän. Onneksi ap on kehittänyt tavan olla ja puhua liikuttamatta päätään, niin pystyy sitten kuitenkin päänsäryssään soittelemaan miehelleen töihin ja haukkumaan tämän pystyyn. Siinä on vakka kantensa valinnut, todella. Ootko ap muuten se sama tyyppi, joka kerran teki hirveän ongelman lenkillä käymisestään? Kuulostaa ihan samalta.

Vierailija
32/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän kääntyi aivan onnelliseksi tämän sadun loppu!

Vierailija
33/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti aamulla aikaisin, ja nyt klo 17 soittaa kotiin = ei ole siis vielä tullut kotiin. Miehesi on joko yrittäjä tai tekee törkeän ylipitkää päivää.

Vierailija
34/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekaappi pois makkarista, niin kukaan ei kolistele

Vierailija
35/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvalle voisi rakentaa äänieristetyn pikkumakuualkovin, johon voisi vetäytyä ehdottomaan rauhaan. Hölmöä kärsiä asiasta, jonka voi pienillä järjestelyillä helposti korjata.

Vierailija
36/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin ole mieheni tehtävä itse ottaa vaatteensa valmiiksi, en edes tiedä, mitä hän haluaa seuraavan päivänä päälleen pukea.

Mutta jos sulle tulee noin valtavia ongelmia ja kärsimyksiä siitä, että heräät kesken unen, kannattaisi ehkä joustaa hieman tässä asiassa ja hoitaa asia miehen puolesta. Kai suunnilleen tiedät mitä miehesi tekee työkseen ja millaisia vaatteita hän siellä käyttää. Vaikka muutama todennäköinen vaihtoehto tarjolle, koska on helpompi palauttaa ylimääräiset kaappiin kuin elää tämä nyt toteutunut sirkus.

Ja nyt tekemään tässäkin ketjussa esitettyjä uudistuksia eli sulle äänieristetty oma makuusija ja miehen vaatteet ja tavarat pois makuuhuoneesta.

Vierailija
37/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n jutusta mitään. Mikä siis oli ongelma? Harva aikuinen ihminen joka käy töissä ja jolla on lapsia saa nukkua ihan missä ja milloin vain haluaa.

Ihme juttu. Oliko ongelman perimmäinen syy se, että mies lähti viihteelle?

Vierailija
38/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän päivän marttyyripalkinnon! *eläköön!* *eläköön!* *eläköön!*

Vierailija
39/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ristus mikä nukkuja! Minäkin olen herkkäuninen ja muutenkin hankala ihminen mutta kaukana tuosta. Oikeasti mieheni heittäisi minut hankeen jos rupeaisin tuollaiseksi. En ole varmaan eläissäni nukkunut jonnekin kahteentoista keskeyttämättä tms eikä varmaan kellään muullakaan ole tuollaisia luksusoltavia.

Vierailija
40/40 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokus se nukkuminen vaan pyörittää elämää... odotetaan viikko ja lasketaan päivä, jotta voi taas nukkua edes jonkun tunteroisen. Itsekin valvonut näin vuosia ja nukun satunnaisesti 3 h putkeen. Yleensä nukun noin 8 tunti, mutta sen parin tunnin pätkissä, kun herään johonkin, mihin milloinkin. On kiva, kun saa välillä nukkua. en muista koska oisin nukkunut 12 asti päivällä, ois ihan mielenkiintoinen kokea sekin taas joskus, tosin tokkurainen olohan siitä voi tulla. os saan ukkua 3h putkeen ja yhteensä sen 7-8 h yössä, niin pysyn suht ihmisenä. Ymmärrän siis unen merkityksen ja halun nukkua kunnolla edes yhtenä yönä viikossa. En tosin ymmärrä sitä, että jos nukun liian paljon, niin yyttäisin siitä muita kun itseäni.