Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osta ikinä mitään velaksi,

Vierailija
08.12.2012 |

tarkoitan tavallisia ruoka- ja vaateostoksia yms. Vain asuntovelkaa on.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulevaisuudessa myös.

Vierailija
2/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sen verran löytyy tililtä, että saan osetettua pesukoneet ym mitä tarvitsee. Inhoan osamaksukauppoja ja velaksi elämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi tuhatta, sillä saa uuden pesukoneen yms, jos tarvitsee. Aina ei ole ollut näin, mutta kun pääsin säästämisen makuun, nyt on jo liki kymppitonni kerääntynyt ( ja huom!, olen todella pienituloinen). Tämä on ollut mahdollista vain ostokäyttäytymisen totaalisella muutoksella...ap

Vierailija
4/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kertaa on pitänyt odottaa palautuksia luvattoman kauan, että mieluummin ostan velaksi kuin maksan etukäteen.

Vierailija
5/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme Stockmannin myöntämää Masteria taloustilinä. Toki maksamme laskun aina kerralla pois, ettei tule korkokuluja. Tilillä on toistakymmentä tuhatta käteistä.

Vierailija
6/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tosiaan itse samanlainen.

Vierailija
7/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vasta ostin auton, käteiskaupalla, 20 000 euroa. Pitää vaan elää sen verran säästellen, että voi ostaa ilman velkaa.

Vierailija
8/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. pesukoneen ostin velaksi, koska naapurin poika on töissä kodinkoneliikkeessä ja sanoi suoraan saa paremman provikan jos otan tuohi-luottokortin. Hain kortin, sain koneen ja maksoin lainat aina eräpäivänä, siis syötin valmiiksi verkkopankkiin kaikki maksut samantien.

Mulle on ihan sama miten se tililtä menee.

Lisäksi käytän ostoksissani aina amexia, meidän perhe saa kivasti bonuksista kaikkea extraa ja nehän menee luotolle. Aina tilillä olisi rahaa maksaa ne pankkikortillakin, mutta mielummin pisteitä otan kun olen ilman.

Vierailija
9/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ostetaan monet ostokset osamaksulla tai sitten luottokortilla. Yrittäjinä meillä on epäsäännölliset tulot, ja myös sen verran pienet, ettei rahaa jää ihmeemmin säästöön. Tällä hetkellä maksetaan yhtä moottoripyörää, muita ei taida olla nyt maksettavana.

Vierailija
10/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä säästän ensin ja ostan sitten. visaa ei tähän talouteen tule.

Vierailija
11/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tällä hetkellä eletään lainalla. Ollaan yrittäjiä mekin, ja kaksi tahoa jätti maksamatta meille eräpäivänä maksunsa, joten liki satatuhatta jäi yhtäkkiä saamatta. Sellainen vaje ei enää hoitunut ilman lainaa.

Vierailija
12/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osta velaksi.

Kauhulla olen seurannut kun ystäväni ostaa kaiken velaksi visalla; vaatteet, kengät, meikit, ruoat...

Ja sitten valittaa kun maksut erääntyy ja ottaa pikavippejä.

Vierailija
13/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi sellainen pieni 180 000 e piti vipata pankilta asuntoa ostaessa.

Vierailija
14/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua ihmisiä, jotka käyttävät luottokortteja yms juttuja, kun ne tavarat pitää kuitenkin maksaa.

Olen tavallinen duunari ja ollut yli 30-v työelämässä, ja aina ollut käteistä.

Vierailija
15/23 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että se maksuaikakortti ei vielä ole velaksi elämistä.

Ne sitten, jotka ottaa pikavippiä maksaakseen edellisen kuun ruokaostokset on ihan oma lukunsa.

Visa on lompakossa ja visaa käyttelen aika säännöllisesti... ja nettiostoksia on aika hankala tehdä ilman.

tullut vielä sellaista ostettavaa, njota ei saA kaupasta, en halua ostaa mitään netistä. Kauheaa vekslaamista näyttää olevan palautusten ja sovitusten ja muiden jutskiken kaa.

Vierailija
16/23 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että se maksuaikakortti ei vielä ole velaksi elämistä.

Ne sitten, jotka ottaa pikavippiä maksaakseen edellisen kuun ruokaostokset on ihan oma lukunsa.

Visa on lompakossa ja visaa käyttelen aika säännöllisesti... ja nettiostoksia on aika hankala tehdä ilman.

tullut vielä sellaista ostettavaa, njota ei saA kaupasta, en halua ostaa mitään netistä. Kauheaa vekslaamista näyttää olevan palautusten ja sovitusten ja muiden jutskiken kaa.

Mä en taas millään viitsisi kiertää kaupata toiseen etsimässä ja sovittamassa, ne menee kiinnikin niin aikasin. Kivampi shoppailla sohvalla kun muu perhe nukkuu. Ja autoilla ei tarvitse kuin työmatkalla poiketa postiin.

Mutta onhan se hyvä, että kaikille löytyy sopiva vaihtoehto....

Vierailija
17/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan aina mieluummin kortilla kuin käteisellä. Ihan oman turvallisuuden takia; viikon työreissussa olisi kurjaa koko ajan stressata käteisen määrästä. Samoin yleensä ehdin saada matkalaskusta rahat ennen luottokorttilaskun erääntymistä.

Mutta kai tämäkin on sitä holtitonta taloudenpitoa...

Vierailija
18/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tosiaan itse samanlainen.

Asuntolainasta kun selvittiin, niin tuli sellainen olo ettei kukaan määrää tekemisiäni. Käteisellä kun maksaa, niin on aina velaton.

Vierailija
19/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masterilla maksetaan ainoastaan ulkomailla ja sekin lasku kuitataan heti pois.

Osamaksulla emme osta mitään, vaan aina pitää olla puskuritilillä sen verran, että esim. minkä tahansa kodinkoneen (tai vaikka kaikkien samanaikaisesti) kosahtaessa saa hommattua uuden tilalle.

Ainoa velka asuntolaina.

Vierailija
20/23 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä liioin esimerkiksi konserttilippua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän