Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millö tavoilla olet onnistunut yksinkertaistamaan elämääsi?

Vierailija
04.12.2012 |

Kerro miten voi saada ihan käytännön keinoin elämästä hyvin yksinkertaista ja sujuvaa, siis kaikki turha hössötys pois, ja oleiluun aikaa mahdollisimman paljon?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lähes kaikkialle lyhyet etäisyydet, niin vapautuu aikaa.

Helppo koti: siis riittävän pieni, vähän tavaraa. Helppo siivota ja pitää kunnossa.

Pakoista luopuminen, ihmiset rakentaa näitä itselleen. Ulkoilu, joka aterialla eri ruokaa, silitys, vierailut jne.

Vierailija
22/34 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin pääsin alkuun elämäni muuttamisessa. Olen aina ollut sellainen kiltti tyttö, kantanut muidenkin murheita harteillani, ollut se jätesanko, jolle voi oksentaa huolensa yms. Samaan aikaan yksin huolehdin kahdesta lapsesta, joista toinen on erityislapsi, heidän harrastusrumbansa, omat duunit yms yms.

Sairauslomalla olis sitten pakko hellittää ja opetella uutta elämää. Harrastusrumba jatkuu, sitä en voinut lapsilta ottaa pois, mutta kaikki muu "pakko tekemiset" olen alkanut minimoida, ja pikkuhiljaa tässä on tullut rennompaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miten voi saada ihan käytännön keinoin elämästä hyvin yksinkertaista ja sujuvaa, siis kaikki turha hössötys pois, ja oleiluun aikaa mahdollisimman paljon?

Mitä vähemmän omistat, sitä vähemmän sinun täytyy omaisuudesta huolehtia. Toinen juttu on että luo rutiinit ja opettele nauttimaan niistä. Älä yritä olla täydellinen. Älä yritä täyttää odotuksia joita toiset sinun mielestäsi luovat. Älä tunne kiirettä, aika ei siitä lisäänny jos ajattelet sen vähyyttä koko ajan. Elä hetkessä eli älä ajattele mitä vielä pitää tehdä illalla, huomenna ja ennen joulua. Eli ajattele juuri sitä mitä olet tekemässä. Tästä on olemassa itäinen viisaus: kun syöt puuroa, syö puuroa. Minulla ei ole enää ikinä kiire, ei tylsää eikä stressiä kun oivalsin muutaman asian.

Vierailija
24/34 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo oppinut vähän tunnistamaan tilanteita missäkohtaa olisi parepi sanoa ei ja myös vähän saanut pokkaa sanoa ei.

Kotona olen järkeistänyt paikat niin, että suunnilleen kaikelle on edes teoriassa paikka. On tota romua nyt vähän liikaa, ja pitäisi tehdä keskeneräisiä käsitöitä pois ja heitellä mäkeen tarpeetonta tavaraa.

Vierailija
25/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju sivuaakin sitä Tavarapaljous-ketjua sopivasti. Aloitin yksinkertaistamisen n. vuosi sitten yksinkertaisesti käymällä varastot ja kaapit läpi ja laittamalla myyntiin/lahjoittamalla liikoja ja ylimääräisiä tavaroita pois. Tavaran setviminen ja säilyttäminen vei paljon energiaa, eli tuo eroon pääseminen oli tosi hyvä juttu, ja jatkuu vielä.
Onko muilla lomalaisilla tullut ahaa elämyksiä yksinkertaistamisen suhteen?

Vierailija
26/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä 40% työajalla eli downshiftaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että saan vähemmän rahaa, mutta minulla on enemmän aikaa.

Tämä vaatii luonnollisesti ainakin kohtalaisen peruspalkan, jotta pienemmällä palkalla tulee toimeen. Mutta jokainen voi säätää työaikaansa ammattinsa ja palkkansa sekä senhetkisen rahantarpeensa mukaisesti, kunhan asiat on sovittu työnantajan kanssa.

Esimerkiksi lääkäri voi tehdä vaikka kaksi viikonloppua kuukaudessa, joku pienempipalkkainen vaikka 3 työpäivää viikossa tai kaikki viikonloput, mutta viikot vapaalla.

Käteen jäävä osuus pienenee työtä vähentäessä vähemmän kuin luulisi, koska verotus kevenee samalla myös. Mielestäni on itsestäänselvyys valita 1500€ kuukaudessa käteen 3 päivän työviikolla, kun täydestä 5 päivän työviikosta saisi kuukausittain 2200€ - johtuen verotuksen noususta tulojen kasvaessa.

Itseäni ei stressi enää vaivaa ja tuntuukin, että keho olisi nuorentunut viimeisten viiden vuoden aikana. Minulla on nyt runsaasti aikaa valmistaa hyvää ja terveellistä ruokaa, kuntoilla ja harrastaa sekä matkustella.

Jos jokin järkevä puolue pyrkisi vähentämään Suomessa työajan 30 tuntiin, olisi se aivan loistava idea. Ainakin kaltaiseni ihmiset olisivat onnellisempia ja terveellisempiä eikä käteen jäävän rahan osuus edes pienentyisi merkittävästi - johtuen veroista.

Vierailija
27/34 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppii

Vierailija
28/34 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju ja tavarapaljous luultavasti av:n historian fiksuimpia keskusteluja. Kiitos kaikille!

Vierailija
29/34 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua helpotti kovasti kun sain vaihdettua työnkuvaa samalla työnantajalla, lopetin katsomasta uutisia ja facebookkia, en lue lehtiä, en tiedä siis mistään mitään ja olen hyvin onnellinen :) aloin pyöräillä töihin ruuhkabussin sijaan, siinä on ihanaa tyhjentää mieli ennen ja jälkeen henkisesti raskaan työpäivän. Opettelin olemaan itselleni armollinen, enhän vaadi muiltakaan sitä mitä tuskassa itseltäni vaadin. Miksi kokea ahdistusta esim siitä että mulla taviksella ei näy sixpack,olenhan kuitenkin normaalipainoinen ja terve. Yritän olla mahdollisimman"tyhjäpäinen" ja kiitollinen nykyisestä elämästäni. Annan itselleni luvan nauttia asioista ja olla tekemättä jotain jos se ei tunnu hyvältä. Karsin elämästäni ihmiset ja asiat jotka vievät voimiani. Pidän ne jotka koen tärkeiksi ja panostan niihin.

Vierailija
30/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2012 klo 00:58"]

johan tuli elämä yksinkertaisemmaksi! Joskus vaan täytyy tehdä hyvinkin rajuja ratkaisuja, jotta saa elämänlaadun paremmaksi.

[/quote]

Mistä saatte rahaa elämiseen?

Vierailija
31/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:t ei paljon töistä pois jättäydy. Kun on perheensä ainoa palkansaaja, on pakko pitää työstään kiinni. 

Vierailija
32/34 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/34 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää voi siivota välillä kuten vaatekaappeja. Voi miettiä, mitkä ihmissuhteet ovat aikasyöppöjä, mitkä asiat ärsyttävät, mihin ei riitä aika jne. Välillä tekee hyvää olla katsomatta uutisia, välillä voi hakea kirjastosta kirjan ja opiskella itsenäisesti jotain aihetta, mistä sivistyy.

Vierailija
34/34 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tietotulvan rajoittaminen on auttanut stressiin. Liika on liikaa siinäkin asiassa. Pätee ihan kaikkeen mediaan, whatsappista kirjastolainoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän