MIKSI abortin tehneet aina vaativat/kaipaavat tukea ja ymmärrystä ja lässytystä?
mä en ymmärrä niitä jälkikäteen keskusteluja esim nimettömänä netissä tai koko suvun kanssa surun jakamista jos kerran samaan syssyyn perustellaan että oli abortti tarpeen tehdä ja oikea päätös jne.
Nykyään sitä ei pidetä tappona/murhanatai vauvan kuolettamisena joten miksi siinä sitten nyyhkiä . tehty on jo sillä hyvä. ! en minäkään murehdi eilistä rasvaista pitsaa jonka ostin ja söin.
(jos joku ihmettelee köykäistä vertaista pitsa-asiaan, ei siinä ole mitään väärää koska niille jotka abortin tekee on varmasti ihan saman arvoinen päätös, jos sen kerran pystyy ylipäänsä tekemään)
Kommentit (45)
Itselleni on tehty kaksi aborttia, toinen 16-vuotiaana raiskauksen jälkeen ja toinen 43-vuotiaana. Kummastakaan abortista ei hoitohenkilökunnan lisäksi tiedä kukaan. Paitsi nyt te tiedätte, tämän palstan lukijat.
En kaipaa sääliä enkä kivitystä. Elämä on. Ja kahden elämä ei sitten päässyt kunnolla edes alkuun.
Yhtälailla, lapsensa adoptioon antaneetkin voivat pohtia tätä valintaansa ja tarvita tukea.
Vaikka tavallaan tietävätkin, että se oli heille ainoa oikea valinta.
ikinä päätöstään nyyhkinyt enkä ollut sen suhteen surullinen enkä jakanut tietoa kavereille ja suvulle. En minä sitäkään kailota että on tulehdus päällä tms.
Päätös oli varsin helppo ja yksinkertainen eikä kyllä eroa paljoakaan tuosta pitsa-asiasta. Aikuinen ihminen pystyy tekemään järjellä hyviä päätöksiä ja seisomaan niiden takana. Jos en olisi tehnyt aborttia olisi talossa nyt 3-4 kk ikäinen vauva, sitä en kaipaa yhtään enkä tunne asiassa pienintäkään kaipuuta. Ehkä olisin tyytyväinen vauvankin kanssa, mene ja tiedä, mutta nyt ainakin olen onnellinen
Eikä meikäläiseltä heru ymmärrystä lapsenmurhaajille.
Olisivat huolehtineet ehkäisystä.
ikinä päätöstään nyyhkinyt enkä ollut sen suhteen surullinen enkä jakanut tietoa kavereille ja suvulle. En minä sitäkään kailota että on tulehdus päällä tms.
Päätös oli varsin helppo ja yksinkertainen eikä kyllä eroa paljoakaan tuosta pitsa-asiasta. Aikuinen ihminen pystyy tekemään järjellä hyviä päätöksiä ja seisomaan niiden takana. Jos en olisi tehnyt aborttia olisi talossa nyt 3-4 kk ikäinen vauva, sitä en kaipaa yhtään enkä tunne asiassa pienintäkään kaipuuta. Ehkä olisin tyytyväinen vauvankin kanssa, mene ja tiedä, mutta nyt ainakin olen onnellinen
en hetkeään miettinyt että pitäisin lapsen, koska se ei todellakaan olisi ollut hyvä ajatus, eikä hyvä hetki.
En ole koskaan katunut enkä kadu.
Elämässä tulee eteen helpompia sekä vaikeampia päätöksiä. Abortti tuskin on sieltä helpoimmasta päästä kenellekään ja saa sitä surra, vaikka kokisikin päätöksen oikeaksi.
Eikä meikäläiseltä heru ymmärrystä lapsenmurhaajille.
Olisivat huolehtineet ehkäisystä.
Me huolehdittiin ehkäisystä, kaikin tavoin. Käytettiin kondomia ja yritettiin vielä välttää sen kondominkin kanssa yhdyntää ovulaatiopäivinä.
Tulin silti raskaaksi!
Ei kyllä tehty aborttia, päätettiin että nhoin itsepäinen lapsi sai sitten tulla kun noin helvetin paljon tahtoo syntyä tähän maailmaan.
Se oli, ja on meidän neljäs lapsi.
Mutta tämä ihan tiedoksi sulle: Ehkäisyistä huolimatta, voi tulla raskaaksi. Ja mitäs sitten, niin?
Ja kuitenkin käytettiin pelkästään kondomia ehkäisynä? Se ei ole yksistään luotettava ehkäisy.
Mutta kun se ei ole sitä kaikille.
Itselle päätös oli todella helppo, enkä aborttia kadu, mutta kadun että jouduin sen tekemään. Ja se oli elämäni tähän astisista kauhein asia. Vanhenin 10 vuotta hetkessä. Ja tulen sitä aorttia myös nyyhkimään koko ikäni.
t: rv18 abortoinut.
Ja kuitenkin käytettiin pelkästään kondomia ehkäisynä? Se ei ole yksistään luotettava ehkäisy.[/i
Imetyksen aikana, kun mulle ei sovi mitkään kierukatkaan. Hormonikierukkakin aiheutti jatkuvia alavatsakipuja.
Mies meni sitten ton jälkeen vasektomiaan.
Miksi nyyhkisin? Typeräähän sellainen huomion hakeminen olisi. En tosin nyyhki mistään muustakaan, tai no saattaa sitä pieni nyyhkäys tulla, jos vaikka kaadun ja polveni menevät kivuliaasti ruvelle.
Abortistani ei tiedä muut kuin minä ja avomieheni. Eikä siitä kenenkään muun tarvitsekaan tietää.
Olipas taas kyllä turha provo vaihteeksi, mutta vastasimpa muuten vain. Nyt menen syömään rasvaista pizzaa :D
Et joutunut vaan halusit sen tehdä.
Tiesit kyllä, että aina on mahdollisuus vammaiseen lapseen. Ei lapsi ole tuote, jonka voi heittää roskiin silloin kun ei täytä laatuvaatimuksia.
Tiesit kyllä, että aina on mahdollisuus vammaiseen lapseen. Ei lapsi ole tuote, jonka voi heittää roskiin silloin kun ei täytä laatuvaatimuksia.
Kyllä ihmiselle tässä elämässä pitää olla tietyt kriteerit, että selviää. Niin ne on muuallakin luonnossa.
pitäisi olla hankkiutumatta raskaaksi. Et sinä joutunut, vaan halusit.
pitäisi olla hankkiutumatta raskaaksi.
Joku kuolee siksi, että sinä itsekkäästi haluat. Olisi ollut parempi, että en olisi saanut tietää asiasta koskaan. Olisit ollut hiljaa.
Jos ultrassa paljastuu, että sikiö ei ole elinkelpoinen (tulisi kuolemaan heti syntymisen jälkeen tai eläisi vähän aikaa kituen) niin ei ole oikeutta itkeä vai?
Ei, en ole tehnyt aborttia. Olen kylläkin antanut vauvan adoptioon.
tarvitsevat paljon vakuutteluja päinvastaisesta.