Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiasiaa...

Vierailija
04.12.2012 |

Miehen sisko on lapseni kummi ja me olemme hänen suunnilleen samanikäisen lapsen kummeja.

Silloin kun miehen siskon lapsi syntyi pyysi hän meiltä että alkaisimme keräämään hänen lapselle jotain astia sarjaa koska hänen vanhemmalleenkin lapselleen kerätään.

No minä sanoin silloin että kiva idea ja voisiko hän sitten myös kerätä minun lapselleni.

Miehen sisko vielä erikseen pyysi että voisinko kerätä Pentikin X sarjaa ja minä sanoin että olin myös itse ajatellut sitä lapselleni.

No minä olen aina antanut lahjan ja keräillyt silloin tällöin kahvikuppia/lautasta tms. kun on ollut rahaa (sovimme silloin että lapset saavat nämä ripiltä päästyään niinkuin mieheni ja tämän siskokin ovat saaneet)

No nyt kun lapset ovat 5 vuotiaita miehen sisko kysyi miten keräys sujuu ja vastasin että mulla on puoli tusinaa kuppeja, lautasia ja asetteja ja muutama muu sarjaan kuuluva kippa. Kysyin mitä miehen siko on kerännyt niin hän vastasi ettei ole kerännyt.

Olin ihmeissäni ja en puhunut mitään ja nyt päätinkin että aio antaa näitä astioita hänen lapselleen vaan omalleni. Typerää että edes alunperin alettiin moiseen hommaan, mutta kun se on kuulemma ollut heillä suvussa että kummit kerää astiaston ja silloin se vaikutti kivalta idealta.

Mitä mieltä te olette? annanko astiaston omalleni vai kummilapselleni?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsesi on 5-vuotias? Ehkä voit hyvillä mielin jemmata astiaston jonnekin siihen asti kunnes ripiltäpääsy on ajankohtaisempaa. Otat silloin selvää miten kummilapsen äiti on keräillyt astioita ja jollei silloinkaan ole sarja koossa, niin annat astiat omalle lapsellesi.

Vierailija
2/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät vauvat ja taaperot sellaisesta piittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kumpikaan lapsista tykkää ko. sarjasta.

Vierailija
4/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkääkö edes tuosta astiastosta ja päättää sen mukaan, sitten kun se on ajankohtaista.

Vierailija
5/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

astiasto on minusta aika aikainen. Mutta jos tuo on "suvun tapa", niin sinuna keräisin sarjaa kuten on sovittu.

Sitten kun ippijuhla on ajankohtainen, voit kyysyä asiaa uudelleen. Jos kummi ei ole kerännyt lapsellesi edelleenkään astioita, annat astiat lapsellesi.

Ja jos kummi on kerännyt olemattoman vähän, annat vain sellaisen osan keräämistäsi astioista kuin tunnet kohtuulliseksi.

Vaikka lahja on lahja, olette minun ymmärtääkseni nyt sopineet vastavuoroisuudesta ja vaikka kaiken ei tarvitse mennä yksi yhteen, jonkinlainen kohtuus pitää olla puolin ja toisin.

Jos mitään ei olisi sovittu, silloin vain pitäisi todeta, että tulipa valittua ei-maailman-parhaat -kummit.

Vierailija
6/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myyköön sitten vaikka jos ei itse pidä. Meillä on Arabian artican astiasto (miehen kummien keräämä) ja musta se on ihan nätti ja saa kivasti parille kymmenelle hengelle katettua pöydän.

Haluaisin ilmoittaa miehen siskolle etten kerääkkään sitä hänen lapselleen ettei sitten tule mitään mutinoita ja sanomisia tyyliin " jos olisin tiennyt ettet kerää olisin kerännyt itse"

ap

Vierailija
7/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kumpikaan lapsista tykkää ko. sarjasta.

Taika- astiaston ja vaikka en siitä niin hirmuisesti pidäkkään niin tajuan kyllä että se on todella arvokas ja jos myisin sen saisin sellaisen astiaston tilalle minkä haluaisin. Mutta kaikkea ei voi mitata rahassa.

Vierailija
8/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai anna ne tähänastiset kummilapselle nyt ja ilmoita että kerääminen loppui tähän, ja ala itse kerätä omallesi jotain ajattomampaa sarjaa. Nuo Pentikin kamat näyttävät todella vanhanaikaisilta 10 v päästä...

Vierailija
9/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilmoita, että astiat menee omallesi. Ja sano, että ymmärsit asian olevan vastavuoroista.

Vierailija
10/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai anna ne tähänastiset kummilapselle nyt ja ilmoita että kerääminen loppui tähän, ja ala itse kerätä omallesi jotain ajattomampaa sarjaa. Nuo Pentikin kamat näyttävät todella vanhanaikaisilta 10 v päästä...

halla- sarjaa. Ihan nättiä on.

Vierailija
11/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä miehen sisko ostaa koko astaiston kerralla. Tai sit odottaa jotain hyvää tarjousta ja ostaa enempi kerrallaan. Siis onhan tässä nyt hyvä ihme vuos tolkulla aikaa kerätä niitä kippoja ja kuppeja!

Vierailija
12/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi vielä rippi-iässä osaa arvostaa tuollaista. Ehkä häälahjaksi olisi parempi.

Lähtökohta tuossa hommassa pitäisi olla se HALU OSTAA LAPSELLE. Ja painotan vielä LAPSELLE. Eli tuollainen keräily pitäisi lähtökohtaisesti aloitta omasta halusta sille kummilapselle riippumatta siitä mitä lapsesi kummi vastavuoroisesti ostaa teidän lapselle.

Minulla itselläni oli 3 kummia joita en tunnistaisi edes ulkonäöltä. Minun oma äitini oli sellainen ihminen että hänen kanssa ei oikein kukaan tullut toimeen. Varsinkaan nämä kummit jotka olivat vielä isäni puolelta. Vanhempani vielä erosivat ja kummini eivät ole koskaan pitäneet minkäänlaista yhteyttä. Se tuntui lapsena todella pahalta, varsinkin kun sisaruksillani oli ihanat kummit jotka muistivat joka nimipäivätkin, kävivät kylässä muuten vain ja veivät kummilapsiaan syömään ja huvittelemaan.

Itse pyrin olemaan omille kummilapsilleni ihana kummi josta tulee lämpimiä muistoja vielä aikuisenakin. (Minulla tosin ei ole vara ostaa mitään Pentikin astiastoja mutta toivon muunlaisten asioiden olevan myös sellaisia jotka kummilapset muistavat)

Eli kun kummiksi ryhtyy pitäisi muistaa että on sen lapsen kummi. Sama kuinka tylysti kummilapsesi vanhemmat tekisivät, ei siitä pitäisi kummilapsen vastata seurauksista.

Itse keräisin jokatapauksessa kummilapselle sen sarjan jos niin ollaan sovittu.

Mutta lapsen omalta kannalta olisi varmaan mukavampi saada synttärilahjaksi + joululahjaksi jotakin omaan ikään sopivaa. (Varmaan saakin?)

Vierailija
13/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kerännyt itselleni Hiisi-sarjaa yli kymmenen vuotta sen valmistamisen päättymisen jälkeen ja on edelleen lempparini. "Tavallisemmat" Pentikit olen antanut kierrätykseen kaverin lapselle.

Ja oikeasti harmittaa, etten kerännyt tuota Hiisi-sarjaa silloin 70-60 -luvuilla. Luulin silloin kyllästyväni siihen, mutta vieläkään niin ei ole käynyt. Joitain osia on vain tosi hankala enää löytää.

Vierailija
14/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni kerätä lapselle jotain astioita???

Mistä ihmeestä voitte tietää onko lapsi aikuisena mitenkään kiinnostunut jostain astiastosta? Haluaako edes sitä mukaan kotoa pois muuttaessaan? Ja jos lapsi joskus muuttaa yhteen jonkun kanssa, niin entäpä jos puoliso ei pidä kyseisestä astiastosta.... jne.

Vierailija
15/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi vielä rippi-iässä osaa arvostaa tuollaista. Ehkä häälahjaksi olisi parempi.

Lähtökohta tuossa hommassa pitäisi olla se HALU OSTAA LAPSELLE. Ja painotan vielä LAPSELLE. Eli tuollainen keräily pitäisi lähtökohtaisesti aloitta omasta halusta sille kummilapselle riippumatta siitä mitä lapsesi kummi vastavuoroisesti ostaa teidän lapselle.

Minulla itselläni oli 3 kummia joita en tunnistaisi edes ulkonäöltä. Minun oma äitini oli sellainen ihminen että hänen kanssa ei oikein kukaan tullut toimeen. Varsinkaan nämä kummit jotka olivat vielä isäni puolelta. Vanhempani vielä erosivat ja kummini eivät ole koskaan pitäneet minkäänlaista yhteyttä. Se tuntui lapsena todella pahalta, varsinkin kun sisaruksillani oli ihanat kummit jotka muistivat joka nimipäivätkin, kävivät kylässä muuten vain ja veivät kummilapsiaan syömään ja huvittelemaan.

Itse pyrin olemaan omille kummilapsilleni ihana kummi josta tulee lämpimiä muistoja vielä aikuisenakin. (Minulla tosin ei ole vara ostaa mitään Pentikin astiastoja mutta toivon muunlaisten asioiden olevan myös sellaisia jotka kummilapset muistavat)

Eli kun kummiksi ryhtyy pitäisi muistaa että on sen lapsen kummi. Sama kuinka tylysti kummilapsesi vanhemmat tekisivät, ei siitä pitäisi kummilapsen vastata seurauksista.

Itse keräisin jokatapauksessa kummilapselle sen sarjan jos niin ollaan sovittu.

Mutta lapsen omalta kannalta olisi varmaan mukavampi saada synttärilahjaksi + joululahjaksi jotakin omaan ikään sopivaa. (Varmaan saakin?)

kyllä lahjan synttäreinä ja jouluna (sekä kesällä kun tulee kyläilemään) ja muutenkin yritetään muistaa silloin kun nähdään (tehdään jotain kivaa yhdessä)

Samoin mieheni sisko ottaa meidän lasta kylään ja tekevät kaikkea kivaa yhdessä.

Harmittaa vaan kun alunperin ajattelin että sitten kun saamme lapsen niin minä kerään hänelle myös samanlaisen ison astiaston kuin mieheni on saanut koska itse tykkään siitä todella. Ja sitten kun miehen sisko tälläistä ehdotti niin ajattelin että mikäs siinä kiva idea.

Siinä olet oikeassa että minulla ei ole halua ostaa kummilapselle tuota astiastoa jos omanikaan ei saa koska enemmän haluan että oma lapseni saa astiaston. Se tulee olemaan arvoltaa kuitenkin tuhansia euroja.

ap

Vierailija
16/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä voitte tietää onko lapsi aikuisena mitenkään kiinnostunut jostain astiastosta? Haluaako edes sitä mukaan kotoa pois muuttaessaan? Ja jos lapsi joskus muuttaa yhteen jonkun kanssa, niin entäpä jos puoliso ei pidä kyseisestä astiastosta.... jne.

tarvitsee kun muuttaa ensimmäiseen omaan kotiinsa??

Itse sain ainakin kotoa mukaani pentikin Arabian pariisi astiaston. Rumahan se oli silloin kuin mikä mutta olipahan ruokalautaset ja kahvikupit yms kulhot..

Olin vähällä myydä tuon astiaston mutta en onneksi raaskinut ja nyt olen todella onnellinen etten myynyt!

Tuskimpa ketään puolisoa haittaa jos toisella on tuhansien eurojen arvoinen astiasto:) Laittakoon myyntiin jos niin paljon hiertää:)

Vierailija
17/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin keräämään omalle lapselle muumimukeja 90- luvulla ja nyt ei tunnu yhtään järjettömältä idealta.

Jos lapseni tai hänen puolisonsa ei niitä halua niin ei haittaa yhtään, kyllä niille ottajia on netti pullollaan;D

Vierailija
18/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhen kaverin mutsi osti sil just auton. Mieti punasen Opelin, se ei oo yhtään kiinostunu autoista eikä ainakaan punasista. Mut onneks sen mutsi oli sen verran mukava et se sano ettei sen oo pakko ottaa sitä mukaan ku se muuttaa.

Kaikkein karmeinta täs on vie sekin et sen faija osti sille asunnon. Kaksion mis on pieni keittiö, ja sen poikaystävä ei yhtään tykkää asuu siel. Nyt on ihan hirvee ongelma, vähän samanlainen ku jos olis noit sellasii astioit mist ei tykkää...

Onneks juu joku osaa ajatel noin ku säkin et miettii hei vähän niitte lahjoje kas et mitä ostaa ja just sillee et jos puolisol ei sit sovikkaa just se lahja.

Vierailija
19/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaksihan niitä tarkoitit?

Vai oliko teillä tarkoitus vain vaihtaa astioita? Outoa mielestäni tällainen pohtiminenkin. Kummilapselle ostetaan lahja, niin tottakai se myös kummilapselle annetaan. Haloo!

KAi se on teidän lapsen kummin asia, mitä hän haluaa teidän lapselle antaa.

Vierailija
20/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä annan kummilapselleni rippilahjaksi. Ostan sen perinteisen ristin ja annan astiat omalle lapselleni.

Kai sitä pitää ottaa puhein käteen ja soittaa miehen siskolle.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme