Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko elänyt vain euroaikaa?

Vierailija
08.12.2012 |

Oletko aikuiselämässäsi tottunut käyttämään Suomessa pelkästään euroja?



Millaisena muistat markka-ajan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen muistan että satasella sai 12-packin kaljaa ja tupakka-askin :D

Vierailija
2/5 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että kun opiskeluaikoina oli tosi tiukkaa rahasta, niin joskus 50mk oli saatava riittämään koko viikon ruokiin. Siinä sai jo taiteilla. Nykyään pitäisi todellakin käyttää mielikuvitusta jos haluaisin saada 50€ riittämään viikon ruokiin.



Toki nyt lapsiakin syömässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satanen oli iso raha. Nykyisin 50 e ei riitä mihinkään.



Onhan palkatkin nousseet, mutta ei minusta samassa suhteessa. Alkuaikoina pystyi vertaamaan hintoja, nyt ei enää jaksa/viitsi muistaa.



Sen muistan, että hetkellisesti ennen kuin euroista tuli ainoa raha, jotkin ruoka-aineet tuntuivat halpenevan, mm. kananmunat ja vehnäjauhot.



Mutta kallista täällä Suomessa on asua ja elää.

Vierailija
4/5 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eurot tuli, niin kaikki pienet tavallisen ihmisen huvihankinnat nousivat hinnoissa hetkessä moninkertaisiksi. Markan kolikko vastasi hetkessä euron kolikkoa eikä esim. 20 sentin kolikkoa. Kyllä siinä ihmisiä vedätettiin.



Sitten tämä hintojen nousu pyrittiin pimittämään tekemällä hintavertailuja, joihin oli otettu mukaan kaikenlaisia harvinaisempia ja isompia hankintoja. Ihan kuin ihmiset olisivat tyhmiä eivätkä osaisi kuuden kertotaulua kahvikuppia ostaessaan.

Vierailija
5/5 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, kuusinkertaiset tulot!

Eurosta johtuu ihmisten eriarvoisuus. Vain osa on riittävän onnekkaita myymään kahvia ja muita pieniä tavallisen ihmisen huvihankintoja, ja nehän ne kultakaivoksiksi ovat muuttuneet.

Kun eurot tuli, niin kaikki pienet tavallisen ihmisen huvihankinnat nousivat hinnoissa hetkessä moninkertaisiksi. Markan kolikko vastasi hetkessä euron kolikkoa eikä esim. 20 sentin kolikkoa. Kyllä siinä ihmisiä vedätettiin.

Sitten tämä hintojen nousu pyrittiin pimittämään tekemällä hintavertailuja, joihin oli otettu mukaan kaikenlaisia harvinaisempia ja isompia hankintoja. Ihan kuin ihmiset olisivat tyhmiä eivätkä osaisi kuuden kertotaulua kahvikuppia ostaessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä