Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä alkoholin juomisessa on niin mahtavaa?

Vierailija
07.12.2012 |

Miksi pitää "juhlia" juomalla alkoholia? En käsitä. Alkoholi on pahaa, ja siitä tulee huono olo.

Oletteko te oikeasti niin estoisia että juhlimisesta ei tule mitään ilman humalatilaa? Eikö selvinpäin voi jutella mukavia ja kertoa vitsejä?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sitä voi nauttia myös nätisti, sen verran että tulee vain se hyvä olo.

Vierailija
2/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulle tule huono olo.

Minusta humalassa on mukavaa. Mieluummin olen juhlissa pienessä sievässä kuin selvinpäin, koska kyllä, minulla on hauskempaa humalassa. Ihan ok minulle, jos sinä olet selvinpäin, en välitä. Mutta yleensä niillä, jotka ovat selvinpäin, tuntuu olevan vähän tylsää. Miksiköhän, jos kerran selvinpäin voi olla hauskaa ja kertoa vitsejä? Tunnen kyllä yhden ihmisen, jolla on hauskaa selvinpäinkin, eikä hänelle se ole ongelma. Yleensä ne, jotka kirjoittaa ap:n tavalla, kokee itse selväpäisyytensä ongelmaksi ja siksi heillä ei ole hauskaa ja sitten he syyttävät muita siitä, ettei ollut itsellä hauskaa.

Miksi pitää "juhlia" juomalla alkoholia? En käsitä. Alkoholi on pahaa, ja siitä tulee huono olo.

Oletteko te oikeasti niin estoisia että juhlimisesta ei tule mitään ilman humalatilaa? Eikö selvinpäin voi jutella mukavia ja kertoa vitsejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä käyn baarissa yhden kerran, jumpassa 10 kertaa, vietän aikaa perheen kanssa 30 kertaa, käyn kerran teatterissa ja vietän 4 hauskaa iltaa ystävien luona 1,5 kuukaudessa, yhteenvetosi on etten osaa pitää hauskaa ilman viinaa koska dokasin sen yhden kerran. Joka oli pisara kaikessa nautinnossa jota ko. ajanjaksona koin.

Koska te absolutistit oikein tajuatte että jos nauttii kännäämisestä se ei ole ainoa tapa pitää hauskaa, nauraa ja nauttia elämästä?

Vierailija
4/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irish coffee, jos saa hyvän!

Vierailija
5/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun porukalla tinataan, kaikki rentoutuvat ja tulevat paremmin toimeen, ovat avoimempia. Jos joukossa ei ole rähinäkännityyppejä, niin ilta on kerrassaan rattoisa, ei sellainen väsynyt ja jähmeä kuin ilman viinaa. Kun olen itse selvin päin, vietän paljon mieluummin aikaa juhlissa, joissa kaikki tai lähes kaikki muut juovat, kuin missä on vain selviä ihmisiä. Tunnelma on niin paljon viihtyisämpi!

Vierailija
6/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvä ihminen näyttää siltä että on tylsää, johtuu siitä että nämä humalaiset vaan kuvittelee että niiden jutut on hauskoja. Omasta mielestään kaikkien humalaisten jutut on niin kauhean hauskoja, mutta kukaan selvinpäin oleva ei huomaa niissä mitään hauskaa, eikä varmaan nämä humalaisetkaan tajuaisi omia juttujaan jos kuuntelisivat itseään selvänä.

Herättää lähinnä myötähäpeää.

Hauska ihminen on hauska myös selvänä, ei siihen tarvita mitään aineita. En kyllä tunne ketään joka olisi humalassa hauskempi kuin selvänä, selvänä ankea ihminen on humalassa vain typerä ääliö, kun sitä huumorintajua vaan ei ole syntymälahjana annettu.

Mulla ei tule humalassa kovin hyvää oloa missään vaiheessa, väsyttää ja jos vielä sen jälkeen juo, tulee krapula.

Isäni on alkoholisti, ja hänen mielestään humalassa on kivointa olla vaikka myöntää, että sitten ei kellään muulla ole kivaa.

Viinit maistuu kaikki käyneelle mehulle, oluet maistuu hiivalle, kirkkaat viinat vaan pahalle väkevälle suuta polttavalle litkulle, siideri maistuu liikaa käyneelle simalle, samoin kuin olutkin.

Jos sen viinan maun saa sotkettua drinkkiin niin että se ei maistu, voin juoda, mutta mitään lisäarvoa se viina ei siihen juomaan tuo.

ap

Vierailija
7/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

humalassa olemisen hauskuutta, mutta onneksi ei tarvitsekaan ymmärtää! ;) Eikä vitsien kertominen baarissa ole minulle mitään hauskanpitoa, joten en selvästi ole menettänyt mitään. Käyn bileissä tanssimassa 0-3krt/kk kavereiden kanssa, se on minulle hauskanpitoa, tavata uusia ja vanhoja tuttuja, juoruilla hyvässä hengessä ja tilaisuuden tulle avitella sinkkuja tuttuja löytämään jonkun. Enpä tiedä, mitä varten tuossa alkoolia tarvitsisin, enhän mä pysyisi tanssilattialla enää pystyssäkään, sössöttäisin ihmisille jotain, mitä en enää muista seuraavana päivänä, henki haisisi pahalle alkoholille jne, se ei kovin hauskalta kuulosta. ;)

Vierailija
8/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlakokemukset sellaisia että ei olla humalassa kukaan. En tiedä, mutta mulla juttu luistaa aina vaivattomasti ja saan ihmiset nauramaan. Nautin polveilevista keskusteluista joihin kaikki osallistuu ja kaikilla on kivaa, ei niin että jollain menee jo liian lujaa tai joku olisi sitten yksin nurkassa murjottamassa kun on kuskina.

ap

Vierailija
9/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on kuvottavaa.

Ehkä ihmiset elävät niin tyhjää elämää, että alkoholi helpottaa pahaa oloa. Samoin kuin tupakointi, huumeet, irtoseksi jne.

Vierailija
10/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin käydä juhlissa ihan juomattakin, en ymmärrä sellaista että jäädään kotiin jos ei voi juoda alkoholia. Naurettavaa.. Meillä juodaan usein viiniä ruoan kanssa ja muuten vaan. Aika harvoin käydään ns. viihteellä. Mulle kyllä alkoholi maistuu vähän liikaakin, kieltämättä.

Vierailija
11/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

humalassa olemisen hauskuutta, mutta onneksi ei tarvitsekaan ymmärtää! ;) Eikä vitsien kertominen baarissa ole minulle mitään hauskanpitoa, joten en selvästi ole menettänyt mitään. Käyn bileissä tanssimassa 0-3krt/kk kavereiden kanssa, se on minulle hauskanpitoa, tavata uusia ja vanhoja tuttuja, juoruilla hyvässä hengessä ja tilaisuuden tulle avitella sinkkuja tuttuja löytämään jonkun. Enpä tiedä, mitä varten tuossa alkoolia tarvitsisin, enhän mä pysyisi tanssilattialla enää pystyssäkään, sössöttäisin ihmisille jotain, mitä en enää muista seuraavana päivänä, henki haisisi pahalle alkoholille jne, se ei kovin hauskalta kuulosta. ;)

Kun nuorempana (ja sinkkuna ollessa) kävin baareissa, oli sen hohto siinä että sai jutella ystävättären kanssa, ja tanssia hyvien biisien tahdissa. Mieheni ei myöskään ole baari-ihminen, ja kun hän ei edes tanssi, ei tule paljon nykyään käytyä missään sellaisessa, mielummin sen vähäisen yhteisen ajan käyttää vaikka elokuvissa ja syömässä hyvässä ravintolassa.

ap

Vierailija
12/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"isäni on alkoholisti". Alkoholistien lapset tuntuvat näkevän juomisessa aina sen oman kännisen vanhempansa. Vaikka olisi yksi olut otettuna, niin se on sitten humalaisten juttua ja känniääliötä.

Itse kyllä myös tykkään myös olla selvinpäin mieluummin sellaisessa juhlaseurassa, jossa ollaan pienessä nousuhumalassa. Juttu lentää ja ihmiset on iloisia. Sun pitäis ap selvittää tuo oma traumasi, ei ole kyse muiden ihmisten humalahuumorista, vaan sinun lapsuudentraumastasi, joka värittää kokemuksiasi yhä edelleen.

Vierailija
13/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin minä jotain juodakin vähän jos kerran tarjotaan, mutta hyvää se harvemmin on, parempaa olisi vaikka joku limppari.

Mutta en kyllä tykkää katsella mitään örveltämistä, kun joku "juhlii" oikein kunnolla ja hauskaa on. Lähden yleensä siinä vaiheessa jo kotiin.

ap

Vierailija
14/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuorempana (ja sinkkuna ollessa) kävin baareissa, oli sen hohto siinä että sai jutella ystävättären kanssa, ja tanssia hyvien biisien tahdissa. Mieheni ei myöskään ole baari-ihminen, ja kun hän ei edes tanssi, ei tule paljon nykyään käytyä missään sellaisessa, mielummin sen vähäisen yhteisen ajan käyttää vaikka elokuvissa ja syömässä hyvässä ravintolassa.

ap

sama tyyli (ei tarvinnut alkoholia hauskanpitoon) minulla oli jo nuorena sinkkunakin ja myös nyt yli 3-kymppisenä viiden lapsen äitinä. ;) Myös mies on absolutisti, juovaa miestä en olisi huolinutkaan, mutta tykkää myös tanssia, tosin käy clubeilla harvemmin kuin minä.

Vierailija
15/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon tosi harvoin alkoholia, enkä kännejä ole vetänyt kuin joskus teinitestinä. En käsitä yhtään, miksi sitä alkoholia pitää kitata... Ennenkin olin baareissa selvinpäin, ja ihmettelin, eivätkö ihmiset tajua, miten naurettavilta kuulostavat ja näyttävät kännissä... Ja toisaalta, mulla on pokkaa tehdä selvin päin ihan mitä vaan, en minä viinaa tarvitse edes mihinkään.

Kätevää siinä on sekin, että voi mennä autolla minne haluaa ja tulla kotiin kun haluaa. Onneksi olen löytänyt miehen, joka on ihan samoilla linjoilla.

Vierailija
16/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla kun känni on osa kaikkia kulttuureita joissa alkoholikäyminen on keksitty.

Plus kulttuurit, joissa huumaus on saatu muulla kuin alkoholilla.

Ottaen huomioon sen, että asia on sama kaikissa kulttuureissa, voisi ehkä harkita ajattelutapaa että ehkä huumaantumisen tarve on osa ihmisyyttä.

En nyt edes vedä mukaan keskusteluun käyneistä hedelmistä päihtyneitä eläimiä jotka palaavat paikalle vuosi toisensa jälkeen...

Vierailija
17/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"isäni on alkoholisti". Alkoholistien lapset tuntuvat näkevän juomisessa aina sen oman kännisen vanhempansa. Vaikka olisi yksi olut otettuna, niin se on sitten humalaisten juttua ja känniääliötä.

Itse kyllä myös tykkään myös olla selvinpäin mieluummin sellaisessa juhlaseurassa, jossa ollaan pienessä nousuhumalassa. Juttu lentää ja ihmiset on iloisia. Sun pitäis ap selvittää tuo oma traumasi, ei ole kyse muiden ihmisten humalahuumorista, vaan sinun lapsuudentraumastasi, joka värittää kokemuksiasi yhä edelleen.

Ei väritä, vanhempani erosivat kun olin kaksi. Isän kanssa en ollut missään tekemisissä kuuteentoista vuoteen.

On sitä tullut katseltua muiden juomista, kun nuorena liikkui enemmän yökerhoissa ym.

Ei se juominen mulle ole koskaan ollut mikään ongelma, vaan se ihme juomisen hehkuttaminen mitä täällä palstallakin on. Aina puhutaan "juhlimisesta" kun tarkoitetaan kännäämistä. Tai vähintään tissutellaan pitkin viikkoa. On muka jotenkin normaalia että joka viikonloppu pitää olla humalassa. Se on niin surullista.

Jos joku ottaa yhden oluen, ei se minua haittaa, eihän siitä tule vielä humalaan. Mutta kyllä säälin ihmisiä joille se yksi ei riitä, ja sitä on pakko saada viimeistään perjantaina.

ap

Vierailija
18/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on monia juoppoja sukulaisia, mutta ei se aiheuta sitä, että minusta alkoholi maistuu pahalle, enkä näe mitään syytä juoda jotain niin pahaa. Se on kyllä totta, etten kehtaisi olla niin kännissä, mitä olen muita nähnyt, koska se on monesti helvetin noloa, mutta ei minulla kyllä mitään traumoja siitä ole! :D Ihme selittelyjä pitää keksiä jos toinen ei näy alkoholin juomisessa mitään järkeä!

Vierailija
19/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla kun känni on osa kaikkia kulttuureita joissa alkoholikäyminen on keksitty.

Plus kulttuurit, joissa huumaus on saatu muulla kuin alkoholilla.

Ottaen huomioon sen, että asia on sama kaikissa kulttuureissa, voisi ehkä harkita ajattelutapaa että ehkä huumaantumisen tarve on osa ihmisyyttä.

En nyt edes vedä mukaan keskusteluun käyneistä hedelmistä päihtyneitä eläimiä jotka palaavat paikalle vuosi toisensa jälkeen...

on myrkytystila jos tulee krapula. Varmasti siinä jokin vetää ihmistä puoleensa, samoin kuin muutkin asiat jotka eivät ole ihmiselle hyväksi.

En vain käsitä sitä että sitä itsensä huumaamista pidetään niin hienona, ja että oletetaan että jos ei sitä halua tehdä, syystä tai toisesta, on jotenkin outo ja huumorintajuton.

ap

Vierailija
20/61 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vastaus tullut jo aikaisemmin; isä on alkoholisti. Olit sitä nähnyt tai et, olet kyllä äidiltäsi saarnat ja paatokset oppinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän