Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiasiaa...

Vierailija
04.12.2012 |

Miehen sisko on lapseni kummi ja me olemme hänen suunnilleen samanikäisen lapsen kummeja.

Silloin kun miehen siskon lapsi syntyi pyysi hän meiltä että alkaisimme keräämään hänen lapselle jotain astia sarjaa koska hänen vanhemmalleenkin lapselleen kerätään.

No minä sanoin silloin että kiva idea ja voisiko hän sitten myös kerätä minun lapselleni.

Miehen sisko vielä erikseen pyysi että voisinko kerätä Pentikin X sarjaa ja minä sanoin että olin myös itse ajatellut sitä lapselleni.

No minä olen aina antanut lahjan ja keräillyt silloin tällöin kahvikuppia/lautasta tms. kun on ollut rahaa (sovimme silloin että lapset saavat nämä ripiltä päästyään niinkuin mieheni ja tämän siskokin ovat saaneet)

No nyt kun lapset ovat 5 vuotiaita miehen sisko kysyi miten keräys sujuu ja vastasin että mulla on puoli tusinaa kuppeja, lautasia ja asetteja ja muutama muu sarjaan kuuluva kippa. Kysyin mitä miehen siko on kerännyt niin hän vastasi ettei ole kerännyt.

Olin ihmeissäni ja en puhunut mitään ja nyt päätinkin että aio antaa näitä astioita hänen lapselleen vaan omalleni. Typerää että edes alunperin alettiin moiseen hommaan, mutta kun se on kuulemma ollut heillä suvussa että kummit kerää astiaston ja silloin se vaikutti kivalta idealta.

Mitä mieltä te olette? annanko astiaston omalleni vai kummilapselleni?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä annan kummilapselleni rippilahjaksi. Ostan sen perinteisen ristin ja annan astiat omalle lapselleni.

Kai sitä pitää ottaa puhein käteen ja soittaa miehen siskolle.

ap

Miehesi siskolla on kuitenkin vielä 10 VUOTTA aikaa kerätä niitä kippoja ja kuppeja... Vai oliko teillä sopimus että keräätte samaan tahtiin?

Vierailija
22/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä annan kummilapselleni rippilahjaksi. Ostan sen perinteisen ristin ja annan astiat omalle lapselleni.

Kai sitä pitää ottaa puhein käteen ja soittaa miehen siskolle.

ap

Miehesi siskolla on kuitenkin vielä 10 VUOTTA aikaa kerätä niitä kippoja ja kuppeja... Vai oliko teillä sopimus että keräätte samaan tahtiin?

Ja en tiedä aikookokaan kerätä.

Joutuisin antamaan ensin ostamani astiaston hänen lapselleen ja sitten hän ilmottaisi ettei hän ole mitään kerännyt.

Eli siis helpompi näin, oma lapseni saa sen minkä olin ajatellutkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tajua miksi tästä pitää edes keskustella kun niihin rippijuhliin on aikaa 10 vuotta.

Vierailija
24/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tajua miksi tästä pitää edes keskustella kun niihin rippijuhliin on aikaa 10 vuotta.

ja siksi tilanne on nyt mikä on. Minä olen sanonut että minulla on puoli tusinaa astiastosta (ja hän kuvittelee että se on hänen lapsensa) ja kun hän ilmoitti ettei hän ole kerännyt, sain sen käsityksen ettei aiokkaan kerätä.

Minusta alkoi tympäistä koko idea joten ajattelin että voimme molemmat kerätä omillemme. Ihan sama kai keneltä astiaston saa

ap

Vierailija
25/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi tilanne on nyt mikä on. Minä olen sanonut että minulla on puoli tusinaa astiastosta (ja hän kuvittelee että se on hänen lapsensa) ja kun hän ilmoitti ettei hän ole kerännyt, sain sen käsityksen ettei aiokkaan kerätä.

Minusta alkoi tympäistä koko idea joten ajattelin että voimme molemmat kerätä omillemme. Ihan sama kai keneltä astiaston saa

ap

Melko lapsellista touhua.

Vierailija
26/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi aikoo antaa, se on mielestäni noloa, pidin jo nolona asiana että kerroin mitä astiastoa haluaisin omalle lapselleni ostettavan.

Ja kun sitten vielä sanoi ettei ole kerännyt niiden katsonut että olisi ollut sopivaa kysyä.

Ap

Vierailija
27/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on ihan järjetön systeemi.

Pirkolla ja Marjalla kummallakin on oma lapsi, ikäeroa noin vuosi.

Pirkko ostaa XXX-sarjan kuppeja ja kippoja, jotka aikoo antaa siskonsa Marjan lapselle kun Marjan lapsi on 15 v.

Samaan aikaan Marja ostaa samaista XXX-sarjaa, jotka kupposet ja kipposet aikoo antaa Pirkon lapselle, kun tämä on täyttänyt 15 vuotta, samoihin aikoihin kuin Marjan omakin lapsi, joka saa tasan samanlaiset kupit Pirkolta...

Ja Pirkon ja Marjan mielestä tämä on fiksua, tosin marja on vähän vihaninen ettei Pirkko kerännyt niin ahkerasti ja niin suurta sarjaa kuin hän...

Miksi ette kerää itse omille lapsillenne, vaan keräätte toistenne lapsille? Ihan sama, onko sarja sama vai eri, en tajua. Mitä järkeä tuossa on!

Vierailija
28/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ystäväpiirissä on ollut tapana, että rippilahjaksi tai rippi-ikää lähestyvälle esim synttärilahjaksi ostetaan astioita hänen toivomastaan sarjasta. Ei siis aloiteta keräämään jo vauvalle jotain, josta ei yhtään vielä tiedä tykkääkö hän isompana. Sen sijaan teinistä on jo kivaa vähän pohtia mitähän kippoja hän omaan kotiinsa tahtoisi. Rippilahjoina ja sen ajankohdan ymnpärillä ehtii saada jotain toivomaansa sarjaa ihan kivan määrän kun kertoo toiveen useammille sukulaisille ja perheystäville.

Tuo ap:n kuvailema keräilytapa ei kyllä jotenkin toimi tuossa tapauksessa, kun lapsetkin ovat niin samanikäisiä ja astiasto sama?? Parhaassa tapauksessa siis tehtäisiin kipoille päittäin vaihto. Öö... Periaatteessa jollain tasolla kuulostaa hyvältä, jos molemmat osapuolet olisivat ymmärtäneet asian ihan samalla tavalla, mutta nyt kun niin ei ole käynyt, niin suunnitelma on enää vain ongelmallinen.

Joka tapauksessa, jos soitat miehesi siskolle asiasta, niin kysy nyt vielä ensin miten hän siis oli tämän asian ajatellut, kertaa vielä mitä hän alunperin toivoi oman lapsensa saavan ja miten hän oli ajatellut toteuttaa sen kummilapsensa astiaston keräämisen. Jos kuulemasi ei sinua miellytä, niin sano että susta on alkanut tuntua ettei se olekaan niin hyvä ajatus, vaan sinusta olisi mukavampi antaa kummilapsellesi lahjat aina tilanteen mukaan. Älä puhu enää mitään jo keräämistäsi astioista, nehän ovat sinun hallussasi. Sinun omaisuuttasi jolla voit tehdä mitä tahdot.

Jäin vielä miettimään, että jos keräämäsi astiat ovat sinulla, niin ettekö ole siis antaneet toistenne lapsille mitään esim synttärilahjaksi, vaan onko vaan vietetty synttärit lahjatta siinä uskossa, että kumpikin leiri hiljaa hissukseen kerää niitä astioita jotka annetaan yhdessä rysäyksessä vuosien kuluttua? Vai onko kuitenkin annettu lahjoja vielä lisäksi? Jos on kuitenkin annettu lahjoja myös muuten, niin minusta et ole yhtään mitään "velkaa". Sehän on kuitenkin tavalliselle ihmiselle aivan järkyttävää rahanmenoa että "normaalien" lahjojen LISÄKSI vielä keräät vuosikausia jotain tuhansien eurojen arvoista ekstraa. Ei sellaista tosiaan voi keneltäkään odottaa, ja miehesi sisko olikin melkoinen tyyppi jos nimenomaan tuollaista oikein pyysi ja mahdollisesti (huom siis mahdollisesti) aikoo ottaa ekstralahjan vain yksipuolisesti vastaan lapselleen, vaikka vastavuoroisuudestakin sovittiin. Et ole kummilapseltasi mitään kieltämässä tai riistämässä, jos siinä asiantilassa päätät pitää astiat omalle lapsellesi.

Vierailija
29/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt ole aivan yhdentekevä, vaikka käly ostaa täräyttäisi sen astiaston lapsesi rippipäivän aamuna. Onko sitä pakko kerätä ovulaatiosta lähtien? Teet päätöksiä kuulopuheiden, oman päättelyn ja kiivaan luonteen ajamana. Skål på den saken. Elämä on varmaan järjestyksessä muutenkin.

Vierailija
30/30 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä päättelette , että lapset menevät rippikouluun/pääsevät ripiltä ? Entä jos kieltäytyvät ?

Minä muuten sain 20v lahjaksi astiaston , jota äiti oli vuosia kerännyt. Myin sen huutonetissä, koska se oli ruma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän