Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LInnaan oli kutsuttu paljon taviksia, miten niillä on varaa osallistua?

Vierailija
07.12.2012 |

siis matkat, puvut, kengät, meikit, kampaukset ym.

Esim joku työttömien edustaja, saako se rahaa noita varten että voi osallistua?

Meiltäpäin kutsuttiin joku talkkari.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei olisi mitenkään varaa lähteä.

Vierailija
2/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuttavapiiristä löytyy joku, joka osaa tehdä kampauksia ja meikkejä. Järjestelykysymyksiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on surkeeta jos ei ole rahaa edes Helsingissä käydä...

Kaikenko päällepantavan pitää uusinta ja kalleinta olla?

Vierailija
4/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

värikäs hääpuku, joka kelpaisi hyvin linnan juhliinkin. Ja samat kengät olisi myös hyvät.

Juhlakampaus maksaa n.65e ja matkat Helsinkiin ei kovin paljoa.

Itse ainakin olisin hyvin voinut lähteä, vaikka muuten suht köyhä olenkin :)

Vierailija
5/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työssäkäyvällä on varmasti varaa hankkia jonkinlainen puku ja meikki. Työttömällä ehkä ei...

Vierailija
6/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on hyvin vaikea kuvitella etteikö hänen lähipiiristään, suvun tai ystävien joukosta, löydy jeesaajia. Puvun voi ostaa käytettynä ja kustomoida, meikkaus ja kampaus ei ylettömiä maksa.

Vierailija
7/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja jos olisin linnaan mennyt niin olisin ensimmäisenä ollut yhteydessä suunnittelijoihin ja kysyisin heiltä pukua lainaksi :) hiukset ja meikin voi tehdä itsekin :)

Vierailija
8/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää ikivanha mekko pesukoneeseen värjäytymään. Eihän tuo maksa kuin muutaman euron.

Vierailija
9/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oltaisiin miehen kanssa päästy linnanjuhliin, olisi edestakaisiin junamatkoihin mennyt n. 200e, hotelli n. 70e. Ja puku, no enpä olisi keneltäkään saanut lainaan.. puvun vuokrauskaan ei ilmaista ole.

Pyöreästi 500-600 euron reissu..

Eikä ole kyllä yhtäkään tuttavaa joka osaisi tehdä juhlakampauksen.

Molemmat käydään töissä, mutta ei olisi varaa lähteä.

Vierailija
10/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlakolttuja saatika kenkiä. No onneksi ei kutsutakaan, tai ehkä sitten, kun saan vuoden heikoin aines-arvonimen.

Vierailija
11/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten työssäkäyvillä muka ei olisi varaa laittaa 500-600 e, jos siis oikeasti haluaa osallistua. Summa on yleensä mahdollista ottaa lainaakin, jos ei sitä ole käsillä.

Vierailija
12/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä olisko tosiaan sen väärti. En ehkä osallistuisi kutsusta huolimatta. Laittaa nyt tuhansia euroja pelkkään linnanjuhlaan! Mulla on niin hankala vartalo ettei ihan helpolla pukua löytyisi. Hiuksiakaan en itse osaa laittaa, eikä kukaan tuttukaan sen puoleen.

Vierailija
13/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin muutama juhlamekko kaapissa, jotka olen edullisesti Amerikasta ostanut. Ihan taatusti löytäisin ompelijan, joka voisi niitä vähän päivittää, tuskin yli 100 euroa siihen menis rahaa. Periaatteessa niillä voi niinkin mennä.

Kampauksen tekeminen ihan peruskampaamossa ei juuri 50 euroa enempää maksa, huippupaikoissakin Helsingissä maksaa n 80 euroa ja meikkaus vielä vähemmän. Helsingissä on hyvin moni kampaamo auki itsenäisyyspäivänä juuri linnanjuhlien takia.

Eikö teillä maalaisilla ole ketään tuttua Helsingissä, jonka luo voi majoittua ? Jos joku mun ystävistä sais kutsun, ilman muuta majoittaisin ja mieheni vois heittää vielä linnaan ettei tarvis taksilla mennä.

Miehellä ei tota parempaa pukua ole, en tiedä mitä vuokraukset maksaa, 100 euroa ? Joka tapauksessa jos meidät kutsuttaisi uskoisin että minimi 200 euroa ja me mentäisiin juhliin.

Lisäksi ihmettelen ettei ihmisillä ole ystäviä, joilta voi pukua lainata. Kannattaa ainakin kyselyrinki tehdä.

jääkää te köyhät kotiin.

Vierailija
14/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin muutama juhlamekko kaapissa, jotka olen edullisesti Amerikasta ostanut. Ihan taatusti löytäisin ompelijan, joka voisi niitä vähän päivittää, tuskin yli 100 euroa siihen menis rahaa. Periaatteessa niillä voi niinkin mennä.

Kampauksen tekeminen ihan peruskampaamossa ei juuri 50 euroa enempää maksa, huippupaikoissakin Helsingissä maksaa n 80 euroa ja meikkaus vielä vähemmän. Helsingissä on hyvin moni kampaamo auki itsenäisyyspäivänä juuri linnanjuhlien takia.

Eikö teillä maalaisilla ole ketään tuttua Helsingissä, jonka luo voi majoittua ? Jos joku mun ystävistä sais kutsun, ilman muuta majoittaisin ja mieheni vois heittää vielä linnaan ettei tarvis taksilla mennä.

Miehellä ei tota parempaa pukua ole, en tiedä mitä vuokraukset maksaa, 100 euroa ? Joka tapauksessa jos meidät kutsuttaisi uskoisin että minimi 200 euroa ja me mentäisiin juhliin.

Lisäksi ihmettelen ettei ihmisillä ole ystäviä, joilta voi pukua lainata. Kannattaa ainakin kyselyrinki tehdä.

jääkää te köyhät kotiin.

Vierailija
15/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkää te köyhät kotiin.

todellakaan mulla ei oo varaa edes käydä Ameriikan matkoilla saati sitten ostella juhlamekkoja ihan vaan varalle, jos joskus sattuisi tulemaan kutsu linnaan. Ja joo mun kavereit (ne harvat) on ihan eri mallisia kun mä. Ja muutenkaan edes mistään kirpparilta ei mun malliselle löydä kunnollista mekkoa. Suna Kymäläinen olis ehkä samaa kaliiperia mun kanssa. Lainaiskohan se sitä sinistä mekkoaan, jos vaikka ens vuonna kutsu kolahtaisi postilaatikkoon?

Vierailija
16/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä ei olisi varaa osallistua.

Pukuja saa vuokrattua ja niitä on monenlaisia, kampaus ja meikki, ei se niin kallista ole jne.

Oikeastiko ei olisi varaa? Työssäkäyvällä?

Vierailija
17/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tavalliset ihmiset ole varattomia, niinkuin te muutamat.

Vierailija
18/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kannata arvioida ihmisen tittelin mukaan hänen varojaan.

Kädestä suuhun tai tilistä tiliin eletään paremmissakin tuloluokissa.

Vierailija
19/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa voisin linnaan lähteä: oma hääpukuni ja kaksi kaasopukua. Kaikki ovat ajattoman näköisiä eikä kukaan tietäsi että ovat olleet useamman vuoden kaapissa käyttämättöminä. Katselin sitä kättelyjonoa ja olihan siellä joukossa paljon yksinkertaisen tyylikkäitä pukuja joita ei hehkuteta lehdissä sillä ovat niin tavanomaisia.

Vierailija
20/30 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tavalliset ihmiset ole varattomia, niinkuin te muutamat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä