Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@-->-- KESÄNUPUT to-su --<--@

12.06.2008 |

Katsotaan, onko taito vielä tallella.. Linkin kyllä joudun lisäämään seuraavaan.

-Piia

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tätä tarinaa jo viikko sit mut ei tää kone suostunu lähettää. Viikko onkin hurahtanut imetyksen ja vaipan vaihdon merkeissä. Kiltti piltti, hyvin nukkuu, syö ja kakkaa. On se oma nuppu vaan NIIIN ihana ettei sitä tiedä ennen kun on oma nyytti kainalossa.

Tiistaina 3.6 illalla mulla tuli vähän limatulppaa pariin otteeseen, keskiviikko meni rauhallisesti. Torstai aamuna heräsin 6.00 menkkamaisiin kipuihin ja suoli tyhjeni kolme kertaa. Yritin mennä takas nukkuun mutta ei onnistunu 7.00 herätin miehen.

Mulla ei siis oo ollut minkäänlaisia kivuliaita suppareita ja nyt sit kun ne alko tällai yhtäkkiä olin hetken että onkohan nää nyt näitä..? vai loppuuko nää kohta.. Niitä rupes tuleen tihenevään tahtiin. Soitin sairaalaan ja sanovat että voit tulla mutta ei mitään kiirettä. Otettiin taksi ja sairaalas oltiin n.9.30. Kohdunkaulaa 0,5cm kohdunsuu sormelle auki. Suppareita tuli tasaseen tahtiin 4-6min välein. Sisko kaasutti treelta, on ollut mun "valmentaja" Lämmitti kaurapusseja, ehdotti eri asentoja, pallon päällä säkkituoliin nojaten oli paras asento.

Synnytysaliin päästiin 14aikaan, 15 paikat auki 3cm, kalvot puhkastiin muttei paljon vaikutusta. 18asti kärvistelin pelkällä ilokaasuulla, joka sai mut myös oksentaan, olin ihan muissa sfääreissä. Epiduraali vei sit kivut mutta aukas paikkoja ja 19.30 oli 8cm auki ja loput meni ihan 10min jälkeen, sit vaan ponnistaan! Väliliha piti leikata vähän koska napanuora kerran kaulan ympäri. Ponnistusvaihe oli aika tuskanen ja pitkähtkö, mutta kun pää tuli niin loppu olikin helpompaa.

Osastolla olin alle 2vrk vauvan syntymästä, imetys lähteny hyvin käyntiin mitä nyt rintoja aristaa.. ja alapää aika hellänä tikkien takia, sen takia ei oikein kärsi oikein istua vieläkään kuin pehmeellä eikä siinäkään kauan. Vaakataso asennossa oltu paljon.

Tsemppii kaikille, kyllä toi kaikki on sen vaivan arvosta kun saa oman nupun rinnalle on se niin mahtava tunne ettei sitä voi sanoin kuvailla.

-Zurite ja nyytti 9vrk

Vierailija
42/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelin jo vähän miehelle et vois tulla kotii, on huoltamassa venettä.. supistellu kolmesta asti. nyt on tullu jo jonku aikaa kuuden minuutin välein. millon sitä tietäis et sattuu tarpeeks et pitäiskö jo soittaa. ähkin vaa täällä. auttakee, sisaret!!

yhäkin 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisena en osaa neuvoa sua alfreed, mutta jos supistukset tulee jo viiden minuutin välein, niin kannattaa toki soittaa sairaalaan. Ne osaa neuvoa paremmin, milloin sinne pitäisi lähteä. Kyllä siltä kuulostaa, että nyt on tosi kyseessä! :)

Kävin tänään ylimääräisellä käynnillä neuvolassa turvotuksen ja päänsäryn takia. Onneksi pissa oli puhdas ja verenpaine normaali. Vauvan sykekin oli ok ja kuulemma se on vihdoinkin kiinnittynyt. Huomasin sen itekin eilen, kun tuntui sellainen outo humpsahdus vatsassa. Ei se siis kerralla tapahtunut, vaan päivän aikana maha tuntui valuvan alaspäin ja hengittäminen oli jotenkin vaikeaa. Tänään kävellessä onkin tuntunut melkoista painetta alapäässä.

Keskimääräinen ensisynnyttäjän synnytyspäivä on kuulemma 40+3 eli pidetään peukkuja, että jotain tapahtuisi huomenna :)

Onnea kaikille uusille vauvautuneille. Kauriin käärö on ihana söpöläinen!

Haissa 40+2

Vierailija
44/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.6 tyttö, 3600g, 50cm

Kotona ollaan!

Kix

Vierailija
45/100 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut PikkuPrinsessasta!

Synnytyskertomusta odotellen...

Nappula ja typy 7vrk

Vierailija
46/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja epäreilua :) !!

Täällä taas kärvistellään, viimeyön nukuin tosi hyvin ja päiväkin on mennyt OK. Siivosin itse tallin ja reväytin jotenkin kankkuni painavien kottikärryjen kanssa ja käppäilin illan vaivaisesti (miten aina vaan voi tuntua maha laskevan alemmas ja alemmas??).

Illalla sitten oli jo vähän tukala olo ja nyt sitten nousin ylös kun en enää vessareissun jälkeen ole pystynyt nukkumaan. Reilusti painontunnetta alhaalla, ja oikeastaan koko mahassa tukala olo. Terkka sanoi toissapäivän neuvolassa että sais ottaa panadolia 1-2 että pystyy nukkumaan kun siitä selkäsärystä oli puhetta, mutta en kyllä usko että panadol auttaa tällaisiin mitään.

Eipä tää taas kuitenkaan mitään meinaa, en jaksa olla toiveikas... Meille on aamulla tulossa puoli sukua rakentamaan niitä vintin portaita, oonpa taas sitten kärttyinen kun en ole pystynyt nukkumaan... Pojat sentään lähtee pois jaloista johonkin aikaan - velipuolellaan on rippijuhlat ja menevät sinne miehen exän siskolle yöksi.

Alcatraz81 - 40+1

Vierailija
47/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei supistuksia, ei limatulppaa... Kävely ei auta, siivous ei auta, sauna ei auta. Seksi auttaa mut en jaksa sitäkään enää kun tää maha on jo niin iso :) Eikä ne seksin jälkeiset supistuksetkaan kestä kuin sen hetken. Muuten ei olis näin kärsimätön olo, mut pelottaa että tästä lapsesta kasvaa ihan jättiläinen jos menee yliaikaiseksi.

Käytiin esikoisen kanssa tivolissa eilen, ihan kiva reissu. Tyttö pääsi mummon ja tätinsä kanssa käymään parissa pienten laitteessakin. Itse keskityin lähinnä hodareihin ja popcorneihin :)

Huomenna pääsis sitten katsomaan Sinkkuelämää-leffaa jos tää kaveri ei rupee ulostautumaan. Ennemmin kyllä synnyttäisin mutta ei tuo leffakaan oo huono vaihtoehto, vähemmän kivulias luultavasti :)

Alapääosastosta sen verran että vanha ystäväni peräpukama päätti sitten tulla moikkaamaan vielä viime hetkillä... voi helvetti! Sitähän tässä vielä kaivattiin.

No mutta onnea kaikille vauvansa saaneille ketä en vielä oo onnitellut, perästä tullaan :) Jos tässä raahautuis vaikka suihkuun ja sit kaupoille.

Deepest_Blue ja viikkoja 39+4

Vierailija
48/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitkästä aikaa. Palattiin keskiviikkona Etelä-Pohjanmaalta ja niinhän siinä kävi, että en ole muuta ehtinyt kuin käydä lukemassa teidän juttunne.

Jakaantumisia on tapahtunut todella paljon. Tasapuoliset onnittelut kaikille!

Itse toivoisin jo kovasti jötkäleen syntyvän. Mitään merkkejä ei ole havaittavissa. Mansikkapirkolle olen vähän kade, meillä kun nuo la:t olivat parin päivän välein.

Tuntuu niin hassulta, kun joutui aika varhaisessa vaiheessa sairaslomalle supistelujen takia ja silloin puhuttiin koko ajan, että jos vauva pysyisi viikolle 35 sisällä... Ihanaa se tietysti on, että pysyi sisällä ja, että kaikki on mennyt loppujen lopuksi näin hyvin.

Torstaina neuvolakäynnillä oli kaikki hyvin. Verenpaineetkin oli laskenut. Sf-mitta keikkui edelleen 40 sentissä, vaikka vauva on laskeutunut.. Maanantaina onkin sitten kokoarvio toistamiseen. Katsotaan mitä kertovat. Saako tässä kasvatella vauvaa vielä viikolle 42 asti ja joutuu pungertamaan 6,5 kiloisen "pikkuvauvan" ;). Vai pääsenkö käynnistämiseen, niin kuin ilonella. Eihän ne ilmeisesti helpolla käynnistele ja olen todella varautunut, että tämä vaavi syntyy heinäkuun 15 päivä...

Muutama päivä täällä kaupungissa on mennyt aika vauhdilla. Keskiviikkona olin yhdessä työpaikan tilaisuudessa. Oli ihan mukava käydä siellä saunomassa ja syömässä. Miehet alkoi tosin harmittamaan. He puhuivat koko ajan, kuinka helppoa on kun vauva on vielä mahassa. Eihän niillä ole koskaan ollut sitä vauvaa mahassa. Tuskin heidän vaimoillakaan on kovin hyvä olo ollut loppuraskaudesta.

Torstai aamuna sain itkukohtauksen mahani vuoksi. Edellisenä iltana olin kokenut, että kaikki juttelee vain mahalle. Aamulla sitten minua olisi kerrankin hieman kiinnostanut sänkytouhut ja mies vaan silittelee mahaa ja puhuu sille. Kyllä himot hyytyivät ja alkoi itketämään. Tunnen itseni niin järkyttävän kokoiseksi valaaksi. Mies joutui jopa leilkkaamaan oikeasta jalasta varpaankynnet, kun en enää itse ylttänyt.

Eilen illalla kävi kaksi kaveria kylässä. Toivat vauvalle ja hatun ja aurinkolasit ja minulle babyblues sarjakuvakirjan. Ihana huomion osoitus, vaikka sanoinkin, että olisitte tuoneet vasta vauvan synnytyä.

Miespuolinen kaverimme kävi reissunajan tyhjentämässä postilaatikkomme ja kastelemassa kukat. Hän oli jättänyt meille Juha Vuorisen Raskausarpia kirjan. Hauska huomionosoitus tuollaiselta poikamieheltä, vaikka juoppohullujen päiväkirjan huumori ei oikein olekaan uponnut minuun. Katsotaan mitä tuosta kirjasta pidän.

Olipas tämä viesti nyt itsekeskeinen.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille, joko pikkuisen nyytin kanssa tai sitten sen valtavan masun josta haluaisi jo päästä eroon. No ei meillä kellään enää aivan loputtoman pitkä aika ole, korkeintaan kuukausi ;).

Mukavaa viikonloppua !

Terveisin Mapemaukka 38+0

Vierailija
49/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliseksi tulee, kun lukee muiden nuppujen syntymisistä. Tämä nuppu ei nimittäin aio varmaan syntyä ikinä. Ja miten epäreilua on se, että kuitenkin kipuilee ja supistelee joka päivä. Miksi niitä kipuja pitää kestää, jos ei kuitenkaan ole tositilanne kyseessä, huoh..... Nyt vaan odotan, että tulee la täyteen, sitten pääsee laskemaan päiviä yliaikakontrolliin. Tulee ainakin jotain ryhtiä tähän loputtomaan odottamiseen.

Mietittiin juuri miehen kanssa, että ei olla edes kiinnitetty huomiota siihen, milloin se juhannus on. Kun ei voi suunnitella mitään menoja, mennään vaan päivä kerrallaan.

No joo, valivali taas, sori. Voimia kaikille vielä odottaville!

Poltsi 39+6

Vierailija
50/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kans samat syvät huokaukset kuin muualtakin! En voi tajuta ettei mitään synnyttämisen merkkejä tunnu. Yön nukuin hyvin. Lonkat ja selkä on kyllä kipeenä, mutta nehän on sitä jokapäivästä. En kyllä toivokkaan, että joutusin montaa päivää kitumaan kipeiden supistelujen kanssa, mutta tapahtuis nyt jotain. Eilen siistin nurmikkoa kukkapenkkien reunuksilta ja toivoin kovasti, että sillä kyykistelyllä olisi jotain vaikutusta, mutta ei. No, ei kait se auta kuin odotella!

Meillä on kans sama juttu, että eilen tajuttiin, että juhannus on tosiaan ens viikonloppuna ja ei voi mitään suunnitelmia sen suhteen tehdä. Vaikka eipä me muutenkaan varmaan oltais kun kotosalla, ehkä jotkin tuttavat tulisivat grillaileen...

No eipä tässä tälläkään kertaa mitään asiaa ollut... Mukavaa päivää kaikille!

Tuikku rv 40+5

Vierailija
51/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla sanon, että epäreilua. Älkää nyt kukaan ymmärtäkö väärin, mutta välillä oikein vihlaisee kun lukee muiden synnyttäneen...On tämä odottavan äidin mieli vaan niin outo.

ART: Voisin suoraan kopioida sun viestisi tähän :) Ei mitään merkkejä tai supisteluja kropassa! Eilen petipuuhien jälkeen oli vihlontaa ja jokunen supparikin. Mutta nekin loppuivat lyhyeen. Toivottavasti saivat alakerrassa edes jotain aikaan, ettei hukkaan mennyt...

Eliador 41+1

Vierailija
52/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä aloin jo katumaan etten jäänytkään sairaalaan. Kun en saanut unta ja näin painajaisia synnytyksestä. Toivottavasti seuraavat kaksi yötä ei ole samanlaisia.

Mutta antibiootit alkavat tehoamaan ja poskiontelontulehdus on melkein parantunut. Ainuana jäljellä on päänsärky jota on jatkunut toista viikkoa. Eihän se muuten mitään haittaa, vaikka ottaisinkin maanantai aamuna kaksi panadolia ennen käynnistystä, jos päätä jomottaa vielläkin.

Sympatiseeraan kaikkia LA:n ohittaneita. Ne viimeiset päivät on kaikkein hermoja raastavimpia. Nyt onkin eka kerta kun synnytän ennen LA:ta.

ilonella 39+2

Vierailija
53/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun vauvoja tulee!!

Tänne ei kuulu mitään. Juhannus tosiaan on ens viikolla, uskomatonta! Olin aivan varma, että tämä vauva syntyisi pitkälti ennen juhannusta, mutta taidankin viettää sen isomahaisena. Tämä tulee myös olemaan mun koko elämäni ensimmäinen juhannus kaupungissa. Mitenköhän siitä selvitään, juhannus on aina ollut meille juhlista suurin ;) Noh, ensi vuonna sitten taas perinteet jatkuu.

Neuvolassa eilen ei oikeastaan mitään uutta. Paino oli kyllä ekan kerran pudonnut viikossa 200g, varmaan turvotuksesta johtuen, helteiltä palattu tavalliseen ilmanalaan. Vauva on alhaalla ja kiinnittynyt, mutta ei muuta erikoista.

Mä menen tänään mun kaverin kaa ekana syömään ja sitten kattomaan Sinkkuelämää. Joku muukin tais käydä sen kattomassa. Mun mies sano, et siellä ei varmaan ole yhtään miestä katsomossa, hänen käsityksensä leffasta ;) Taitaa jalkapallo kiinnostaa enemmän.

On muuten rasittavaa, kun ei uskalla enää kenellekään soittaa. Heti kun soittaa, niin kaikki on, että joko joko.... Ärsyttävää!!!

Noh, koko yö meni taas siihen, kun odottelin supistuksia ja vessassa juostessa odottelin lapsivettä. Turhaan tietenkin. Huoh! Voimia muille odottajille, onneksi en ole täällä yksin napoineni ;)

Selma 38+4

Vierailija
54/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuinen herra tuli maailmaan 10.6. klo 14.59, rv 41+1.

Pituutta pojulla oli 50 cm ja painoa 3320g, nupin ympärys 35 cm.

Eilen tultiin kotiin, ja ihan kauhistuttaa miten pärjätään kun on niin pieni tämä lapsi. No ruoka ja uni maistuu joten eiköhän tämä tästä kasva. Nimi politiikka meni ihan uusiksi...

t. SannaNu

Vierailija
55/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että - taas lisää vauvoja! Onnea tuoreille vanhemmille :)

Mä niin jo haluaisin tästä mahasta eroon, mutta se ei taida olla mun kanssa samalla aaltopituudella. Ärh. Tuntuu, ettei mikään oikeen edisty. Paitsi että eilen tuli pitkästä aikaa niitä sukkapuikkovihlaisuja. Muutaman napakan supistuksenkin tunsin, muttei puhettakaan, että ne olis ollu kipeitä. Korkeintaan vähän selän puolella juili samalla. Muuten tuo selkä kyllä jomottelee silleen menkkamaisesti vähän väliä, mutta en oikeen osaa sanoa sitä supistukseksi, kun ei tunnu muualla... Limatulppaakaan ei ole tullut moneen päivään, sen sijaan eilen ja tänään on tullu aika runsaanlaisesti valkovuotoa. Myös jonkinsortin täystyhjennyksellä on tullut käytyä. Saas ny nähä, alkaako kuitenkin tapahtua...

Just sain siivottuakin. Tuskin sillä nytkään mitään vaikutusta on, mutta tiedäpä häntä. Jospa vauveli vihdoin ymmärtäisi näitä vihjeitä, että sais niinkun tulla jo pihalle :)

Ihanaa muuten, kun aurinko paistaa. Mä oon ollu niin vetämättömissä kun on ollu niin synkkiä ilmoja - nyt tuntuu ihan erilaiselta, kun on taas aurinko näkyvissä :) Ei oo liian kuumakaan, joku +20 ja kiva tuuli käy koko ajan. Pitää varmaan kiskoo ittensä ulos tänään vielä toistamiseen - aamupäivästä kun pyörähdettiin vaan kauppareissulla.

Taisi olla joku vauvautuneista, joka sanoi nimiasioiden menneen ihan uusiksi. Mäkin tänään taas pohdiskelin pikkuiselle nimeä ja koitin keksiä joitain uusia ehdotuksia vanhojen lisäksi. Eipä niitä kyllä oikein tunnu enää kuitenkaan löytyvän. Oon jääny aika jumiin yhteen nimiehdotukseen ja mieskin hyväksyi sen ihan suoralta kädeltä. Mutta katsotaan, onko tulokas yhtään edes sen nimen näköinen :)

Nooh...nauttikaahan aurinkoisesta päivästä! Supistuksia toivottelen kaikille niitä kaipaaville ja saa kai niitä toivottaa itsellekin :)

makri, 39+3

Vierailija
56/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut pikkumiehen syntymästä!

Nappula ja MissUrpo 8vrk

Vierailija
57/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sopiipas aiheet yksiin tuossa otsikossa....hmmm)

Pukamajengiin minäkin kuulun - tai kuuluin! Meinaan aina oppii jotain uutta: synnärillä sain illalla yhden akupunktioneulan pukamasotaa vastaan ja aamulla oli jokaikinen pukama tipotiessään!!!!! Hiddolainen kun tuollaisenkin metkun olisi tiennyt jo vuosia sitten niin olisi monet itkut jäänyt itkemättä. Nyt vessassakäynti pelkästään hymyilyttää entisten ärräpäiden sijaan :)

Ja ristiäisistä:

Meidän piti varata kastepäivä jo ennen vauvan syntymää kun haluttiin sama tuttu pappi joka on vihkinyt meidät j kastanut kaikki muutkin lapsemme. Ja kun kaikki lapset on syntyneet kesää vasten niin aina on ollut hankalaa saada papin kalenteriin mahtumaan... (nytkin oli enää yksi ainoa päivä jäljellä ja sekin vasta elokuussa. No onpahan ainakin aikaa miettiä nimeä kunnolla)

Joku puhui matkakorvauksista papille???? En ole ikinä kuullutkaan moisesta. Meillä joka kerta pappi joutunut ajamaan sata kilometriä suuntaansa eikä koskaan ole ollut puhetta mistään korvauksista. Onko tuo sitten joku pappikohtainen juttu?

Meillä juhlitaan hyvin rennosti ilman sen kummempia muodollisuuksia. Ekat ristiäiset järjestettiin mun sukulaisten kotona ja oli virhe, itse en tykännyt yhtään niin virallisista bileistä mitä vanhempani olivat laittaneet.

Sittemmin ollaan oltu meillä kotona, ihan kertakäyttöastioilla ja kesätamineilla vapaamuotoisesti aikaa viettäen. Olen laittanut eväiksi ihan vaan erilaisia salaatteja, suolaisia ja makeita piirakoita,sämpylöitä/pakasteesta riisipiirakoita tms. Ihan vaan sellaista kevyttä kesäsyöpöttelyä. En ollenkaan ole mikään voileipäkakkuihminen joten ne tulee jäämään nytkin väliin. Täytekakku toki on mutta se taitaakin olla se raskain herkku koko pöydässä

(suku meillä kyllä kauhistelee kertakäyttöastioita ja mun "ei-perinteistä kastetarjoilua" mutta hällä väliä, me halutaan juhlia rennosti ystävien kanssa omalla tyylillä kun ei muutenkaan noista uskonjutuista perusteta, edes virsiä ei meidän bileissä lauleta.

Nimiäkin pitäisi kai alkaa miettimään, siitä se taitaakin tulla varsinainen sota tälläkin kertaa... huokaus

Tsemppiä kaikille mahakkaille vielä loppumetreille. Mulla taas on kova ikävä mun odotusajan mahaa vaikka liikkuminen onkin nyt huomattavasti helpompaa. Niisk.

Nappula ja typy 8vrk

Vierailija
58/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa ainakin a_j jo olla äheltämässä vauvaa maailmaan ja ties kuka muu =)

Onnea SannaNu!!

Vauvan tuoksuisest terkut imetyksen ja vaipan vaihdoin merkeistä. Jaksamisia kaikille loppumetreillä oleville, kyllä se odotus palkitaan. Tämän mamman alapäätä aristaa vieläkin, pari kertaa kaupassa oon käynyt muuten ihan kotosalla. Poitsu nukkuu tosi kivasti. Eka kylpy otettiin tänään =)

-Zurite ja nyytti 9vrk

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=53be049f-3a1c-11dd-96ca-…!

Vierailija
59/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mä kävin eilen katsomassa Sinkkuelämän. Kavereiden mielestä se oli liian pliisu ja imelä, musta se taas oli ihan ok. Sanoinkin, että mulle maistuu nyt muutenkin kaikki makea, miksei tämäkin :) Eihän se mikään elokuvaklassikko ole, mutta ihan mukiinmenevä.

Yöllä kahden maissa tuli tunnin ajan supistuksia vartin välein, mutta ne taisi sitten lopahtaa, koska olin nukahtanut ja heräsin vasta aamukasilta seuraavan kerran.

Mies ihmetteli tänään, kun en torilla ottanut vastaan anopin tarjoamia grilliherkkuja, en edes jäätelöä. Tajusin itekin vasta myöhemmin, että ruokahalu on jotenkin hiipunut, ja muistin, että neuvolassa sanottiin sen enteilevän synnytystä. Joo, mä tartun tässä vaiheessa jokaiseen oljenkorteen ;D

Onnea ihan hirmuisesti kaikille nyyttinsä saaneille ja voimia muille isomahaisille kohtalotovereille!

Haissa 40+3

Vierailija
60/100 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on luotu KANTAMAAN ; )

Tänään olen elänyt TAAS VAIHTEEKSI ihan tavallista elämää. Poikien paimentamista, ruuanlaittoa, siivoilua, ulkoilua jne. Kävin jopa hakemassa kuisteille uudet kukat kun edelliset alkavat olla jo aika rupsahtaneita.... (vielä olisi pari pikku purkkia ilman)

Niin ja ne SUPISTUKSET... siis MITKÄ?!?!?!

Onnea SANNA ja ZURITE!!!! Ja aivan ihana tuo Zuriten baby : )

Nyt painutaan taas poikien kanssa pellolle kukkia poimimaan - tultiin sisälle vaan ruokatauolle - niin ei ole muuten ruokahalu(kaan) hiipunut...

art rv 41+5 (!!!!!)