Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen köyhä ja nolottaa ottaa almuja vastaan

Vierailija
07.12.2012 |

vaikka ne tarpeeseen tulevat, mm. lahjat lapsille ja ruokaostokortti, mutta jotenkin on tunne ettei niitä ansaitse vaikka elääkin köyhyysrajalla.

Ilmeisesti en ole omasta moraalisesta mielestäni riittävän köyhä, kun minulla kumminkin on asunto ja ruokana halpa ruoka, ei pelkkää makaronia ja kaurapuuroa.

Tupakkaan ja viinaan en tuhlaa niin jää varaa syödä muutakin kuin noita.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran on varaa syödä muutakin kuin niitä almuina saatuja.

Vierailija
2/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä leluihin lapsille. Ehkä pitää unohtaa noloutensa ja ajatella että jouluna saa kerrankin jotain extraa.

Suomessa harva on niin köyhä ettei ole varaa syödä kuin almuina saatuja.

Toimeentulotukinormi on yksinäiselle ihmiselle elämiseen 460€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran on varaa syödä muutakin kuin niitä almuina saatuja.

Niinpä, hyväntekeväisyys on juuri sitä että se hyväntekijä saa hyvän mielen itselleen, kuka tässä maailmassa haluaa olla hyväntekeväisyyden kohde, ei kukaan.

Vanhainkodissa työskentelevänä olen niin vittumainen että joka vuosi sanon kaikille lions ja rotary yms vapaaehtoisille, jotka tulevat tarjoamaan kuivaa joulutorttua mummoille että tervetuloa myös muina aikoina hyvää mieltä tuomaan, joulun alla kun tahtoo "hyväntekijöitä" ja omaisia riittävän monet yhteen päivään. Sitten voi taas unohtaa hyväntekeväisyyden vuodeksi.

Vierailija
4/4 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avun tarvetta pidä hävetä.

Jos tikka on kirjava, on iihmisen elämä vielä kirjavampi. Sinä elät nyt tällaista aikaa ja kaikki voi muuttua piankin.

Ota reippaasti apu vastaan ja muista että me kaikki tarvitsemme joskus apua. Elämä voittaa, älä vaivu synkkyyteen.

Huomenna on uusi päivä!