MIKSI abortin tehneet aina vaativat/kaipaavat tukea ja ymmärrystä ja lässytystä?
mä en ymmärrä niitä jälkikäteen keskusteluja esim nimettömänä netissä tai koko suvun kanssa surun jakamista jos kerran samaan syssyyn perustellaan että oli abortti tarpeen tehdä ja oikea päätös jne.
Nykyään sitä ei pidetä tappona/murhanatai vauvan kuolettamisena joten miksi siinä sitten nyyhkiä . tehty on jo sillä hyvä. ! en minäkään murehdi eilistä rasvaista pitsaa jonka ostin ja söin.
(jos joku ihmettelee köykäistä vertaista pitsa-asiaan, ei siinä ole mitään väärää koska niille jotka abortin tekee on varmasti ihan saman arvoinen päätös, jos sen kerran pystyy ylipäänsä tekemään)
Kommentit (45)
Mutta tämän rv 18 abortoineen lapsi olisi ollut elämään kykenevä.
Kukaan ei saa elämää toisen kuoleman takia
Eikä lapseni olisi ollut elinkelpoinen, mutta mitäpä se sinulle kuuluu.
Abortinkin tekijät ovat ihmisiä. Yleensä abortin tekemiseen on helvetin hyvä syy ja usein se on, ettei jaksa. Etenkin aikuisella naisella. (toki on muitakin tekijöitä)
eihän sun tarvii avata niitä aloituksia. eikö?
Olisi ollut
Taidatin olla joku kymmenvuotias? Nukkumaan siitä, mars, ennenkuin äitisi näkee että roikut aikuisten palstalla.
En ole ikinä halunnut mitään lässytystä, enkä tukeakaan enkä ymmärrystäkään.
En olisi halunnut tehdä aborttiakaan.
ut pakotettiin siihen, oma äitini pakotti.
Olin tosi typerä, liian nuori, tosi kännissä kun tulin raskaaksi. Muttei mitään muuta vaihtoehtoa kai ollut.
Äitini sanoi, että hän ei ala sitä lastasi hoitamaan, ja kun musta siihen ei yksin ole, ainoa vaihtoehto on abortti.
Sanoi vieläpä että jos et suostu, hän ei ikinä auta missään asiassa, lähdet kotoa ihan samantien.
Mä kadun sitä hyvin paljon, että suostuin ja itkin silloinkin, en olisi millään halunnut mutta oli pakko.
Tiesin kyllä että on olemassa Ensikoti, mutta äitini sanoi että jos menet sinne, oma asiasi.
Voit mennä, mutta sen jälkeen he eivät pidä muhun mitään yhteyttä enää.
Mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, olin vaan 17 v.
Mulla on nyt oma perhe ja lapsia.
Edelleenkin, mietin tota abortoimaani lasta. Että kun en pitänyt sen puolia.
Olisinhan mä pystynyt siihen. Olisin vaan sanonut äidilleni että haista paska.
Toivottavasti, pystyn joskus antamaan sen itselleni anteeksi ettei musta ollut tuohon.
En ole aborttia tehnyt, mutta eihän nyt kovinkaan moni asia ole mustavalkoisesti hyvä tai huono asia. Se on voinut olla parempi ratkaisu kahdesta huonosta. Kyllä siinä voi tarvita tukea, kun on isoista päätöksistä kyse. Joillekin päätös on selvä ja helppo. Toisille ei.
eiköhän suurin osa abotin tehneistä pidä asian omana tietonaan?
Tiedän yhden, joka on tehnyt abortin, eikä hän katunut, eikä odottanut sympatiaa. Joten 100% abortin tehneistä eivät vaadi tukea ja ymmärrystä ja lässytystä.
Kyllä toisen ihmisen kuolema toisen itsekkyyden takia on melkoisen musta asia.
Miten se liittyy aborttiin? Biologisen massan kaapiminen pois kohdusta ei vastaa minusta "toisen ihmisen kuolemaa". Se ei syö, se ei juo, se ei ajattele... Lähinnä tuo vertautuu johonkin ameeban tappoon.
jolla on jo oma persoonallisuus ja jonka sydän lyö kiivaasti. Samanlainen on vastasyntynyt vauva. Ei sekään ajattele. Syö, jos syötetään.
Seuraavalla käynnillä korjaan, että eikun katsotaan miten biologinen massa jakselee.
jolla on jo oma persoonallisuus ja jonka sydän lyö kiivaasti. Samanlainen on vastasyntynyt vauva. Ei sekään ajattele. Syö, jos syötetään.
Seuraavalla käynnillä korjaan, että eikun katsotaan miten biologinen massa jakselee.
Eikä meikäläiseltä heru ymmärrystä lapsenmurhaajille.
Olisivat huolehtineet ehkäisystä.
Me huolehdittiin ehkäisystä, kaikin tavoin. Käytettiin kondomia ja yritettiin vielä välttää sen kondominkin kanssa yhdyntää ovulaatiopäivinä.
Tulin silti raskaaksi!
Ei kyllä tehty aborttia, päätettiin että nhoin itsepäinen lapsi sai sitten tulla kun noin helvetin paljon tahtoo syntyä tähän maailmaan.
Se oli, ja on meidän neljäs lapsi.
Mutta tämä ihan tiedoksi sulle: Ehkäisyistä huolimatta, voi tulla raskaaksi. Ja mitäs sitten, niin?
Tosiasia on, että vaikka abortin tehneiden joukossa on niitä harvinaisia tapauksia, joilla on ehkäisy pettänyt, suurin osa ei ole piitannut ehkäisystä.
aina neuvolassa puhuttu sikiöstä, paitsi ihan viimeisellä viikolla terkka puhui vauvasta ja itse vielä lisäsi, että "kyllähän tää on jo vauva eikä enää sikiö"
Miksi olet tässä ketjussa? Voi elämän kevät...