Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@-->-- KESÄNUPUT to-su --<--@

12.06.2008 |

Katsotaan, onko taito vielä tallella.. Linkin kyllä joudun lisäämään seuraavaan.

-Piia

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kixnixkix

sannanu

zurite

A_J

Miiruliinu

Kanelisokeri

Vauvantuoksuiset onnittelut kaikille jakaantuneille!

Halien,

Rouva ja poika 12pv

P.S Tsemppiä kaikille loppumetreille, eritoten ARTille, sulla on jo niin komiat viikotkin!

P.P.S Mapemaukka tais lähteä myös synnärille?

Vierailija
82/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se a_j kans sittenkin jakautumassa kun eilen kirjottelin, vaikka siis art tarkoitin. En oo ihan kärryillä kuka on nuppunsa jo hakenut kun jäi välistä joku pino.

Lapsivesiä mennyt eli hyvältä kuulostaa siskot!!

ISOT tsempitykset kaikille loppusuoralla oleville, art: ei taida kukaan muu noihin lukemiin yltää, varmaan ihan pian tiesi vie synnärille.

Mies lähti vaunukävelylle, alapäätä pakottaa seistessä, koskahan tää helpottaa... kuinka kauan tikkien sulamisessa menee? onko tietoo 2vk? tiiraillut olen peilin kans että kyl ne vielä siellä on =(

-Zurite ja nyytti 10vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsin gallerian, siellä on vasta pari kuvaa meidän pojista. Salasana on sitten: lapset.

Yritän saada laitettua lisää kuvia, jahka kerkeän.

Vierailija
84/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille tasapuolisesti!

Täällä vauva arki on lähtenyt hyvin sujumaan, tytsy nukkuu yöllä 3-4h pätkiä ja päivällä 2-3h joten olen itsekkin saanut hyvin levättyä.

Tsemppiä loppumetreille vielä odottaville!

Vierailija
85/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin moikkaamaan ja kurkkaamaan kuulumisia.

Hirmusti onnea kaikille vauvan saaneille, nyt en kaikkia muista mutta ainakin MansikkaPirkko, Kanelisokeri, Tintti, KAuris.. Kaikille ONNEA :)

Täällä eka yö vauvan kanssa kotona sujui oikein hyvin, 2-3h unta, syötöt 30-60 min ja taas unta 2-3h..

On se vaan ihana poika :))

Kävin lisäämässä synnytyskertomuksen synnytysasiat-sivulle.

Tsemppiä kaikille!!

a_j + poika 4vrk

Vierailija
86/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Onnea kaikille vauvan saaneille :).

Käyn lisäämässä synnytyskertomuksen kunhan ehdin ja jaksan...

Nyt tulin purnaamaan imetys asiasta, mä kerta kaikkisesti vaan en saa sitä sujuman (taaskaan) Vauva imee n 2h tissiä, ne on kovat, täynnä maitoa ja todella kipeet ja ISOT (ostin E kupin rintsikat, normaalisti oon C). eli, mulla vaan ei tuu paljoa maitoa, vaikka sitä tisseissä tuntus olevan. Kokeilin pumpata ja sain vaivaiset 10ml molemmista rinnoista. Vauva imee tosiaan sen 1-2h jonka jälkeen kirkuu nälkää, oon joutunu antamaan korviketta pikkulurauksen, etenkin yöllä, muuten ei asetu ollenkaan. Päivät oon menny imetyksellä pelkästään. Esikoisen kans kestin tätä muutaman viikon, nyt tuntuu että usko loppuu jo neljäntenä päivänä. Imuote tytöllä on ihan hyvä ja jaksaa imeä kauan, mutta on tosi tyytymätön välittömästi kun nostan rinnalta...usein saa myös raivareita tissille kun maitoa ei kait tule paljoa. Olen yrittänyt jättää sitä 10-20ml korviketta pois kokonaan, mutta siinä tapauksessa istuisin imettämässä 15 tunnin sijaan vuorokaudessa varmaan 20... Tyttö nukkuu kyllä heti neljänkin tunnin pätkät kun vaan saa kunnolla ruokaa. Onko kellään mitään vinkkejä?? Ei ihan helppoa kun on toinenkin lapsi joka vaatisi oman huomion. Juon paljon ja syön hyvin, ei luulis siinäkään olevan pulma. Kateellisena katson niitä jotka jo synnärillä imettivät pienokaisiaan tyytyväisenä.

Todella epätoivoinen pikkutytön äiti Kix

Vierailija
87/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän alkaa olla jo enemmän mammoja kuin odottajia :) Onnea tasapuolisesti jokaiselle uudelle nupulle ja äidille!!!

Minä ehkä (!) olen kokenut ensimmäiset lähestyvän synnytyksen merkit - olleenkaan varma en kyllä asiasta ole.

Aamulla 7:ltä heräsin siihen että alkkarit on märät ja kipitin vessaan. Mitään ei lorissut, sänky oli kuiva jne. mutta valkovuotoa se ei ollut, eikä myöskään mitenkään limaista vuotoa, pelkästään märkää mutta liian vähän ollaakseen lapsivettä. Eikös sitä kuitenkin tule reilummin kuin pari lusikallista? No, tiedä sitten oliko tuo mitään, mutta uutta minulle kuitenkin. Sen jälkeen on ensimmäistä kertaa alkanut särkemään alaselkää, ei ihan tuskassa mutta selkeästi kipeä. Myös mahassa on kiertänyt, nipistellyt ja kipuillut vähän koko päivän. Nämä tuskin on supistuksia mutta uusia merkkejä jostakin? Onko kenelläkään mitään vastaava joka olisi sitten muuttunut oikeaksi toiminnaksi?

Haluan kai lukea jo kaikki pienetkin kivut mahdollisiksi merkeiksi - kai se luo jotain toivoa että homma etenee joskus.

Huomenna saan sitten vihdoin soittaa äitiyspolille ja kysellä yliaikakontrolliin aikaa. Ehkä juhannuksena pääsen kontrolliin ja synnytys puuhiin sitten viimeistään joskus juhannuksen jälkeen. On tämä pirun pitkä odottelu kuin tulisilla hiilillä kävelyä... ei lopu ikinä!! Tuleva viikko tuntuu ikuisuuden mittaiselta.

Näin siis täällä tänään.

Mukavaa illanjatkoa, paljon voimia uusien nuppujen kanssa ja vielä vähän enemmän tsemppiä viime metreillä sinnitteleville!

KesäEemeli 40+6

Vierailija
88/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ihmeessä imetystukilistansivuilla, en osaa muuten auttaa. Varmasti sinulla sitä maitoa on jos rinnat turpeat, jostain syystä (ehkä) heruminen ei vaan onnistu... [http://imetystukilista.net/sivut/index.php]

Vierailija
89/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vuvan saaneille, en ole varma ketä en vielä ole onnitellut, niin nopeaan tahtiin niitä tulee. Kohta tosiaan on varmaan niin, että synnyttäneitä on enemmän kuin raskaana olevia.

Kanelisokerille piti sanoa, että kiva kuulla positiivista Taysista, en ole siellä koskaan ennen synnyttänyt. Nyt tämä kolmas siis siellä ja olen aiemmin kuullut vain, että on ruuhkainen ja ahdas paikka. Mulla jäi esikoisen kanssa istukka kohtuun, ei tullut paineluista huolimatta. Onneksi eivät kauaa painelleetkaan, vaan kärräsivät suoraan nukutukseen ja kaavintaan.

Kix, imetyksesi kuulostaa tosiaan raskaalta. Voiko olla niin, että rinnat ovat niin täynnä, ettei niistä siksi tule mitään? En tiedä, mutta mulla oli esioisen kanssa niin. Yritin käsin tyhjentää hieman ennen imetystä. Sanoit toisaalta, ettei pumppaamallakaan oikein tule. Uskoisin, että maidon tulon tasaannuttua parin päivän päästä sitä myös tulee rinnoista tasaisemmin ja helpommin ja imetys helpottuu. Anna vain korviketta, että saat nukuttuakin ja aikaa riittää muuhunkin. En usko sillä olevan vaikutusta imetykseeen, helpottaa vaan sun stressiä asiasta ja sitä kautta myös imetystä. Sitten kun lähtee sujumaan niin vähennät korvikkeen antoa. Vaikea tietysti täältä sanoa, toivon että asia helpottaa ja löydät sopivan keinon. Älä huolehdi liikaa, vaan tee niinkuin helpommaksi näät, ainakin nyt vielä alussa. Tuo imetystukisivusto on varmaankin hyvä. Kaikkea hyvää sulle!

Mullakin ollut kipuilua alavatsalla, mut ei varmaan merkkaa mitään sen kummempaa. Vaikka salaa tietysti toivon et merkkaiskin. Alkaa ärsyttää, kun kaikki tutut ja tuttujen tutut toteaa aina mut nähdessään, et vieläks sulla on toi maha! (Ollut niin kauan jo niin iso) Mä hautaudun tänne seinien sisälle enkä tule ulos enkä vastaa puhelimeen ennenkuin tää syntyy ;)

Selma 38+5

Vierailija
90/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei ole tapahtunut mitään uutta. Joka yö herään ainakin 3 kertaa ja uni loppuu yleensä jo 4 tai 5 aikaan, sitten loppu yö/aamu menee nuokkuessa..

Kipeitä supistuksia ei ole ollut nyt lainkaan, vähän selän jomottelua silloin tällöin ja kivuttomia supistuksia..thats it!

Vkoja nyt 38+6 ja huomenna olisi neuvola. Heti alkuviikosta neuvola lupasi minut passittaa äippäpolille ultraan kun tuota vettä minulla on TODELLA paljon. Tuntuu että nahka repeää (ja siltä se myös näyttää miljoonien raskausarpien ansiosta). Sais syntyä jo, vaikka toisaalta alkaa taas vähän kauhistuttamaan, että kohta sitä on oikeasti ÄITI jollekin =) Puoliso raukka yrittää toppuutella, että älä stressaa LAhan on vasta 23.6. joo-o, mutta soisin että tämä junttura syntyisi jo. Koska vettä on niin paljon, pyörii mukelo todella paljon mahassa. Vähintään 3 kertaa päivässä vaihtaa puolta ja potkut tuntuu milloin missäkin. Taas tällä viikolla yritti myös pyörähtää ylösalaisin mutta sain kädellä painettua vastaan niin että ei sitten kääntynytkään, kai..

Onnittellut kaikille jo mukelon viereensä saaneille...

Mustikka 38 + 6

Vierailija
91/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kaikille jakautuneille :) ja voimia vielä kaikille odottajille :)

Käyn lisäämässä synnytyskertomuksen kunhan ehdin ja jaksan..mut nyt olis eka yks kysymys!! miks pikkuisen silmämunan valkoinen osa on hiukan kellertävä?? onks normaalia?? onneks huomenna neuvola..mut pakko oli tulla kysäiseen ku hämää niin paljon!!!! kaikki on niin ihanaa ja outoa <3 mut tää on vasta elämää <3 mieskin aivan mahtava!! :)

Vierailija
92/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä aina puhutaan vaan synnytyksestä etc. mutta vähemmän puhutaan siitä tukalasta olosta 3 päivää synnytyksen jälkeen kun rinnat on kipeät ja jälkispparitkin vielä vaivaa. Ja vauva on tyytymätön kun ei saa kunnon imuotetta jättitisseistä.

Tuohon vaivaa auttaa parhaiten vain imetys, imetys ja imetys - korvikkeen voit mielastäni unohtaa, sillä kysynnän saa nopeiten vastaamaan tarjontaa vain imettämällä ilman häiritseviä korvikeannoksia.

Oma vauvani on viikon sinun vauvaasi vanhempi - sinun siis vasta 3 päivää - kyllä siinä viikko meni synnytyksestä kun pahin pinkeys rinnoista postui ja vietin tosiaan suunnilleen koko vauvan valveilla oloajan imettäen rinnalta toiselle vaihtaen.

Mies hoiti onneksi kaksi muuta ja ja kodin muutenkin, kuten tekee pääasiassa edelleenkin ... :-)

Vähitellen vauva alkoi selkeästi imeä tehokkaammin ja sai vatsansa nopeammin täyteen, joten imetys aika on hieman vähentynyt.

Maidon herumista voi auttaa myös lämmin suihku tai lämmin kaurapussi - itse käytin niitä myös sen pinkeyden aiheuttaman kivun helpotukseen.

Niin ja burana ja paracetamol ovat sallittuja - ei myös kipu lääkettä voi ottaa jos rinnat ovat tosi kipeät tai imetys sattuu.

Vierailija
93/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minäkin imetin vielä synnärillä ihan tyytyväisenä - maito pakkautui rintoihin ja tukala olo alkoi vasta kun päästiin kotiin...

Vierailija
94/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun muistaakseni se kellertävyys silmissä on normaalia, mutta soita aamulla neuvolaan varmasti osaavat tarkemmin sanoa.

Vierailija
95/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kix: Mulla oli aikaisemmin sama ongelma imetyksen alussa. Aattelin nyt niin, etten liikaa imetä vaikka keilapallot ovatkin. Rauhaset ovat turpeana ja ainakaan minulla ei kamalasti maitoa rinnoissa ole vaikka ovatkin kipeät ja kovat. Jos vauva imee älyttömästi koko ajan niin vain kovemmiksi ja kipeämmäksi käyvät.

Oon tehny nyt tällä kertaa sitten näin: imettänyt vain sen verran mitä tuntuu että vauva kerrallaan rinnasta jaksaa imeä ja sitten vaihtanut toiseen. Jos senkään jälkeen kun imun heittää irti, haluaa imeä niin surutta pullosta olen Nania antanut. Tällä tavalla saan edes hetken yölläkin nukkua kun on pari tuntia sitten tyytyväinen.

Mulla on kanssa keilapallovaihe mutta onneksi tuo poika on sen verran topakka imemään että saa vajutettua kipeimmät rinnasta aina yhdellä syötöllä. En ole vielä rintapumppua tarvinnut, mikä on ihme kun muistaa millaista tuskaa mullakin on aina nämä imetyksen alut olleet.

Kyl se siitä. Vauvat topakoituu päivä päivältä.

Kanelisokeri: Meidän vauvat on syntyneet lähes tarkalleen 12h välein :D Meidän syntyi 5:19 aamulla.

Mutta nyt tuolta sinappikoneelta pesemään pyllyä. Vasta tämän illan aikana 4. kerta. Työntää jatkuvalla syötöllä ja vähänkin kun liikahtaa niin rusahtaa minihanurissa :D Onneksi tuore isä on innokas hoitamaan esikoispoikaansa niin ei tartte kuin joka toisella kerralla mennä hätiin. Kun sillä olisi vielä tissit mistä maitoa tulee niin saisin nukkua joka toisen yön, eiks niin?

- pirkko ja isi ja nakkinapa

Vierailija
96/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Sinkkuelämää nähty, ihan kelpo leffa vaikkei tietenkään vedä vertoja sarjalle. Napa on täynnänsä kiinalaista ruokaa, karkkia ja poppareita. Eli ensi yöstä tulee varmaan yhtä tukala kuin edellisestä :) Luulin jo yöllä että josko tästä käynnistyis synnytys kun tuntui pientä supistelua, mutta eihän ne siitä mihinkään voimistuneet. Tosiaan luulen että nuo vatsavaivat oli enemmänkin sen grillailun tulosta. Pitää kyllä olla vaan tyytyväinen ettei tarvitse kärvistellä "turhien" supisteluiden takia, täältä lukemani perusteella sekään ei ole mitään herkkua.

Miten ihmeessä sitä onkin näin älyttömän kärsimätön?!?! Esikoista odottaessa otin paljon lunkimmin, tietysti oli sellainen odottava fiilis loppuajasta, mutta nyt tuntuu ettei jaksais odottaa enää yhtään! Tuntuu että ainut mitä pystyy ajattelemaan on se, että koska tulee lähtö. Höh!

Esikoisen kanssa on tullut niin tiiviisti oltua yhdessä tässä äitiysloman alettua, että kun tänään olin viitisen tuntia pois kotoa, niin tuntui että oli jo tosi kova ikävä, ja naperokin syöksyi heti kaulaan kun pääsin ovesta sisään. Vaikka oli heillä ollut tosi kivaa isin kanssa kahdestaan, kaikenlaista olivat ehtineet puuhailla. Ja oli tosi kiva olla pari tuntia ihan muissa maailmoissa :)

Nuo imetysasiat on kyllä tosi vaikeita, minulla ainakin esikoisen kanssa tökki ja pahasti. Toivottavasti lähtee kaikilla sujumaan hyvin alkuhankaluuksien jälkeen. Ai jestas se "keilapallovaihe" on muuten huvittava (kivulias myös), itse käytin C- tai D-kupin liivejä ennen esikoisen syntymää, ja tissit näytti aivan kohtuuttoman suurilta siinä vaiheessa kun maito nousi rintoihin :) Valehtelematta tuli mieleen lähinnä Dolly Parton! Oli kyllä kipeätkin mutta hyvät naurut saatiin miehen kanssa. Noh, parin kuukauden imetyksen jälkeen kuppikoko olikin B että ei oo Dolly Partoneja meidän taloudessa sen jälkeen näkynyt :) Mitähän jää jäljelle tän tenavan jälkeen?

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille mammoille ja vielä odottaville!

Deepest_Blue 39+5

Vierailija
97/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkapirkko :D Meillä on samanlainen ruutta. Kakkaa tulee joka ikiseen vaippaan niin, että se on jo muuttunut sinappiryyniksi :)

Syö ja nukkuu vaan...vatsakin kurisee kuin viemäri kaiken aikaa.

Kix: Minulla on imetysongelmia myös. Vauvan suu ja imuteho eivät tee minkäänlaista yhteistyötä nännin kanssa. Lisäksi nännit alkavat olla jo ihan rikki. Pumppaan pulloon ja annan vauvalle pullosta 35ml 3h välein. Tämä sama rumba on ollut kaikkien muiden lasten kanssa, joten ei ole mitään uutta. Rinnat ovat pinkeät ja harmittaa vietävästi kun vauva ei osaa imeä. Eiköhän se siitä kun suu vähän kasvaa ja imuteho + tekniikka hioutuvat...sitä odotellessa.

Tuossa se nyt köllöttelee isänsä sylissä. On ihan isänsä näköinen :) Mies on onnesta soikeana ja oli jo kehitellyt täällä nimetkin valmiiksi - onneksi oli sellaiset nimet, jotka olin itsekin kirjoittanut omaan listaani... ;-)

*Kanelisokeri

Vierailija
98/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

82tintti: meillä oli esikoisella kanssa silmänvalkuaiset keltaset aluksi, ja se oli ihan normaalia. Joskushan vauvat joutuvat jäämään sairaalaan keltasuuden takia valohoitoon (vai mikä se nyt oli) ja tuo keltasuus on jotain samaa perua mut ei niin paha. Neuvolassa osaavat kyllä sanoa. Oliskos jotain tekemistä maksan toiminnan kanssa. Mutta muistan kyllä, miten tytön silmät olivat aluksi ihan keltaiset eikä meidän huolestumisesta huolimatta ollutkaan mitään hätää. Kannattaa tosiaan kuitenkin kysäsät sitten enuvolasta.

Vierailija
99/100 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt saan yön nukuttua rauhassa..ku tietää ettei ole mitään vakavaa!! pitää huomenna vielä kysäistä neuvolatädiltä!

joku kirjoitti vauvan sinappiryyni kakasta..tai jostain vastaavasta :) hyvä muisti :)

eli vauvan kakan kuuluu muuttuu sellaiseksi?? ensikeralainen..niin olen vielä ihan pihalla asioista :) joka päivä oppii uutta!!

Vierailija
100/100 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas uusille vauvatuneille! Ei enää pysy perässä ketkä saaneet nyyttinsä :)

Kix: Imetystulisitalle mars-mars! Komppaan ihan kympillä imetysongelmia, tuttu fiilis. Meillä neiti nyt 10vrk ja EILEN vasta alkoi pakkautumaan rinnat, eli mulla maito nousee alkuun hitaasti ja sitten alkaa sama ongelma; rinnat liian isot ja pinkeät että vauva saisi kunnolla imettyä. Edellisen lapsen kanssa ensin alkuun tein sen mokan että aina ennen imetystä pumppailin pois enimmät pakkaumat ja kierre oli valmis. Tukihenkilöön kun tajusin ottaa yhteyttä, niin heti tuli kielto pumpulle ja kyllä se imetys pikkuhiljaa alkoi sujua. (sitten kuukauden päästä sai pumpun taas ottaa käyttöön ilman haittavaikutuksia kun maidontulo alkoi tasaantumaan)

Nyt uskon kyllä että imetys tulee sujumaan enkä panikoi kuten viimeksi. Imetystulilistalta saa kyllä hyviä neuvoja ja sieltä löytyy varmasti sinuakin lähellä oleva imetysohjaaja joka voisi tulla ihan konkreettisesti auttamaan. Suosittelen!

Koita Kix vaan jaksaa, toivottavasti saat apua pian ja pääset myös lepäämäänkin!

Tintti: keltasilmää täälläkin, ihan normaalia on jos vaan vauva jaksaa syödä ja hereillä ollessaan on ihan pirtsakka. Kolmisen viikkoa saattaa se keltaisuus kestää, ainakin meillä jokaisella on mennyt aika pitkään ennen kuin alkanut vaalenemaan.

Jaksamista kaikille yliaikaa lähestyville, toivottavasti pääsette pian tostoimiin!

nappula ja Nti Läskiposki