Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kurkkupaise(ko?)

Vierailija
04.12.2012 |

Viime viikolla keskiviikkona nousi kova kuume reilusti yli 38 asteen ja kurkku oli niin kipeä ettei mitään kyennyt niellä.

Kävin lääkärissä ja ottivat nieluviljelyn heti. Mitään ei löytynyt ja hiljalleen kipu sitten viikonlopun aikana laski, samoin kuume.

Nyt sitten kuumetta on vain 37.2-37.5 mutta kurkun oik. puolelle sattuu aivan pirusti niellessä, varsinkin jos syö jotakin. Kipu säteilee jonkun verran korvaan. Olen yrittänyt kurkkia kurkkuun näkyykö siellä mitään poikkeavaa mutta kipu tuntuu muutenkin olevan niin syvällä kurkussa että tuskin näkisin jos siellä jotain olisi.

Onko kellään ollut kurkkupaisetta? Millaiset oireet? Miten se hoidettiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla vain perus angiinakin tai sitten streptogokki g,joka ei näy läheskään aika viljelyissä :( kannattaa käydä uudestaan viljelyssä piakkoin,voi olla että sitten näkyy jotain. kurkkupaise taitaa olla aika harvineinen joten sitä en heti epäilisi... itsellä ollut kolmesti streptogokki g ja toisella kerralla jouduin kolmesti viljelyyn ennen kuin se näkyi siellä,kolmannella kerralla ei näkynyt vaikka kahdesti kävin. nielu oli niin kipeä kaikilla kerroilla etten saanut edes puhuttua,vahvat antibiootit sain jotka jouduttiin uusimaan parilla kerralla ja tulehdusarvoit oli pahimmillaan 250 :/ eli suosittelen myös että pyytäisit että ne ottaa terkkarissa crp:n varmuuden vuoksi. juo ja syö kylmää jos pystyt,ja hae apteekista bafusin imeskelytapletteja,ne turruttaa kipea ja desinfioi kurkkua.

Vierailija
2/4 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkupaiseessa paiseen puoleinen nielukaari ja kitalaki turpoaa. Itselläni oli muutama vuosi sitten. Sen kyllä tuntee. Kuumetta ei itselläni ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni oli myös toispuoleisesti kurkku todella kipeä, säteili samanpuolen korvaan. Ajattelin myös kurkkupaisetta kun kurkunpäässä näkyi "jotain". Kävin lääkärissä ja tuumattiin vain että turvonneet nielurisat.

Vierailija
4/4 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja oireita!

Minulla ja pojalla oli kurkku kauhean kipeä, mutta vain pientä kuumetta reilu viikko sitten.

Sitten minulla käsiin nousi tosi kipeitä märkiviä näppylöitä  ja marssittiin lääkäriin (yhteinen aika). Pojalle näpyt tuli vain nieluun ja lääkäri luuli sitä ensin angiinaksi kunnes tuli minun vuoro...

ja tadaa:  enterorokko

Myöhemmin vielä nousi patteja jalkoihin...