Huominen illallinen ärsyttää suunnattomasti!
Menemme huomenna mieheni siskon ja hänen perheensä luo syömään. Muuten kiva mennä, mutta voi hitto mä en voi käsittää mieheni siskon miestä.
Joka ikinen kerta kun nähdään niin alkaa sama lesominen ja leveily! "Meilläpä on sitä ja tätä ja tuota ja se makso niin ja niin paljon..."
Tulot on meillä ja miehen siskon perheellä samaa luokkaa, mutta silti miehellä on joku kummallinen tarve esitellä hankintojaan ja rahojaan.
Kauteudesta tämä ei johdu, mutta mulla ei vaan kiinnosta kuunnella, että mies osti neljänsadan euron golfmailan, tonnin puhelimen, tai he lähtevät lomalle viiden tähden hotelliin. Ihan sama mistä puhutaan, niin aihe kääntyy aina hänen hankintoihin.
Mies yrittää aina ohi mennen mainita, esim. viime kerralla totesi että "keitin kahvit tällä meidän kuudensadan euron kahvinkeittimellä, mutta se on pikku summa hyvästä kahvista!"
Voi juma! Mitä tuohon voi sanoa, tai miten tuon voin välttää? Itse en osaa edes vastata tuohon mitään, yritän vaikuttaa kiinnostuneelta, ja yleensä olen koko vierailun että "ahaa, kiva juttu, vai niin jne."
Kommentit (29)
ymmärrän tilanteen, ärsyttää tuollaiset rahan ja tavaroiden hinnan korostajat minuakin!
Ei muuta kuin korvat kiinni ja odotat niin kauan, että mies hiljenee. Sitten ohjaat keskustelun johonkin toiseen aiheeseen, järjestelmällisesti jätät kaikki hinnoitellut hankinnat huomioimatta.
Eli ymmärrän, että ärsyttää puhua jostain, mikä ei itseä kiinnosta, mutta vähän epäilen, että puhujan motiivi on eri mitä ap luulee...
samanlaista kommenttia tulin kanssa kirjoittamaan. Tuttavapiiriini kuuluu muutama tämmöinen ihminen, kenen keskustelut pyörivät samaa rataa aina. Hemmetin Fbssäkin joka toinen status "Ostettiinpa vihdoin uusi kahvinkeitin, on se hieno." Pari päivää aiemmin "Nyt on on uusi hieno pesukone, edullinen löytö, paljon isompi kuin vanha" jne. KETÄ KIINNOSTAA?? Itse saatan yhdelle kaverille mainita, jos olen löytänyt jotain Erikoista tai Todella edullista yms, = Harvoin.
Toinen tyyppi ei vaan osaa keskustella. Hänelle ei tule mieleen mitään luonnollisia aiheita tms mistä puhua, joten hän joko kertoo töistään tai ostoksistaan. Ei mistään muusta.
Jos teidän ei ole tarkoitus aikaansaada pahaa riitaa ja loukata lanko-miestä, niin ette varmaan ala tuolla lailla vittuilla, ettehän?
Mikä on, että mieluummin vittuillaan ja pilkataan kuin että sanotaan suoraan, mutta asiallisesti, että "XX hyvä, miksi sinun pitää kertoa, mitä tuo maksoi? Onko se jotenkin tärkeä asia sinulle? Minulle se ei ole, ja kuulostaa vähän leuhkimiselle tuo, että tykkäät mainita tekemiesi hankintojen hinnat."
Olkaa suoria ja rehellisiä, älkää vittuilko.
Pyydä se istumaan pöytään itseäsi vastapäätä ja puhu vakavasti: Onko sinulla masennusta? Tunnetko että sinulla olisi ongelmia suhteessa äitisi? Entäs isääsi? Entäs avioelämäsi? Lässytät tällaista, sitten sanot että tiedätkö että ihmisillä jotka puhuvat kokoajan rahasta on freudilaisen psykiatrian mukaan vakavia seksuaaliongelmia, he yrittävät kompensoida surkeaa seksuaalielämäänsä sillä miten he pärjäävät taloudellisesti, ja joskus heillä on suorastaan pakkomielle tästä asiasta, plääp plääp plääp. Keksi itse lisää.
Minäkin keksin tämän. Super-REPS!
Jos se mies ei mitenkään pyri teitä nolaamaan, ei ole ilkeä tai vähättelevä, niin miksi tuo rassaa? Saattaahan olla, että heitä inhottaa teidän perheenne ruokabrassailu tai tietoiskunne siitä, millaiset talvilenkkarit sopivat puolimaratoniin.
Meillä kaikilla on hieman huonommat puolemme. Ehkä siellä miehen siskon perheessä juuri nyt pohditaan, miten ihmeessä sinut saataisiin vaikenemaan laktoosi-intoleranssisi hehkuttamisesta.
mutta jokaisen ostoksen hinnan sanominen on mielestäni jo aika outoa käytöstä.
MInulla on ystävä, jolla on ollut köyhä lapsuus henkisesti ja aineellisestikin, ja hänellä oli tapana kysellä kaikista ostoksista, mitä se maksoi ja ylistää omia ostoksiaan, jotka sai sillä ja sillä hinnalla. On kuitenkin hiljalleen oppinut siitä tavasta pois iän myötä.
Itseäni kirpaisi tuo anoppijuttu. En nyt juokse joka tavaraa kehumaan, mutta ostan niin harvoin sisustustavaraa, että saatan tosiaan vieraillekin korostaa, että meilläpä on muuten uusi matto, mitäs tykkäätte... En siis brassaile vaan hehkutan uutta ostosta, kun meillä niin harvoin tuollaisia ostetaan. Tajuan nyt, että se varmasti ärsyttää muita esim. mieheni siskoa, joka ei tosiaan kerro isoistakaan ostoksista, ellen itse niitä huomaa ja sitten vain päivitellään, että tämähän on ollut jo iät ja ajat. Minua taas ärsyttää tuollainen tekovaatimattomuus. TAvallaan ollaan vähän ärtyneitä ja loukkaantuneitakin, kun en itse havaitse sitä uutta esinettä.
alushousuja se kayttaa. Ai ei ole Calvin Kleinit? Miten sa voit?
Mutta kun ap:n tuttu kertoo jokaikisen tavaran hinnan, tai tuo sen ainakin jollain tavalla esiin.
Minusta on ihan ok sanoa, että ostin uuden sohvan, mitä tykkäät. Mutta en siihen perään lisää, että niin se muuten maksoi tonnin.