Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kaksi alakouluikäistä poikaa jotka ovat käyttäytyneet koko syksyn huonosti

Vierailija
04.12.2012 |

aion näyttää jouluna mitä sellainen tottelemattomuus ja huono käytös oikein merkitsee, ei ole pakettivuorta meillä ei. Pari pakettia hyötytavaraa vaatetta ehkä luistimet ja that´s it.

Olenko hirviö äiti?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että alakoululaiset ovat niin tyhmiä, että luulevat lahjojen tulevan kiltteyden perusteella, että tontu kurkkii ja kielii? Joo :D

Vierailija
2/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi etsiä muita syitä ja rangaistuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko hirviö äiti?

Huonoon käytökseen pitää puuttua heti eikä kasvattaa omaa pahaa mieltään ja rankaista kostoksi vasta jouluna. Teet hallaa sekä itsellesi että lapsillesi.

Vierailija
4/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi olenkin sanonut heille, että ei tee minunkaan mieleni olla erityisen kiltti, jos he tappelevat päivittäin, väännetään läksyistä päivittäin ja opettajilta tulee viestiä koulusta, että on läksyunohduksia 20 kpl syksyn aikana ja muuta tottelemattomuutta. Lapset eivät ole tyhmiä ja minusta heitä ei voi palkita joululahjoin huonosta käytöksestä ja laiminlyönneistä. Saa ihan rauhassa toivoa pelikonsoleita ja pelejä ei tule tähän taloon ennen kuin käytös paranee ja velvollisuudet hoidetaan mukisematta. t: ap

Vierailija
5/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässähän on vain pari viikkoa aikaa muka parantaa tapoja, se tuskin ehtii vaikuttaa koko syksyn huonoon käytökseen.

Mutta joo, et ainakaan osaa heitä kasvattaa, siitä on toki hyvä laittaa lapset kärsimään, juuri jouluna.

Vierailija
6/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappeluista peliaikaa, mutta mikään ei muutu. Mielestäni käytöksellä on seurauksensa. Myös kauemmas kuin saman viikon viikkorahaan tai peliaikaan.

Onko kaikki sitä mieltä, että joulu on jotenkin niin pyhä juttu, että ne lahjat on saatava vaikka mikä olisi?

Kokonaan ilman lahjoja lapset ei jää, mutta ne eniten toivotut puuttuu. Uudet pelit ja uusi pelikonsoli. Ostetaan myöhemmin kun osaavat näyttää, että hoitavat velvollisuutensa eivätkä tappele.

Vierailija
7/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi olenkin sanonut heille, että ei tee minunkaan mieleni olla erityisen kiltti, jos he tappelevat päivittäin, väännetään läksyistä päivittäin ja opettajilta tulee viestiä koulusta, että on läksyunohduksia 20 kpl syksyn aikana ja muuta tottelemattomuutta. Lapset eivät ole tyhmiä ja minusta heitä ei voi palkita joululahjoin huonosta käytöksestä ja laiminlyönneistä. Saa ihan rauhassa toivoa pelikonsoleita ja pelejä ei tule tähän taloon ennen kuin käytös paranee ja velvollisuudet hoidetaan mukisematta. t: ap

Rangaistukset heti peliin (herkut pois, tietokone pois, rahat jäihin) läksyjen unohduksista ja muista laiminlyönneistä, kunnes homma saadaan oikeille raiteille. Sitten kun pojat ovat tehneet töitä ja kärvistelleet tämän kolme viikkoa parantaakseen tapansa, palkitset heidät jouluna lahjoilla, herkuilla ja perjeen yhdessäololla.

Vierailija
8/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistukset heti peliin (herkut pois, tietokone pois, rahat jäihin) läksyjen unohduksista ja muista laiminlyönneistä, kunnes homma saadaan oikeille raiteille. Sitten kun pojat ovat tehneet töitä ja kärvistelleet tämän kolme viikkoa parantaakseen tapansa, palkitset heidät jouluna lahjoilla, herkuilla ja perjeen yhdessäololla.

Palkitaanko ne siltikin lahjoilla? Minusta ap tekee just oikein, kunhan tekee pojille selväksi että nyt joko suunta muuttuu tai lahjat menee. Antaisin siis toki pojille vielä mahdollisuuden, mutta jos tahti ei muutu niin en tosiaan niitä pelejä ja uutta konsolia ostais.

Vierailija
9/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ostin pojille joululahjaksi Yatzee-pelin (á 4 euroa), ja se on mielestäni täysin kohtuullinen lahja. Hermot menevät äitiparalla päivittäin ja olen kyllä selittänyt, että nyt ollaan siinä rajalla, että äiti ei enää jaksa hyvällä.

Valitettavasti meille tulee lahjoja sukulaisilta niin paljon, että tuskinpa sanktioni aiheuttaa pikkupirulaisille paljonkaan pahaa mieltä.

Ja kyllä, olen huono kasvattaja, mutta parhaani olen yrittänyt. Omatkaan vanhempani eivät onnistuneet kasvatuksessaan kovin hyvin, mutta hyvinpä olen elämässä pärjännyt. Lasten kasvatus on oikeastaan ainoa ala, jossa en ole pärjännyt.

Vierailija
10/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan ilman lahjoja lapset ei jää, mutta ne eniten toivotut puuttuu. Uudet pelit ja uusi pelikonsoli. Ostetaan myöhemmin kun osaavat näyttää, että hoitavat velvollisuutensa eivätkä tappele.

Myös minä tekisin niin.

Vierailija
11/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä on koko syksyn ollut käytössä jo keppi porkkana menetelmä jos koko viikko ilman unohduksia yms. muuta säätöä niin ovat saaneet viikkorahansa, peliaikansa + 1h extra peliaikaa. Mutta vastaavasti laiminlyönneistä ja huonosta käytöksestä ovat menettäneet niitä.

Ei toivottua lopputulosta. Minusta kolme viikkoa ei riitä korjaamaan koko mennyttä syksyä. Jos vaikka nyt parantaisivat tapansa niin voisin tammikuun lopulla antaa uuden pelikonsolin.

Meillä on ollut jo syyslomalle jäätäessä puhetta tästä ja joululahjojen menetyksestä vastaus on "Mitä välii!?" Nyt sit katsotaan mitä välii?

t: ap

Vierailija
12/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä tekisin niin.

Ja toteuta uhkaukset ja varoitukset!

Vierailija
13/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä tekisin niin.

Ja toteuta uhkaukset ja varoitukset!

Ikää pojilla 9v ja 10v. Eli pitäisi sitä älyä jonkin verran olla. Seurauksista oppii. En oikeasti ymmärrä vanhempia, jotka antavat aina periksi. Meillä jos tehtäisiin niin, mulla ois kaks nuorisokriminaalia kohta. Kovat luonteet molemmilla, joten saa todella tehdä töitä aina siinä että säännöt on annettu noudatettaviksi.

Itse olen saanut melko vanhanaikaisen kasvatuksen ja moni pitää mua tiukkiksena ja vanhanaikaisena, kun vaadin lapsiltani käytöstä joka kestää päivänvalon ja velvollisuuksien hoitamista.

t. ap

Vierailija
14/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kuuden pojan äiti

Vierailija
15/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös huonosti käyttäytyviä poika koton, mutta en pysty Joulua pilaamaan. olen niin lässy. Haluan, että kaikki saavat jouuna lahjaksi jotai mitä ovat tosi kovasti toivoneet. Toisaalta meillä lapset alle kouluikäisiä vielä...ehkä minäkin kykenen samaan kun ovat vähän isompia.

Vierailija
16/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se käsitys että lapsi kyllä lähtökohtaisesti haluaa hoitaa asiansa. Ehkä ongelma on jossain syvemmällä kuin unohduksissa?

Toiseksi, olen sitä mieltä et lapset pitää todellakin kasvattaa eikä vaan lässyttää ja silitellä päätä, mutta rangastuslähtöinen kasvatus on mielestäni huono tapa. Ennemminkin palkitsisin onnistumisista. Ja lisäisin yhdessäoloaikaa; lähtisin lasten kanssa kävelylle, kyselemään heidän kuulumisiaan, unelmiaan yms. Kaiken lähtökohtana on kontakti lapseen, se, että he luottavat sinuun ja sä tiedät ihan oikeasti mitä heille kuuluu. Ajatsu siitä et sä jätät joulut tms hoitamatta kun ei lapsetkaan hoida asioitaan on typerä; ei lasten kanssa pidä ruveta tasavertaisesti kiukuttelemaan ja osoittamaan mieltä. Musta tuntuu et ongelmia löytyy myös peilistä; lapset tomivat hyvin pitkälle siten, miten vanhempansa.

Vierailija
17/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos edistysta nakyy. Taitavat pitaa kaikkea itsestaanselvana.

Vierailija
18/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auktoriteettia suhteessa ITSEENSÄ, niin lasten kasvattaminen on hyvinkin yksinkertaista, lapsen on helppo luottaa ja kunnioittaa aikuisen toiveita, lisäksi hän oppii saman auktoriteetin itseään kohtaan ja oppii hoitamaan asiansa. Mutta jos ei tällaista sisäistä auktoriteettia ole, on turha luulla et pomottelulla ja "vanhanaikaisella" kasvatuksella saisi aikaan yhtään mitään. Ihan sama koirien kasvatuksessa; olen seurannut kuinka ihmiset valittaa ongelmakoiristaan ja kyllä on hankalaa ja koirassa vikaa; lähempi tarkastelu osoittaa lähes aina että ihminen itse on laiska, ei mitään rajoja, auktoriteettia. Eivät eläimet ja lapset voi kunnioittaa tyhjää. Jos tyhjän päälle lisätään vielä lapsellista ja mielivaltaista rangaistustoimintaa ja moittimmista, niin lapset hyötyvät vielä vähemmän.

Vierailija
19/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he kyseenalaistavat kaikki (alleviivaan kaikki) säännöt ja auktoriteetit, liekö esipuberteetti? Yhtä lailla opettajien kuin vanhempien, isovanhempien tai yhteiskunnan. Toiset lapset ovat helpompia kuin toiset.

Itse olen tutustunut mm. temperamenttieroihin oppiakseni ymmärtämään lapsiani paremmin. Vietän erittäin paljon aikaa lasten ja heidän kavereittensa kanssa, kuljetan harrastuksiin, vapaa-ajan tekemisiin mm. elokuviin yms. Silti velvollisuudet ei kiinnosta laiskaa mutta ei lainkaan tyhmää kaksikkoa. Kumpikin saa kokeista kiitettäviä lukematta. Se ehkä yksi syy laiskuuteen, koulussa on liian helppoa. Vastapainoksi on harrastuksia joissa saa vähän pinnistellä, mutta ei tunnu riittävän 3 ohjattua harrastetta viikossa pitämään turhautuneisuutta poissa.

Kun on liian helppoa on aikaa häiriköidä ja osoittaa mieltään. Keskenään nujakoivat päivittäin enkä puutu kuin pahimpiin, kun alkaa paikat hajota vastapuolelta tai ympäriltä. Pojat on poikia, mutta joku raja sentään on.

Kyllä meillä palkitaan onnistumisista ja rangaistaan laiminlyönneistä ja epäasiallisesta käytöksestä, mutta tulos ei miellytä minua eikä opettajia.

t:ap

Vierailija
20/50 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon unohduksia ja läksyjä tekemättä, kun heidän kanssaan ´niin paljon vietät aikaa? Mut et sen vertaa, että tarkistaisit läksyt?

Ehkeivät vielä osaa ottaa noin isoa vastuuta itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi