En osta ikinä mitään velaksi,
tarkoitan tavallisia ruoka- ja vaateostoksia yms. Vain asuntovelkaa on.
Kommentit (23)
..että se maksuaikakortti ei vielä ole velaksi elämistä.
Ne sitten, jotka ottaa pikavippiä maksaakseen edellisen kuun ruokaostokset on ihan oma lukunsa.
Visa on lompakossa ja visaa käyttelen aika säännöllisesti... ja nettiostoksia on aika hankala tehdä ilman.
..että se maksuaikakortti ei vielä ole velaksi elämistä. Ne sitten, jotka ottaa pikavippiä maksaakseen edellisen kuun ruokaostokset on ihan oma lukunsa. Visa on lompakossa ja visaa käyttelen aika säännöllisesti... ja nettiostoksia on aika hankala tehdä ilman.
Persauksit ja ne, jotka eivät hallitse rahan käyttöään ja ymmärrä ostostensa välitöntä kassavaikutusta likviditeettiinsä on parempi kammoksuakin maksuaikakortin käyttämistä. Ansaitsevatkin mielestäni oikeutetusti kultaisen kruunun kortin käyttämättömyydestään.
Meille muille se on vain maksutapa muiden joukossa. Lentojen ja hotellien varaamiset (muut kuin fiinmatkojen kautta), ostokset ulkomailla, nettiostokset, parkkimaksut, ym. on minusta tarpeettoman hankalia ilman luottokorttia. Ei toki mahdottomia varmaankaan, mutta paljon hankalampia uskoisin. Luonnollisesti huolehdin visaani käyttäessä, että minulla on riittävästi pääomaa maksujen kuittaamiseen niiden realisoituessa.
Maksan laskuni pois heti kun se erääntyy, olen myös hyvin tietoinen siitä, kuinka paljon visani saldolla on kulloinkin.
Minulle visan käyttö ei ole sen kummemmin velaksi elämistä kuin se, että käytän tänään sähköä ja vettä, lasku niistäkin tulee vasta loppukuusta. Laskut tietysti hoidetaan määräaikaan mennessä.
... jos en saa tuotetta heti (kuten esim. netistä ostettaessa). En luota kauppiaisiin, entä jos menevät nurin? Parempi antaa Luottokunnan kantaa mokoma riski.
Muuten ostan aina käteisellä, enkä ikinä käytä korollista luottoa tai tee osamaksusopimuksia. Luottokorttiostoksetkin säästän aina ennakkoon ja maksan velat kerralla pois.