Pikkujoulumoka
Pitääkö tuntea syyllisyyttä, jos työkaveri on ehdotellut ja itse on kieltäytynyt? Toki oli flirttiä molemmin puolin, mutta ei mun puolelta ainakaan mitään vakavampaa. Hävettää vähän, mutta mä olen aika flirtti aina. Mutta en pidä sitä "minään", olen tottunut, että miehet ymmärtää yskän, että tää nyt on vaan tällaista ja kaikki menee omiin koteihinsa nukkumaan.
Niin ja naimisissa olen ja lapsia useampi...
Kommentit (78)
työpaikasta, medän juhlista. Paljon varattuja ihmisiä flirttailee puolin ja toisin. Itse olen sinkku ja flirttailen myös, mutta kenenkään sänkyyn en minäkään päädy ikinä. Harvat meillä niin tekee, ennen ehkä enemmän, mutta ikä muuttaa näitäkin onneksi.
attention without intention...
Jokainen täysipäinen (ja selvä) tajuaa tuon. ei se ole mitään "antaa ymmärtää". Se on kommunikoinnin muoto ja leikkiä.
Ihan eri tyyppinen kommunikointi kyseessä kun "annetaan ymmärtää".
Joten löysätkää niitä pipoja ja flirttailkaa vapaasti. Jos mies ei tajua sitä leikiksi, on mies idiootti eikä ajan arvoinen. Täysipäiset nimittäin flirttailee takaisin, eivätkä hekään sillä tarkoita leikkiä enempää :)
Jos taas kiinnostumisen haluaa näyttää, se ei ole enää flirttiä ja on kyllä niin selkeää että sen ymmärtää aidoksi.
tyypillisestä nartusta, antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa...
tiukkapipoisesta ja alistetusta ämmästä (kun mies sanoo "nsidssn", niin suostuu siihen vaikka makaisi lahnana kun ei haluja ole.
AP taas on ymmärtänyt flirtin merkityksen... Leikkiä se vain on, ei seksihalujen osoitus.
Toiminta epäilyttävissä tilanteissa:
- Miespuolinen henkilö juttelee: vastaa ystävällisesti, mutta viileästi. Säilytä vähintään puolen metrin turvaväli. Älä anna keskustelun ajautua esim. koti/perhe/parisuhdeasioihin. Tämä on jo lähellä pettämistä ja loukkaa miestäsi.
- Sinua haetaan tanssimaan: lähde, mutta hivenen vastahakoisesti. Pidä kontakti mahdollisimman vähäisenä. Älä hymyile tai mies päättelee, että annat hänelle kohta p*llua invavessassa.
- Sinulla uhkaa olla hauskaa. Mieti vauvasi koliikkiaikaa tai mummosi hautajaisia.
- Alkoholitarjoilu: pieni hörppy alkumaljasta on etiketin mukaista. Muu on ehdoton ei. Alkoholista tulee humalaan ja sinulla saattaa olla hauskaa (ks. edellinen kohta)
- Jos huolellisesta valmistautumisesta huolimatta kaikki menee pieleen eli tulet pikkujouluissa känniin, hipelöit vierasta miestä, hymyilet, kikattelet, flirttailet, puhut sopimattomia etkä hillitse tunteitasi ja käytöstäsi: jätä työpaikkasi, koska kaikki siellä paheksuvat sinua syvästi (jos sattuvat itse muistamaan illasta mitään), tunnusta kaikki miehellesi ja varatkaa aika pariterapiaan.
Mies on vapaa. Ehkä siis hävettää se, että en tajunnut eroa vapaan ja varatun kanssa flirttailulle. Ja se, että ylipäätään flirttaan aika helposti. Olen huomiohuora.
Ja miksi? En tiedä, muuten vaan. Tulee jotenkin luonnostaan.
Ap
Joten älä häpeä. Seksihalujen osoittaminen (merkit paljon flirttailua selkeämmät) on eri juttu.
Lukekaa nyt hyvät naiset flirttailusta (google auttaa) niin opitte että se on leikkiä. ei sen enempää, ja jos joku tulee siitä mustikseksi, niin se on semmoinen muutenkin.
Mä mietin, että oonko todella aivan metsässä, kun en pitänyt niin pahana... Ja tää sinkkumieskin ihan oikeasti niillä viesteillä eilen kertoi, että ei ole mitään hävettävää. Puolin eikä toisin. Joten enjaksa tätä enää stressata.
Ap
tiukkapipoisesta ja alistetusta ämmästä (kun mies sanoo "nsidssn", niin suostuu siihen vaikka makaisi lahnana kun ei haluja ole.
AP taas on ymmärtänyt flirtin merkityksen... Leikkiä se vain on, ei seksihalujen osoitus.
joka itkee ja ihmettelee, kun pikkuleikki kääntyykin raiskauksen yritykseksi...
Ap:n toiminta oli kaukana pikkuleikistä. En ymmärrä ihmisiä, jotka "leikkivät" tuollaista leikkiä miesten kanssa, jotka tunnetusti ovat kovinkin alapäällään ajattelevia...
Okei. Melko paha sanoisin. Tuo oli jo ihan avoin kutsu...
Pyysin illan mittaan mukaani tupakalle ja tein sen niin, että hän tajuais olevansa "mun" mies. Pyysin sisällä lämmittämään mun käsiä. Tanssittiin paljon, lähekkäin. Naurettiin, koskettelin ja annoin koskettaa "liikaa". Tuollaista.
Totta, tuo ei ole enää flirttiä, mut silti saa sanoa ei (kuten saa sanoa vaikka kun on jo puuhat menossa, ja toisen pitää kunnioittaa sitä, ellei kunnioita, syyllistyy vähintäänkin seksuaaliseen hyväksikäyttöön).
Mä mietin, että oonko todella aivan metsässä, kun en pitänyt niin pahana... Ja tää sinkkumieskin ihan oikeasti niillä viesteillä eilen kertoi, että ei ole mitään hävettävää. Puolin eikä toisin. Joten enjaksa tätä enää stressata.
Ap
niin sinua ei olisi tänään nolottanut, eikös?
Oonko mä aivan sokee, kun en ymmärrä! Samoilla spekseillä varatut on kyllä tajunneet, että mitään muuta ei tapahdu.
Ap
Flirttiin kuuluu kyllä koskettelu, mutta itsensä. Eli sipaistaan hiuksia (omia) ja sellaista. Toiseen osapuoleen ei kosketeta.
Ja ei, varatut ei ole tajunneet, ovat vain päättäneet olla uskollisia eivätkä ole päästäneet sitä pidemmälle.
Eikä siis ole tarkoitus mennä sänkyyn, enkä mene. Enkä pussaa. Tanssia voin (miksi ei?), pitää kädestä (kun vaikka kävellään baarissa, ettei kaveri mene hukkaan), halata, pitää kättä harteilla. Kai sitä voi lähellä olla ilman, että se lupaa seksiä?! Ja siis tanssin muidenkin kanssa, halasin muitakin jne. mutta vain tää vapaa mies olis vienyt mut kotiinsa.
Ap
Noin voi olla (itsekin ollut), kunhan molemmille on selvää, että se ei mene sen pidemmälle. Näyttää siltä että kunnioitat kehoasi ja osaat sanoa ei jos kerran et halua. Ja fiksut miehet kunnioittavat sitä vaikka olisit kuinka "kiehnannut".
Ai niin, älä välitä näistä lutkista joiden mukaan "jos antaa ymmärtää, pitää ymmärtää antaa". He ovt joko alistettuja, idiootteja, miehiä, tai provoja.
joka itkee ja ihmettelee, kun pikkuleikki kääntyykin raiskauksen yritykseksi...Ap:n toiminta oli kaukana pikkuleikistä. En ymmärrä ihmisiä, jotka "leikkivät" tuollaista leikkiä miesten kanssa, jotka tunnetusti ovat kovinkin alapäällään ajattelevia...
Mua ei, ei edes yritetty. Minä kun osaan flirtin, niin ei tarvi pelätä. Ja se on oikeasti leikkiä, ja suurin osa miehistä tajuaa sen. Sun miehesi on näköjään raiskari kun ei tajua.
joka itkee ja ihmettelee, kun pikkuleikki kääntyykin raiskauksen yritykseksi...Ap:n toiminta oli kaukana pikkuleikistä. En ymmärrä ihmisiä, jotka "leikkivät" tuollaista leikkiä miesten kanssa, jotka tunnetusti ovat kovinkin alapäällään ajattelevia...
Mua ei, ei edes yritetty. Minä kun osaan flirtin, niin ei tarvi pelätä. Ja se on oikeasti leikkiä, ja suurin osa miehistä tajuaa sen. Sun miehesi on näköjään raiskari kun ei tajua.
ja mielestäni ap:n leikki ei ollut flirttiä vaan jotain ihan muuta. Miksipä se sinkku mieskään olisi tarjoutunut häntä muuten kotiinsa viemään.
tässähän se yksoikosuus just on, että kevyt flirtti ei ketään vahingoita, vaan piristää, eikä sellaisesta tartte kenenkään olla mustis tms. Pointti onkin siinä, että flirtti ei ole mikään onnenonginta tai esileikki, jolla tavoitellaan sitä petiseuraa.
Kevyt flirtti on ihan kohteliastakin ja kuuluu loistavaan seuranpitoon, ei siinä ole mitään pahaa tai taka-ajatuksia. Ei tartte olla edes pikkujouluissa. Nih.
Olen huomiohuora.
Et sitten kuitenkaan mikään huippusaalis, jos huomiohouruutesi ensimmäinen seuraus tuli vasta nyt.
Mä olen oppinut jo nuorena, että jos pojille (silloin ne oli vielä poikia) flirttaa, ne tulee heti ehdottelemaan. Jos miehille flirttaa, seuraukset saa korjata pikkujouluissa. Jos miehille ei flirttaa, ne yrittää silti.
Ei, en ole kokenut mokanneeni, jos joku tulee ehdottelemaan ja kieltäydyn. Jos olisin flirtannut hulluna hänelle, ehkä tosiaan nolottaisi hieman että olen antanut ymmärtää jotain, mutta kun en harrasta sellaista niin ei tarvii nolostua.
ja mielestäni ap:n leikki ei ollut flirttiä vaan jotain ihan muuta. Miksipä se sinkku mieskään olisi tarjoutunut häntä muuten kotiinsa viemään.
Juu, kun ap kuvaili tarkemmin, mitä oli tehnyt miehen kanssa, niin totesinkin että ei se flirttiä enää ollut.
Mutta silti on oikeus sanoa ei milloin vain.
Ja omasta flirttailustani: en ikinä flirttaile humalaisten kanssa, vaan tarkkailen miestä hetken (sekä humalatila että muuten käyttäytyminen), ja jos vaikuttaa vähänkään humalaiselta tai muuten idiootilta, joka tuskin osaisi kontrolloida itseään, en ryhdy leikkiin. Siellä baarissa kun voi olla selvinkin päin.
Ja selvin päin moni mies osaa kyllä kontrolloida itseään, humalaiset ja jotkut muutamat vajakit ovat eri asia, näistä kannattaa muutenkin pysyä kaukana.