Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin siitä on tullut epänormaalia että 13-vuotias seurustelee?

Vierailija
06.12.2012 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäähän tuo on myöskin olettaa että pelkkä yökyläilyn kieltäminen teineiltä seksin rajottaisi. Ne tekee sitä vaikka roskiksessa jos näkevät sen pakolliseksi.

Mutta se on kyllä ihan oikein että alle 16veeltä kielletään yökyläileminen vastakkaisen sukupuolen luona. Siinä olen aivan samoilla linjoilla ja meillä myöskin tullaan tekemään niin. :) sillon kun lapset oli pieniä niin aijai että sitä pysty ihan vapaasti esimerkiks 4v flikan laskemaan 4v kaveripoitsun luokse yökylään mut sit kun tuppaa teini-ikä tulemaan päälle niin tälläinen toiminta täytyy valitettavasti lopettamaan. Mut niinhän sitä joutuu monet muutkin, kuten senkin että esimerkiksi tytär ei mene enää isän kanssa saunaan jne... :) ihan normaaliahan kasvua se on

Vierailija
22/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää yötä. :)

Jatkakaa ihmeessä keskustelua jos haluatte ja minä varmaan huomenna palailen linjoille viimeistään siinä aamupäivän maissa tsekkaamaan minkalaisia vastauksia olette saaneet täällä aikaiseksi.

Mutta nyt heipat tasapuolisesti kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uusi juttu mun tietääkseni. Ei mun isoäidin lapsuudessa lapset seurustelleet.

Vierailija
24/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuivat seurustelemisesta lapsena.

Yleensä näistä tytöistä tulikin jakorasioita

mun elinaikana se ei ole ollut normaalia.

vm -72

Vierailija
25/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhreista tulee jakorasioita, koska heidän rajat on rikottu. Antavat kohdella itseään huonosti, koska ovat seksuaalisesti rikki.

Niin, että koska 13-vuotiaiden seurustelusta on tullut normaalia? Ihan uusi länsimaalainen juttu, miehet ovat tietysti innoissaan. Miksi ostaa lehmä, kun voi lypsää pelkän maidon :D

Vierailija
26/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin harvat 13veet seurustelevat, kyllä seurustelut alkavat monella paljon myöhemmin, mutta ainahan näitä nuoriakin on, joilla on kiire seurustella tai sitten vaan uskaltavat siihen ruveta.

Olen tyytyväinen, että se on vähemmistön puuhaa, ei enemmistön.

Vierailija
27/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v:n seurustelua ei olisi hyväksytty, ei siis sellaista ihan viatontakaan pussailua maitolaiturilla. Varhainen seurustelu yhdistyi todella usein alhaiseen sosiaaliluokkaan ja jos tyttö oli tuossa iässä kiinnostunut pojista (tai pojat erityisesti tytöstä), niin aika ripeästi sitä sai sekä huoran maineen että tuli hyväksikäytetyksi.

Joten 13v:n seurustelua pidettiin epänormaalina jo toisen maailmansodan aikaan. Sitä varhaisemmista vaiheista minulla ei ole ensikäden tietoa.

Vierailija
28/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä oikein hömpötät?

Kai sitä nyt seurustella saa ilman näitä huoran maine - hömpötyksiä...

T: Ketjun aloittaja taas linjoilla

Vierailija
29/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman, että saisi huoran maineen, mutta jotkut vaan sen maineen silti saa.

Vierailija
30/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luokassa oli 3 tällaista seurustelevaa tyttöä. Nyt kai heitä kutsuttaisiin pissiksiksi.

Voi mitä vääntöä ja kääntöä ja ahdistusta. Meillä muilla oli ihan normaaleja juttuja ja jopa leikittiin joskus. Nämä esitteli imutusjälkiä kaulassa ja sopi tapaamisia ja taas ahdisteltiin kun tuli bänät jne..

Yhdelle tehtiin eka abortti heti 8 luokan syksyllä. Kaksi muuta jäi emäntäkoulutasolle ja menivät naimisiin heti 18 vuotiana. Lapsia ovat saaneet parille, kolmelle miehelle ja elättävät itseään työllistämistöillä.

Nyt seuraan oman tytön kavereita ja kyllä on sama ilmiö. Toisilla on kamala kiire päästä seukkaamaan ja saada poikaystävä ja saada fritsuja kaulaan ja päästä pussailemaan. Eivät ole niitä luokan fiksuimpia tyttöjä. Voin kuvitella, että eka penska on 16 vuotiaana ja eletään sossun tuella vaihtuvien poikaystävien kanssa.

erittäin harvat 13veet seurustelevat, kyllä seurustelut alkavat monella paljon myöhemmin, mutta ainahan näitä nuoriakin on, joilla on kiire seurustella tai sitten vaan uskaltavat siihen ruveta.

Olen tyytyväinen, että se on vähemmistön puuhaa, ei enemmistön.

Vierailija
31/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se et jos 13-vuotiaalla tytöllä on HUORAN maine niin ennemmin minä nään sen kiusaamisena kuin että siinä olisi mistään todellisesta huorasta kyse.

Ja jos tyttö ressun elämä ois oikeesti siinä pisteessä että hän joutuu myymään itseään ja nämä sairaat, ehkä aikuisetkin äijän retaleet ostavat häneltä seksiä rahasta ja tarjoavat tytölle rahaa siis seksin jälkeen. Niin minä kyllä nämä kusipäät vastuuseen pistäisin!! ja hankkisin tytölle ennemmin apua, kuin että rupeisin lällättelemään että ompas sinulla huoran maine tai että oletpas tosi huora.. ja täytyisi lähteä selvittämään et onko tytön kotioloissa kaikki ok ja jos ei ole niin hankkia sosiaalipuolelta apua ja ylipäätään viedä tyttö sosiaalitoimelle juttelemaan ja hommata tytölle terapiaa ja kaikennäköstä apua mitä se vaatiikaan tuo homma, huoraamisen lopettaminen.

Suomesta löytyy oikeastikin ihan näitä aikuisia naisia jotka myyvät sitten omasta tahdostaan itseään mut vaikka 13v. tekisi sitä hommaa omasta tahdostaan niin sen ikäinen on vielä sen verran kykenemätön ja kehittymätön lapsi päättämään sellasista asioista et häneltä tulee se päätös valta evätä siihen asiaan ja ohjata järkevämpään suuntaan!! koska 20v. hän ajattelee asioita hyvin todennäköisesti ihan eritavalla ja ettei hänestä mitään oikeaa huoraa tullukkaan...

Se et nuori seurustelee ja kokeilee ja vaikka niitä kokeiluja olisi useampia ei tee kenestäkään huoraa. Eikä lutkaa. Tai mitään muutakaan sellaista, koska hänhän on vasta lapsi. 20-vuotias onkin sitten eri juttu, hän tajuaa jo tästä elämästä jotain ja varmasti nuo edeltä mainitut asiat ainakin ja että mitä niistä voi seurata.

Mutta kun mietin itseäni yli kolmekymppisenä naisena, niin mulla on jo elettyä elämää takana ja elämän kokemusta. Tunnen edelleen olevani kaunis ja haluttava ja koen et mullon aikuisena naisena oikeus nauttia vapaasta seksielämästä (jos siis sinkku olisin.) ilman et jonkun tarvii tunkee siihen mitään huoran maine hömpötystä. Ei me enää nimittäin millään 1800-luvulla eletä. Naisilla on samat oikeudet kuin miehilläkin.

Vierailija
32/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vuosi 1988.

Eikä siitä minulle mitään huoran mainetta tullut. :)

Olin kyseisen pari vuotta vanhemman pojan kanssa yhdessä muistaakseni 1v. 10kk. Eikä siinä suhteessa seksiä harrastettu koska kumpikin oltiin vielä sen verran nuoria ja ujoja ettei haluttu. Eli ei siitä suhteesta lapsia poikinut. Semmoista pientä viatonta oli se, kaikkea muuta meidän suhteessa oli paitsi seksiä. Ensirakkaus, voi niitä ihania muistoja.

Toisen kerran aloin seurustelemaan 16-vuotiaana ja se suhde kesti 1v. 1kk. Tässä suhteessa menikin sitten se neitsyys.

Sen jälkeen viettelin hulluja sinkku vuosia ja sitten tapasin nykyisen mieheni parikymppisenä ja siitä lähtien ollaan oltu yhdessä tähän päivään saakka.

24v. mentiin naimisiin.

25v ja 27v. sain vasta lapset.

Vierailija
33/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todelliset seurustelut pitäis jättää vähän vanhemmille.

Vierailija
34/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vuosi 1988. Eikä siitä minulle mitään huoran mainetta tullut. :) Olin kyseisen pari vuotta vanhemman pojan kanssa yhdessä muistaakseni 1v. 10kk. Eikä siinä suhteessa seksiä harrastettu koska kumpikin oltiin vielä sen verran nuoria ja ujoja ettei haluttu. Eli ei siitä suhteesta lapsia poikinut. Semmoista pientä viatonta oli se, kaikkea muuta meidän suhteessa oli paitsi seksiä. Ensirakkaus, voi niitä ihania muistoja. Toisen kerran aloin seurustelemaan 16-vuotiaana ja se suhde kesti 1v. 1kk. Tässä suhteessa menikin sitten se neitsyys. Sen jälkeen viettelin hulluja sinkku vuosia ja sitten tapasin nykyisen mieheni parikymppisenä ja siitä lähtien ollaan oltu yhdessä tähän päivään saakka. 24v. mentiin naimisiin. 25v ja 27v. sain vasta lapset.

Yleensä ihminen käyttäytyy juuri noin eli kieltää ikävän totuuden. Todennäköisesti kaveripiirisi oli alempaa sosiaaliluokkaa, jossa pikkuinen huoraaminen oli normaalia.

Kysypä joskus mieheltäsi, onko hänestä hienoa ja ihanaa, että sinulla on ollut melkoinen liuta panokavereita ja ylpeileekö mies kavereilleen sillä, että puolisolla on kokemusta enemmän kuin naisilla yleensä. Voi olla, että miehet ei kerskaile naisensa yleiskäytöllä.

Vierailija
35/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihan hirveä jakorasia siis olen jos olen kolme kertaa eläessäni seurustellut ja 17v. vasta ekan kerran seksiä ja sitten ollut saman miehen kanssa yhdessä 17-vuotta yhdessä ja liitto on sellainen josta ollaan saatu ihanat lapset ja ollaan edelleen yhtä rakastavaisia ja onnellisia kuin suhteen alkuaikoinakin??

Voishan tosta miehelle sanoo ja katsoa et mitä se vastais teille.

Vierailija
36/36 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan MLL:llän sivuilta.

http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/nuori_seurustelee/

Kopioin teille yhden hyvän pätkän kyseisestä tekstistä

" Varhaisnuoruudessa, alle 15-vuotiaana, ei ole vielä vakavan seurustelun aika. Vakavat seurustelusuhteet jarruttavat ja vievät energiaa nuoren muulta kehitykseltä. Varhaisnuori ei kykene tunteidensa myllerryksessä aitoon vastavuoroiseen seurusteluun, ja suhteet ovat usein itsekkäitä ja tyydyttävät vain omia tarpeita. Nuoren pitää saada rauhassa ihastua ja rakastaa kaukaa turvalliselta etäisyydeltä. "

Eli olen samaa mieltä tuosta että alle 15v. Itse voisin vielä ehkä jopa sanoa että alle 16v. ennen kun ei ole peruskoulu suoritettu niin ei ole ainakaan vakavan seurustelun aika, kuten itsellänikin vasta tämä vakaa ja pysyvä suhde alkoi 20-vuotiaana. :) ja vakavaan seurusteluun kun yleensä kuuluu myöskin se seksi. Mutta semmosia teini-ikään liittyviä kokeilujahan tuossa ei kielletä ja mitä muutakaan se 13v. olisi kuin teini-ikäinen. Toki vielä lapsi kun alle täys-ikäinen, mutta kuitenkin myöskin teini. Ja ehdottomasti myöskin painotetaan että NUOREN PITÄÄ SAADA RAUHASSA IHASTUA JA RAKASTAA KAUKAA TURVALLISELTA ETÄISYYDELTÄ.

Eli mannerheimin lastensuojelu liitto kanssa ihan painottaa sitä että missään nimessä teinin seurustelusuhteita ei tule kokonaan kieltää tai tekee hallaa teinin kehitykselle!! mutta selvillä siitä täytyy aikuisten oikeasti pysyä että millä tasolla siinä suhteessa mennään, et onko ne hommat tervettä tuossa iässä sitten vai ei..