Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@-->-- KESÄNUPUT to-su --<--@

12.06.2008 |

Katsotaan, onko taito vielä tallella.. Linkin kyllä joudun lisäämään seuraavaan.

-Piia

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.6 klo:8.50

painoa oli 3800g ja pituutta 52cm ja pipo 37cm!!! siinä oli tunkeemista!!

nyt opitää mennä..pikkuinen komentaa :) palaillaan.. tintti82 ja pikku poika <3

Vierailija
22/100 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi 10.6 klo 6:31 mitoin 3520g, 51cm ja pipo 35cm. Synnytys kesti 3h25min ja ponnistus 6min. Imetys lähti hyvin käyntiin ja tänään kotiuduimme. Tulen myöhemmin kertoon lisää ja lukeen juttujanne. Isot onnittelut jo vauvansa saaneille ja tsempit vielä odottaville!

Kauris ja pulla-tyttö rv0+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa! Onnea vauvautuneille :)

Onko joku muuten pysynyt perässä, kummat johtaa tilastoja: onko kesänupuissa enemmän poikia vai tyttöjä?

Vierailija
24/100 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 82tintti ja Kauris-80! Ihanaa, tulkaahan kertomaan synnytystarinanne kun ehditte!! Niitä on täällä odotellessa kiva lueskella.

Mulla jo parempi mieli, mies vei mut yllättäen tänään syömään, mun äiti tuli katsomaan lapsia. Kivaa oli. Juuri tultiin vielä saunasta, Nyt nukkumaan, mies kattoo vielä jalkapalloa. Huomenna lisää!

Selma

Vierailija
25/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jälleen kaikille vauvautuneille! Olisi kiva, jos ylläpidettäisiin jotain listaa syntyneistä, kun tosiaan uutisia tulee niin paljon, että ei pysy perässä.

Oma napa on edelleen paikallaan ja pullea. Jotenkin ei tunnu yhtään siltä, että tämä lapsi ikinä päättää syntyä. La on tiistaina eli kaikki lääkäreiden ja neuvolaterkkojen ennustukset alkavat olla tiukilla, meinattiin nimittäin ettei kestä laskettuun aikaan asti. Nyt, kun Pirkko luovutti paikkansa viimeisenä synnyttävänä, voisin osallistua tähän heinäkuussa synnyttävien kisaan ;)

Poltsi 39+5

Vierailija
26/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintti ja kauris! Onnittelut pienistä nyyteistä!

Laittakaahan synnäripuolelle sitten kertomuksia, olisi kiva lukea teidänkin kokemukset :)

t:Rouva ja tissikeisari 10pv

Vierailija
27/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et on perjantai! Mies siis kotona viikonlopun;) Valvoin koko viime yön. Vihdoinkin mullekin tuli niitä supistuksia. Puoli kahdesta viiteen supisteli, kipeitä muttei vielä niin kipeitä, että jotain merkkais. Pääasia kuitenkin, et jotain tapahtuu mullakin. Edes sitten joskus, ehkä ens viikolla.

Neuvolasta soitettiin just, ja mun aika aikaistui puoli neljästä jo puoli yhteen. Kivaa! En oliskaan malttanut odottaa sinne iltapäivään saakka. En kerkee painoakaan niin paljoa kerätä, vaikka eilisiltaisen ravintolasyömisen jäljiltä sitä on varmasti enemmän kuin tarpeeksi.

Mä mietin viime yönä, et nyt se sitten alkaa syntyä, kun ois neljä päivää ilman lastenhoitoa, eli yksin tästä lähdetään. Onneksi äiti soitti aamulla, etteivät lähdekään mökille vaan ovat käytettävissä. Kyllä helpotti, supistuksetkin loppuivat saman tien. TAitaa olla ikamoinen veijari tulossa, kiusaa äitiä jo nyt ;)

Olisi tosiaan kiva, jos joku ahkera jaksaisi pitää listaa vauvautuneista. Ja tuonne vauvapuolelle pitäis varmaan kans perustaa oma lista. Vai onkohan siellä jo, en tiedä. Mä ainakin uskon kaipaavani teidän tukea vauvankin kanssa vaikka kolmas onkin, kun muutetaan sinne ulkomaillekin eikä turvaverkkoa paljoa ole ympärillä.

Mutta aurinkoista päivää, lähden laittamaan esikoiselle aamupalaa, kuopus on ehtinyt jo uloskin leikkimään, niin nämä ovat erilaisia.

selma38+3

Vierailija
28/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut teille kaikille jotka vauvan olette jo saaneet kainaloon!!

Monta on tälläkin viikolla ehtinyt syntyä. Olisi tosi kiva kuulla vielä tarkempia synnytystarinoita!

Samalla pakko myöntää kateuden pistot mahassa. Olen katellinen jopa teille joilla supistelee. Itse jo 40+4 eikä MITÄÄN tapahdu. Ei yhtään supistusta.

Ensi viikolla yliaikakontrolliin ja siitä eteenpäin sitten jotakin? En edes tiedä oikein mitä tässä odottaa tulevalta mutta omin avuin tämä ei varmasti ulos tule.

Tiedättekö, päätetäänkö käynnistyspäivästä yliaikakontrollissa vai käynnistetäänkö synnytys suoraan yliaikakontrollissa? Helsingissä yliaikakontrolli on 41+5 = juhannusaatto minulla. Vaikuttaako käynnistyspäätökseen lapsen koko? Minulla kun jo toissapäivänä arvioitiin pötkylä n. 4.2 kiloiseksi. Jos vielä kovin kauan joudun odottamaan niin en varmasti saa tätä punnerrettua ulos. Mikä mammanpoika tämä onkaan kun ei uskalla jättää masua!! Todella turhauttavissa fiiliksissä alkoi siis tämäkin päivä..

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille, varmasti viikonloppuna vielä pari vauvauutista kuullaan :)

KesäEemeli 40+4

Vierailija
29/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei sen sijaan tapahdu mitään - päin vastoin nyt sain nukuttua tosi hyvin (vessakeikkoja lukuunottamatta) ja herättiin vasta äsken. Yhden panadolin otin nukkumaan mennessä mutten kyllä usko että hyvät unet siitä johtuisivat.

Toisaalta, selkä on kyllä koko ajan kipeä (ja oli illalla myös mahan puolelta), ja maha on selvästi nyt TOSI alhaalla, tuntuu että putoaa. Vihlaisuja yms kivaa on taas tullut. Noh, jatketaan odotteluja :)

Alcatraz 40+0, eräpäivänään :)

Vierailija
30/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti vauvan saaneille!

Täällä ei edelleenkään ole mitään edistystä tapahtunut. Paikkoja särkee ihan hirveesti ja kivut alapäässä on tosi ikäviä. Ylösnousua ja liikkeelle lähtöä pitää aina etukäteen harkita, kun niin hirveesti sattuu. Sivuttain ei paljon kärsi askelia ottaa. Ilmeisesti tai toivottavasti vauvan pää on siellä lähtöasemissa ja se aiheuttaa kipua. Maha on pinkeä ja niin täynnä vauvaa. Nyt on aloittanut ne ihanat kylkiluihin ojentelut. No, onneks tätä ei enää kovin kauan pitäisi kestää.

Mua on niin alkanut tympäsemään jo tämä raskaana olo, että tekisin mitä vaan että syntyis. Kaikkia s:ä on kokeiltu, mutta ei mitään vaikutusta. Puhelin soi jatkuvasti ja kyselijöitä riittää, ärsyttävää! Taitaa vaan olla, että vauva syntyy sitten kun valmis.

No tänään ainakin ilma näyttää tosi ihanalta ja aurinko paistaa! Pitää lähteä hakemaan jäätelöä pakkasesta, jos se vaikka vähän lohduttais!

Jaksamista toivottelee

Tuikku rv 40+4

Vierailija
31/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuista vauhtia nämä mammat työntää nuppuja maailmaan! Täällä ei vieläkään mitään oireita... Ehkä aavistus juilii sellaista menkkamaista kipua, tai eipä sitä nyt edes kivuksi voi sanoa. Jotenkin tosi kärsimätön olo, kun koko ajan ajattelee että ihan koska vaan voi periaatteessa tulla lähtö, tai sitten huonolla tuurilla parikin viikkoa joutuu odottelemaan.

Ilonellako se oli kans poskiontelontulehduksen kourissa, minullakin kesti viikon että antibiootit tehosi, ja se päänsärky oli todellakin jatkuvaa. Eilen oli ensimmäinen päivä kun ei koskenut päähän, ihanaa! Käytiin tytön kanssa hippokisoissa ja pari tuntia vierähtikin siellä urheilemassa. On ne vaan suloisia nuo naperot kun juoksivat ja pomppivat siellä, siellä taisi olla muutama reilusti alle 2-vuotiaskin ja oli hauska katsella niiden menoa.

Tänään pitäisi käydä vähän kaupoilla ostamassa viimeiset tavarat sairaalakassiin sekä jotain kivaa kotiutumisvaatetta Urholle. Ja kävelyllä ajattelin myös käydä, jos vaikka sais aikaan supistuksen tai pari! Tivolikin on kaupungissa ja jos ilmat sallii niin ajateltiin piipahtaa siellä joku päivä. Pitää kovasti keksiä jotain ohjelmaa joka päivälle ettei menis ihan pelkäksi odottamiseksi.

Neuvola oli eilen, ei mitään uutta. Kaikki oli kunnossa ja pikkukaveri oli laskeutunutkin. Ensi viikon tiistaina on laskettu aika ja silloin olis myös seuraava neuvola, toivottavasti ei tarvitse mennä!

Juupajuu, tällästä jaaritteluahan tämä on kun ei tosiaan mitään tapahdu tuon synnytyksen suhteen. Sitä odotellessa :)

Vointeja kaikille jakautuneille ja yhdessä kasassa oleville!

Deepest_Blue 39+3

Vierailija
32/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut nyyteistänne, kiva että kaikki meni hyvin!

Synnytyskertomuksia odotellen...

(sanoo hän joka ei omaansakaan ole vielä saanut aikaiseksi rustata ;-))

Nappula ja MissLäskiposki 7vrk

Vierailija
33/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi olkoon Tintille ja Kauris80 :) Täytyy myöntää, että kyllä itekin oon vähän kateellinen ku sellasetkin, joilla eräpäivä ois ollu pitkään mun jälkeen työntää jo vauvat maailmaan....Mä oon varmaan viimenen tällä palstalla. Tuntuu että ei tää ikinä synny...Eilen oli kyllä jopa normaalia enemmän supistuksia ku yleensä, jopa kipeitä sellasia- kellotin niitä 5-12min. välein. Mutta kuinkas muuta niin lopahtivathan ne...Illemmalla niitä kans sitte tuli melkein koko illan, mutta väliä niissä oli jotain 30min. nii eihän sellasilla nyt synnyttämään lähdetä...Mieskin oli eilen jo vähän innoissaan ja jännittynyt, että joko sitä lähdetään- ei lähdetä ei :(

Viime yön meni taas pitkälle yli puolen yön ennen ku sain nukuttua...Aamulla sitten posotinki johonki 9.30 asti :) No onhan tässä se hyvä puoli, että vielä saa levätä silloin ku haluaa!!!

Mäkin kävin eilen shoppailemas kaupungilla...Ostin vauvelille taas melko kasan vaatetta- aattelin että ku ei tiedä koska seuraavan kerran pääsee kaupungille nii pitää käyttää nyt tilaisuus hyödyksi :) Sieltä Lasten Metsolasta ostin sellasen Nanooun potkuasun-aivan ihana. Lindexilta, Kappahlista ja Stockmannilta tarttui myös mukaan vauvan vaatetta...Mies jo tuumas, että vauvalla on kyllä jo ennen syntymäänsä isompi vaatevarasto kuin hänellä :) Kukas se muuten puhui pojan vaatteista, jotka aikoi laittaa myyntiin?Oliko se Art? Meinaatkos mitä kautta ne myydä, huuto-netissä vai missä? Aattelinpa vaan, että mulla ainaskin ois kiinnostusta hyväkuntoisiin vaatteisiin...Melko paljon oonki mm. huuto-netin kautta ostanu. Vai onkohan se Art enää ees "langoilla"? Ettei ois jo synnyttämäs :)

Jaa pitäis alkaa taas viikko-siivoukset...Aattelin nyt jynssätä oikein olan takaa noita suihkuhuoneen kaakeleitakin, josko sillä ois yhtään ees synnytystä edistävää vaikutusta...Toivotaan ainaskin :)

Mukavaa päivää kaikille ja toivotaan että mahdollisimman moni, joka sitä haluaa pääsis jo viikonlopun aikana synnyttämään :)

Suvi ja pötkylä 40+1

Vierailija
34/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä. Aamulla oltiin lastenkanssa naapurikaupungin elämyspuistossa. Pienempi nukahti autoon n. 5min ennen kotia, eikä sitten enempää nukkunutkaan : / Kiva ilta tulossa. Itse kun luulin pääseväni myös lepoasentoon...

(.) ei MITÄÄÄN, siis ei YHTIKÄS MITÄÄN!!!!! Yöt nukun kuin pieni porsas. Vauva ilmoittelee olostaan harvakseltaan - taitaa tosiaankin olla hintsusti tilaa.

Aamulla kävin neuvolassa ja hb oli 125!!!! Jotain häikkää siinä luvussa on nimittäin edellisen kerran oli alle 110 ja en ole edes muistanut syödä rautaa. Terkka epäili että olin juonut (taas) liian vähän joten johtunee siitä...

Vauva on kiinnittynyt ja kaikinpuolin valmiina syntymään, mutta supistukset puuttuvat, joten niitä siis tänne KIITOS!!!!

Suvi: laitan myyntiin myös Huuto.nettiin, mutta laitatko minulle vaikka s.postia artbox at wippies.fi niin laitan vaikka sinulle ensiksi listaa mitä tulossa. Siis tämä myynti tapahtuu sitten joskus kun ehdin siihen asiaan keskittyä, mutta ilman muuta myyn suoraan jos halukkaita löytyy.

art rv 41+4

Vierailija
35/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillä otti ukot vallan ja enemmistön mökissä. Kaikki on ihan soikeena tuon pienen edessä ja varsinkin mun mies. Siitä on tullut ihan höppänä ja mun äiti alkoi jo puhua että pitäis vielä tyttö tehdä..

Tehdä? Eikös noita pieniä saada eikä tehdä? :)

Älkää nyt ihan luopioks sanoko vaikka jätinkin jonotuksen kesken. KYllä minä yritin pidätellä ja roikkua hampaillani pöytälevyssä jumppapallon päällä mutta minkäs teet? :D ei vaiskaan. Ke iltapäivänä heräsin 14 aikaan kipeään supistukseen ja siitä ne sitten lähtivät. 22:30 piti tulla Kysiin kun huusin jo kivusta. Tytär oli aika vauhkona kun näki miten muhun sattu. Ajattelin että paree lähteä siitä silmien alta pois tai saa henkisen vamman eikä tee mulle niitä mummotettavia ikinä.

Laitan tarkemmin sitä synnytyskertomusta kunhan saan inspiraation kirjottaa. Nyt kramppaa selkää jo tuosta lapojen välistä ja tää osaston kone ei oo mitenkään ergosti tässä. Tavoite olis että huomenna päästäis kotiin. Kirjoittelen sitten rauhallisen hetken tullen.

Tsemppiä kaikille "kuka selviää heinäkuulle"- kilpailussa. Siitä selän jomottelusta tää mullakin alkoi, joten ette te kait sitten aivan ilman oireita oo.

Tytär oli leiponu mulle anopin kanssa suklaatoffeeleivoksia mansikkatomusokeri kuorrutuksella. Kieltämättä tuli vähän tippa silmään. Mies toi valkokultaiset timanttikorvakorut vauvalahjaksi. Poika oli jälleen prätkähiiri. :D

- Pirkko

Vierailija
36/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla pitäisi meidänkin vauvan syntyä:D Menen maanantai aamuna käynnistykseen. Olisivat ottaneet minut heti käynnistykseen, mutta "kieltäydyin" kun vauvalla kaikki on hyvin ja miehellä on tänään viimeiset tentit ennen valmistumista ja itse en viime yönä nukkunut ja on vielä kipeä olo toivottavasti antibiootit kerkeävät kunnolla vaikuttamaan maanantaihin mennessä ja saisin vähän levättyä viikonloppuna (minulla siis poskiontelontulehdus). Käynnistetään siis koon takia. kokoarvio oli tällä hetkellä 3513g. Kuopus painoi syntyessään 3770g ja jäi hartioista jumiin, siitä johtuen siis käynnistys.

Paikat oli pehmeät, 2sorm.auki, ja kanavanpituus 1cm. Ensiksi lääkäri sanoi että käynnistetään suoraan kalvojen puhkaisulla, kun paikat sen verran kypsät. Mutta sitten tuli puhetta että aikaisemmissa käynnistyksissä kalvojen puhkaisusta ei ole tapahtunut mitään, vasta sitten kun olen saanut oksitosiinitipan niin supistukset ovat alkaneet. Niin lääkäri päättikin että menen eka osastolle jossa saan sytotec-tabletin.

Vähän jänskättää jo:D. Kun aikaisemmat on syntynyt rv 42+3, niin nythän vauva syntyy melkein kolme viikkoa aikaisemmin.

Kesäeemeli kannattaa varuilta ottaa yliaikaiskontrolliin tavarat mukaan. Mutta jos vauvalla on kaikki hyvin niin luultavasti lähettävät vielä kotiin. "Ilman syytä" käynnistävät vasta rv 42 jälkeen. Mutta esim. lapsen iso koko on yksi syy joista saattavat käynnistää.

ilonella rv39+1

Vierailija
37/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan rättipoikki kuolemanväsyny...

poissaollessa moni oliki jakautunu. onnea kaikille niille!!! <3

mä siis heräsin siinä ti-ke yönä puol kahen aikaan ku alapäässä vaan lotisi. aattelin eka et nyt meni lapsivedet ja saman tien rupes kipeesti supistaa. hoipuin siinä vessaan ja vertahan se tietenki mun tapauksessa oli. ei ku miestä herättämää ja nokka kohti naistenklinikkaa. kuulostaa yksinkertaselta mut ei ollu sitä. en meinannu MILLÄÄN saada miestä hereille. meinas jo hermot mennä.

siinä sitte tutkittii ja olin pehmee ja sormelle auki. pääsin suoraan synnäriin ja olin koko loppuyön käyrässä ja supisti tasan kymmenen minuutin välein. sain sitte nukuttua semmoset puol tuntia sinä yönä. aamun valjetessa supparit loppu sitte ku seinää ja mut siirrettii osastolle.

sanottiin et katotaan päivä ainaki jos itestää käynnistyis synnytys. päivällä olin sitte ihan poikki ja yön taas supisti etten saanu nukuttua. mulle sit sanottii et jos ei käynnisty ni harkitaan kalvojen puhkasua. no seuraavana päivänä ku luulin et sitä ruvetaan käynnistämää ni tultiin sanomaa ettei sun tapauksessa (istukan verenvuodon takia) voi käynnistää, pitää alkaa itestään. että ootetaan vielä yks päivä jos käynnistyis. kävelin sitte koko eilisen päivän ympäriinsä ja juoksin portaita ylös-alas, tuloksena jatkuvaa särkyä, jomotusta ja nipistelyä. no se loppu kuitenki eilen illalla nukkumaan mennessä.

tänää aamukierrolla lääkäri sano et lähe viikonlopuks kotii. tiistaina takas jos ei oo alkanu itestää, sit katotaa mitä tehää. AAARGH. nyt oon sit kotona ja niiin turhautunu!!! ja taas supistaa.

ei tää täältä vissiin synnykkää. ainakaa hirveen helpolla. noitten sairaalassajuoksujen takia tuntuu et tätä on yritetty pykätä ulos jo kuukaus ainaki. aina sen on muka jo pitäny sillä reissulla tulla.

että saa nähä.

alf 40+6

Vierailija
38/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia onnitteluista! Kävin kirjoittamassa synnytyskertomusta ja laittamassa kuvan tuonne synnytysasiaa-puolelle meidän pinoon joten sieltä löytyy. Käykäähän muutkin jo synnyttäneet kirjoittaan niin saa lukea sitten samasta paikasta muidenkin kertomuksia.

Eilen tosiaan päästiin nyytin kanssa kotia ja kylläpä oli mukava nukkua omassa sängyssä =) Rauhallinen tapaus tämä meidän pikkuneiti (ainakin vielä kop kop kop), viime yönkin nukkui 4h pätkiä ja sitten välillä "tankille" äidin tisulle =)

Nimen vauveli saapi sitten heinäkuun 6 päivä, joten hiljalleen tässä siis järkkäillään ristiäisiä. Jeps, täytyy mennä nyt juhlistaan tätä meidän 10v-hääpäivää pullakahvilla miehen kanssa kun on nyt sopivan rauhallinen hetki ja kahvi on tippunut. Ristiäisissä sitten samalla juodaan "paremmat" kahvit tän hääpäivän kunniaksi.

Tsemppiä vielä viimeisille päiville/viikoille!

Kauris ja tyttö 3vrk.

Vierailija
39/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tulossa on. Menee vaan aikaa kun ne vauvát on etsittävä ja lisättävä ; )

Vierailija
40/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun lisäilemään tiedot PIENISSÄ ERISSÄ, kun järjestelmä herjaa että teksti on viesti on liian pitkä. Joten ANTEEKSI : (