Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva vuokralainen mulla.. maksaa vuokransa pääsääntöisesti yli viikon

Vierailija
04.12.2012 |

myöhässä. Eikä edes ilmoita mitään. Viimeksi, kun vuokranmaksu oli 10 päivää myöhässä otin yhteyttä; syyksi ilmoitti pankkitunnuksien vanhenemisen.

Taidan sanoa vuokralaisille, että nyt saavat etsiä uuden asunnon. En minäkään mikään hyväntekeväisyystoimisto ole.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa.

Vierailija
2/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko se aika 3 kk? Vai joutuvatko lähtemään nopeammin, kun vuokra on myöhässä toistuvasti

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti myöhässä olevien vuokrien takia vuokrasopimuksenhan voi jopa purkaa. Se purkautuu heti ja vuokralainen joutuu häpymään saman tien.

Tai sitten ilmoitat, että seuraava myöhästynyt vuokra tarkoittaa, että irtisanot vuokrasuhteen. Sitten sulla onkin kolmen tai kuuden kuukauden kuluttua oikeus etsiä uudet vuokralaiset.

Vierailija
4/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko se aika 3 kk? Vai joutuvatko lähtemään nopeammin, kun vuokra on myöhässä toistuvasti

ap

Vierailija
5/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan tavallinen pulliainen, en tiedä näitä vuokrajuttuja.

Yritin asuntoani myydä kuukausien ajan, tuloksetta. Laitoin vuokralle ..

No, voinhan mä aina ilmoittaa vuokralaisille, että se on heippa ja hei. Vuokralaisia on tarjolla.

Vierailija
6/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat että 3 vrk viivästyksestä rapsahtaa viivästyskorko joka lisätään aina seuraavan kuun vuokraan. 3vrk voi hyvin kestää että rahat näkyy sun tilillä jos eri pankki.

voit toki irtisanoa, ja saat tilalle vuokralaisen joka ei maksa ollenkaan.

Vierailija
7/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai siihen on jokin syy? Palkkapäivä hankalassa paikassa? Sovi vuokralaisten kanssa vuokranmaksupäivä samalle päivälle kuin palkkapäivä. Ja ilmoita samalla, että jos tilanne ei muutu, vuokralainen vaihtuu.

Vierailija
8/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun kuitenkin maksaa.

Keskieuroopassa eivät koskaan maksa eräpäivänä.

Vierailija
9/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun kuitenkin maksaa.

Keskieuroopassa eivät koskaan maksa eräpäivänä.

Varoitus ja sitten ulos, jos ei muutosta tule.

Vierailija
10/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra on maksettava ajallaan. Saattaa auttaa.

Itse mokasin nuorempana ja huomasin, että en ole maksanut vuokraa. Se oli siis päivän myöhässä.

Soitin heti vuokranantajalle asiasta ja sanoin maksavani heti.

Kirjallinen varoitus tuli postissa pian tämän jälkeen.

Vierailija
11/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeus.fi -sivulla. Silloin ei tule ongelmia laillisuuden kanssa.

Oli tarkoitus aurata myös vuokralaisen pihasta lumet, mutta koska toistuvasti vuokra myöhässä, jätettiin auraamatta ja annetaan sen itsensä kolata 100 m matka. Soittelihan tuo eilen illalla, että pitäisi saada tie auki. Vastattiin, että pitäisi varmaan maksaa vuokra.

Vierailija
12/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö syyn, miksi vuokra on säännöllisesti myöhässä? Itse ilmoitin vanhoissa asunnoissani, että kykenen maksamaan vuokrani aina toisena palkkapäivänäni. Ainoastaan VVO otti korkoa "myöhästyvästä" vuokranmaksusta. Tämä järjestely oli helpompi, kun se, että olisin soittanut jokaiseen laskufirmaani ja sopinut erikseen maksuista. Itse en siis missään nimessä koskaan ajatellut, että säännöllinen myöhässä maksaminen olisi sallittua sillä perusteella, että maksampa kuitenkin. Aina ilmoitin asiasta etukäteen vuokranantajalle vuokrankirjoitustilanteessa.

Jos kyseessä on pelkkä välinpitämättömyys, niin minäkin varmaan purkaisin vuokrasopimuksen ihan piruuttani. Miksi muuten et pidä asuntoasi samalla myynnissä, kun se on vuokralla? Siitähän voi keskustella vuokralaisen kanssa ja varoittaa häntä asiasta. Vaikka käsittääkseni vuokralaista ei edes tarvitse asiasta erikseen varoittaa.

Vierailija
13/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivästymisille. Kerran otin yhteyttä siis, tuon 10 päivän jälkeen.. tuollon oli pankkitunnukset vanhentuneet, mutta ei kai ne nyt joka kuukausi voi olla vanhentuneet?

Ilmoittaisi reilusti, että nyt ei ole rahaa tms, voisin jopa jossain kuussa ottaa vähemmän vuokraa ja sopia järjestelyistä. Harmittaa tälläinen maksaa kun jaksaa tyyli.

Asunto ei mene tällä hetkellä kaupaksi, on kokeiltu myydä ilman vuokralaista ja vuokralaisen aikanakin. Pakko siis tyytyä pitämään vuokralla.

Onhan tämä harmittavaista, kun tuohon asuntoon oli tuolossa paljon porukkaa ja nyt sitten tulikin valittua epäluotettavat henkilöt

Vierailija
14/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos on riippuvainen kelan tuista? ja on ruuhkaa ja käsittelee ikuisuuden niitä hakemuksia. tai hakee tukia sossusta?

jos on nimittäin osa-aikatyöläinen on todella hankala odotella palkkakuitteja palkkansa mukaan(jos esim palkka maksetaan 10päivä) ja sitten ne pitää toimittaa kelaan todistuksesi palkasta yms. voi olla tosi paljon ongelmia hänellä sen suhteen!

Vierailija
15/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö syyn, miksi vuokra on säännöllisesti myöhässä? Itse ilmoitin vanhoissa asunnoissani, että kykenen maksamaan vuokrani aina toisena palkkapäivänäni. Ainoastaan VVO otti korkoa "myöhästyvästä" vuokranmaksusta. Tämä järjestely oli helpompi, kun se, että olisin soittanut jokaiseen laskufirmaani ja sopinut erikseen maksuista. Itse en siis missään nimessä koskaan ajatellut, että säännöllinen myöhässä maksaminen olisi sallittua sillä perusteella, että maksampa kuitenkin. Aina ilmoitin asiasta etukäteen vuokranantajalle vuokrankirjoitustilanteessa. Jos kyseessä on pelkkä välinpitämättömyys, niin minäkin varmaan purkaisin vuokrasopimuksen ihan piruuttani. Miksi muuten et pidä asuntoasi samalla myynnissä, kun se on vuokralla? Siitähän voi keskustella vuokralaisen kanssa ja varoittaa häntä asiasta. Vaikka käsittääkseni vuokralaista ei edes tarvitse asiasta erikseen varoittaa.

että ei pysty maksamaan ajallaan vuokraa. Laita hyvä ihminen rahaa säästöön ja maksa vaikka säästötililtä se vuokra eräpäivänä jos et käyttötilillä pysty pitämään rahaa seuraavan vuokran eräpäivään asti vaan ennemmin maksat korkoa siitä että maksat vuokran myöhässä.

Vierailija
16/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ettet saa sen takia omia laskuja maksettua tms.??

eikö lain mukaan muistutuksen saa lähettää vasta 7vrk:n päästä?

Sinänsä, jos kuitenkin säännöllisesti maksaa, eikä vuokrat roiku rästissä, mielestäni ihan ok. Siis ottaisitko sä mieluummin alennetun määrän 1. pv kuin nykyisen summan 10.pv ? Jos näin, niin kerro se hänelle, on varmaan tyytyväinen.

Mikä ongelma tilanteessasi olisi esim. muuttaa viralliseksi päiväksi 10. pv, jos vuokralaisellasi silloin on palkkapäivä?

Voithan toki halutessasi tehdä tästä kynnyskysymyksen ja etsiä uuden vuokralaisen houkuttelevaan asuntoosi.

Vierailija
17/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta ei kyllä oikeasti ole kivaa. Meilläkin oli joskus vuokra-asunto ja vastaavia ongelmia. Ymmärrän täysin ap:tä. Kyllä kunnollisen vuoralaisen hankkiminen kannattaa, vaikka vähän joutuisi välillä vaihtamaankin.

Vierailija
18/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahinkoja.. tosin maksan itse asuntoa pois ja tiettynä päivänä rahat on oltava tilillä. Minä osaan elää niin, että rahat ovat tilillä tiettynä päivänä.

Miksi sitten tulla vuokralaiseksi, jos ei ole aikomustakaan maksaa vuokraa ajallaan? Mielestäni sopimus on sopimus, eikä siinä ole mitään kummallista jos vuokranantajana ihmittelen miksei sopimuksesta voida pitää kiinni

Vierailija
19/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onnellinen että vuokralainen maksaa sulle omistusasuntoa...

teet sitten sillä omaisuudella jotain kivaa, niin vitutus vähenee

Vierailija
20/36 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän minulla ollut raha-asioissa muuta ongelmaa, kuin että palkkani tuli kaksi kertaa kuussa. Ekasta erästä maksoin puhelimet, sähkön, veden, vakuutukset ja erämaksut televisiosta ja pesukonesta. Siitä jäi sitten käteen sopivasti vuokran verran rahaa, mutta kun pitäisi elää sillä summalla kanssa. Siksi oli helpompaa sopia vuokranmaksusta, jolloin maksoin sen sitten toisesta palkastani ja taas eli lopuilla rahoilla.

Miksi muuten sinä otat tästä asiasta ongelmaa, kun yksikään vuokranantajastani ei ottanut asiasta mitään paineita? Kai minä olisin vain vaihtanut kaikkien muiden laskujeni eräpäivää, jos kyseinen järjestely ei olisi vuokranantajille sopinut. Nyt ei tämmöistä ongelmaa ole, koska saan koko palkkani kerran kuussa, joten siitä hoidan kaikki maksut kerralla ja loput rahat menevät muuhun elämiseen.

Ainiin, kaikki ei tienaa sitä kuuluisaa 2500euroa kuussa. Tienaan juuri sopivasti sen verran, etten saa edes asumistukea. En tosin sitä koe tarvitsevanikaan, kunhan vain mainitsin, että tienaan vähän paremmin kuin paskapalkkalainen. Tai tienaan paskapalkkaa, mutta tunteja on tarpeeksi, niin en tarvitse yhteiskuntaa auttamaan minua. Ja ei, en vaihda työpaikkaa/alaa/maata/universumia paremman palkan takia, koska olen tyytyväinen tilanteeseeni, joten älä nillitä siellä.

että ei pysty maksamaan ajallaan vuokraa. Laita hyvä ihminen rahaa säästöön ja maksa vaikka säästötililtä se vuokra eräpäivänä jos et käyttötilillä pysty pitämään rahaa seuraavan vuokran eräpäivään asti vaan ennemmin maksat korkoa siitä että maksat vuokran myöhässä.