Väsyttää aivan kamalan paljon.
Viineiset kolme vuotta olen nukkunut todella huonosti, herännyt lasten kanssa öisin tai herännyt stressin takia. Elämässäni on tapahtunut paljon viimeisten vuosien aikana ja nyt alan olla kävelevä hermoraunio. Väsyttää, kiukuttaa, unohtelen asioita, haahuilen aamusta iltaan. Työskentelen ravintola-alalla joka on melko rankka työ, ainakin paikassa jossa työskentelen on aina kiire ja saa tehdä töitä enemmän kuin ehtisi. Töiden jälkeen haen lapset ja olen aivan poikki ja vielä pitäisi jaksaa taas iltaan.
Tilanne on mennyt siihen että mieheni kertoi olevansa huolissaan minusta ja että minun kannattaisi hakea lääkäriltä unilääkkeet jotta saisin yöni nukuttua ja alkaisin jaksaa ja voimaan taas paremmin.
Minkälaisia kokemuksia teillä on unilääkkeistä? Minulle on aina paasattu lääkkeistä negatiiviseen sävyyn ja nyt mietin mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (7)
Minulla on ensi viikolla työterveystarkastus ja otan asian siellä puheeksi. Se ettei unilääkkeitä tarvitse syödä vuosia vaan useampi viikko riittää jo yllätti :o johtuu varmaan siitä paasaamisesti mitä olen saanut kuunnella lapsesta asti.
Pitää seuraavaksi meittiä tuota ravintola-alaa, löytäisin kyllä varmasti itselleni vielä mieluisemman alan mitä opiskella :) Nuo keittiö työt kun vie ne viimeisetkin voimat.
ei niitä syödä ku (mun ei ainakaa tarvinnu) syödä ku sen aikaa että saa levättyä. Kuuri oli kaks viikkoo, lisää olisin saanu jos tarve. Pari päivää sairaslomaa ja sitten palasin kouluun (ammatti).
Alan vaihto voi olla nyt se juttu. Miunki äiti vaihto alaa ku paloloppuun juuri tuolla ravintola-alalla. Oli silloin 2 vuotias ja kaksostytöt 10v. (minä toinenkaksosista)
Nyt lähihoitaja, sai viran heti ku valmistu. Palkkaki kuulema parempi ku ikinä.
Hyvi jaksaa vaikka sekin 3vuorotyö.
Tsemppiä! Nyt oltava vähän itsekäs!
terv. aiemmin vastannut
Itsellä oli sama tilanne kuin aiemmin vastanneella, stressi ja ahdistus. Muutama päivä Opamoxeja auttoi katkaisemaan kierteen, sain nukuttua ja elämä palasi normaaliksi.
kun olin aivan loppu stressistä ja huolesta. Auttoi hyvin uneen, puolikas pilleri riitti.
kyseessä on siis luultavasti nukahtamislääke ei varsinainen unilääke. nukahtamislääkkeet ovat kohtuullisen mietoja ja lyhytvaikutteisia, eikä niihin synny ainakaan kovin helposti riippuvuuttakaan (verrattuna esim rauhoittaviin lääkkeisiin). Lisäksi saat luultavasti reseptin esim.30kpl pakettiin lääkettä, ja kun sen käytät kuurina (30 päivää), niin siinä ajassa saat toivottavasti levättyä, nukahdettus helpommin ja saat vähän voimavaroja takaisin. eli suosittelen.
Olen yhä varmempi nyt että tuosta lääkkeestä olisi apua minullekin. Vaikka kävisin kuinka ajoissa aina nukkumaan ja saisin tuntimääräisti "tarpeeksi" unta, uni on semmoista koiranunta, havahdun monesti yössä hereille ja aamulla tuntuu kuin en olisi nukkunut ollenkaan. Onneksi ukit ja mummit ovat lähellä ja auttavat paljon lasten hoidossa. Mies pelaa kiekkoa ja hallilla menee paljon aikaa, mutta en halua häneltä repiä pois rakasta harrastusta joka on hänelle tuonut iloa jo pienestä pojasta lähtien. Kun hän on kotona osallistuu kyllä täysillä kodin ja lastenhoitoon.
Toivon että lääkkeet auttaisivat uneen, ja sitä myöten muuhun elämään. Yleensä olen sosiaalinen ja oma-alotteinen räpätäti, tällähetkellä tekisi mieli vain nukkua ja piiloutua peiton alle.
-Ap
sain stressiin ja ahdistukseen josta johtui etten saanut nukuttua (olin koulukiusattu) sain opamoxia nukkumiseen, aloitin ensin puolikkaalla vaikka ohjeessa oli 1 kokonainen. en jäänyt koukkuun, lopetin kun tunsin levänneeni. arkisin otin puolikkaan ja viikonloppuna kokonaisen. kaksi viikkoa ja helpotti. :) kyllä otat avun vastaan, saat vielä rytmihäiriöitä tai muita terveydelle pahaksi olevia vaivoja. Uni on ihmiselle tärkeää. SITTEN voisit miettiä oletko oikealla alalla?
Ei työ saa niin väsyttävää olla JOKA PÄIVÄ ettet jaksa, että kaikki muu tuntuu pakolliselta pahalta.
Voimia!