Onko tää runo HYVÄ? Ja perustelut mukaan
Toivomus
Hän ripustaa pieniä kelloja
oven ripaan
ja odottaa tuulenvirettä.
Ketään ei tule.
Kun tuuli lopulta nousee,
soivat hautajaiskellot,
mahtavasti.
Kommentit (25)
" Näköjään alennuin vastaamaan vielä"
toi kertookin sun henkisistä ominaisuuksista paljon.
..sikäli, että hyvin monenlaiset runot rikastuttavat elämää. Tänä omalta osaltani murheellisena syksynä olen lukenut kovin erilaista runoutta kuin huolettomina kesäpäivinä, lapsen synnyttyä, nuoruuden huumassa.... Ja toisinaan samaankin päivään mahtuu monentyyppisiä runoja, jotka kaikki omalla tavallaan koskettavat. Samoin kuin voi viehättyä monenlaisesta musiikistakin. Laaksonen on minustakin oivaltava ja hauska, Leinolla, Kilvellä, Hellaakoskella, Viidalla, Leinosella, Leskisellä ja vaikka Huovilla on kaikilla minun elämääni jotain annettavaa. Minulle tärkeää annettavaa on myös marssimusiikilla, Junnu Vainiolla, Bon Jovilla, iskelmäradiolla, Madonnalla, Eppu Normaalilla, joulumusiikilla, Herra Heinämäellä, Heino Kaskella, Semmareilla, Sir Elwoodin hiljaisilla väreillä jne.
Ei mieltymyksiä tarvitse kategorisoida eivätkä ne tee jostakin toista parempaa tai huonompaa. Minusta 6 jne. perusteli väitteensä kaavamaisuudesta hyvin. Sen sijaan en yhdy täysin kutosen mielipiteeseen tuosta kliseisyydestä sisällön puolesta..tai ehkä se oli kliseistä, mutta minua se jollain lailla myös kosketti. Ehkä liittyy tähän surulliseen syksyyn.
Mutta toisaalta minä en pidä Hämeen-anttilasta. Kaksi aika erilaista runoilijaa...
Minäkin toivon lisää runojuttuja tänne.